Hírek : Megkezdődött a Renault Megane bajnokság |
Megkezdődött a Renault Megane bajnokság
F1CHL Megane 2011.05.31. 00:20
Az első helyszín Watkins Glen volt, a két bajnok osztozott a futamgyőzelmeken.
Nagy várakozások után megkezdődött az F1CHL Renault Megane sorozata. A nehézkes indulás után azt kell mondjuk: Megérte! Két hangulatos, test test elleni csatákkal megfűszerezett verseny került megrendezésre.A pálya a mezőny egy részének nem volt ismeretlen, korábban rendezett itt az F1CHL még BMW Funcupot.Az szabadedzéseken a Tábori fivérek és Dévényi Zoli diktálta a tempót, ám a mezőny második felének lemaradása nem volt jelentős, így érdekes időmérő edzésre volt kilátás.
A 10 perces kvalifikációs szakaszban Dévényi Zoli szerezte meg a Pole pozíciót, de a 2. helyen végző Tábori Roland és 3. helyen végző Tábori Norbert lemaradása még egy tized másodpercre sem rúgott.A 4 pozíció Nagy Ferencé lett, ami azért nem különösebb meglepetés, mert általában neki a "doboz autók" sokkal jobban fekszenek, mint a nyitott kasztnis társaik.Az 5. helyre Varga Károly kvalifikálta magát, ám az ő ideje sem volt egy teljes másodperccel lassabb, mint a Pole-pozíciós idő.A 6. és egyben utolsó helyre a mezőnyből egyelőre kicsit kilógó Szücs Mihály ért be, de nála egyelőre a gyakorlás hiányára írhatjuk ezt a viszonylag nagy lemaradást, és kisebbfajta csoda volt az is, hogy a futamon meg tudott jelenni.
Következett az első verseny, ahol a rajtot Tábori Norbert kapta el a legjobban, de a külső ívre csúszva mégsem tudta ezt a erőfölényt kiautózni.Testvére viszont annál inkább, az első kanyar után az élre tört és a sikánhoz érve már egyértelműen a 4-es rajtszámú autó vezette a mezőnyt.Közben a csiki-csukiból jól kijövő Dévényi Zoli haladt a második helyen, Tábori Norbi pedig a 3. pozícióban maradt. Hátrébb Varga Karesz ,Nagy Feri és Szücs Misi nyüstölték egymást a negyedik helyért, és eleinte a nagy öreg, BigFeri becenévre hallgató rangidős pilóta jött ki győztesen a csatározásból. Az elején közben Dévényi Zoli és Tábori Norbi is elkövetett egy kisebb hibát, de csak 2006-2007-es bajnoknak került pozícióba a manőver.Nagy Ferenc ezt kihasználván már dobogós helyen haladt!A Roland-Zoli páros saját ritmusát autózva el tudott lépni a mezőnytől, itt már nem lehetett kérdés, hogy kettejük közül nyeri valaki az idénnyitót.És így is lett: Végül Dévényi Zoli kapta a 10 pontot, kihasználva egy kisebbfajta megingását vetélytársának.Hátul a derekasan küzdő Nagy Ferenc végül elbukta a 3.pozíciót mind Tábori Norbert mind Varga Karesz meg tudta előzni.Az utolsó helyen Szücs Misi ért be.
A második futam igazán izgalmasnak ígérkezett, miután a pilóták az első futam fordított sorrendjében álltak fel a rajtrácsra.
Szücs Misi szépen eljött a rajttól ,de az első kanyarban összekoccant a rajtot kiválóan elkapó Tábori Norbival és a hátulról érkező Varga Karesszel, így rögtön visszacsúszott az utolsó helyre.Hátulról Dévényi Zoli és Tábori Roland kezdték el áthámozni magukat a mezőnyön, ez a 2-es rajtszámmal induló versenyzőnek sikerült könnyebben.Az élen közben Táborit próbálta Varga előzni, de ennek az lett a vége, hogy még Dévényi is befért a narancs-fekete 12-es rajtszámú gép elé.Innentől kezdve Dévényi és Tábori Norbi harcoltak a győzelemért.Eleinte úgy tűnt, Dévényi duplázhat ,mert szép manőverrel sikerült maga mögé utasítania ellenfelét, aki azonban nem adta egy könnyen magát, és egy kanyarral később sikeresen vissza is támadott.Ezután Dévényi hibázott és az első helyért folyó csata gyakorlatilag el is dőlt.Hátrébb Tábori Roland mutatott be szép manővereket, de egy hibának köszönhetően Karesszel meggyűlt a baja.Végül nagy nehezen sikerült ismét megelőznie ,így a dobogóra ugyanaz a három pilóta állhatott föl, mint bő negyed órával korábban.Negyedik lett Varga , ötödik lett a második versenyen kicsit visszaeső Nagy Ferenc, 6. helyen pedig Szücs Misit intette le a kockás zászló.
A bajnokság úgy látszik jó úton halad, nem mondhatjuk ,hogy újra virágzását éli, de talán egy sikeresebb szezon előtt állhat, mint a tavalyi Forma-1-es volt.
A pilóták nyilatkozatait az előző (folyamatosan frissülő) cikkben lehet olvasni.
|