Lupant
Grisa 2006.06.04. 11:36
Ismét egy épített Trabantot csodálhatunk meg, a Lupantot :)
Biztosan többen látták már ezt az érdekes Trabantot (például Zwickauban), akik nem, azoknak biztosan meglepőek lesznek a műszaki megoldásai, és felszereltsége. Következzen hát most a története, képekkel illusztrálva.
|
A történet 1997-ben kezdődik, amikor Ralfnak - a Lupant megálmodójának - a zwickaui találkozón feltűnt, hogy a sok átépített autó közt még egy négyajtós sincs. Két évvel később hozzájutott egy részben lebontott 1.1-eshez, és elkezdett gondolkodni, hogy is lehetne abból egy négyajtóst csinálni. Mivel a kocsinak már motorja sem volt, azt is kellett keresni hozzá. A hivatalokkal történő hosszú egyeztetések után kiderültek a projekt korlátai: eszerint a motor maximum 70 lóerős lehet, a karosszéria meg kell hogy legyen erősítve, és el kell hogy legyen látva hosszanti erőelnyelő elemekkel. A karosszériának ezen átalakításairól számításokat, terveket kell készíteni. A véletlen úgy hozta, hogy 2001-ben hozzájutott még egy 900km-t futott 2000-es gyártású törött VolksWagen Lupo-hoz.
Ezután kezdődött az átépítés! Az alapötlet az volt, hogy a négyajtós Trabant a legmodernebb műszaki berendezésekkel legyen ellátva. Sok munka és energia ment el a Lupo-elemek Trabi-ba alakítására, fém- és duroplasztmegmunkálásra, és sok a töréspontok, erők, metszetek, számítására. Végül jött a festés, és újra a hivatalok bejárása...
A "LUPANT" 2003 őszén tette meg első próbaköreit, de csak 2004-ben készült el teljesen, és ekkor került hivatalosan is forgalomba. A hivatalos átvételkor igazolták az EURO 4-es besorolást, minden átalakítást hivatalosan is átvettek, minden bekerült a forgalmi engedélybe.
2004 óta kb 20000 kilométert ment, Zwickauban, és más találkozókon is több minősítést kapott, de Ralfnak leginkább a hétköznapok apró élményei jelentik a legtöbbet. Például, ahogy egy Opel Corsaból meresztik rá a szemüket, amikor 150-es tempónál a Trabival könnyedén megelőzi őket. Vagy amikor egy parkolóban kiszáll az első ajtón, majd kinyitja a hátsót is... Az emberek először elmennek mellette, megállnak, gondolkodnak, majd visszalépnek, hogy jobban megnézzék, mi nem stimmel, hiszen négy ajtaja van, és mégis olyan "igazi"-nak tűnik... A Volkswgen szervizeknél is csodálkoznak először, amikor beáll a Trabanttal, és kipufogógáz-mérést kér a fedélzeti diagnosztikai rendszeren keresztül...
Végül pedig következzenek a LUPANT jellemzői:
műszaki adatok: - EURO 4-es 1000ccm-es 55 lóerős VW Lupo motor - rugózás és fékberendezés a VW-ből - hátsó futómű átalakítása VW-elemekkel - ABS - Szervókormány - 5 sebességes váltó - indításgátló - központi zár - elektromos fényszóróállítás - övfeszítők elöl - ülésfűtés elöl - fűtött ablakmosó-fúvókák - állítható magasságú kormány - harmadik féklámpa - fordulatszámmérő - belső világítás - rádió... - DVD
Karosszéria: - 1.1 Trabantkarosszéria átépítésekkel: - átépített fenéklemez (+9cm) - erőelnyelő hosszanti tartóelemek - átépített homlokfal - merevítések - átépített B- és C-oszlopok - hátsó ajtók - új önsúly: 880kg - átalakított pótkerék-tároló - beépített műanyagtank - megváltoztatott duroplaszt-elemek - motorháztető-dekor - tetőablak - középkonzol
stb...
A kocsi biztosításakor felmérték az értékét, erre azért is volt szükség, mert az autó jelenlegi formájában pótolhatatlan, így teljes megsemmisülésekor újra le kéne gyártani, ez alapján pedig az értéke a felhasznált anyagokat, és a munkabéreket figyelembevéve 24339 euro.
Forrás: A készítő Weblap: http://www.lupant.website.ms |
|