Menü
 
OFFROAD!!
 
Videók
 
Én írtam

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
...
 
cset
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Offroados írásaim
Offroados írásaim : Vakáció terepjárós túra I.

Vakáció terepjárós túra I.

Dani  2006.01.11. 11:31

2005.08.26-27. Pénzesgyőr I. Előkészületek és az éjszakai túra

Csak jelzem h a fotók fenn vannak a suzuki4x4.hu oldalon több albumban,az enyém:

http://suzuki4x4.wplanet.hu/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php?album=52

Túra előzményei!Jóval előtte kérdeztem a Tast h lenne kedve egy terepjárós túrához.Egyből igent mondott.Érdekes volt elmagyaráznom h milyen is lesz mivel még én se voltam ilyenen. Azt tudtuk h péntek éjjel lesz egy közös vezetett túra majd másnap szombaton egy egyenkénti indításos túra verseny amelyen olyan 85km-t kell megtenni itiner alapján,azaz egy kijelölt útvonalan és közben kontroll pontokat(kp) figyelni és azokat összegyűjteni.A verseny Pénzesgyőr környékén lesz az Észak-Bakonyban.

Nagy készülődés előzte meg az indulást.Minden létező dolgot elpakoltam ami kellhet: zseblámpa,gyalogsági ásók,4deszka,tűzoltókészülék,gumicsizma és miegysmás. Váltó ruha is kellett pár hisz ha nagy sár és eső lesz akkor megszívnánk.

Szép lassan elindultam a Tasekhoz aki már várt.Egész héten nem lehetett bírni vele úgy be volt sózva.Semmivel sem tudtam megrémíszteni(nagyon).Azt még el kell h mondjam h a hét eleji esőzések a Bakonyt sem kímélték.Volt ahol késöbb autóztunk ott hétfőn még két méteres víz hömpölygött.Volt olyan rész ahol 40éve nem volt összefüggő víz most pedig egy patak zúdult le.. A nyomait láttuk mi is de erről majd késöbb.Ilyen körülményektől volt is miért izgulni.De Kroko,a túra sorozat szervezője,hét közben mondta h a víz gyorsan el is fog tűnni de azért hólánc nem árt majd. Ajajj gondoltam…Tasekkal kétségek közt ugyan de nagy bizakodással vágtunk neki az útnak.

A Balatonon komppal keltünk át majd irány Pénzesgyőr ahova a másik Vitarával (Szabó Ferencékkel)együtt érkeztünk.Bennük bíztam hisz telefonon beszéltünk a túra előtt és tőlem kértek tanácsot h a Vitara milyen terepen.Erre mit látok??Meg lett emelve és terepgumik lettek feltéve rá…na mondom szép!!A szállás Juliska néni 3ágyas faházaiban volt.Elfoglaltuk a 3as számút.Majd tovább beszélgettünk.Azt mondták h ők már voltak pár túrán és nem mertek eljönni a széria Vitarával mint amilyen az enyém is.Az enyém ugyanis nincs megemelve azaz a hasmagasság terepjárós viszonylatban nagyon alacsony ill. ATs gumi van rajta ami 80%os aszfalt és csak 20%os terep használatra van tervezve,azaz úgy van kialakítva mint egy utcai autó gumija olyan kis módosítással h kisebb sárba még elvigye az autót,de NEM patakátkelésekre,siratófalon felfelé és 20centis sáron áthajtásra.

Volt egy kis rossz előérzetem de mondom azért talán jó lesz hisz itthon mentem én már nagy sárban.Ez a kis rossz előérzet akkor kezdett igazán testet ölteni amikor megjöttek a többiek.Bicskén találkoztak többen és konvojban jöttek.Jött a sok megemelt és terepgumis Samurai meg a többi gép.Érdemes megnézni a képeket. Az autóm ezekhez képest úgy tűnt mintha meg lenne ültetve.Köszönök mindenkinek.Én vok a Dani a honlapról a Vitarával.És mutattam a gépre.Ekkor szinte mindenki arcáról lehervadt a mosoly, azaz az igazi mosoly és csak próbáltak erőltetni vmit az arcukra miközben szinte kiolvastam a szemekből,h szegény gyerek nem tudja mire vállalkozott.Kérdezte mindenki h ezzel az ATs gumival fogok menni??Hát bátrak vagytok…A jókedvem kicsit alábbhagyott mert úgy éreztem igazuk van és megbántam h nyáron nem fogtunk bele az autó átalakításába.Csak Krokoval azt beszéltük h jöjjek el hozzá ahogy van a gép és utána majd meglátom.De most… Jó hangulatom elillant és csak a feles pálesz hozta vissza amit üres gyomorra kaptunk be és még 4órával késöbbi böfinél is éreztem..Mikor lehútam utána asszem a könnyem is kicsordult.Már itt is ment a nagy duma meg a röhögés.Jófej emberek gyülekezete volt ez ottan.Krokot is üdvözöltem és kérdezte h hoztam e hóláncot…naa vazzeg. Mondtam h Tibuval beszéltem és arról volt szó ha az éjjel nem fog menni a gép akkor reggel vhogy feltesszük rá az övét.Innen átmentünk Valika vendéglátóegységébe.Ez volt a bázis. Innen indult minden..Kajáltunk Tasekkal 2-2hambit míg a többiek főleg folyadékot vettek magukhoz.Alkoholt??Hát persze…Kint elkezdett szemetelni az eső h én nehogy már egy kicsi önbizalmat is gyűjtsek.

Kicsivel 21óra után elkezdődött az éjszakai túra.Kroko mondta h elöl legyek!! Na még el sem indultunk máris engem kell istápolniJ D zoli maga elé engedett így Gergi mögött voltam ami azért vicces mert neki is ATs gumija van tehát ha húzni kell akkor nem a legjobb megoldás.Így az első kisebb megállásnál a frissitő kortyok J után d zolit magam elé küldtem.Eddig semmi sem volt sima kemény talaj,Gergi odajött h jól bírják az ATs gumik,mi? Innen kezdődött a terep.Én már elővigyázatosságból mikor lekanyarodtunk a műútról 4kereket kapcsoltam.Volt először egy kis kaptató majd egy patakmeder szerűség csak szélesebb és víz nem csörgedezett az alján.Lehet ez van a tv torony közelében.. mind1 de elég simán vettük.Megvártuk míg mindenki átér közben frissítés megen(kis folyékony negro). Az ilyen megállások volt h hosszú percekre elhúzódtak de kb 20 autónál mit várjon az ember.. Ezután mentünk néha az erdőben is és itt sáros részeket is találtunkEzeknél a részeknél már felezővel mentem miközben mint utólag kiderült uazanti a nagy dög UAZzal csak hátsó kerékkel.Így 1x el is akadt előttünkJ jó kis mély nyomot hagyva maga mögött amibe mi is belecsúsztunk de innen sikerült önerőből szabadulni aztán óvatosan tovább.Volt megint egy hosszabb pihi amikor Hoze-ra vártunk.Csakhogy szaporítsa a terepbuszok számát:p Persze az ilyen szünetekben körbejártak az üdítók mint pl a jéger v a beherovka.Kaptunk egy PMR rádiót is h ha elakadunk szóljunk!Iszonyat jól nézett ki amikor egy meredek lejtőn ereszkedtünk le az erdőben és az autó konvoj fényei megtörték az éj fekete magányát. Eddig szerencsére nem volt komoly akadály.

Eztuán viszont váratlanul egy elakadás.Egy emelkedőn az egyik nyomtávban az nagyon nagy gödör.Ha belemegyünk egyből elakadunk akárki meglássa.Próbáltuk kikerülni balról(később állítólag mondták rádión h jobbról)de pont a gödörnél egy fa miatt vissza kellett menni és így belecsúsztunk a gödörbe.Se előre se hátra nem mozdult a gép.Sötét volt és nem láttuk melyik oldal a jó.Másnap utólag vettük csak észre h itt akadtunk el tegnap mert lendületből elmentünk mellette(jobbról).Ha a Tasek kiugrik és visszatol simán megoldjuk,de ekkor egy G merci feljött mellettünk és odaállt elénk h kihúz.Ez volt a leg1xűbb,így feltettem a rántókötelet és simán kihúzott. De szinte éreztem h itt még kell h jöjjön vmi. Jött is. Vmi trágyadomb féleség iszonyat bűzzel és szaros sárral amit aztán az autón is érezni lehetett.Na lehet h ezt éreztem??

Ezután Kroko tudatta rádión h következik a régi rókaugrató. Alig várom..mondtam kicsit remegó ajkakkal.Főleg mikor láttam miről van szó.Egy iszonyat meredek emelkedő a végén vmi szűk kanyarral.Néztem h mennek fel előttünk.Kroko könyen de ez várható.Jó autó még jobb gumik és jó sofőr mellé helyi ismeret is társul.Majd volt egy autó ami elakadt kicsit.Mondom kész.Tudtam h az enyém a leggyengébb autó így már azt néztem ki lehet e kerülni.Egy másik autó a tetején akadt meg mert nem tudott elfordulni. Láttam h két részből áll a domb.Van a végén még egy meredekebb rész.Mi következtünk. Kérdeztem a Tast h kikerüljük e de ő is már transzban volt(vagy mi)így szinte meg se hallotta,üveges szemekkel és falfehér arccal meredt a hegyre.Tudtam h nem futamodhatok meg.Ha másért nem hát a Tasekért meg kell csinálnomJVideoznak is ráadásul.Így aztán felező kettő és padló.Adrenalin maxon.Egészen a tetejéig el se vettem a gázt.Szinte semmit se láttam mert olyan meredek volt.Arról h hol kell elfordulni fogalmam sem volt.Éreztem h itt a tető és elvettem a gázt és fordítottam a kormányt.Itt megálltunk és kérdeztem a Tasekot h merre kell menni mert én nem látom.Mondta h jó így csak vigyázzak mert felőle egy fa van.Na innen óvatosan leereszkedtünk.Lenn már ott állt a többi autó és jó volt úgy közéjük hajtani(a bűzlő kisautómmal)h én is felmentem a kaptatón.Ez kárpótolt az elakadásért.

Átért mindenki.Irány az erdő!Vissza a természetbe,csak gyalogolni ne kelljen! Itt aztán jöttek az izgalmak.Kapásból egy patak!Na ez is olyan dolog amit egyedül soha nem próbáltam volna ki.Így is tartottam tőle.Lassan beleeresztettem a kocsit majd felező egyben(itt volt a hiba) nagy gáz és…nem sikerült.Kicsit hátra de vigyázva a nagy kövekre.Majd felező kettő nagy gáz és kinn vagyunkJJNagyszerű volt!Tasektól elkértem a rádiót és mondtam h fehér vitara átértJ Aztán jött még egy patak ahol egyből átmentem.Itt megjött az önbizalmam a patak átkelésekhez.Aztán h ne csússzunk bele egy fatuskós nyomtávba próbáltam kikerülni de a hátsó kerék így is belecsúszot az autó elejét kicsit balra rántva így meg nekikoccantunk egy fának.Kicsit visszakormányoztam a gépet így már -jelentem- mind a 4kerék a nyomban volt.Az első hátsó kerék közé szorult egy nagy tuskó a jobb oldalon ami miatt nem tudtunk tovább menni.Jött a navigátori teendők egyike:autó kiszabadítása.Ajtót nem tudta kinyitni így az ablakon kellett kimásznia.Megjegyzem macskaügyességgel szökkelt ki az ablakon.Egyet pislantottam és már a több mázsás fát mozgatta az autó alatt de az be volt szorulva így kicsit megemelte az autót.Jó kondiban volt a gyerek.Asszem készült.De a lényeg h a beszorult fát miután kicsit hátratolattam kiszedte és -mint Toldi a malomkövet- ki tudja milyen messzire hajította. 

Majd egy újabb patak.De mint már azt írtam is önbizalom megvolt és már vártam is.De ekkor jött Gergi.És megjegyezte h ezen a patakon még soha nem ment át önerőből…na puff.. teljesen a padlóra kerültem.Gergi kiütött.Tudja h mit kell mondani az embernek csakh bíztassa.Remélem nem a lelkisegélyszolgálatnál dolgozik. De úgy láccik nem kamázik mert uazanti sem tudott kijönni a patakból csak sokadikra.Előttünk a Range Roveres srácok mentek. Hosszú ez a Range de nem spórolták el így a hátulja kapott rendesen.Utána volt mit dolgozni a kocsin.Aztán jöttünk mi.Szépen akartam beleengedni a kocsit de jó sáros és meredek volt és csak simán belecsúsztunk.Olyan meredek volt hogyha nem támasztom a kormányt nem tudom megtartani magam.Erről van egy kép a tasek oldalán nyuszy.hu felirattal.(azaz nyuszy honlapjárólJ )NA akkor az adrenalin újra maxon hátulja icipicit még a másik oldalon,nagy gáz és SIKERÜLT.Ezt egy dialalittas mindent kifejező és felszínre törő érzelmekkel dúsított ááááááÁÁÁÁÁáááááá csatakiáltással jutalmaztuk.Nagyon nagy érzés volt.Utána visszamentünk nézni még egy két átkelést,de főleg a magát megadó Jeep-et csodáltuk meg ahogy kicsörlőzik.Ehhez hozzá tartozik h ez egy Jeep CJ7-es dízel volt aminek dugulása volt a kannás cucctól.(info from/by Tibu)

Ezután,mikor újraindultunk,megint elakadtunk.Egy köves sziklás partoldalon mentünk és élesen balra fel kellett volna kanyarodni egy 1m-rel magasabb szintre.Lendület nem volt nagy mert féltettem az alját és így felakadt(első kerék már ment volna fel így a bal hátsó kicsit a levegőben volt.Tasek kiszállt és uazantiék is visszajöttek gyalogszerrel.Kicsit hátralöktek majd nagy gáz és ügyes kanyarvétel a szűk forduló miatt és már fenn is voltunk.Majd eztuán jött a nagy pihenő.Ugyanis a terepbuszok(pikápok) lassan keltek át a patakokon mert szinte mindegyiket csörlőzni kellett.Bagoolyéknak meg asszem defektjük is volt.Így én már majdnem elaludtam néha de szerencsére a PMR-be néha beleszóltak.Legtöbbször Kroko: Tibu, Tibu h álltok??(Tibu zárta a sort a Jeep csirkével azaz Cherokeeval). Hosszú pihi után folytattuk utunkat az erdőben.Előbb egy köves patakmederben felfelé (felező1ben és max 5km/ó-ás sebeséggel) majd egy iszonyat meredek lejtőn lefelé.

Leérve egy újabb patak de most nem meredek part oldallal de mélyebb vízzel és mély saras mederrel.1hete nem volt gond mert egy híd volt rajta de az ár elsodorta a hídat 5m-rel és két fa közé beforgatta. Megoldást kellett találni hogyan jussunk át mert a holnapi itinerben is lesz ez oda vissza!!

De Kroko bevállalta.Lehet hogy ott már felezőt is kapcsolt,de sikeres átért.Ugyanez uazantiéknak nem sikerült.Nekik egy kicsit szűk volt.Csörlő..Méghozzá nyuszyra aki átjutott vhogy.Mindeközben d zoli akciózott és már át is jutott volna amikor lecsúszott az autó hátulja és ráborult a fára.Épp ekkor történhetett h Bagooly oldalról nekitolatott az autómnak L Azt mondta nem látta,hallotta h reccsent de azt hitte bokor..hát nem az volt.Innentől kicsit rossz volt a kedvem,mert nekem ez ugyebár a városi autóm is.Nem vészes a dolog de azért láccik, akárcsak a babodi kaland.De nem szivesen szerzek ilyen harci sérüléseket,ahogy ezt recefice nevezte(recefice a suzuki4x4.hu mindenható ura meg a '4000es'Samu gazdája,meg a mélyentisztelt elnök úr is a túra egyesületben).Így inkább az autómat néztem és bosszankodtam míg d zolit talpra állítottak,azaz leginkább a samuját..Babicz Zoli is megpróbálta,de őt is húzni kellett.Aztán többektől is felvetődött a gondolat h próbáljuk meg a hidat visszahúzni csörlővel.Volt aki azt mondta,és bezony bennem is felmerült a kétely,h így darabokra fogjuk szedni a hidat.De egy próbát megér.A nagyobb ágaktól megtisztítottuk a híd útját meg a környezetét.Bagooly és Tibu állt oda csörlőzésre.Megfeszültek a ’kötelek’,lélegzetvisszafolytott csend,majd szép lassan megmozdult a híd és szép lassan araszolt vissza.Csak odáig húzták ahonnan már át lehetett menni,nem vissza az eredeti helyére.Talán épp Tibu próbálta ki a könnyed 1,5-2t-ás Jeep-pel. Ha őt kibírja akkor bárkit.Simán átment!!Nagy taps és örömujjongás.Szép munka volt tökéletes kivitelezéssel.Mindenki simán átment.Csak kis ügyességet igényelt,mert előtte volt pár nagyobb faág meg a híd előtt vmi gödör féle,de állítom más ezeket észre sem vette,de a Vitara hasmagassága csupán 20cm..De ez volt az uccsó akadály…gondoltuk.

Viszont volt még egy rövid de iszonyat meredek lejtő és az esőnek köszönhetően sáros és csúszós..aki ott fékezve megy le az csúszik a fának.Láttam előttem is h mennek..Felező1 motorfék dolgozzon és egy pici fék de úgy h ne fogjon be.beindultunk lefele de éreztem h itt semmi nem tartja vissza a gépet  így csak a kormányozásra figyeltem,de sikerült megfogni.Vagy ekkor vagy a szombati túrán az ’angol beteg’(Defender) itt állt keresztbe..ha jól tudom.Volt még egy kaptató ami előtt a Wrangler újra felmondta a szolgálatot,de innen már irány az ágy..de egy zuhany még jól esett.

Az éjszakai túra így nekünk 3ig tartott fél4kor már ágyban fekve hallottuk h a nagyok még kinn nyomják a dumát..Reggel mondták h 6ig bírták.. J Ezzel ért véget a kalandokkal teli éjszakai túra megannyi izgalommal,de ha a szombati is ilyesmi terep lesz akkor talán végig tudunk menni.Az elalváshoz nyuszy mesélt még a nyaralásáról a polákról és az 1€-os olasz tojásról….

 
Vekker

 
időjárás

Hőtérkép

Felhőkép

Balaton:

Hőtérkép

Felhőkép

www.idokep.hu

Előrejelzés

 
Peugeot 206WRC szaltó
 
terepjárós linkek
 
Offroados ismerősök
 
Link
 
Barátok,haverok,ismerősök

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2005-01-28
 
Gazdasági oldalak
 
Biztosítók
 
Indexek
 
Technikai elemzés
 
Tőzsde blog
 
Forma-1
 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK