kriszquad
Menü
 
Óra
 
Linkek
 
Quadok
 
Alkatrészek,tuningok
 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Felmérés
Indulás: 2005-11-04
 
Music
 
Tesztek
Tesztek : Suzuki LT-R 450

Suzuki LT-R 450

  2006.05.24. 15:54

Teszt

 

Egy egyedülálló ATV          

 

Egy versenyzésre teremtett ATV, Doug Gust ATVA Pro bajnok közreműködésével. Semmi sem nagyobb próbatétel egy ATV számára mint a versenypálya. A 2006-ban bemutatásra kerülô SUZUKI LT-R 450 egy versenykész quad, melyet a SUZUKI mérnökei az ATV Grand National Pro Motocross bajnokkal, Doug Gusttal közösen fejleszttek ki.

A 450 ccm-es, 4 ütemű, befecskendezôs motor az RM-Z 450-bôl származik, benzinbefecskendezôvel, kiegyensúlyozó tengellyel, 5 sebességes váltóval, és önindítóval. A mélyépítésű, széles nyomtávú versenyváz, hosszú rugóúttal, nagy teherbírású lengôvillával, valamint erôs hátsótengellyel párosul, mely az agresszív, izgalmas külsôvel válik teljessé.

Egy nagy teljesítményű, versenykész ATV, mely ösztönzi a vezetô magabiztosságát, legyen szó a versenypályáról, vagy egy helyi versenypályáról egy egyszerű szombat délutánon.        

 

4 ütemű erô          

Az LT-R 450 motorblokkja a nagy teljesítményű, 4 ütemű erôforrások magasiskolája, melynek lökettérfogata 449,8ccm 95,5_62,8 furat_löket aránnyal. Az új kovácsolt alumínium dugattyú három gyűrűjébôl kettô kompresszió, egy pedig olajlehúzó gyűrű. Ez utóbbi PVD eljárással króm-nitriddel van bevonva. Ennek eredményeképpen felülete vékonyabb és finomabb, ezáltal csökkentve a súrlódást és az olaj fogyasztást, miközben növeli a tartósságot.

Az alumínium henger furat a SUZUKI versenysportban már bizonyított Nikkel-Foszfor-Szilikon-Carbidjával van bevonva, mely SCEM néven ismert. Összehasonlítva a hagyományos hengerekkel, az SCEM bevonat könnyebb, jobb hôvezetô, kisebb dugattyú-henger távolságot tesz lehetôvé és kevésbé kopik.

A titánium szelepek könnyebbek, ezáltal kisebb tömegű rugók használatát teszik lehetôvé. A 36 mm-es szívó és a 29 mm-es kipufogó szelepek hosszabb szelepszárat kaptak, melyeket kopásgátló réteggel vontak be. A kovácsolt acél vezérműtengelyek üregesek, csökkentve a súlyt és növelve a szelep kontrollt. Az új kompakt fogaskerék hajtotta kiegyensúlyozó tengely a fôtengely elôtt helyezkedik el.        

Az új kenési rendszer sajátossága, hogy két pumpát alkalmaz. Az egyik a váltót, a másik pedig a fôtengelyt és a motor egyéb részeit látja el olajjal. E két pumpa használata lehetôvé teszi, hogy még kompaktabb legyen a forgattyúsház, és a külön olajozott váltó javítja a tartósságot és komfortosabbá teszi a váltás és a kuplungolás érzetét.

Az új rövid áttételezésű 5 sebességes hajtómű olyan kompakt, mint a hagyományos 4 sebességes váltók, köszönhetôen az integrált kapcsoló szerkezetnek. A gondos fokozat arányok növelik a gyorsulást. A kuplung és a generátorfedél magnéziumból készülnek, ami sokkal könnyebbé teszi ôket, mint a hagyományos alumínium fedelek. A különválasztott vízpumpa és kuplung fedél egyszerűbbé teszi a karbantartást. A hatalmas hűtô és ventilátor növeli a hűtés hatáskonyságát. A központosított rozsdamentes acél kipufogó rendszer az ovál dobbal dögös és hozzájárul a tömeg központosításához.

 

A SUZUKI vezetô digitális befecskendezô rendszere          

Egy precíz digitális befecskendezés nagyban elôsegíti az égés hatásfokát, hozzájárul a könnyebb indíthatósághoz, a kiválló gázreakcióhoz és az egyenletes teljesítmény leadáshoz mindenféle körülmények között. A 43mm-s pillangószelep ház egy multi-hole injektort tartalmaz a fejletteb üzemanyag porlasztás érdekében.

A befecskendezô rendszert az ECM motorvezérlô elektronika felügyeli. A rendszer egy 3D gyújtástérkép segítségével működik. Az egyik térkép a beáramló levegô nyomását, és a fordulatszámot, a másik pedig a fordulatszámot és a gázkar nyitottságát veszi alapul. E rendszer ellenôrzi a gyújtás idôzitését is. Az LT-R 450 befecskendezô rendszere kevesebbet nyom, mint egy hagyományos 450 ccm-es ATV karburátora.          

Egy versenypályára tervezett váz          

Egy pillantás az LT-R 450-re és rögtön egyértelművé válik, hogy ez a motor a versenypályára termett. A hosszú tengelytáv, az alacsony súlypont, továbbá a széles nyomtáv, valamint a szilárd acél váz mind ezt segíti elô.

Ebben a kategóriában az LT-R 450 büszkélkedhet a leghosszabb tengelytávval, legmélyebb súlyponttal, valamint a legszélesebb nyomtávval, mely egy alacsony (780 mm) ülésmagassággal párosul. A kompakt váz minden egyes elemét, úgy tervezték, hogy megfelelô merevséget és tartósságot nyújtson. A váz felsô csöve 25,4 mm, az alsó pedig 28,6 mm. A lengôvilla csap egy négyszögletes szerkezetbe van ágyazva, melynek mérete 25,4 mm _ 18 mm.          

Független, dupla lengôkaros elsô felfüggesztés          

A független dupla keresztlengôkaros futómű a kategória leghosszabb (254 mm) rugóútjával büszkélkedhet, miközben egy igen alacsony súlypontot eredményez. A felsô lengôkar 25,4 mm az alsó pedig 28,6 mm-es acél hengercsô.

A KYB elsô lengéscsillapító jellemzôje egy gáztartály 14mm-es tengellyel és 40 mm-es dugattyúkkal, a tartósság és a felkeményedés-állóság jegyében. A húzó és nyomó fokozat állítható.          

Versenyacél lengôkar          

Az LT-R 450 hátsólengôkarja szilárd acélból készült és úgy tervezték, hogy ideális merevséget biztosítson versenykörülmények között is. A lengôkar tengely sokkal strapabíróbb köszönhetôen a megnövelt falvastagságnak, az új csapágyazásnak.

Az excentrikus tengely lehetôvé teszi a lánc feszességének állíthatóságát A hátsó rugóút 277 mm, mely egyedülálló a kategóriában. A KYB hátsó rugóstag jellemzôje szintén egy gáztartály 18 mm-es tengellyel és 50 mm-es dugattyúkkal, mely állandó csillapítást biztosít. A húzó és nyomó fokozat szintén állítható.          

Versenypályára készült kerekek          

Az LT-R 450 alumínium elsô kerekeinek mérete 10_5,50 inch míg a szintén alumínium hátsó kerék mérete 8_8,00 inch. A széles DUNLOP gumik (20_7R10, 18_10R8) kifejezetten az LT-R 450-hez lettek kifejlesztve. Az elsô kerékagyak alumíniumból, míg a hátsók kovácsolt acélból készülnek, egyenként 160 mm-es féktárcsákkal, 25,4 mm-es kétdugattyús NISSIN hidraulikus féknyereggel. A kis átmérôjű elsô fékcsövek megerôsített gumiból készülnek. A hátsó féktárcsa 190 mm -es, ami 34 mm-es NISSIN egydugattyús féknyereggel párosul, mely a kéziféket is működteti.          

Funkcionális szépség          

Az LT-R 450 karosszériája nemcsak az izgalmas külsôben rejlik. A szűk tank és a T-alakú üléskialakítás, mely a tankig felnyúlik és beleolvad a hátsó sárvédôbe mindkét oldalon, lehetôvé teszik, hogy a vezetô könnyedén és gyorsan mozoghasson az ülésben. A tank térfogata 10 liter.

A teljes üléspozíciót gondosan tervezték, alapul véve Doug Gust versenygépét, melynél a fô szempont a kormány-ülés-lábtartó helyzetének ideális kialakítása volt. A fűrészes acél lábtartó szélessége egyedülálló e kategóriában, 46 mm, mely nagyobb biztonságot ad nedves, vizes körülmények között. A hátsó sárvédô merevítôje, továbbá a hátsó fékpedál alumíniumból készül, csökkentve ezzel is az össztömeget.

Az alsó védôlemez magas tűrôképességű műanyag lemezbôl van, mely a motor teljes alsó részét befedi, megvédve az esetleges ütésektôl. Az alumínium elsô sárvédô és a hátsó kapaszkodó szériatartozék.

A multi-reflector, 40W-os halogén elsô lámpa egy csavarral van rögzítve és könnyedén leszerelhetô zártpályás versenyek esetére. A karosszéria felsô része a helyén marad, ha leszereljük a lámpát, amelyre rajtszám illeszthetô.

Az alacsony üzemanyagszint- valamint a hűtôvíz- és a befecskendezô-visszajelzô lámpák a kormánnyak tetején helyezkednek el. A gyújtáskapcsoló pedig a bal elsô sárvédôben kapott helyet.        

 
Szavazás
Szavazz!
Szerinted melyik a legjobb quad??

Polaris Scrambler
Polaris Predator 500
Honda Trx 400 EX
Honda Trx 450 R
Suzuki Lt-z 400
Suzuki Lt-r 450
Yamaha Yfz 450
Yamaha 660 Raptor
Kymco Kxr 250
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség