-Több utcai verseny, nagyobb veszély?-
Több utcai verseny, nagyobb veszély?
A Formula-1 történetében a teljesítménynövelés és a siker utáni hajsza gyakran tragikus véget ért. Számos baleset megelőzhető lett volna, ha nem történik emberi mulasztás, vagy komolyabb követeléseket támasztanak a gyártókkal, pályaüzemeltetőkkel, segítőkkel és versenyzőkkel szemben.
Bár a tragédiák következtében a biztonság egyre nagyobb szerepet kapott, és a pilóták érdekeit képviselő szervezet, Grand Prix Drivers Association is sikerrel vette fel a küzdelmet a versenyek szervezői ellen (többek között elérték, hogy 1969-ben ne rendezzék meg a Belga Nagydíjat, mivel a pálya túl veszélyes), a tragédiák mégsem kímélték a száguldó cirkusz világát. Száz százalékos biztonságot a mai napig nem lehet garantálni.
Az utcai pályák különösen nagy veszélyt jelentenek, ugyanis nincsenek kifutó zónák, amelyek csökkentenék a sebességet a pálya elhagyáskor, Bernie Ecclestone mégis több utcai megmérettetést akar. Szingapúr, London, Párizs, Abu Dhabi és Valencia. Szingapúr és Valencia jövőre már biztosan helyt kap a versenynaptárban, Párizs Magny Courst, London pedig Silverstonet válthatja. Abu Dhabi 2009-ben debütál.
A kétszeres bajnok Fernando Alonso ellenzi az újabb utcai versenyeket. "A biztonság terén hatalmas problémákba ütközhetünk. Azon dolgozunk, hogy biztonságosabbá tegyük a pályákat. Barcelonában átépítik a kanyart, hogy biztonságosabb legyen, közben pedig újabb utcai versenyeket terveznek. Itt valami nem stimmel."
Robert Kubica balesete talán felébreszti Ecclestonet Csipkerózsika álmából, és elgondolkozik azon, hogy Formula-1-nek valóban szüksége van-e újabb utcai versenyekre, és valóban érdemes-e feláldozni értük a biztonságosabb, (legendás) helyszíneket.
|