Chat a fejlesztőkkel: A párizsi Worldwide Invitational óta a gáz nyersanyag új mechanizmusa számtalanszor ki lett tárgyalva. Eddig ez a legnagyobb változtatás, ami hatással van a bázisok makromenedzsmentjére a Starcraft II-ben. Hogy kicsit bővebb információkkal is szolgálhassak erről, beszéltem Dustin Browderrel, a Starcraft II vezető fejlesztőjével arról, hogy mi volt a céljuk ezzel a változtatással, és hogy ennek milyen hatásai lesznek.
Az új Vespene Gas mechanizmus egyrészt még jobban szétválasztja a mineral és a gáz kitermelését, sokkal különbözőbbek ettől. Az első részben a gáz kitermelése nem volt valami nagy szám: a játékos ráállított 3-4 munkást a melóra, és meg is feledkezett róla. A mineralkitermelés ezzel szemben sokkal exponenciálisabb volt, és az egyes fajok más-más módon csinálták. A Zerg gyorsabban expelt, de kevés munkással az egyes expansionokon, míg a Terran/Protoss nagyszámú munkással ellátott, de kevés exppel rendelkezett.
De hogyan is működik az új Vespene Gas kitermelése?
A Starcraft II-ben a játékosok 2 db gejzírrel kezdenek a bázisuk mellett. Ezek a gejzírek egyenként X (jelenleg X=600) gázzal kezdenek, de mineralért (jelenleg 100-ért) bármikor lehet beléjük több gázt vásárolni. Minden egyes tranzakciónál a gejzír gázkészlete megemelkedik Y (jelenleg 600) gázzal, és 45 másodpercig “üzemképtelen” lesz. Ha viszont a gejzírből tényleg elfogy minden gáz, a munkások akkor is tudnak belőle kitermelni, de sokkal lassabban: 2 gáz/fordulóval (ez a szám még kiegyensúlyozásra vár).
Ez milyen hatással van a játékra?
Eme újítás miatt a játékosnak több lehetősége van a gázkitermelésnél, de jobban is oda kell figyeljen, hogy a gázkitermelés a maximum hatásfokon folyhasson. Választhatunk, hogy tovább maradunk a Tier 1-es egységeknél 0-1 aktív gejzírrel, vagy ráállíthatjuk mindkét gejzírre munkásainkat, ha techelni, vagy erősebb egységeket szeretnénk képezni. És a mineral és gáz közti viszony még bonyolultabb lett, mivel ha több gázt szeretnénk, az bizony mineralba fog nekünk kerülni. Az, hogy milyen gyakran veszünk gázt, nagyban fog függeni a játék aktuális állásától is. Jó felderítéssel az ellenfél aktív gejzírjeinek számából kideríthetjük, hogy az a mineraligényes egységekre (pl.: Dark Templar), vagy a sok gázt igénylő egységekre (pl.: High Templar) fókuszál.
Mindent összevetve a játékosoknak a megfelelő épületet kell építeni a megfelelő időben, és a nyersanyagokat is egy bizonyos rend szerint kell kitermelniük, ha profi szinten szeretnének játszani. A fejlesztői csapat reméli, hogy ez az újítás nem csak érdekesebbé teszi a gázkitermelés módját, hanem egyben macro-igényesebbé is teszi a játékot.
—StarCraft II Q&A Batch 41—
1. Pontosan hogyan is működik a Corruptor támadása? Ez egy stackelő debuff, ami X stack után megfertőzi az egységet? Vagy egy DoT (damage over time)?
A támadásuk tényleg feltesz egy debuffot az ellenfélre, de ez nem DoT. A Corruptor minden támadásával felkerül egy debuff az ellenfélre, ami pár másodpercig ott marad. Ha ebben a pár másodpercben hal meg a célpont, akkor megfertőződik. (Mint a Warcraft 3-ban a Dark Ranger nyila)
2. Mik a jelenlegi értékei a Zerg védelmi épületeknek?A Zerg védelmi épületeket már nem a Queen építi, hanem a Drone.
Spine Crawler:
- Csak földi egységet támad
- 300 HP (földből kiemelkedve 100 HP)
- Mozgási sebesség: 2,25 (1, ha nincs Creepen)
- A sebzése 20 (+20 páncélozott egység ellen)
- Hatótávolság 7
- Támadási sebesség 1,5
Spore Crawler:
- Csak levegőbe támad
- 300 HP (földből kiemelkedve 100 HP)
- Mozgási sebesség: 2,25 (1, ha nincs Creepen)
- A sebzése 15
- Hatótávolság 7
- Támadási sebesség 0,8608
3. A Queen nagyon hatásos egységnek tűnik, és bár védelmi egység, de Karune tapasztalatai szerint sok rush taktikában jól fel lehet használni. Ha a Nydus Worm Queeneket is el tud szállítani, akkor még durvább lehet, mivel egyszerre leped meg az ellenfeled a támadó csapataiddal és a védelmi épületeiddel.
A védelmi épületek nem tudnak belépni a Nydus Networkba, de a Queen igen. Azonban a Queen már nem tud védelmi épületeket építeni, azok ismét a Drone-okból mutálódnak.
4. Ha egy Zerg védelmi épület kiemelkedett a földből és úgy mozog, akkor védtelenebb a támadások ellen?
Igen, a Spine és Spore Crawlerek sokkal kevesebb élettel rendelkeznek mozgás közben.
5. A Starcraft 1-ben az egységek microzása sok esetben a játékelemekre épült (Dragoon dance, Mutalisk stacking, Reaver/Shuttle micro, stb), és nem cooldownnal ellátott képességekre (Stalker Blink, Phoenix Overload). Direkt tervezte a Blizzard, hogy ennyi speciális képesség legyen? És ez milyen hatással lesz a játékmenetre?
A játékosnak meglesz a szabadsága, hogy válasszon a játékelemek és a speciális képességek között. A Stalkerekkel például ugyanúgy lehet majd “dancelni” ahogy a Dragoonokkal is lehetett. A Marauder egy másik olyan egység, amivel nagyon jól kell microzni, ha maximum hatásfokkal akarjuk használni: biztosítani kell, hogy a támadásuk a legmegfelelőbb időben lassítja le az ellenfelet.
A Starcraft II-ben a pozícionális microzásra is nagy hangsúlyt fektetünk, ez is nagy hatással lesz a játékmenetre. A Colossus például egy vonalban tüzel, és az ellenséges egységek egy vonalba való kényszerítése nagyon fontos lesz. A Jackal hatásfokán is nagyot dob, ha egyszerre több irányból támadnak.
Mindenképp ki akarjuk egyensúlyozni a játékot a sok játékelemmel és speciális képességgel, amikkel a játékos érdekes stratégiákat találhat ki, és bravúros tetteket hajthat végre a csatamezőn.
6. A Terranok jelenleg hátrányban vannak a mobilitás terén (összehasonlítva a Zerg Nydus Wormmal és a Protoss Warp-innel). Van arra valami esély, hogy visszakerüljön a Drop Pod, vagy egyéb ehhez hasonló szállítási mód?
Igazából mi elég mobilisnak tartjuk a Terran oldalt. Lássuk a Reapereket. Ez a leggyorsabb földi egység a játékban, ami úgy mozog a különböző tájakon, ahogy más a sík terepen. A Medivac Dropshipek is hozzájárulnak a Terran gyalogság mozgékonyságához. Az, hogy még gyógyítani is képes, nagyot dobott a hatásfokán, és több okot ad a játékosnak a megépítésére, mint az első részben. A Viking ráadásul egy egérkattintással változik földi támadóból légi támadóvá, ami több lehetőséget biztosít a Terran seregnek.
A Terranok mozgékonyságának alapjai tényleg különböznek a Nydus Networktól és a Warp-intől, de ettől még egyáltalán nem maradnak le a másik két faj mögött.
forrás: starcraft2.hu