Figyelem!Az oldal 2005.07.10-én megszünik,és www.groove-coverage.fw.hu néven fog létezni,egy teljesen új környezettel
Figyelem!Az oldal 2005.07.10-én megszünik,és www.groove-coverage.fw.hu néven fog létezni,egy teljesen új környezettel
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2004-09-11
 
Hírek és cikkek
Hírek és cikkek : AvP: A film

AvP: A film

Zweistein  2004.11.06. 14:46

2004. október 28-án volt az Alien VS Predator magyar premierje. Itt olvashattok a történetről, a forgatásról, készítésről, a stábról!

Ezt a cikket megtaláljátok a http://www.cinematrix.hu/honlapok/avp/ honlapon.

 

"A történet

Az Alien vs Predator - A Halál a Ragadozó ellen címû moziban a filmtörténet két talán legismertebb földönkívüli lénye, két kultikus szörnyeteg csap össze. Mindazok, akik végigkísérték az Alien- és a Predator-filmek diadalmenetét az elmúlt évtizedekben, nagy örömmel fogják köszönteni a legújabb opuszt, amelyben megduplázódnak a veszélyek és a kalandok.

Tudósok és szakértõk egy csapata érkezik az Antarktiszra, hogy felkutassanak egy a jégkéreg alatt rejtõzõ õsi piramist, azonban hamarosan rá kell döbbenniük, hogy ez a felfedezés nem is olyan örömteli, sõt, veszélyt jelenthet az egész emberiségre: a piramis belsejében ugyanis két földönkívüli fajra bukkanak, akik évezredek óta háborúznak egymással a mélyben. Mindegy, melyikük kerül ki gyõztesként, mi csak veszíthetünk.

Az izgalmasnak tûnõ, de tragédiába torkolló kaland akkor veszi kezdetét, amikor a milliárdos gyáros, Charles Bishop Weyland összehív egy archeológusokból, tudósokból és biztonsági szakértõkbõl álló csoportot, élükön a környezetvédõ és világutazó Alexa Woodsszal, hogy vizsgáljanak meg egy a mélyen az Antarktisz jege alól sugárzó titokzatos objektumot.

Amit a fagyott felszín alatt 650 méteres mélységben találnak, az eleinte lázas izgalomba hozza, majd halálra rémíti õket. Egy különös piramisra bukkannak, amiben az azték, egyiptomi és kambodzsai kultúra jegyei keverednek. A piramis belsejében olyan fejlett technológiával megépített teremrendszer rejlik, amit nyilvánvalóan csakis földönkívüli tudás alakíthatott ki, és évezredeken keresztül használt is. A termek falai váratlanul képesek átalakulni, csapdába ejteni és elvágni egymástól a csapat tagjait.

Teremrõl teremre haladva végül fény derül a rettenetes igazságra: Predátorok tartanak életben egy foglyul ejtett Alien Királynõt, aki százévenként egyszer rak tojásokat. A Predator sarjakat összeeresztik az Alien ivadékokkal, hogy a velük való harcban teszteljék õket. A kutatócsoport érkezése idején épp egy ilyen bizarr beavatási ceremónia zajlik: a Halál és a Ragadozó ivadékai háborúznak egymással.

 

A SZEREPLÕK

SANAA LATHAN (Alexa Lex Woods)
játszott Denzel Washington oldalán az Idõzavarban (Out of Time) címû filmben, alakítását az amerikai fekete filmek fesztiválján jelölték a legjobb nõi alakítás kategóriában.
Számos további filmjéért jelölték és díjazták: Hip-hop szerelem (Brown Sugar), "Love and Basketball", "Disappearing Acts", Holtomiglan (The Best Man).
További filmjei: A srácok (The Wood), Életfogytig (Life), Penge (Blade), "Catfish in Black Bean Sauce".

RAOUL BOVA (Sebastian de Rosa) Diane Lane oldalán volt látható az "Under the Tuscan Sun" címû filmben. Az egyik legismertebb olasz színésznõ 1991-ben debütált a vásznon az "Una Storia Italiana" címû filmben, és 1993-ban vonta magára a nemzetközi kritika figyelmét Margherita Buy partnereként a "Comincio Tutto Per Caso" címû filmben.
További filmjei: "Piccolo Grande Amore", A polip (La Piovra), "La Lupa", "Palermo Milano Solo Andata", "Il Sindaco", "Madame D", "Ultimo", "I Cavalieri Che Fecero L'Impresa".
Elsõ amerikai filmje a Késõ bosszú (Avenging Angelo) volt, Sylvester Stallonéval és Madeleine Stowe-val, ezt követte a Francesco címû film.
Legutóbb Ferzan Ozpetek A szemközti ablak (La Finestra di Fronte) címû filmjében láthattuk,, ami az év legnagyobb sikere volt Olaszországban.

LANCE HENRIKSEN (Charles Bishop Weyland) az Actors Studióban tanult és az off-Broadwayn kezdte karrierjét. Elsõ filmjei: Kánikula délután (Dog Day Afternoon), Hálózat (Network), A város hercege (Prince of the City), Harmadik típusú találkozások (Close Encounters of the Third Kind), Omen 2., Az igazak (The Right Stuff).
James Cameron elõször a Piranha 2. - Repülõ gyilkosok (Piranha Part Two: The Spawning) címû filmjéhez kérte fel, ezt követte a Terminator, majd az Alien 2. - A bolygó neve halál (Aliens).
További fontosabb filmjei: Gyorsabb a halálnál (The Quick and the Dead), "Near Dark", Kicsorbult kõ (Jagged Edge), "Pumpkinhead", "The Horror Show", "Survival Quest", Johnny a jóarcú (Johnny Handsome), Jennifer 8, Alien 3. - Végsõ megoldás a halál, Az éj színe (Color of Night), Halott ember (Dead Man).
Televíziós munkái közül itthon is láthattuk a Millenium és a Mesék a kriptából (Tales from the Crypt) címû filmeket.

EWEN BREMNER (Graeme Miller) skót színész, elõször Spud szerepében ismerhettük meg a Trainspottingban, ezt követték a "Mojo", a "Life of Stuff", a "The Acid House" és a "Julien Donkey-Boy" címû filmek.
Guy Ritchie Blöff (Snatch) címû filmjét követõen Amerikába költözött, és játszott a Pearl Harbor - Égi háború, valamint A Sólyom végveszélyben (Black hawk Down) címû filmekben.
Legutóbbi munkái: "Call Me Irresponsible", "Sixteen Years of Alcohol", Édes álmok (Skagerrak), Az Amazonas kincse (The Rundown), Ördögi színjáték (The Reckoning), 80 nap alatt a Föld körül (Around the World in 80 Days).

AZ ALKOTÓK

PAUL W.S. ANDERSON (rendezõ) Angliában nõtt fel, és fiatal kora óta a filmezés érdekelte. Még diákként írta "Shopping" címû filmje elsõ változatát, amit évekkel késõbb a Channel Four támogatásával meg is valósított Jude Law és Sadie Frost szereplésével. A filmet vetítették a Sundance Filmfesztiválon.
Ezt követõen a Mortal Kombat címû akciófilmet rendezte, ami világszerte hatalmas sikert aratott, majd a Halálhajó (Event Horizon) és A katona (Soldier) következett.
A kaptárnak (Resident Evil) egyszerre volt írója, rendezõje és producere, amit már az 1992-ben általa alapított Impact nevû cég és német partnere, a Constantin közös gyártásában készített.

DAN O'BANNON (történet) 1979 óta ír filmeket, amikor az Alien - A nyolcadik utas a halál címû munkája világsikert aratott. Ezt követték a Kék villám (Blue Thunder) és Az Emlékmás (Totall Recall) címû filmek.

RONALD SHUSETT (történet) a Különvélemény (Minority Report) címû film executive producere volt. Társírója és társproducere volt Az Emlékmásnak.
További munkái: Szabad préda (Freejack), "Above the Law", "King Kong Lives", "Dead and Buried".

JOHN DAVIS (producer) a Davis Entertainment elnöke, Hollywood egyik legsikeresebb producere, 1985 óta több mint 60 mozi- és tévéfilm van a háta mögött, és jelenleg közel 30 filmes produkciója áll fejlesztés alatt a nagyobb stúdiók számára. Legutóbbi filmjei: Én, a robot (I, Robot), Garfield, A felejtés bére (Paycheck).
Számos további munkája közül a legsikeresebbek: Oviapu (Daddy Day Care), Élet vagy valami hasonló (Life or Something Like It), Ellenséges terület (Behind Enemy Lines), Dr. Doolittle1-2., Szívtiprók (Heartbreakers), Tengerre tata (Out to Sea), A cég (The Firm), A szomszéd nõje mindig zöldebb (Grumpy Old Men), Még zöldebb a szomszéd nõje (Grumpier Old Men), A bátrak igazsága (Courage Under Fire), Siralomház (The Chamber), Alagút a halálba (Daylight), Vizivilág (Waterworld), Richie Rich - Rosszcsont beforr, Ragadozó (Predator), Amit szerelemnek hívnak (The Thing Called Love), Fortress, Fenegyerekek (Gunmen).

DAVID JOHNSON (operatõr) jó ideig segédoperatõrként dolgozott, elsõ önálló munkája 1995-ben az Othello volt. Ezután a "The Mill ont he Floss" és A repülés hercege - Saint Exupery (Saint-Ex) címû filmek következtek.
További munkái: "The Very Tought of You", Átok (Basil), Hilary és Jackie (Hilary and Jackie), Eszményi férj (An Ideal Husband), "Toy Boys", "The Martins", "Football", A kaptár (Resident Evil).

RICHARD BRIDGLAND (látványtervezõ) mûvészeti vezetõként dolgozott többek között a III. Richard és a Betti néni (Cousin Bette) címû filmekben, látványtervezõként elsõ munkája a Hálószobák és elõszobák (Bedrooms and Hallways) volt.
További filmjei: "The Acid House", "Swing", "The Sight", A kaptár, "Wicker Park".

ALEXANDER BERNER (vágó) korábban A kaptár (Resident Evil) címû filmben dolgozott együtt a rendezõvel, és többnyire német filmekben közremûködött, olyanokban, mint A mennyország kapujában (Knockin' On Heaven's Door) és a Lovagok háborúja (Prince Vailant).

MAGALI GUIDASCI (jelmeztervezõ) dolgozott asszisztensként Luc Besson Metro (Subway) címû filmjében, elsõ önálló munkája a Kamikaze címû film volt.
További filmjei: A nagy kékség (The Big Blue), "The Passport", Leon, a profi, Armageddon, Wing Commander - Az ûrkommandó, Én és a hercegem (The Prince and Me).

 

Forgatás, készítés

1979-ben a Twentieth Century Fox bemutatta Ridley Scott Alien - A nyolcadik utas a halál címû filmjét, amit a közönség és a kritika világszerte a sci-fi mûfajának egyik alapfilmjeként ünnepelt és ünnepel azóta is.

A stúdió ezt követõen még háromszor ismételte meg az elsõ rész sikerét, James Cameron (1986: A bolygó neve: halál), David Fincher (1992: Végsõ megoldás a halál) és Jean-Pierre Jeunet (1997: Feltámad a halál) rendezésében.

1987-ben a Fox, John McTiernan rendezésében, egy újabb földönkívüli figurával rukkolt elõ, ez volt a Predator, a Ragadozó, egy láthatatlanná válni képes földönkívüli lény, aki a dzsungelben bukkan fel, és jelent halálos veszedelmet az emberiségre. (A film egyik érdekessége, hogy szereplõi között két jövõbeli kormányzó is volt: Arnold Schwarzenegger és Jesse Ventura.) A film második része, a Ragadozó Los Angelesben három év múlva következett, amelyben az Angyalok Városát városát változtatták pokoli dzsungellé.

És most, közel negyedszázaddal az Alien debütálása után itt az Alien vs Predator, amelyben a sci-fi-történelem egyik legizgalmasabb összecsapásának lehetünk szemtanúi. A két lény áll most szemtõl szembe egymással: a Halál a Ragadozó ellen.

Majdnem egy évtizednek kellett eltelnie, hogy a film megvalósuljon. A Fox számos variációt dolgozott ki, amíg Paul W.S. Anderson elõ nem állt azzal az ötlettel, hogy játszódjon a történet napjainkban a Földön, a Predator- és az Alien-filmek eseményei közti idõszakban.

"A film alaphelyzete, hogy a Halál és a Ragadozó egymás esküdt ellenségeiként háborúznak a föld mélyén. Ez már önmagában is meglehetõsen izgalmas, hát még ha egy kutatócsoport is belecsöppen ebbe a viharos helyzetbe - mondja John Davis, a film producere. - Az évek során legalább negyven író próbálkozott megírni a történetet, de egyik sem volt az igazi, amíg Paul elõ nem állt a sajátjával. Az ö sztorija rögtön magával ragadott minket."

Anderson karrierje kezdete óta dédelgette ezt a filmtervet - tehát már jóval azelõtt megszületett a fejében, hogy a stúdió felkérte. "Majdnem kilenc év telt el azóta, hogy csak úgy a magam szórakoztatására kitaláltam egy Alien/Predator sztorit - meséli a rendezõ. - Aztán amikor az elsõ filmem, a 'Shopping', ami egy európai független film volt, eljutott a Sundance-re, én ott ültem, és arra gondolotam, hogy soha nem lesz alkalmam megcsinálni egy ilyen filmet. Alig 8 évvel késõbb a Fox lecsapott a történetre, és felhívtak, hogy beszélgessünk róla. Alapvetõen ugyanazokat a gondolatokat vázoltam nekik, amik évekkel azelõtt azon Sundance-en fogalmazódtak meg bennem. De ez alkalommal lehetõségem adódott arra, hogy megvalósítsam az álmomat."

Nagyon fontos volt, hogy a stúdió olyan rendezõt találjon, aki mindkét film világát jól ismeri, és Andersonnál senki nem rajong jobban az Alien- és a Predator-szériákért. "Amellett, hogy Paul tehetséges rendezõ, két lábon járon sci-fi-lexikon - jelenti ki Davis. - Vagy ezerszer látta az eredeti filmeket, és bármelyik jelenetet fel tudja idézni emlékezetbõl. Egy izgalmas film elkészítésének egyik alapfeltétele, hogy olyan rendezõt kell találni, akinek személyes kötõdése van a témához, és nem vitás, hogy ezt a filmet Paulnak kellett megcsinálnia."

Anderson alapos filmismeretének akkor vették a legnagyobb hasznát, amikor beleütköztek egy-egy ellentmondásba a korábbi filmek kapcsán. (Például A Ragadozó Los Angelesben címû filmben van egy rövid snitt egy Alien-koponyáról, ami azt feltételezi, hogy a két faj találkozott már korábban.) "A film mitikus elemekbõl építkezik - mondja Anderson -, de ezek inkább alapulnak földtörténeti eseményeken, mint a korábbi filmeken."

Anderson új mitológiája alapján a Ragadozók évezredekkel ezelõtt érkeztek a Földre, ahol istenekként fogadták és imádták õket, és erõs hatást gyakoroltak az akkori azték és maja kultúrára. "Ezt az ötletet tulajdonképpen a Ragadozó Los Angelesben egy rövid snittje adta, amiben egy pillanatra láthatjuk ûrhajójuk azték stílusú belsejét - meséli Anderson. - Ezen a nyomon haladva kezdtem el azon gondolkodni, hogy a Ragadozók, mint földönkívüli faj, milyen hatással lehettek volna a primitív emberi civilizációkra."

Miközben egy egész mitológiai rendszert épített ki, Anderson egy fontos karaktert is létrehozott, aki szorosan kötõdik az Alien-filmek motívumaihoz. Charles Bishop Weyland, a milliárdos gyáros figuráját egyenesen Lance Henriksennek írta, akit jól ismerhetünk a korábbi filmekbõl. "Az Alien-rajongók rögtön be fogják tudni azonosítani a szereplõt: a Weyland a Weyland-Yutani cég nevébõl jön, ez az a multinacionális vállalat, ami a Nostromo végzetes kutatóútját finanszírozta az elsõ filmben. Bishopnak pedig az androidot hívták, amit Henriksen alakított a 2. és 3. epizódban - magyarázza Anderson. - Weyland technológiai cégekbõl szerezte a vagyonát, õ a modern robotika szülõatyja, ezért a film szerint 150 évvel késõbb készülõ Bishop android az egykori mester elõtti tisztelgésként kapja az õ alakját."

A Sanaa Lathan által megformált Alexa Lex Woods figurájában is felfedezhetünk egy hasonló párhuzamot. A nyolcadik utas a halál úttörõ volt a nõi hõs típusának megteremtésében: Sigourney Weaver Ellen Ripley hadnagya volt az abszolút fõszereplõ, és Anderson ezelõtt az akkoriban forradalmian újnak számító ötlet elõtt tiszteleg, amikor megteremti Lex figuráját.

További párhuzam az eredeti filmekkel, hogy Anderson úgy döntött, nem mutatja meg rögtön a film elején a lényeket. "Az eredeti filmeket épp ez tette olyan sajátossá és félelmetessé - mondja a rendezõ. - A nézõnek ki kellett várnia, hogy megpillanthassa a szörnyeket, de tudta, hogy bármelyik pillanatban felbukkanhatnak, és ez a félelem fenntartja a feszültséget. Azt akartam, hogy ez a film is éppolyan lassan építkezzen, ahogy az elõdei, és aztán az utolsó háromnegyed óra egyetlen hatalmas akció-tüzijáték legyen."

Anderson szerette volna, ha szörnyetegei a lehetõ legvalóságosabbak, ez azt jelentettte, hogy a digitális effektusok szerepét a minimumra akarta csökkenteni. Ebben volt segítségére a speciális effektek kivitelezéséért felelõs Oscar-díjas Alec Gillis és Tom Woodruff, akik a filmtörténet olyan látványos alkotásaiban mûködtek közre, mint a Jól áll neki a halál, a Starship Troopers - Csillagközi invázió, az Alien- és a Pókember-szériák. A rendezõ Gillis és Woodruff mellett további segéderõt kapott a szintén Oscar-díjas John Bruno személyében, akinek karrierje a Szellemirtóktól a Terminator 2.-ig és a Titanicig ível. Ez a csapat felügyelte a lények tervezését és kivitelezését, Anderson elképzelése alapján a kevesebb több elméletet követve. A film effektjeinek hozzávetõleg 70 százaléka valódi, nem digitális. "A mai közönség szeme már nagyon kifinomult, és akár a legjobb digitális trükkön is érzi a mûanyag-ízt - jelenti ki Anderson. - Azt akartuk, hogy a közönség érezze a két lény szembenállását, és ennek az volt a legjobb módja, ha ezt a szembenállást valóban megteremtjük."

Woodruff és Gillis a korábbi Alien-filmek elkészítésében is részt vettek, ezért elsõ kézbõl ismerték az Alien faj minden jellemzõjét, és igyekeztek nagyon hûek maradni az eredeti designokhoz, nehogy csalódást okozzanak a rajongóknak. "Az eredeti tervek lenyûgözõek - jelenti ki Gillis. - Mi inkább csak fejleszteni próbáltuk a lények technológiáját és felépítését, és áramvonalasítottuk õket, hogy még erõteljesebbek legyenek."

Woodruff és Gillis létrehozták eddigi pályafutásuk csúcsteremtményét: a hiperfejlett Alien Queent, ami a legkifinomultabb robot, ami valaha is megjelent a vásznon, és jóval fejletteb, mint a Királynõ korábbi megjelenései.

Az általuk készített lény testrészeit egy hidraulika mozgatta, ami lehetõvé tette a gyors, irányítható mozdulatokat. Ezeket felvették, átfuttatták a komputeren, és rögzítették a lény minden lehetséges mozdulatát. "Ha rátaláltunk egy olyan mozdulatsorra, ami tetszett Paulnak, folyamatosan vissza tudtuk játszani" - meséli Gillis. A Királynõ kicsit keskenyebb külsõt kapott, mint amilyennek elsõ felbukkanásakor láthattuk: a hatalmas fej megmaradt, de a teste vékonyabb és kisebb lett.

A hihetetlenül kifinomult, aprólékos gonddal megépített szerkezeteket többnyire távirányítású robotfejekkel irányították. Mindig az adott jelenet szabta meg, hogy a lényeket éppen robotikus verziójuk, kábelekkel mozgatott bábok vagy jelmezbe bújt emberek személyesítették meg - a Halált például személyesen Woodruff. "Ha a lényt deréktól felfele kellett használni, vagy éppen csak felbukkan a snittben, én rejtõztem az Alien-álca alatt - meséli Woodruff. - De az akciókhoz, vagy akár a legegyszerûbbnek tûnõ mozdulatokhoz, mint amikor például a nyelvét mozgatja, robotokat használtunk."

A Ragadozók egyike, Scar egyfajta vezetõként funkcionál, ezért fontosnak látták, hogy az eredeti design megtartásával valahogy mégis elkülönítsék, és valódi személyiséggel ruházzák fel. "Képesnek kellett lennie arra, hogy beszéd nélkül is érzelmeket tudjon kifejezni egy-egy helyzetben" - mondja Gillis.

Ahogy Woodruff a Halált keltette életre néhány jelenetben, úgy Scar megszemélyesítõjea brit Ian Whyte egykori profi kosárlabda játékos volt. Whyte erõteljes fizikuma és atlétatermete alapvetõ volt Scar figurájának megteremtésében.

Bár a megépített lények nagyon fontosak voltak Anderson azon elképzeléseiben, hogy a valódi mindig hihetõbb, mint a digitális jel, ugyanakkor helyenként kénytelenek voltak a fokozottabb hatás kedvéért a csúcstechnológiájú digitális effektekhez folyamodni - azonban a két technikának kompatibilisnek kellett lennie egymással, ezért John Bruno felelt. A veterán szakember a valódi és a digitális Alien Queen megfeleltetését tekintette a legnagyobb kihívásnak.

A Királynõ 3 alakban készült el: volt egy teljes méretû, 5 méter magas verzió, egy hozzávetõleg másfél méteres báb és egy digitális verzió. Bruno nem csak a lény CG-verzióját készítette el, de az életnagyságú Királynõvel felvett jeleneteket is tovább tudta fejleszteni: például a lény csapkodó farkát vagy a csápjai mozgását sokkal életszerûbbé tudta varázsolni digitális effektusok felhasználásával. Ebben szoros együttmûködésre volt szüksége Richard Bridgland látványtervezõvel és David Johnson operatõrrel.

Az alkotók nem csak a lények, de a helyszínek esetében is törekedtek a valóságos megjelenítésre. "Ha nem tudtuk megépíteni õket, akkor és csak akkor használtunk vizuális effekteket" - jelenti ki Bridgland. A látványos díszlettervek ötvözték a futurisztikus elemeket a mai és a múltbeli elemekkel. A díszletek maja, azték és dél-amerikai hatásokat ötvöztek, az Anderson által kreált háttértörténetre, a Ragadozók évezredekkel korábbi látogatásának elméletére reflektálva.

Csakhogy a "Ragadozó-architektúrát" megtervezni és felépíteni nem volt egyszerû feladat, mivel csak nagyon kis mértékben lehetett támaszkodni a korábbi filmekben látott elemekre. A már említett jelenet a Predator-hajón adta Bridgland számára a kiindulási pontot a tervek elkészítéséhez.

A film egyik leglátványosabb díszlete az Antarktiszon mûködõ századfordulós bálnafeldolgozó: egy 650 méterrel a fagyott felszín alatti jégbarlang, aminek a különös piramis felfedezése köszönhetõ - szakrális termek szakrális szarkofágokkal, amikben a falakba vésett bizarr õsi jelenetek között mumifikált tetemek fekszenek. A Hieroglifa Terem, ami a film háttértörténetét meséli el, az Istenek terme, a Csaták Terme, ami egy a Halál- és a Ragadozó faj közötti õsi összecsapás történetét meséli el.

A legemlékezetesebb díszlet mind közül talán az Alien Queen terme, ami olyan, mint egy hatalmas miniatúra. A terem az azték kultúra jegyeit és a Ragadozó-technológiát ötvözi, azt feltételezve, hogy egy õsi civilizáció építette földönkívüli tudás felhasználásával.

A teremben a Halál Királynõt tartják fogva egy középkori kínzóeszközre emlékeztetõ szerkezet segítségével. A Királynõ hatalmas fémpántokkal van leláncolva, a lábait és a karjait fémszögekkel kivert vasbilincs tartja fogva. Nyakszigonyán keresztül injekciókkal tartják életben, és elektronikusan stimulálják a tojásrakásra - az ifjú Ragadozók jövöbeli ellenfeleinek kihordására.

A filmben használt fegyverek nagyon hasonlítanak a korábbi filmekben látottakra, mindössze annyi változtatással, hogy némelyiket áramvonalasabbá és néhány aprósággal hatásosabbá tették.

A SZEREPLÕK KIVÁLASZTÁSA

Noha a film látványvilága, a fegyverek és a lények kinézete és a digitális trükkök hangsúlyos elemei Anderson viziójának, természetesen a színészek játéka lehel a történetbe igazán életet. "Egyéniségeknek építettük fel a karaktereket, ezért amikor elkezdenek haldokolni, márpedig idõvel elkezdenek, a közönség komolyan aggódni fog értük" - mondja Anderson.

Az alkotók a világ összes szegletében kutattak a megfelelõ színészek után. "Valódi nemzetközi bukéja van a szereplõgárdának" - állítja John Davis producer.

Színésznõk százait nézték meg a stúdió emberei a felfedezõ és világutazó Alexa szerepére. Végül a nemrég Tony-díjra jelölt Sanaa Lathanre esett a választás.

A hosszas meghallgatási procedúra és a 11 órás casting nem sok idõt hagyott arra, hogy a színésznõ elgondolkozzon, mekkora feladat egy akciófilm fõszerepét alakítani. "Egy hétig jártam a castingokra, aztán egy Prága fele tartó gépen találtam magam, és két nap múlva már forgattunk is" - emlékszik vissza Lathan.

"Sanaa nagy sztár lesz - jelenti ki John Davis. - Csodálatosan játszott a korábbi filmjeiben, de azt hiszem, ez lesz az õ nagy áttörése. Hihetõ egy akcióhõs szerepében, miközben maximálisan érzéki: egyszerûen beleszeret az ember a vásznon. Megvan benne az intenzitás, az intelligencia és a melegség, ami elengedhetetlenül fontos egy filmben."

A Lathan és Ripley figurája közti hasonlóságok ellenére van jó néhány alapvetõ eltérés is. "Nem akartam, hogy Lex egyszerû másolata legyen Ripleynek - meséli Lathan. - Lex nagyon erõs, mint Ripley, de itt véget is érnek a hasonlóságok. Õ egy környezetevédõ, egy magányos farkas a világban, aki belekeveredik ebbe a hihetetlen kalandba, és felfedezi, hogy olyan erõ rejlik benne, amit soha nem sejtett."

Raoul Bova játssza Sebastian de Rosát, az archeológust, aki az Antarktisz alatti eltemetett civilizáció után kutat. Bova a kortárs olasz mozi egyik legnépszerûbb színésznõje, és mint nagy Alien-rajongó, tisztán emlékszik az elsõ találkozására a filmmel, amikor is a szülei szigorú tiltása ellenére tízévesen beosont egy moziba, hogy elkapjon egy vetítést.

Bova, aki egykori olimpiai válogatott úszó volt, készen állt azokra a kihívásokra, amelyeket a film kaszkadõr- és akciójelenetei támasztottak, de legalább ennyire felkészült a bensõségesebb jelenetekre is. Ahogy a történet kibontakozik, Bova karaktere egyre közelebb kerül Lexhez. De Bova szívét igazából egy Alien dobogtatta meg. "Az Aliennel való elsõ találkozásom alkalmával a lény megjelenik a hátam mögött, és támadásba akar lendülni - meséli a színésznõ. - Aztán megfordulok, és szemtõl szembe kerülünk egymással. Miután a rendezõ azt kiáltotta: 'ennyi', csókot nyomtam az Alien fejére."

Sanaa viszonylag késõn került a csapatba, Lance Henriksen viszont a kezdet-kezdetétõl része volt a produkciónak. "Paul Anderson felhívott, találkoztunk, és elmesélte nekem az egész történetet, hogy képzelte el Bishopot, és miért olyan fontos ez a figura ehhez a filmhez. Nem gondoltam volna, hogy még valaha visszatérek ebbe a világba, de nem tudtam ellenállni Paul lelkesedésének."

Noha már két Alien-filmet és a Terminator 2.-t is végigcsinálta több más sci-fi szerep mellett, Henriksen le volt nyûgözve a film látványától és akcióitól. "A közönségnek biztonsági övre lesz szüksége ehhez a filmhez" - mondja.

A további szereplõk a Trainspottingból és A Sólyom végveszélyben címû filmbõl ismerõs brit Ewen Bremner, a Halj meg máskor címû James Bond-filmben látott Colin Salmon, valamint Carsten Norgaard, Joseph Rye, Agathe De La Boulaye, Tommy Flanagan és Sam Troughton.

Ilyen hatékony szereplõ- és alkotógárdával a háta mögött az író-rendezõ Paul Anderson valóra váltotta álmát a vászon két nagy sci-fi ikonjának összeütköztetésével. "Iskolás koromban láttam elõször A nyolcadik utas a halált, és természetesen maradandó nyomokat hagyott bennem. Most, hogy sikerült megvalósítani ezt a filmet, minden nap magamba kell csípnem, hogy nem álmodom-e."

 
Óra
 
Linkek
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?