-Mario Theissen sajtóvacsorát adott a magyar futam elött (2004-es)-
Mario Theissen sajtóvacsorát adott a magyar futam elött (2004-es)
A BMW motorsport igazgatója, Dr. Mario Theissen augusztus 12-én este exkluzív sajtóvacsorát tartott a budapesti Vadrózsa étteremben, ahol a hazai média meghívott munkatársaival folytatott beszélgetést a BMW-Williams Formula-1-es versenyistállóról, a csapat jövőbeni terveiről, Ralf Schumacher visszatéréséről, valamint a motorokat is érintő szabályokról, amelyeket a Nemezközi Automobil Szövetség a 2005-ös évadban kíván bevezetni.
Az elmúlt időszakban a legnagyobb vitát Jenson Button a csapathoz való visszatérésének híre váltotta ki, aki a 2005-ös esztendőben Mark Webber márkatársaként állhat majd rajthoz a bajnokság futamain. Theissen azzal indokolta a csapat döntését, hogy az elkövetkezendő esztendőben az alakulat célja a világbajnoki cím megszerzése, és mivel Juan Pablo Montoya, valamint Ralf Schumacher is távozik a grove-i gárdától, így olyan versenyzőket kívántak leigazolni, akik elég rátermettek ahhoz, hogy beérjék a jelenleg nagy fölényben álló Ferrarit. "Jövőre szeretnénk megszerezni a világbajnoki címet, és bár ez nagyban függ a majdani erőviszonyoktól, Mark és Jenson nem riad vissza a feladattól, hogy megvalósítsák a terveinket." –mondta Mario Theissen úr, aki rendkívüli nyugalommal és fáradhatatlanul válaszolt a „záporozó” kérdésekre.
Néhány héttel ezelőtt Ralf Schumacher menedzsmentje nyilvánosságra hozta, hogy a német versenyző az elkövetkezendő esztendőtől a Toyota alakulatát szolgálja. A pilóta távozása előtt még mindenképpen szeretne visszatérni jelenlegi munkaadójához, ahol sikerrel szeretné zárni az évadot. Schumacher Indianapolisban súlyos balesetet szenvedett, így az orvosok javaslatára nem vehetett részt a Magyar Nagydíjon sem, továbbá kérdéses, hogy a Belga Nagydíjon rajthoz állhat-e. Theissen úr elmondásai alapján a csapatnak nagy szüksége lenne a német versenyzőre, aki az elmúlt időszakban nagy szerepet játszott a versenyautó beállításainak meghatározásban, azonban hozzátette, hogy Ralf egészsége előbbre való, így kivárják azt az időpontot, amikor az orvosok is hozzájárulnak ahhoz, hogy ismét autóba szálljon. "Az idei esztendőben egész biztosan vissza fog térni, azonban jelenleg még bizonytalan, hogy ennek mikor érkezik el az ideje."
A Nemzetközi Automobil Szövetség az elkövetkezendő esztendőben csökkenteni szeretné a költségeket, - amely a kiscsapatok életben maradását szolgálná, így egy-egy erőforrásnak két versenyhétvégét kell kibírnia. A motorok átalakítása, ami az élettartam növelését szolgálná, azonban komoly feladat. A motorok élettartamára vonatkozó szabályokat Theissen helyesnek tartja, mivel a költségeket csak ezzel a módszerrel lehet hatékonyan csökkenteni. "A motorok élettartamának növelésével teljes mértékben egyet értek, mivel ezáltal jelentős költségcsökkenés érhető el." A szűkre szabott határidőt azonban már nem helyesli. "A jelenlegi erősforrások nem alkalmasak arra, hogy két versenyhétvége alatt szolgáljanak, és hét hónap alatt lehetetlenség megalkotni az új szabályokhoz igazodó motorokat."
Korábban olyan hírek láttak napvilágot, amelyek szerint a BMW saját csapat indítását tervezi, a Toyotához hasonlóan. Mivel az idei esztendőben eddig megrendezésre került futamokon nem az elvárásoknak megfelelően alakultak az események, joggal vetődik fel a kérdés, hogy a BMW a jövőben más csapatok motorszállítójaként kíván közreműködni a Formula-1-ben, vagy gyári csapatot indít a bajnokságban. Theissen úr elmondta, hogy a problémák forrása abban keresendő, hogy míg korábban csupán néhány ember tartotta kezében a csapat irányítását, jelenleg a menedzsment csoport felelős az alakulat munkájának eredményességéért. A motorsport igazgató emellett azt is leszögezte, hogy a BMW nem kíván részesedést vásárolni a Williams alakulatában. Mivel azzal saját helyzetüket nehezítenék meg.
A valóban jól sikerült vacsora után Theissen úr búcsúzásként köszöntet mondott a megjelenteknek. A BMW-WilliamsF1 Teamnek ez a hétvégéje azonban nem úgy sikerült, ahogyan a német szakember arra számított. Annak ellenére, hogy a BMW erőforrás mindvégig kitűnően muzsikált, Montoya negyedik, míg Pizzonia csak a hetedik helyen futott célba.
|