abforma1
abforma1
-Főmenü-
 
-Forma-1-es menü-
 
-Bejelentkezés-
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
-Motorsport menü-
 
-Motorsport hírek-
 
-Bajnokságok állása-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
Ki a kedvenc F-1-es pilótád?

-Kimi Raikkonen-
-Felipe Massa-
-Fernando Alono-
-Lewis Hamilton-
-Giancarlo Fisichella-
-Heikki Kovalainen-
-Jenson Button-
-Rubens Barichello-
-Nick Heidfeld-
-Kubica vagy más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-Interjúk és Riportok-
-Interjúk és Riportok- : -Interjú Gil De Ferrannal (2005-ös)-

-Interjú Gil De Ferrannal (2005-ös)-

Interjú Gil De Ferrannal (2005-ös)

Az autóversenyzés rajongói számára ismert és nagy névvel erősített a héten a 2005-ös szezont gyengén kezdő BAR-Honda. Nick Fry és Geoff Willis mellé az egykori IndyCar és Indy 500 legendát, a brazil Gil de Ferrant hozták a fedélzetre, mint új sportigazgatót. De Ferran ebből az alkalomból adott egy hosszabb interjút, amelyet itt olvashattok.

Kérdés: Gil, miért fogadtad el a BAR-Honda ajánlatát, hogy te legyél a sportigazgatójuk?

Gil de Ferran: Ez kivételes lehetőség számomra, az életem és a karrierem számára. Ez a pozíció pontosan az, amit mindig is szerettem volna, amióta versenyzőként visszavonultam. Pont jó időben jött ez az ajánlat. Természetesen nagyon szomorú vagyok, hogy az amerikai barátaimat és kollégáimat tíz év után ott kell hagynom, de nem fogjuk hagyni, hogy a kapcsolat teljesen megszakadjon. Most már várom, hogy hétfőn elkezdhessem a munkát. Fantasztikus kihívás lesz.

Kérdés: Évek óta ismered Roger Penskét. Kikérted a tanácsát mielőtt megtetted ezt a lépést?

De Ferran: Roger a legutóbbi években nemcsak a csapatfőnököm volt, de a barátom is és egy olyan valaki, akivel megosztom az ötleteimet. Folyamatosan megbeszélem vele a dolgokat és erről is beszámoltam neki. Bátorított, hogy vágjak bele és hallgassak a szívemre.

Kérdés: Az eredeti vágyad nem az lett volna, hogy az észak-amerikai Penske-csapatban szerezz egy pozíciót?

De Ferran: Nem. Sok évet töltöttem ott el, mint versenyző és nagyon jól éreztem magam, de nem éreztem késztetést arra, hogy tovább dolgozzak ott egy másik pozícióban. Pilótaként jó képet alkothattam arról, hogyan dolgoznak ott és szerintem nagyon jól el vannak látva emberrel.

Kérdés: Legutóbb TV-kommentátor voltál. Talán egy kicsit hiányzott a verseny, ami a sport közelében vár rád?

De Ferran: Abszolút. Tavaly észrevettem, hogy szívemben még mindig versenyző alkat vagyok. Amikor abbahagytam az autóversenyzést, hirtelen hiányozni kezdett a rivalizálás. Mindenképpen a sportban akartam maradni. Az elmúlt évben a verseny iránti vágyam egyre nagyobb lett, de ez nem jelenti azt, hogy ismét vezetni akartam. Ez a pozíció minden érzelmi és intellektuális vágyamat fedezi.

Kérdés: Rendelkezel valamilyen mérnöki háttérrel is?

De Ferran: Az érdeklődésem a versenysport iránt sokrétű. Ez mindig is így volt. Szeretem az autóversenyzést és szeretem a rivalizálást, de szeretem a gépeket és a technikai oldalt is. A vezetés a legutóbbi időkben már nem érdekelt annyira, de a sport iránti érdeklődésem összességében nem hagyott alább. Az évek során sok különböző tapasztalatot összegyűjtöttem ? a volánnál éppen úgy, mint az autósport más területein, beleértve a technikai területet is. Remélhetőleg egyre több és több mindent tudok ebből bevinni a csapatba az idő múlásával. Sportigazgatói pozíciómban azonban inkább a Forma-1 sport oldalával fogok foglalkozni, mintsem a technikai oldalával.

Kérdés: Mennyire nehéz az IndyCar-ból a Forma-1-be váltani?

De Ferran: Biztos vagyok abban, hogy egy Forma-1-es csapatban sok olyan dolog van, amiről nincsenek ismereteim. Ez hozzá tartozik ahhoz a kihíváshoz, amiről beszéltem. Másrészről azonban úgy érzem minden lehetséges tapasztalatot összegyűjtöttem a sportban eltöltött időm alatt. Ez olyan valami, amit mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Késznek érzem magam a feladatra, de csak az idő fogja tudni megmutatni mennyire leszek sikeres.

Kérdés: A jövőben már nem fogsz Fort Lauderdale-ben élni, igaz?

De Ferran: A munkám természetesen megköveteli, hogy Angliába költözzek. Korábban egyszer már éltem hét évet Nagy-Britanniában. Egyrészről örülök a visszatérésnek, másrészről azonban hiányozni fog az amerikai otthonom.

Kérdés: Csakúgy mint neked Bobby Rahal-nak is nagy sikerei voltak Észak-Amerikában, de a Forma-1-ben nem sokáig tudott megmaradni. Nem aggaszt ez téged?

De Ferran: Tulajdonképpen nem. Sok év óta ismerem Bobby-t és szerintem az ő helyzete egészen más volt. Más emberek is vették körül. Ideáig a leginkább Nick-kel (Fry ? a ford.) és Geoff Willisszel tartottam kapcsolatot és itt úgy tűnik egyáltalán nincsenek problémák. Nagyon bizakodó vagyok. Pontosan értem mit kell tennem. Ezen kívül úgy érzem az én szerepem más, mint amit Bobby-nak annak idején a Jaguarnál be kellett töltenie. Természetesen alaposan a körmömre fognak nézni, tehát jól kell végeznem a munkámat és megfelelő eredményeket kell felmutatnom.

Kérdés: Volt valami köze Jackie Stewartnak ahhoz a döntésedhez, hogy a Forma-1-be gyere?

De Ferran: Éppúgy, mint Roger Penske, Jackie is egyike azon embereknek, akikhez fordulhatok egy-egy fontos döntés előtt ? és ez már a ?90-es évek elejétől így van. A Stewart-családot a barátaim közé sorolom amióta náluk versenyeztem (alsóbb kategóriákban ? a ford.). A?90-es években Nicket is Jackie-n keresztül ismertem meg. Amikor most ez a lehetőség adódott újra kikértem a tanácsát.

Kérdés: Mi lesz az első feladatod?

De Ferran: Először sokat kell majd figyelnem és tanulnom. A legrosszabb, amit tehetnék az, hogy egy jól működő dolgot szétromboljak. A BAR-Honda tavaly majdnem ugyanezekkel az emberekkel második helyet szerzett a világbajnokságban. Először is meg kell találnom a helyem ebben a szervezetben, figyelni és sok új információt befogadni. Remélhetőleg aztán az idő múlásával nő a szerepem. Ez a terv. Rövid távon az a terv, hogy vasárnap Angliába repülök és aztán a jövő hét közepén a Paul Ricard-i tesztelésre.

Kérdés: A Forma-1 olyan sport, amelyik tele van politikával. Lehetséges kizárólag csak a versenypályán zajló sportra koncentrálnod, vagy a politikával is foglalkoznod kell majd?

De Ferran: Úgy gondolom, hogy egészen pontosan ismerem a szerepemet. Amint a lámpa zöldre vált, csak az számít. A múltban mindig jó voltam abban, hogy közvetlen feladataimra koncentráljak és hogy ne hagyjam magam ettől eltéríteni. A legfontosabbak az eredmények és remélem, hogy új pozíciómban ezekhez hozzá tudok járulni.

Kérdés: Volt idő a Forma-1-ben, amikor a csapatok nagyon sokat költöttek arra, hogy a csúcsra jussanak, miközben most inkább csökkentik a költségeket. Ez nem okoz számodra csalódást?

De Ferran: A Forma-1 mindig továbbfejlődik és az arculatát már sok különböző időszakban megőrizte. Az én feladatom az, hogy olyan sok versenyt nyerjek a csapat számára, amennyit csak lehet. Ki kell találnom, hogyan tudunk leghamarabb előnyre szert tenni. Ezen a pénzügyek sem változtatnak. Már pilótaként is ez volt a fő célom és ezen semmi sem fog változni ? a versenytől függetlenül.

Kérdés: Vannak valamiféle időkorlátok a tervedben, amelyeket a BAR-Hondával végzett munkád számára kitűztél?

De Ferran: Először is landolnom kell Angliában, figyelnem és sokat tanulnom. Ennek természetesen gyors ütemben kell történnie. De számomra az a legfontosabb, hogy ne romboljam le a csapat jól működő szervezeteit.

Kérdés: Ismered Jenson Buttont? Mit gondolsz róla?

De Ferran: Már találkoztam vele egyszer. Akkor jót buliztunk együtt! Nagyon kedvelem Jensont. Nagyon kedves fickónak tűnik. Szereti az autóversenyzést és nagyon barátságos. A fiam is nagyon szereti. Ez jó jel kell, hogy legyen!

Kérdés: Örülsz, hogy együtt dolgozhattok?

De Ferran: Abszolút. Mindenképpen a világ egyik legjobb versenyzőjének tartom. Tudjuk, hogy megvan arra a képessége, hogy versenyeket nyerjen, de szerintem a VB-címre is. Nagyon fontos alkotórésze a BAR-Hondának és nagyon örülök, hogy együtt dolgozhatok vele.

Kérdés: Mi hiányzik még belőle ahhoz, hogy versenyt nyerjen?

De Ferran: Egyáltalán semmi! A teljesítményei hihetetlenek voltak. Ahhoz, hogy valaki versenyt nyerjen sok dolognak passzolnia kell a megfelelő pillanatban. Az egész csapat feladata ? Jensont is beleértve ? azon dolgozni, hogy ez minél hamarabb megtörténjen.

Kérdés: El tudod képzelni, hogy mint pilóta a pilótával beszélgessetek egymással?

De Ferran: Az első feladatom az, hogy jobban megismerjem. Ez az oka annak is, hogy Paul Ricard-ba repülök. Jobban meg kell ismernem a csapatot és Jensont, de nemcsak Jensont, hanem Takumát is és az összes tesztpilótánkat. Nem hiszem, hogy sikeresnek lehet lenni, ha az ember nem érti azokat az embereket, akikkel együtt dolgozik.

Kérdés: Versenyzőként voltak olyan ambícióid, hogy a Forma-1-be gyere. Ez most egy késői jóvátétel ezért a kiegyenlítetlen számláért?

De Ferran: Egyáltalán nem. A versenyzői pályafutásom meglehetősen teljes volt. Különösen a Penskénél töltött utolsó időszakomban tudtam sok versenyt és bajnokságot nyerni ? és persze az Indy 500-at is. Amikor 2003 végén befejeztem a pályafutásomat nagyon elégedett ember voltam. Elégedett voltam azzal, amit elértem és nem mérgelődtem valami más miatt. Boldog vagyok azzal, ahogyan az életem alakult. A Forma-1 mindig elbűvölt amióta csak Emerson Fittpaldit láttam Jackie Stewart ellen küzdeni a ?70-es évek elején. Mindig is szerettem a Forma-1-et. Amikor Európába mentem Forma-1-es pilóta akartam lenni. Az élet azonban más utat jelölt ki számomra, ami azonban nem volt kevésbé teljes. Amit most teszek azt nem azért teszem, hogy valamiféle régi számlákat egyenlítsek ki magamban. Ez egy új kihívás, egy új lehetőség számomra.

Kérdés: Mit jelent az átköltözés a családod számára? Örülnek annak, hogy visszatérhetnek a hazájukba? (De Ferran felesége angol ? a ford.)

De Ferran: Igen, a feleségem valahol örül, hogy visszatérhet a hazájába, ugyanakkor szomorú is, mert már hozzászoktunk az eddigi életstílusunkhoz és a környékhez. Sok barátunk is van ott. A gyerekeim egész életükben az USA-ban jártak iskolába és sok barátra tettek szert. Én is sok barátot ismertem meg. De most őszintén: Dél-Florida eléggé kellemes környék!

Kérdés: Beszéltél Cristiano da Mattával, aki egy ideig a Forma-1-ben versenyzett?

De Ferran: Cristianóval nem, de más emberekkel Európában igen, akiket régóta ismerek. Mindenki nagyon támogatott és nagyon sok intelligens tanácsot adott.

Kérdés: Milyen érzéseid vannak most, hogy ez az új kihívás vár rád?

De Ferran: Fején találtad a szöget! Ez egy hihetetlen kihívás az életemben. Az elmúlt néhány hétben nagyon izgatott voltam. Mindenféle keresztül ment a fejemen, ami csak keresztül mehetett. Természetesen remélem, hogy ez még csak a kezdete az új karrieremnek.

Kérdés: Gondolod, hogy hiányozni fog az amerikai autóversenyzés, vagy túl sok dolgod lesz ehhez Európában?

De Ferran: Mindkettő igaz. Az Indy 500 és az amerikai autóversenyzés volt az elmúlt tíz évben a kenyéradóm. Ezt a köldökzsinórt nem lehet olyan egyszerűen elvágni. Előbb-utóbb hiányozni fog, ez kétségtelen. Másrészről azonban valószínűleg elfoglaltabb leszek, mint azt most el tudom képzelni. Ilyen helyzetben pedig nincs sok idő arra, hogy más dolgokról gondolkodjunk.

Kérdés: Niki Lauda néhány évvel ezelőtt a Jaguar csapatfőnökeként maga is tesztelt egy Forma-1-es autót. Te is tervezel ilyesmit?

De Ferran: Nem. Amióta 2003 végén befejeztem a pályafutásomat kaptam néhány ajánlatot arra, hogy különböző versenyautókat vezessek. Mindet visszautasítottam. Amikor eldöntöttem, hogy befejezem a versenyzést nagyon biztos voltam a dolgomban. Azóta sosem éreztem szükségét, hogy ismét versenyautóba üljek. Biztos vagyok abban, hogy az új munkám annyira le fog foglalni, hogy most sem fogom szükségét érezni.

Kérdés: Nem vagy kíváncsi arra, hogy milyen egy modern Forma-1-es autót vezetni?

De Ferran: Talán hihetetlenül hangzik, de nem. Tavaly ott voltam az Amerikai és a Brit Nagydíjon. Nagy érdeklődéssel figyeltem, de nem éreztem késztetést arra, hogy magam is vezessek. Ezen kívül már messze nem vagyok olyan jó formában, mint amikor még aktív voltam és emiatt valószínűleg nem tennék túl jó benyomást.

Kérdés: Évekig Észak-Amerikában éltél. Gondolod, hogy most egy új világ vár rád?

De Ferran: Minden bizonnyal nagy kihívás áll előttem és abban is biztos vagyok, hogy sok problémával fogom magam szemben találni, amelyeket most még nem is sejtek. Másrészről azonban a versenysporthoz sok olyan dolog hozzátartozik, amelyek mindenütt a világon ugyanolyanok. Amit az elmúlt években megtanultam az lehetővé kell, hogy tegye, hogy jól végezzem el a feladataimat. Amint mondtam: úgy érzem készen állok erre.

 

Legyen ez a kezdőlapod

 
-Naptár-
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
-Idő-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
-Melyik a kedvenc F1-es csapatod a 2008-ban?-

-Ferrari-
-BMW Sauber-
-Renault F1-
-WilliamsF1-
-Red Bull Racing, Torro Rosso-
-Toyota-
-Honda Racing-
-Super Aguri-
-Force India-
-McLaren-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-A Hónap Kérdése-
-A Hónap Kérdése-
-Visszatér-e valaha Montoya az F1-be?-

-Igen, talán már jövőre-
-Igen, de még lenyom néhány évet a NASCAR-ban-
-Majd egyszer, talán...-
-Nem valószínű-
-Inkább maradjon a NASCAR-ban!-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

-abforma1 fórum-

Tovább a fórumhoz...

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?