abforma1
abforma1
-Főmenü-
 
-Forma-1-es menü-
 
-Bejelentkezés-
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
-Motorsport menü-
 
-Motorsport hírek-
 
-Bajnokságok állása-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
Ki a kedvenc F-1-es pilótád?

-Kimi Raikkonen-
-Felipe Massa-
-Fernando Alono-
-Lewis Hamilton-
-Giancarlo Fisichella-
-Heikki Kovalainen-
-Jenson Button-
-Rubens Barichello-
-Nick Heidfeld-
-Kubica vagy más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-Érdekességek-
-Érdekességek- : -A Brabham BT55 története-

-A Brabham BT55 története-

A Brabham BT55 története

1985 tavaszán a Brabham csapat eredményei nem adtak okot a derültségre. A csapat tervezője Gordon Murray a sebességváltó specialista Weismann-nal egy forradalmi konstrukció elkészítését javasolták Ecclestone-nak. A Brabham főnöke már besokallt a sorozatos eredménytelen futamok láttán és a csapata eladásán fáradozott. Az új autó első tervei láttán azonban rábólintott a BT55 kifejlesztésére. Murray a karosszérián míg Weismann egy 7 fokozatú váltón dolgozott. Ecclestone mélyen a zsebébe nyúlt és finanszírozta a kifejlesztés igen magas költségeit. Az első tervektől a végleges BT55 elkészüléséig majd 3 millió angol Font nyelődött el a projektben. Összesen 732 műszaki rajz készült az autó végleges formájának kialakítása közben. A BMW is elégedetlen volt az 1983-as VB. cím elnyerése óta a Brabham csak ritkán tudott sikereket elérni. A Bajorok a tervek láttán új lendülettel fogtak a tervezésbe. A BT55-re tervezett speciális BMW motort 72 fokra balra megdöntötték így Murray elérte , hogy a BT55 23cm alacsonyabb lett elődjénél a BT54-nél , a versenyzők szó szerint feküdtek az autóban. Az új autó így 80cm magas lett. Az új Weismann váltót is a BMW motorhoz igazították. Nelson Piquet miután látta a terveket egy ideig elgondolkozott , hogy mégis marad a Brabham csapatnál de aztán Rosberg megüresedett helyére a Williams istállóhoz távozott. Murray gőzerővel dolgozott de Ecclestone nyomására a BT54 fejlesztését sem hanyagolta el. Az eredmény az lett, hogy 1985 vége felé Piquet jobb eredményeket ért el, és a BT54 egyre ütőképesebb lett , míg a BT55 kifejlesztése lelassult. 1986 elején készült el a végleges Brabham BT55 melyet a csapat új pilótája Elio de Angelis próbált ki először az esős estorili pályán. Murray az első tesztek után már látta a komolyabb problémát. Az új BMW 925 LE versenymotorja jól passzolt a karosszériába de a Pirelli gumik nem biztosították a kellő tapadást. Hiába kérlelte Ecclestone-t, hogy váltson át a Good Year gumikra a csapatvezető maradt az olasz gumiszállítónál. Az ok egyszerü volt, a Pirelli fizetett a gumihasználatért, míg a Good Year pénzt kért a gumikért. Az új BT55 két új pilótát is kapott. Patrese és de Angelis páros szintén olasz volt akár csak a főszponzor Olivetti. Az autó kiforratlanul vágott neki a szezonnak és nem igazán tudták mire is képes valójában. A Brazil futamon szinte minden csapat árgus szemekkel figyelte az új szuperautót mely rendkívül szépre sikerült. Keke Rosberg meg is jegyezte, ha a BT55 olyan gyors amilyen szép, akkor az ellenfelek felköthetik a gatyájukat. Az első futamok vegyes tapasztalatot hoztak. Patrese legjobb rajthelye a monacói 6. míg de Angelis a Brazíliában elért 14. hellyel szerénykedett. Aztán bekövetkezett a nem várt tragédia. Elio de Angelis a Francia teszten életét vesztette miután autójának hátsó szárnya letört és az olasz súlyos balesetet szenvedett. A Brabham csapat mely a kezdeti nehézségeken sem tette magát túl, a padlóra került. Az árván marad Brabham autóba Derek Warwick ülhetett be a kanadai futamtól. Ezen a futamon táltosodott meg a BT55. A 9. és 10. rajhelyet szerezték meg az edzésen hála az új BMW edzésmotornak mely 1150 LE produkált! A folytatás ismét rossz irányba sikerült. Az állandó technikai hibák az edzéseken és a versenyeken szúrós hangulatot teremtett a csapaton belül. A BMW motorok sorozatosan csődöt mondtak és így a pilóták képtelenek voltak jó eredményt elérni, mivel még a célig sem jutottak el. Az 1986-os évad félidején a Francia futam után a Brabham két 6. helyet szerzett csak, 8 technikai hibájuk volt és mindössze 7 futamot tudtak befejezni. Az Angol versenyen Murray drasztikus lépésre szánta el magát. A tavalyi BT54 autóval próbálkozott. Patrese kapta a feladatot, hogy az 1985 év végén már ütőképes autóval induljon. Az edzésen alulmaradt a BT55 induló Warwick-al szemben de a versenyen már a 4. leggyorsabb kört futotta! A BMW motor azonban ezúttal is csütörtököt mondott. A csapat ezután elvetette a BT54 további szereplésének gondolatát és teljes erőből a BT55-re koncentrált. Az évad második felében a Brabham BT55 jelentős javulást produkált. Ausztriában Patrese a szenzációs 4. helyet szerezte meg az edzésen, de a motor a második körében bedobta a törölközőt. A BMW menteni akarván a menthetőt a Benetton csapatra koncentrált így a motorproblémák megmaradtak a BT55-nél. A lapostetűnek csúfolt BT55-öt annak ellenére, hogy 1986 második felében jelentős javulást mutatott nem fejlesztették tovább. Gordon Murray távozott a csapattól miután rengeteg bírálat érte a kudarcok miatt. A BT55 rövid statisztikai adatai: Legjobb rajthely: Patrese – 4. Legjobb versenyeredmény: Patrese- 6. 17 mechanikai hiba Összegezve a Brabham BT55 egy rendkívül merész konstrukció volt és amennyiben hamarabb készül el vagy nem hagynak fel a fejlesztésével sikeres autó lett volna! A kudarc a BMW motorok megbízhatatlanságában, a Pirelli gumik gyengeségében keresendők első sorban. A gumik nem erre a konstrukcióra lettek tervezve. Természetesen magának a BT55 autónak is voltak hibái, nem kielégítő fékrendszer, mechanikai tapadás hiánya. Mindezek ellenére a konstrukció sikerességét ékesen bizonyítja az, hogy Gordon Murray a McLaren csapat 1988-as "világverő" autójának tervezője a BT55 tervei alapján készítette el az MP4/4 autót mely 15 futamot nyert! Az sem véletlen, hogy a váltó mágus Weismann is tevékenyen részt vett a tervezésben. A különbség a Good Year gumikban és a Honda motorban volt csak. Gordon Murray is elismerte, hogy a McLaren MP 4/4 a Brabham BT55 továbbfejlesztett változata volt!

 

Legyen ez a kezdőlapod

 
-Naptár-
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
-Idő-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
-Melyik a kedvenc F1-es csapatod a 2008-ban?-

-Ferrari-
-BMW Sauber-
-Renault F1-
-WilliamsF1-
-Red Bull Racing, Torro Rosso-
-Toyota-
-Honda Racing-
-Super Aguri-
-Force India-
-McLaren-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-A Hónap Kérdése-
-A Hónap Kérdése-
-Visszatér-e valaha Montoya az F1-be?-

-Igen, talán már jövőre-
-Igen, de még lenyom néhány évet a NASCAR-ban-
-Majd egyszer, talán...-
-Nem valószínű-
-Inkább maradjon a NASCAR-ban!-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

-abforma1 fórum-

Tovább a fórumhoz...

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?