abforma1
abforma1
-Főmenü-
 
-Forma-1-es menü-
 
-Bejelentkezés-
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
-Motorsport menü-
 
-Motorsport hírek-
 
-Bajnokságok állása-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
Ki a kedvenc F-1-es pilótád?

-Kimi Raikkonen-
-Felipe Massa-
-Fernando Alono-
-Lewis Hamilton-
-Giancarlo Fisichella-
-Heikki Kovalainen-
-Jenson Button-
-Rubens Barichello-
-Nick Heidfeld-
-Kubica vagy más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-Híres pilóták-
-Híres pilóták- : -Stefan Bellof-

-Stefan Bellof-

Stefan Bellof

Bellof 1984-ben érkezett a Forma-1-be, ugyanakkor, mint Ayrton Senna. És sokak szerint legalább akkora tehetség is volt! Természetesen a gyenge Tyrrellben ezt nehéz volt bizonyítania - azonban néha mégis kínálkozott rá alkalom, hogy megvillantson valamit brilliáns képességeiből. Forma-1-es pályafutása csúcsa minden bizonnyal az a bizonyos esőáztatta 1984-es Monacói Nagydíj volt, amely után minden és mindenki Sennáról szólt. Arról hogyan vágta át magát a mezőnyön a vizes pályán és hogyan mentette meg Alain Prost számára a futamgyőzelmet a versenyigazgató, Jacky Ickx azáltal, hogy idő előtt leintette a versenyt. Mert senkinek sincs kétsége afelől, hogy Senna Prostot is beérte volna - olyan tempóban jött fel.

A helyzet azonban az, hogy Senna dicsérete mellett, legalább ennyi dicséretet és elismerést kellene adnunk Stefan Bellofnak is! A német fiú az utolsó - huszadik - helyről indult a Senna Tolemanjénél is gyengébb Tyrelljével. A verseny leintésének pillanatában pedig már harmadik volt! Azaz sokkal többet jött előre, mint a 13. rajtkockából induló Senna és bizony a verseny végén gyorsabb is volt a brazilnál a vizes pályán! Álljanak itt az utolsó négy kör adatai:

28. kör
Bellof 1:55.080
Senna 1:56.628
Prost 2:00.193

29. kör
Bellof 1:54.978
Senna 1.56.666
Prost 1:59.436

30. kör
Bellof 1:58.949
Senna 1:59.008
Prost 2:02.598

31. kör
Bellof 1:59.219
Senna 1:59.433
Prost 2:03.766

Ne feledjük: mindezt egy gyengébb autóban! Belloftól sajnos utólag elvették ezt a remek harmadik helyet, amikor októberben csaláson kapták a Tyrrellt és az egész csapatot kizárták az 1984-es világbajnokságból. Stefan teljesítményének értékéből azonban ez semmit sem von le, s főként nem abból a tényből, hogy szenzációs tehetséget mutatott.

Ken Tyrrell: "100 lóerővel kevesebbünk volt, mint az összes többi autónak. Ezért volt Stefan teljesítménye olyan fantasztikus. A legszívesebben az 1984-es esős Monacói Nagydíjra emlékszem. Monaco egy olyan pálya, ahol az előzés meglehetősen nehéz. Zuhogó esőben pedig a felcsapódó víz miatt szinte lehetetlen. Ennek ellenére Stefan úgy vágta magát keresztül a mezőnyön, mintha az ellenfelei parkoltak volna. Gyors tempóban dolgozta le a hátrányát a vezető Prosttal és a második helyen autózó Sennával szemben. Aztán megszakították a versenyt. Szerintem teljes mértékben ok nélkül, hiszen az eső ekkor már csendesedett. Mi történt volna? Senna megelőzte volna Prostot és Stefan a maga részéről utolérte volna Sennát."

Mielőtt még bárki legyintene egyet azzal, hogy "vak tyúk is talál szemet, véletlenül is kijöhet a lépés egy-egy versenyen", fussunk végig Bellof a Forma-1-et megelőző pályafutásán!
Már 23 éves volt, amikor elkezdett autókkal versenyezni - addig, nem meglepő módon, ő is gokartozott: 1976-ban gokartban nemzetközi bajnok volt, 1980-ban pedig német bajnok. Ennek ellenére bátyját, Georgot ekkor még nagyobb tehetségnek tartották - de nem sokáig.

Stefan 1979-ben futotta első két Forma-Ford versenyét, amelyeken 2. (Hockenheim), illetve 1. (Nürburgring) helyet szerzett. 1980-ban megnyerte a Forma-Ford 1600 Ricoh Camera Kupát, 1981-ben pedig a Nemzetközi-Német Forma-Ford 1600 Kupát. Ugyanebben az évben részt vesz a német Forma-3 versenyein is és már harmadik futamán győztesként száll ki az autóból! Noha a szezon első két futamán nem vett részt az utolsó versenyen mégis harcban volt a bajnoki címért - olyannyira, hogy a futam előtt vezetett a pontversenyben! Az első kanyarban azonban szertefoszlottak Stefan reményei, amikor nemtelen egyszerűséggel belészállt Jochen Dauer. Dauer a verseny során később Stefan csapattársa ellen is eljátszotta a Rambót, s a dolog ekkor kezdett el gyanússá válni. Ez a gyanú azóta is él: a feltételezések szerint Dauert lefizette Bellof egyik riválisa, hogy tegye ki Stefant a versenyből. Dauer később valószínűleg azért rohant bele Stefan csapattársába is, mert azt hitte az első akció nem volt "sikeres" és Stefan visszaállt...

A következő évben Bellof rögtön megnyerte élete első két Forma-2-es versenyét. A harmadik versenyen kiesett, a negyediken a régi Nürburgringen pedig a második helyen hajtott Thierry Boutsen mögött, amikor defektet kapott és emiatt másfél percet vesztett el a boxban. Azonban nem adta fel és végül még meg tudta szerezni az ötödik helyet! A szenzáció azonban leginkább az volt, hogy leggyorsabb köre mindössze egy tizedmásodperccel maradt el a Forma-1-es pályacsúcstól, amelyet Clay Regazzoni állított fel egy Ferrarival!

Valóban. Ami Schumachernek Spa, az Bellofnak a régi Nürburgring. Akik látták Bellofot ott versenyezni állítják, hogy nem uralta soha egyetlen másik autóversenyző sem azt a pályát annyira, mint Bellof - bármilyen autóban.
A szezon hátralévő része azonban nem sikerült Stefan számára olyan jól, mint az eleje, így végül "csak" negyedik lett a Forma-2-es bajnokságban.

1983-ban megoszlott a figyelme a Forma-2 és a C-csoportos sporautó bajnokság között - talán ennek volt köszönhető, hogy csak nyolcadik lett a F2-ben. Ennek ellenére az év végén tesztelési lehetőséget kapott a Forma-1-es McLaren csapattól, ahol jó benyomást tett, ezt követően aztán mégis a Tyrrelltől kapott versenyzési lehetőséget. A Forma-1 mellett még 1984-ben is résztvevője volt a hosszúpályás világbajnokságnak - amelyet végül meg is nyert - és a DRM bajnokságnak. A nürburgringi 1000 km-es versenyen Derek Bellel az oldalán diadalmaskodott egy Porsche 956-ossal. Ugyanezen a versenyen és szintén egy Porsche 956-osban a nyolcadik helyen látjuk Ayrton Senna nevét...

A Tyrrell számára szégyenteljes módon kizárással végződő 1984-es szezon után még kilenc Forma-1-es futamra maradt Bellofnak ideje 1985-ben. Ezalatt négy pontot szerzett - legjobb helyezése egy negyedik pozíció volt Detroitban. Közben tovább folytatta a sportautózást és egy ilyen futam lett a végzete.

Spa-ban járunk egy hosszútávú sportautó versenyen 1985. szeptember 1-jén. Bellof Thierry Boutsennel párban a Brun-csapat Porsche 956-osában ül és komolyan harcban van a győzelemért a Jochen Mass/Jacky Ickx, valamint a Hans-Joachim Stuck/Derek Bell párosok gyári Porschéi ellen.

Egy alkalommal Bellof és Ickx csaknem egyszerre érkeznek a boxba, ám Ickx körülbelül öt másodpreccel hamarabb hagyja el a boxutcát. Bellof azonban gyorsabb és nagyon hamar utoléri. Stefannak sosem kellett a szomszédba mennie egy kis vagányságért és most is azonnal elkezdi támadni Ickx-et. A belga minden eszközzel megpróbálja blokkolni Bellof előzési kísérletét: a La Source-kanyarból az Eau Rouge irányába haladva Ickx egy kicsit jobbra mozdul. Bellof ekkor lecsap és bebújik mellé. Az Eau Rouge-ban próbál előzni! A hírhedt és rettegett Eau Rouge-ban, amelyről Alain Prost azt mondta, hogy ott válik el ki férfi és ki kisfiú!! És Bellof előzni próbál itt! Őrület! Bellof és Ickx autója összeér és mindkettő kivágódik a kanyarból. Ickx-nek szerencséje van, hogy autója háttal vágódik a gumifalba, Bellof azonban frontálisan ütközik neki annak - ráadásul olyan helyen, ahol mindössze harminc centiméter választja el a kordont egy tribün betonfalától. Bellofnak esélye sincs...

Ilyen brutális módon ért véget egy rendkívül ígéretes pályafutás. Ha Bellof nem hal meg, akkor alapvetően másként alakulhatott volna a Forma-1 következő egy évtizede, hiszen Alain Prost mellett Sennának valószínűleg egy másik nagy - és sokak szerint hasonló szinten lévő - ellenféllel is számolnia kellett volna Bellof személyében (feltéve persze, hogy versenyképes autót kap maga alá ő is). Németországnak pedig talán nem kellett volna 1994-ig várni első Forma-1-es világbajnokára...

 

Legyen ez a kezdőlapod

 
-Naptár-
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
-Idő-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
-Melyik a kedvenc F1-es csapatod a 2008-ban?-

-Ferrari-
-BMW Sauber-
-Renault F1-
-WilliamsF1-
-Red Bull Racing, Torro Rosso-
-Toyota-
-Honda Racing-
-Super Aguri-
-Force India-
-McLaren-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-A Hónap Kérdése-
-A Hónap Kérdése-
-Visszatér-e valaha Montoya az F1-be?-

-Igen, talán már jövőre-
-Igen, de még lenyom néhány évet a NASCAR-ban-
-Majd egyszer, talán...-
-Nem valószínű-
-Inkább maradjon a NASCAR-ban!-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

-abforma1 fórum-

Tovább a fórumhoz...

 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK