abforma1
abforma1
-Főmenü-
 
-Forma-1-es menü-
 
-Bejelentkezés-
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
-Motorsport menü-
 
-Motorsport hírek-
 
-Bajnokságok állása-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
Ki a kedvenc F-1-es pilótád?

-Kimi Raikkonen-
-Felipe Massa-
-Fernando Alono-
-Lewis Hamilton-
-Giancarlo Fisichella-
-Heikki Kovalainen-
-Jenson Button-
-Rubens Barichello-
-Nick Heidfeld-
-Kubica vagy más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-Híres pilóták-
-Híres pilóták- : -Didier Pironi-

-Didier Pironi-

Didier Pironi

1977 novemberében az Elf-Tyrrell Team bejelentette, hogy Didier Pironi az 1978-as szezonban Patrick Depallier csapattársa lesz. Ken Tyrrellnek döntenie kellett Stuck és Didier között meglepetésre nem a tapasztalat, hanem a testi adottságok alapján döntött. Tyrrell elutasítja a hórihorgas bajort, s a 008-as vezetőülését Pironi foglalja el. Ken nagyon is emlékezett az Elf-es pilóta, Didier 1972-es teljesítményére, amikor győzött a Monacoi Forma 3 Grand Prix-n. Ezen kívül megszerezte az Európai Forma 2 Bajnokság harmadik helyét is. (René Arnoux és Eddie Cheever mögött). PIRONI alaposan rácáfolt azokra a nézetekre, miszerint nem nőtt fel a Forma 1-hez.

A FORMA 1 ELŐTT

Úgy kezdte, mint sok más fiatal srác, akit elbűvölt a száguldás élménye: 1971-ben beíratkozott egy versenyzői iskolába, Le Castellet városában. Két év múlva tette be szekrényébe az első jelentősebb trófeát: egy Elf kormányt. Később egy Renault R-12-essel Didier egy olyan megerőltető versenyt is teljesített, mint a hagyományos Tour de Corse. A közúti autókkal hamarosan szakított, inkább az együléseseket szerette. A versenyzőtársakkal ellentétben az ELF konszern támogatását arra használja, hogy saját csapatot szervezzen. Autókat vásárol, s belép a Renault formulába. Richard Dallest asszisztenciája mellett a szezon végén újabb kupát emelhet a feje fölé a francia bajnok. Ez felkelti az ELF figyelmét és a benzin nagyhatalom segítségével bekerül a Renault Super formulába. Az átdolgozott Martini Mk. 18-assal versenyezve a szezonban 12-szer állhatott fel a dobogó tetejére. Azt hiszem nem kell mondani, ki lett a francia bajnok. A Le Mans-i versenyen 1976-ban egy Porsche 936 turbo-val a 19. helyen ért célba. Egy évvel később a Renault színeiben trófea helyett sajnos csak egy szolid roncshalmazt tudott felmutatni. A rá következő évben viszont a Jassaud-Pironi páros az Alpine Renault-val győzni tudott a Le Mans-i versenyen, új pályarekorddal. A becenevük (apa és fia) picit talán túlzás volt, annyi bizonyos, hogy a két pilóta közti korkülönbség 15 év volt. 1976 végén Pironi egy Chevron BMW-t tesztel, végül az F-2-őt veszi célba, a Martini csapatban kezd versenyezni. Csak úgy mellékesen indul formula 3-ban is, s győz a Monaco-i futamon. Ez a verseny presztízskérdés, ugyanis majdnem mindegyik pilóta, aki itt nyerni tudott, előbb vagy utóbb bekerült a Forma 1-be. Pironi mindössze fél évet várt erre.

TYRRELL

Az első F1-es idényben Pironi agresszív vezetési stílusával tűnt ki. Minden egyes pozícióért rendkívül keményen harcolt. A versenyzőtársaknak persze nem tetszett ez a kíméletlen vezetési stílus, s nem éppen a leghízelgőbb jelzőkkel látták el: olyan beceneveket szerzett magának, mint „hazardőr” meg „őrült”. A képességeit azonban senki nem vitatta, s amikor a Renault 1979-ben meg akarta szerezni, a Tyrrell nem engedte el, mivel kétéves szerződése volt vele. A Renault végül Arnoux-t kaparintotta meg, Pironi pedig maradt a brit csapatnál. Az 1978-as szezonban a Tyrrell-Ford 008-as kerül bevetésre, amelyben az amerikai Karl Kempf kifinomult elektronikai eszközökkel látott el, körülbelül ezek lehettek a mai telemetriai műszerek elődei. A szezon nem indult a reményei szerint. Az időmérőn 23., míg csapattársa a 10. rajtkockából indulva egyenletes teljesítménnyel a dobogóra érkezett Andretti és Lauda mögé, míg Didier csak a 14. lett. A következő, élete második Forma 1-es versenyén Brazíliában azonban már pontszerző lett egy hatodik helyezéssel. A verseny előtt megkapta azt az új erékfelfüggesztést, amit csapattársa, Patrick Depailler már az előző futamon is használt. Ennek ellenére az időmérő edzéseken végig Patrick volt a gyorsabb, Pironinak csak a 19. rajtkocka jutott, míg Depailler a 11. helyről rajtolhatott. Pironinak jócskán volt dolga, ha előrébb akart kerülni. A verseny első felében Jacques Laffitte-tal és az akkor bemutatkozó Arrows csapat pilótájával, Riccardo Patresevel csatázott. Ám Patrese és Laffite gumijai elkoptak, és Didier feljött a 6. helyre. Nem sokkal később azonban megpördült, és be kellett jönnie a boxba, hogy a kerékfelfüggesztését megvizsgálják. Szerencsére a sok kiesőnek köszönhetően ezzel nem vesztett helyet és élete második futamát máris pontszerzéssel ünnepelte. A következő állomás a Dél-Afrikai Kyalami, ahonnan szintén egy ponttal tért haza. Monacóban a kitűnő ötödik helyet érte el, egy Ricardo Patresevel vívott párbajban, amit meg is nyert. Ezen a versenyen Depailler győzött. Monzában sikerült először megvernie az időmérőn Depaillert, de sajnos nem tudta a helyzeti előnyét kihasználni, mivel a rajt után tömegbaleset történt, amelynek mindkét Tyrrell áldozatául esett. Az 1978-as szezonban összesen hét pontot tudott begyűjteni. Didier így kommentálja az első F1-es évadját: „A Renault és Ken nem tudtak megegyezni az átigazolás feltételeiben. Ken ragaszkodott az én kétéves szerződésem kitöltéséhez. De ez nem a világ vége. Ez volt a tanulóévem, amivel azonban nem lehetek teljes mértékben elégedett. A Tyrrell 008 nem volt ugyan a legjobb konstrukció, de némely versenyen többet is nyújthattam volna”. 1979 nem tartozott a legsikeresebb évei közé egyrészt azért, mert néznie kellett, hogy megy a Renault szekere, másrészt pedig szó szerint a túlélésért küzdött. Kyalami-ban 200 km/ó-ás sebesség mellett eltörött a jobb hátsó kerék felfüggesztése, és hatalmasat bukott, melynek eredménye egy totális roncshalmaz lett. Csodával határos módon Pironinak a haja szála sem görbült. Hans-Joachim Stuck, aki megállt, hogy segítsen neki, később ezt mondta: „úgy mászott ki a roncsból, mint egy főnix a hamuból.” A Belgiumi Zolderben állt először a dobogóra Scheckter és Laffite mögött. A Monaco-i GP-n Didier a hetedik rajtpozícióba kvalifikálta magát. Ezen a versenyen (is) rendkívül agresszíven vezetett: előbb szó szerint eltakarította az útból Depaillert, majd a 20. körben megpróbálta Laudát kifékezni a Mirabeau kanyarban, de elszámította magát, beleszaladt a Brabham-be, és a korláthoz csapódott. A következő sokkra nem kellett sokáig várni. A Francia Nagydíj időmérőjén Dijon-Prenois pályán 230 km/ó-ás sebességnél kitörött az egyik kereke. Az autó két darabra szakadt. A roncsból ismét épen szállt ki. A versenyben viszont nem volt szerencséje, ott a felfüggesztés törése állította meg. Zandvoortban Didier egy biztos harmadik helyet vesztett el, ezt megint a törött felfüggesztésnek köszönhette. Montrealban két ponttal gyarapodott, majd a szezont USA-ban, Watkins Glen pályán egy remek harmadik hellyel fejezte be, miután Jarier és Daly a másik két Tyrrellel nem fejezték be a versenyt.


LIGIER

Két Tyrrell-es év után Didier több ajánlatot is kapott (Lotus, Brabham, Ligier), s bár a brit csapatok ajánlatai ígéretesebbnek tűntek, 1979 októberében Didier mégis a Ligier-t választotta, Laffite (aki 79-ben a 4. helyet érte el a VB-n) mellett, mint második számú pilóta. „Egyszerűen jobban érzem magamat francia csapatban” – nyilatkozta. Nagyon elszánt volt. Az első, Argentin Nagydíjon mindössze 2 tizeddel volt lassabb, mint Laffite, s a harmadik helyről vághatott neki a versenynek, de még az első kört sem volt képes megtenni, motorproblémák miatt. Laffite a 30. körben fejezte be a versenyt, szintén motorhiba miatt. Brazíliában már a második rajtrácsról indult, de már a negyedik körben be kellett jönnie a boxba, mert meglazult a hátsó stabilizátor. A javítás a 21. helyre vetette vissza, de Didier képes volt felküzdenie magát a 4. helyre. Belgiumban már pénteken is jól mentek neki a dolgok, hiszen ő volt a második leggyorsabb Alan Jones mögött. Szombaton esett az eső, és senki sem tudott javítani az idején. Vasárnap szeles, de száraz idő volt. A délelőtti bemelegítő edzésen Pironi csapattárásnak motorja tönkrement, így a Ligier szerelők ennek a kicserélésével töltötték a délelőttöt. A startot Pironi kapta el a legjobban és azonnal az élre állt. Egy darabig Jones még tartotta vele a lépést, aztán folyamatosan leszakadt. Pironi tökéletes stílusban vezetett és megkezdte a lekörözéseket is. A végére csak a két Williams pilóta, Alan Jones és Carlos Reutemann maradt vele azonos körben. A végén még ezt is megtehette, hogy a kopott gumik és a gyengülő motor miatt lelassítson, de így is 47 másodperccel győzött Jones előtt! „Ma nagyon egyszerű volt” nyilatkozta. „Az enyém volt a legjobb autó, és ez a legfontosabb”. A Monaco-i Nagydíjon sikerült megszereznie az első pole position-ját. A versenyen is vezetett, amikor a sebességváltója kezdte kidobálni a 3. fokozatot. Az 55. körben éppen a kaszinó térnél járt, amikor ez ismét megtörtént, és Pironi ennek következtében egy pillanatra elvesztette uralmát a Ligier felett, nekicsapódott a palánknak és elgörbült autójának a kerékfelfüggesztése és defektet is kapott. A montreali versenyt nagy várakozás előzte meg, Piquet és Jones harcban állt a világbajnoki címért, azonban ők ketten a rajt után rögtön karambolt okoztak. Az újraindított versenyen Piquet a tarlék autójának a motorja azonban megadta magát. Pironi szinte az egész verseny alatt vezetett, de mivel kiugrott a rajtnál, megbüntették, így csak harmadik lett. Már a szezon vége előtt világos volt, hogy nem marad a Ligier-nél. Az azonban mindenkit meglepett, amikor hivatalosan bejelentette átlépését a Ferrarihoz. Sokan nem értették: a Ferrarinak 1973 óta ez volt a leggyengébb szezonja, ráadásul a még ismeretlen, kellő tapasztalatokkal nem rendelkező turbómotorok kitaposatlan útjára lépett.


FERRARI

1980 októberében fogadta Enzo Ferrari és Mauro Forghieri, lehetőséget kapott néhány tesztkörre Fioranoban a régi T5-össel. Hogy miért ment Ferrarihoz, hagyta a Ligier-t? Ő maga ezt mondta: „a Ferrarinál nem lesz első számú versenyző, hanem mindkét sofőr egyenlő esélyekkel fog indulni.” A francia, aki folyékonyan beszélt olaszul, a Ferrarinál töltött első évében nem igen kápráztatott el senkit, de Mauro Forghieri konstruktőr nagyon meg volt a szereplésével elégedve. A szezon a Ferrari számára ritka pechesen indult: Long Beach totálkáosz, mindketten kiestek, Didier a benzinadagoló hibája miatt, Villeneuve pedig a féltengely törése miatt. Brazíliában szintén nulla pont, Villeneuve a turbófeltöltő meghibásodása miatt esett ki, Didier a 19 körben Prost Renaultjával ütközött. A harmadik, Argentin Nagydíj sem hozott sikereket, újra kiestek, Didier motorhibával, Villeneuve kardántengely elfáradása miatt. Imolában végre felcsillant a remény: Villeneuve a pole-ban, az ő gyorsasága és harcossága sokat ígérő volt, azonban végül Didier szerzett két pontot, miután Gilles túlspekulálta magát a gumiválasztáskor.
Zolder, a fekete hétvége. Pénteken az Osella mechanikusát Giovanni Amadeot ütötte el Carlos Reutemann Williams-e, súlyos sérüléseket okozva neki. Ez az incidens vezette a szerelőket oda, hogy a munkakörülményeik javításáért tüntessenek. Miután felsorakoztak a célvonalnál, a versenyt nem lehetett elrajtoltatni. Mi több, néhányan ki is szálltak az autókból, szolidaritást vállalva a szerelőkkel. Öt perc múlva véget ért a demonstráció, ekkor a versenyszervezők hibát követtek el, az autókat visszaküldték melegíteni, pedig még nem tért vissza minden versenyző a demonstrációból. Óriási káosz keletkezett. Némelyek elindultak, mások ott maradtak a rajtrácson. Ahogy egy kör megtétele után az első autók visszaérkeztek, Derek Ongaro, a FISA képviselője, a motorok túlmelegedésének veszélyétől tartva hirtelen elrajtoltatta a mezőnyt. Ez is hiba volt, hiszen még nem állt mindenki a rajtrácson, sőt egyes szerelők még a pályán tartózkodtak. Egyikük, Dave Luckett, az Arrows echnikusa éppen Patrese autójával foglalatoskodott, miközben a versenyzők kerülgették őket, ám Siegfried Stohrnak ez nem sikerült, és hátulról belement Patrese autójába, és a technikusnak súlyos sérülést okozott. Bár a pályán segítők tucatjai, mentősök, és egyéb járművek voltak, a versenyt mégsem állították le. Végül az első kör után Pironi és Alan Jones blokkolták le a futamot. A megismételt rajt után Pironinak sikerült vezető helyre kerülnie, ám fékproblémák miatt meg kellett elégednie a nyolcadik hellyel. Giovanni Amadeo, az Osella szerelője hétfőn hunyt el a verseny után. Az 1982-es szezonkezdés politikai színezetű volt. A versenyzők és a FISA közti ellentéteket az ún. „super-license” (vezetői engedély) bevezetése szította. A versenyzőnek muszáj volt szerződést kötnie a csapattal, és ezt bejelentenie. A versenyzők nem nézték jó szemmel, sokan nem írták alá (Pironi, Lauda, Villeneuve). Lauda és Pironi vezetésével a versenyzők szövetsége GDPA kihagyták a csütörtöki szabadedzést. A verseny miatt a FISA elnapolta a tárgyalást. Sajnos, a Ferrarik az ígéretes tesztek ellenére sem hozták az redményt. Előbb Villeneuve turbómotorja mondta fel a szolgálatot, majd Didier esett ki a második helyről. A verseny után Pironi, Prost, Laffite, Giacomelli, Patrese és Villeneuve 10 000 dollár büntetést kapott a 81-es zolderi blokád miatt, a többiek 5000 dollárt. Csak Jochen Mass és Teo Fabi (Lauda szerint: „a jellemtelen kutya”) úszta meg büntetlenül. Ezután Didier értesítette a FISA-t, hogy a versenyzők egyenértékű partnernek tekintik magukat. Végül Didier feloszlatta a GDPA-t és újat alapított - PRDA (Professional Racing Drivers Association). Amelynek az volt a feladata, hogy nagyobb mértékben szerezzen érvényt a versenyzők érdekeinek. Így a PRDA nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a rajtrács ismét teljes legyen.

Az Argentin Nagydíj politikai okok miatt elmaradt, így a csapatoknak négy hetük maradt az imolai futamra. Az Imolai futam előtti szerdán Didier megnősült, a 29 éves Catherine Bleynie-nek fogadott örök hűséget. A Brazil GP után egy hónappal kizárták a győztes Nelson Piquet-t és a második helyezett Keke Rosberget. Az indok: az autójukat a futam után feltöltötték olajjal és vízzel, hogy elérjék a minimális súlyt. Hogy ezt a jövőben elkerüljék, az FIA hozott egy olyan döntést, hogy az autókat a verseny után azonnal lemérik, nem lehet hozzányúlni. Erre fellángoltak az ellentétek a brit (FOCA) és a nemzetközi (FISA) csapatok között. A FOCA szerinti ez nem felelt meg a Concorde egyezménynek, ezért felszólították a hozzájuk közel álló csapatokat, hogy bojkottálják a versenyt. Ezt az ATS és Tyrrell csapatok kivételével meg is tették, így mindössze 14 autó sorakozott fel az imolai rajtrácson! Amikor a versenyen Villeneuve vezetett, beszóltak neki, hogy kímélje az autót, aki ennek megfelelően vezetett. Pironinak mögötte kellett volna maradnia, ennek ellenére néhányszor megelőzte, de Villeneuve az előzést mindig visszaadta. Didier-nek verseny közben többször is felmutatták a „SLOW” feliratú táblát, de figyelmen kívül hagyta, s amikor verseny után szemére vetették, ezt mondta: "a SLOW azt jelenti, hogy lassíts, figyelj, nem pedig azt, hogy előzési tilalom van”. Az utolsó körben ugyanis meglepetésszerűen leelőzte csapattársát, nem hagyván a kanadainak lehetőséget a visszaelőzésre. Villeneuve úgy érezte, meglopták, kifosztották. Megesküdött, Pironival többé nem beszél, és úgy fog ellene harcolni, mintha más-más csapatban lennének. A belgiumi időmérőn a "mindenáron pole pozícióban lenni" -vágy hajtotta Villeneuve-öt. A lassan haladó Mass a baloldali gyors nyomot akarta meghagyni a közeledő Ferrarinak, ám ugyanabban a pillanatban Villeneuve jobbról akart elmenni mellette. Az ütközés után a Ferrari a levegőbe repült, majd többszöri megpördülés után a földhöz csapódott, Gilles Villeneuve még aznap este meghalt. Pironi alig ocsúdott fel ebből a sokkból, máris belekeveredett egy másik halálos kimenetelű balesetbe, igaz vétlen volt: a kanadai futam pole pozíciójában lefulladt a Ferrari motorja. A hátsó sorokból rajtoló olasz Riccardo Paletti elnézte az álló autót, és kb 200km/ó- ás sebességgel hátulról belerohant. Két óra múlva halt bele sérüléseibe a montreali kórházban.
Hockenheim, szombati időmérő edzés: Alain Prost a Renaulttal éppen a bemelegítő körön volt, amikor a sűrű vízfüggöny mögül felbukkant Pironi a Ferrarival, és belerohant. Prost így látta: „Hátulról jött nekem, és jobb oldalon repült el mellettem. A Ferrari szinte merőlegesen dobott fel engem a levegőbe”. A Ferrari háromszor pördült meg a levegőben, 250 m távolságban tört darabokra, mint Villeneuve autója Zolder-ben. A segítség szinte azonnal megérkezett. Pironi először franciául, majd angolul kiáltozott: „vegyetek innen ki!”. Lábtöréssel szállították kórházba, és öt óra múlva operálták meg. Bármilyen vészes információk is szivárogtak ki a lába amputációjáról, a verseny utáni szerdán már eltávozott a kórházból. Hockenheimben Villeneuve helyettese, Patrick Tambay nyert. Didier-nek a verseny előtt 39 pontja volt, míg a második helyezett Watsonnak csak 30, Keke Rosbergnek viszont csak 23, s később 42 ponttal lett világbajnok, méghozzá úgy, hogy az idény folyamán mindössze egyszer tudott nyerni! Többszöri operáció után Didier ismét megjelent a boxban. Egyelőre mint néző. Visszatérése körül sokat spekulált. A francia AGS csapat kérte segítségét, s Didier többször tesztelt is náluk, méghozzá meglehetésen jól, olyannyira, hogy szerződést is ajánlottak neki. Tárgyalt Guy Ligier-vel is, aki lehetővé tett néhány ”kondíciós” tesztet számára. Az új Ligier JS 27-es kormányánál a csapat első számú pilótájához, Arnoux-hoz megközelítő időket futott. Úgy tűnt, a francia visszatérése pillanatok kérdése csupán.

EPILÓGUS

Pironi azonban nemcsak a gyors autóknak élt, elcsábították a gyors csónakok is. Még lábadozása alatt tagja lett az olasz Abbate csapatnak, amely Lamborghini motorokat használt. 1985-ben már az Offshore kategóriában állt rajthoz. Pironi egyre jobban beleszeretett a csónakversenyzésbe, saját csapatot hozott létre Team Leader néven, s benevezett a világbajnokságba. A csapat sikeres volt, s Pironi úgy döntött, egyelőre nem tér vissza a Forma 1-be, még a 87-es szezont motorcsónak-versenyzéssel tölti. A Ligier csapatból ismert Jean-Claude Guénard közreműködésével megépítik a Colibri nevű csodacsónakot, amelyet két tizenkét hengeres Lamborghini motor repített a vízen. A Colibri rendkívül gyors volt, viszont több más versenyző véleménye szerint nagyon veszélyes is volt egyben. 1987 aug. 23-án, egy héttel azután, hogy a Pironi-Guénard-Giroux trió megnyerte a Norvég Nagydíjat, a brit partok közelében katasztrófa történt. A Colibri 160 km/ó-ás sebességgel hasította a vizet, amikor egy tankhajó keltette hullámon felugrott a levegőbe, majd ott átfordulva esett vissza a vízre. Itt tudni kell, hogy a versenyzők általában a csónakban állva teljesítik a versenyt, Pironinak a lába a balesete miatt viszont nem bírta volna a hullámokon ugráló csónak okozta megterhelést, így ők más versenyzőkkel ellentétben ültek a csónakban, mi több, le voltak szíjazva. Míg más hasonló esetekben a csónak legénysége a vízbe esik, nekik a felborult csónaktest alatt esélyük sem volt a megmenekülésre.

Didier Pironi

Született 1952 márc. 26
Elhunyt 1987 aug. 23
Jelenlétek: 72
Startok száma: 70
Győzelmek: 3
Dobogós helyezések: 13
Pole pozíciók: 4
Leggyorsabb körök: 5


 

Legyen ez a kezdőlapod

 
-Naptár-
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
-Idő-
 
-Szavazás-
-Szavazás-
-Melyik a kedvenc F1-es csapatod a 2008-ban?-

-Ferrari-
-BMW Sauber-
-Renault F1-
-WilliamsF1-
-Red Bull Racing, Torro Rosso-
-Toyota-
-Honda Racing-
-Super Aguri-
-Force India-
-McLaren-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
-A Hónap Kérdése-
-A Hónap Kérdése-
-Visszatér-e valaha Montoya az F1-be?-

-Igen, talán már jövőre-
-Igen, de még lenyom néhány évet a NASCAR-ban-
-Majd egyszer, talán...-
-Nem valószínű-
-Inkább maradjon a NASCAR-ban!-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

-abforma1 fórum-

Tovább a fórumhoz...

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!