Szabálymódosítások
2006.03.11. 18:54
Az új idényben több változás van a Forma-1 szabálykönyvében. Talán a legfontosabb ezek közül, hogy több mint egy évtized után búcsút intettüknk tavaly a Kínai Nagydíjon a V10-es motoroknak. 2006-tól nyolchengeres, 2,4 literes erőforrások hajtják az autókat. Ez alól kivétel a Scuderia Toro Rosso, a Red Bull fiókcsapata. Egyedüliként ők mennek lefojtott V10-es motorral. (Ezt ellenezték néhányan, mondván, előnyhöz jut így a Toro Rosso.) A többi csapat mind elkészült a V8-assal, így már Bahreinben is azokat használják.
Másik fontos szabálymódosítás, hogy megint lehet kereket cserélni. Egy versenyhétvégén hét garnitúra gumi áll a versenyzők rendelkezésére, ezeket bármikor válthatják. A kerékcsere visszatértét csak örömmel lehet fogadni, elvégre rengeteg problémát okozott az előző évben. Kezdve Raikkönen nurburgringi balesetétől, az Indygate és sok veszélyes helyzet bizonyította be, hogy ez a szabály halva született.
A kvalifikáció is megváltozott. Az elmúlt idényben is alkalmazott egykörös rendszert sok bírálat érte. Most "kieséses" rendszerű az időmérő edzés. Az első 15 percben minden pilótának meg kell tennie legalább egy mért kört. A leggyorsabb 16 jut tovább, a többiek az addig elét eredményük alapján foglalják majd el a rajtrács végét. Ugyanez ismétlődik a következő körben, 5 perc szünet után. Végül a legjobb 10 harcol a rjtrács első felében a jobb helyekért.
|