| ::Hírek:: : Shakirának köszönhetjük az új Seatot |
Shakirának köszönhetjük az új Seatot
Lilla 2007.07.03. 13:09
Az aranytorkú Shakira a Cath the Fever nevû turnéjával járta végig Európát az év elején, amelynek örömére egy limitált szériát dobott piacra a SEAT.
Az Ibiza Fever nevû kivitel nemcsak a turnénak állít emléket, hanem a fiatalos életvitel egyik szimbólumát is megvalósítja.
Az Ibiza mindig is egy izgalmas, sportos formájú jelenség volt a kisautók között, ám hogy az érdeklõdés ne lankadjon, a SEAT rendszeresen kitalál valami újdonságot a kötelezõ ráncfelvarrások között. Legutóbb a Catch the Fevere nevû Shakira-turné adott remek apropót arra, hogy a spanyol márka elõrukkoljon egy fiatalos és különleges utasterû típussal. Az Ibiza Fever ezt a koncepciót valósítja meg, bár az autó - egyedisége - kimerül az egyedi, utólag beleszerelt hifiberendezésben és kommunikációs egységben, de aki egy ilyen modellt vásárol, az valószínû nemcsak Shakira-rajongó, hanem a sportos, fiatalos kocsik szerelmese is.
A rendszer lelke egy Blaupunkt London MP37 típusú fejegység, amely a CD-ken túl MP3 formátumban tárolt számokat is le tud játszani az ugyancsak Blaupunkt márkájú hangszórók segítségével. Az egészhez kapcsolódik még egy Bluetooth-USB interface nevû szerkezet is, amellyel a zenékkel teletömött pendrive-unkat csatlakoztathatjuk a hifihez, illetve az erre alkalmas mobiltelefonunkat tudjuk kihangosítani. Hogy teljes legyen a kép, kapott még az Ibiza egy kis távvezérlõt a kormányra, így nem kell a középkonzolon keresgélni a gombokat. Sajnos a kisméretû kapcsolókkal alaposan telerakott távirányítót csak hosszas ismerkedés és megszokás után lehet zökkenõmentesen használni, mert nem esik úgy kézre, mint egy gyári, multifunkciós kormány.
|
A fent leírt technikai arzenál egyébként remekül mûködött a gyakorlatban, a jó minõségû hifire szükség is volt menet közben, mert az 1,4-es, 85 lovas motort bizony pörgetni kellett a tempós haladáshoz, és ekkor szeretett hangoskodni. A kissé zajos utastér részben annak is köszönhetõ, hogy a motor környékén szinte alig találni egy tenyérnyi zajszigetelõ anyagot: a motorháztetõt felhajtva mindenütt csak az autó színére fényezett acéllemezeket látni, hangelnyelõ kárpitnak, anyagnak szinte nyoma sincs. A Fever-széria az Ibiza Sportline nevû változatára épül, amelyet a szemrevaló 16 colos felnik, az egyedi hûtõrács, sportülések és bõrkormány különböztet meg - egyebek mellett - a "mezei" Ibizáktól.
A sportos külsõ és belsõ sajnos a menetteljesítményeken már nem annyira köszön vissza, ettõl függetlenül nagyon jó élmény vezetni a sportosabbra hangolt Ibizát, a kisméretû bõrkormány remekül kézre áll, a váltó engedelmesen kattog a fokozatok között, kár, hogy a hatodik gangot már megspórolták, elkelt volna az országúton. 130 km/órás tempónál már majdnem 4 ezret pörgött a motor, ami a fent említett zajvédelmi hiányosságok miatt igencsak kényelmetlenné teszi a nagyobb utazásokat.
| |