Kimi öt évet adott az életéből a McLarennek, csak azért, hogy tönkretegye azokat a csapnivaló megbízhatósággal, valamint az autóban és a csapattal való hitének elvesztegetésével. Igaz voltak szép pillanatok- kilenc győzelem és 27 dobogós hely- de a 103 verseny alatt (a 2006-os Japán Nagydíjig bezárólag) 26 súlyos technikai meghibásodás is történt. Vagyis minden negyedik versenyre jutott egy. Ez volt az F-1 történetének egyik legfájdalmasabb pilóta-csapat kapcsolata. Svajon ugyanezen 2002-2006-os időszakvan hány versenyt tönkretevő Ferrari-meghibásodást volt kénytelen Schumacher elviselni? Hármat: Bahrein 2005, Malajzia 2006, Japán 2006. Nem csoda, hogy Kimi alig várja, hogy magára húzhassa a piros kezeslábast. Íme, a 22 meghibásodás ami komoly vb pontokba került.
2002- Baljós árnyak
Malajzia: a verseny elején harmadik de a motor nem bírja(-4pont)
Brazília:négy körrel a vége előtt elreped a felni(-3pont)
San Marino: törött kipufogó(-2pont) Spanyolország: a hátsó szárny meghibásodása következtében oda a 4.hely(-3pont)
Ausztria: a Merci motorja csak öt körig bírja(-2pont)
Belgium: az elsősorból rajtol, de a motor megint behal(-3pont) Olaszország: a 30.körben elveszíti a harmadik helyét motorhiba miatt(-4pont)
USA: a V10-es az 50.körben megadja magát, így oda az ötödik hely(-2pont)
Összes elvesztett pont:23
Év végén a hatodik a bajnokságban, magbízható autóval simán a negyedik lehetett volna.
2003-Füstbe ment terv
Európa Nagydíj: Kimi az évi egyetlen mechanikai meghibásodása, bár ez később igen sokba kerül. A biztos győzelem a V10-es halálávaltűnik tova!(-10pont)
Összes elvesztett pont:10
Második a bajnokságban, két ponttal Michael mögött, pedig az MP4-17D-vel bajnoknak kellett volna lennie.
2004-Pokoli lecke
Malajzia: erőátviteli meghibásodás a harmadik helyen(-6pont)
Európa Nagydíj: második helyen haladva a Merci motorjának vége(-8pont)
Monaco:a pneumetika meghibásodása dobogós helyezésbe kerül.(-6pont)
Németország: a hátsó szárny miatt kell kiállnia a kilencedik körben a második helyről(-8pont)
Olaszország: ismét a motor-oda a hatodik hely(-3pont)
Összes elveszített pont:31
Heteik a bajnokság végén, pedig legalább negyediknek kellett volna lennie.
2005- Az őrület határán:
San Marino: pole, könnyű vezetés, majd féltengelyprobléma.(-10pont)
Franciaország: rajtrácsbüntetés mortormeghibásodás miatt. A győzelem csupán formaság lett volna. (-2pont)
Anglia: újabb rajtrácsbüntetés, újabb odaveszett győzelem. Harmadik helyen ér célba(-4pont)
Németország: magabiztos vezetésből kiesés a hidraulika miatt. (-10pont)
Olaszország: újabb motorcserés büntetés szorításában. Negyedik helyen ér célba.(-5pont)
Összes elvesztett pont: 31
A címet Alonso nyeri, 21 pont előnnyel. Kimi elég gyors volt, hogy legyőzze, de nem volt elég megbízható a McLaren.
2006-Megint a régi nóta:
Bahrein: a farrész meghibásodása tönreteszi az időmérőt. Utolsó helyről rajtol, pedig a McLaren győzelemre is jó lett volna.Harmadik helyen ér célba. (-4pont)
Monaco: a motormeghibásodás a győzelemébe kerül.(-10pont)
Kína: gázpedálgondok miatt elesik a győzelemtől(-10pont)
Összes elvesztett pont: 24
Az ötödik helyett a harmadik helyen végezhetett volna a bajnokságban.
Összes elvesztett pont:119
Összes elvesztett győzelem:9
Összes elvesztett bajnoki cím:2
(Kimi versenyre kelhetett volna a häikkinenes dicső napokkal a két Mclaren- Mercedes világbajnoki címmel. Ehelyett mindössze néhány győzelere futotta.) |