vargharefiskola
NEMZETI ZÁSZLÓ
 
NEMZETI ÉNEKEK
 
Fenntartói értékelés
 
INTÉZKEDÉSI TERV
 
HÍREINK
 
FOTÓALBUM
 
Vargharefi a médiában
 
TÁMOP-3.2.11
 
Kötelező és ajánlott olvasmányok
 
Pályázat 2015.- TÁMOP 3.1.4.C-14/15 0227
 
BIBLIA ÉVE - 2008
 
KÁLVIN ÉVEK 2009-2014
 
Zsoltár, Dicséret, Halleluja
 
Tanulságos történetek
 
Egyházi ének

A MRE Zsinata 2005. évi II. törvénye elrendeli az általános iskolák két, a középiskolák egy évfolyamán a hit- és erkölcstan tantárgy mellett a hitoktatás keretei között az egyházi ének oktatását.

A 2008 / 2009 tanévben: Órarendbe felvett óraként, iskolánkban is megvalósult az Egyházi ének tanítása. A 4. és 5 osztályban Balikóné Maitz Adrien tanítónő végzi a az oktatást, tanítást, szép sikerrel.

 
 
ŐSI ÍR ÁLDÁS!

Isten járjon előtted,
hogy ne tévedj el utadon.

Isten menjen melletted,
hogy átkarolhasson,
ha védelemre van szükséged.

Isten menjen mögötted,
hogy megőrizhessen gonosz emberek
álnok támadásától.

Isten legyen alattad,
hogy karjába foghasson,
ha elbotlasz utadon.

Isten legyen szívedben,
hogy vigasztalhasson, ha szomorú vagy.

Isten legyen körülötted,
hogy megvédhessen, ha megtámadnak.


Isten legyen feletted
és áldjon meg téged életedben.

 
1. Iskolai dokumentumok
1. Iskolai dokumentumok :

HÁZIREND

HÁZIREND


Vargha Gyula Református

 

Általános Iskola Házirendje
 

OM azonosító: 200977
8522 Nemesgörzsöny, Petőfi u. 20.

Elfogadás időpontja: 2013. március 31.

Bevezetés időpontja: 2013. szeptember 1.

Tartalomjegyzék


A nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola Házirendjének

elfogadása és jóváhagyása 3

A házirend hatálya 6

A házirend nyilvánossága 7

A házirend célja és feladata 8
A tanulók lelki- és testi egészségének megőrzését szolgáló szabályok 9

A tanulók közösségei 12

Az osztályközösség 12

A diákkörök 12

Az iskolai Diákönkormányzat 12

Az iskolai diákközgyűlés 13

A tanulók, a szülök tájékoztatása és véleménynyilvánítása 13

Az iskola működési rendje 15

A megjelenés általános szabályai 18

A tanulók tantárgyválasztása 20

A tanulók feladatai saját környezetük rendben tartásában, a tanítási órák, az iskolai rendezvények előkészítésében 21

A tanulók mulasztásának igazolása 23

A mulasztások következményei: 24

Térítési díj és tandíj befizetése, visszafizetése 24

A szociális ösztöndíj, illetve szociális támogatás megállapításának és felosztásának elvei, a nem alanyi jogon járó tankönyvtámogatás elve, az elosztás rendje..................................................25

A tanulók díjazása az általuk létrehozott dolgok vagyoni jogának átruházásából létrejött nyereségből 26

Tanórán kívüli foglalkozások 26

Az iskola által szervezett - pedagógiai program végrehajtásához kapcsolódó - iskolán kívüli rendezvényeken elvárt

tanulói viselkedés 29

A napközi otthonra/iskolaotthonra és a tanulószobára vonatkozó szabályok 30

A tanulók munkájának értékelése 31

Az osztályozó vizsga követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje, az osztályozó vizsgára jelentkezés

módja, határideje 32

A tanulók jutalmazása 33

A tanulókkal szembeni fegyelmező intézkedések 35

Az iskolai tanuláshoz nem szükséges tárgyak és eszközök behozatala az iskolába 37

A tanulók nagyobb csoportja és nagyobb közössége 39

Az iskola helyiség- és területhasználat szabályai 40

Védő, óvó előírások 40

Egyéb rendelkezések..................................................................................................................41

Házirend elfogadásának és módosításának szabályai 42
Záró rendelkezések 42


 

 

A nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola Házirendjének elfogadása és jóváhagyása

Az iskolai Házirendet a Szülői Szervezet 2013. március 30. napján tartott ülésén megtárgyalta, és a benne foglaltakat véleményezte.

Nemesgörzsöny, 2013. március 30..

a Szülői Szervezet vezetője

Az iskolai Házirendet az iskolai Diákönkormányzat 2013. március 30. napján tartott ülésén megtárgyalta, és a benne foglaltakat véleményezte.

Nemesgörzsöny, 2013. március 30..

az iskolai Diákönkormányzat vezetője

Az iskolai Házirendet az iskola Nevelőtestülete 2013. március 31. napján tartott ülésén elfogadta. Nemesgörzsöny, 2013. március 31.

Nevelőtestület képviselője Nevelőtestület képviselője

PH

igazgató

 

 

A nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola Házirendjét a fenntartó Nemesgörzsönyi Református Egyházközség Presbitériuma …..........................számú határozatával jóváhagyta.

Nemesgörzsöny, 2013. …........................

gondnok lelkipásztor

A nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola- oktatási intézmény közösségének szimbólumai:


 

· A Vargha címer

·A címeres zászló

· Iskolánk zenei szignálját és iránymutató gondolatait Vargha Gyuláné Szász Pola által-

(Zinzendorf M L. 1700-1760) magyarra fordított énekéből vette, mely a Református énekeskönyv 434. dicsérete:

Vezess, Jézusunk, S véled indulunk.

Küzdelemre hív az élet,

Hadd kövessünk benne téged;

Fogjad a kezünk, Míg megérkezünk.


 

A házirend hatálya


 


A református iskolába járó diák egy keresztyén hagyományokkal rendelkező család közösségébe tartozik. Egy olyan családba, amelyben a tagok a Jézus Krisztusba vetett hit és az Isten, valamint az emberek iránti szeretetet tartja lelki egységben. Azok a szabályok tehát, amelyek a diákévek életrendjét meghatározzák, nem pusztán a közös munka menetét biztosító előírások, hanem a közösségnek jellemet alakító formái is.


 

A házirend előírásai a tantestület és a tanuló közösség minden tagjára az intézmény minden dolgozójára kötelezőek, betartásukért mindenkit egyenként és együttesen is egyéni illetve kollektív felelősség terhel. Betartják mindenkor a társadalmi együttélés szabályait, kulturált, udvarias és segítőkész életvitellel intézményünk hírnevéhez méltóan dolgoznak és viselkednek. A nevelőtestület tagjai az iskola összes tanulójáért felelősek nemcsak azokért, akiket tanítanak.

  • A házirend előírásait be kell tartama az iskolába járó tanulóknak, a tanulók szüleinek, az iskola pedagógusainak és más alkalmazottainak.

  • A házirend előírásai azokra az iskolai és iskolán kívüli, tanítási időben, illetve tanítási időn kívül szervezett programokra vonatkoznak, melyeket a pedagógiai program alapján az iskola szervez, és amelyeken az iskola ellátja a tanulók felügyeletét.

  • A tanulók Nemesgörzsöny község közterületén, valamint az iskola által szervezett iskolán kívüli rendezvényeken is kötelesek betartani a házirend előírásait.

  • Időbeli hatálya kiterjed a házirend kihirdetésének napjától annak módosításáig

A házirend nyilvánossága

A házirend előírásai nyilvánosak, azt minden érintettnek (tanulónak, szülőnek, valamint az iskola alkalmazottainak) meg kell ismernie. A házirend egy-egy példánya megtekinthető

az iskola titkárságán:

az iskola könyvtárában

az iskola nevelőtestületi szobájában:

az iskola igazgatójánál:

az iskola igazgatóhelyettesénél:

az osztályfőnököknek

a diákönkormányzatot segítő nevelőnél,

az iskolai szülői szervezetvezetőjénél,

elektronikus formátumban pedig az iskola honlapján:
//gportal.hu/vargharefiskola

A házirend célja és feladata

A Házirend célja, hogy a magasabb jogszabályok által meghatározott rendelkezések értelmében helyi gyakorlati, módszerbeli, eljárási és technikai szabályokkal szolgálja az intézmény törvényes működését.

Segíteni és védeni kívánja mindazokat, akik az iskola céljainak megvalósítására mások jogait is tiszteletben tartva törekednek, és korlátozni kívánja mindazokat, akik acélok elérését hátráltatják.

  1. A házirend állapítja meg a tanulói jogok és kötelességek gyakorlásával, valamint az iskola munkarendjével kapcsolatos rendelkezéseket.

  2. A házirendbe foglalt előírások célja biztosítani az iskola törvényes működését, az iskolai nevelés és oktatás zavartalan megvalósítását, valamint a tanulók iskolai közösségi életének megszervezését.

  3. A házirendből kivonat készül, melynek egy példányát az iskolába történő beiratkozáskor a szülőnek át kell adni.

     

  4. Az újonnan elfogadott vagy módosított házirend előírásairól minden osztályfőnöknek tájékoztatnia kell:

a tanulókat osztályfőnöki órán: a szülőket szülői értekezleten.
 

5. A házirend rendelkezéseinek a tanulókra és a szülőkre vonatkozó szabályait minden tanév
elején az osztályfőnököknek meg kell beszélniük:

a tanulókkal osztályfőnöki órán:

a szülőkkel szülői értekezleten.

A házirendről minden érintett tájékoztatást kérhet az iskola igazgatójától, valamint az osztályfőnököktől a nevelők fogadó óráján vagy - ettől eltérően - előre egyeztetett időpontban.

 

 

A tanulók lelki- és testi egészségének megőrzését szolgáló szabályok;
tanulói jogok és kötelességek

 

1. A tanulók egymás közötti viselkedését a baráti jóindulat jellemezze! Egymáshoz megbecsüléssel szóljanak és az idősebbek felelős viselkedéssel adjanak példát a fiatalabbaknak! Felnőttekkel mind az iskolában, mind az iskolán kívül udvariasak és előzékenyek legyenek!

2. Napközis, tanulószobás- munkarendben működő intézményünkben, tanulmányok folytatása  mely az általános iskola oktató-nevelő munkát magába foglalja, önként vállalt kötelezettség.

3. A tanuló a tanulói jogviszonyon alapuló jogait a beíratás napjától kezdve gyakorolhatja.

4. A tanuló joga történelmi egyházak ifjúsági szervezeteinek intézményi szintű csoportjait szervezni, létrehozni, abban tevékenykedni.

5. A tanulónak joga van keresztyén testvéri közösségnek tekinteni az intézmény minden résztvevőjét, korra, rangra és nemre való tekintet nélkül, és ezzel az indulattal egyénileg vagy kisebb nagyobb intézményi közösség tagjaként az intézményt vagy személyét érintő kérdésekre választ kérni és kapni.

6. Az iskola és az egyházközség ünnepélyein a tanulók részvétele, illetve aktív közreműködése megtiszteltetés és elvárás. Nevezett ünnepélyeken, az időjárás függvényében az ünnepi ruha (sötét nadrág v. alj, fehér ing v. blúz, kitűző, Vargha címeres nyakkendő/sál) viselete kötelező.

7. Tanulmányaikhoz, művelődésükhöz, szabadidejük kulturált eltöltéséhez a tanulók kérhetik tanáraik segítségét, valamint használhatják- nevelői engedéllyel- az iskola felszereléseit, létesítményeit.

8. Minden tanulónak joga van tanulmányi eredményének, szorgalmi valamint érdemjegyeinek megismeréséhez, megokolt és rendszeres rögzítéséhez.

9. A tanuló az iskola területét tanítási idő alatt csak a pedagógus engedélyével hagyhatja el.

10. A szülő írásos kérelmére, esetenként a tanuló a kötelező óráin túl is tartózkodhat az intézményben, az intézmény nyitvatartási idején belül, amennyiben szervezett foglalkozáson vesz részt, vagy az iskola igazgatója ezt engedélyezte..

11. Ha a tanuló a tanítási idő alatt egészségügyi problémát jelez, a szülő előzetes telefonos értesítése után- pedagógusi mérlegelés szerint – egyedül vagy kísérettel engedhető haza.

12. A balesetek elkerülése érdekében az iskola épületén belül futva közlekedni és másokat a közlekedésben akadályozni tilos.

  1. Ha a tanulóval vagy társával az intézmény területén baleset történik, jelentse a legközelebbi elérhető nevelőnek.

14. A tanuló kötelessége, hogy:

  • A fogadalmához híven, egyháza, hazája és iskolája törvényeit,
    hagyományait, ünnepeit tiszteletben tartsa, és mindenkor azokhoz méltóan viselkedjen,

  • szorgalmasan tanuljon, rendszeresen részt vegyen az iskolai és a gyülekezeti

  • istentiszteleti alkalmakon, óvja környezetét, tiszteletet és felelősségérzetet

    tanúsítson egyháza, nemzete, hazája, szülei, nevelői iránt •

  • tartsa tiszteletben tanárai, iskolatársai emberi méltóságát és személyiségi jogait óvja saját és társai testi épségét, egészségét:

  • elsajátítsa és alkalmazza az egészségét és a biztonságát, védő ismereteket:

  • betartsa, és igyekezzen társaival is betartatni az osztályfőnökétől, illetve a nevelőitől hallott, a balesetek megelőzését szolgáló szabályokat:
    azonnal jelentse az iskola valamelyik dolgozójának, ha saját magát, társait vagy

másokat, veszélyeztető helyzetet, tevékenységet, illetve valamilyen rendkívüli eseményt
(pl.: természeti katasztrófát, tüzet, robbantással történő fenyegetést) vagy balesetet észlel;

  • azonnal jelentse az iskola valamelyik nevelőjének - amennyiben ezt állapota

    lehetővé teszi -, ha rosszul érzi magát, vagy, ha megsérült:

  • megismerje az épület kiürítési tervét, és részt vegyen annak évenkénti gyakorlatában (pl. tűzriadó), rendkívüli esemény (pl.: természeti katasztrófa, tűz, robbantással történő fenyegetés) esetén pontosan betartsa az iskola felnőtt dolgozóinak utasításait, valamint az épület kiürítési tervében szereplő előírásokat.

  • A tanuló joga és kötelessége a felekezete szerinti hitoktatásban részt venni. Havonta, a felekezetének megfelelő egy istentiszteleten való részvétel kötelező, melyet igazolni szükséges.

    15.. A testnevelési órákra, edzésekre (a sportfoglalkozásokra) vonatkozó külön szabályok:

  • a tanuló a tornateremben, csak pedagógus felügyeletével tartózkodhat:

  • testnevelés óra alatt a felmentett tanulóknak is a tornateremben, illetve a sportpályán kell tartózkodniuk.

  • az öltözőkben a testnevelés óra alatt senki sem tartózkodhat

  • a sportfoglalkozásokon a tanulóknak — az utcai (iskolai) ruházat helyett —sportfelszerelést (pl.: tornacipő, edzőcipő, póló, trikó, tornanadrág, tornadressz, melegítő) kell viselniük: (a kötelező öltözetet a testnevelő tanár határozza meg.)

  • testnevelés alóli felmentés csak orvosi igazolás alapján adható ki.

  • könnyített, illetve gyógytestnevelés jogosságát szakorvosi vélemény alapján az iskolaorvos állapítja meg

  • a sportfoglalkozásokon a tanulók nem viselhetnek karórát, gyűrűt, nyakláncot, lógó fülbevalót.

    16. A tanulók rendszeres egészségügyi felügyeletét és ellátását az intézményben iskolaorvos és iskolai védőnő biztosítja. Az iskolaorvos az iskolában tanévenként meghatározott napokon és időpontban rendel. Az iskolaorvos elvégzi - vagy szakorvos részvételével biztosítja - a tanulók egészségügyi állapotának ellenőrzését, szűrését az alábbi területen: a tanulók fizikai állapotának mérése: évente egy alkalommal,

  • Az iskolai védőnő elvégzi a tanulók higiéniai, tisztasági szűrővizsgálatát évente egy (szükség esetén több) alkalommal.

 

 


 

A tanulók közösségei

I. Az osztályközösség

1. Az azonos évfolyamra járó, közös tanulócsoportot alkotó tanulók osztályközösséget

alkotnak. Az osztályközösség élén - mint pedagógus vezető - az osztályfőnök áll.

2. Az osztály tanulói maguk közül — az osztály képviseletére, valamint közösségi munkájának szervezésére - az alábbi tisztségviselőket választják meg:

- két fő képviselő (küldött) az iskolai diákönkormányzat vezetőségébe.

II. A diákkörök

1. Az iskolában a tanulók igényeinek, érdeklődésének kielégítésére diákkörök működhetnek. Adiákkör lehet: szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör, énekkar, művészeti csoport stb.

  1. 2. A diákkörök létrehozására javaslatot tehet az iskola igazgatójának az adott tanévet megelőző tanév végéig bármely tanuló, szülő, nevelő, illetve a diákönkormányzat és a szülői szervezet. A javasolt diákkör létrehozásáról minden tanév elején - az adott lehetőségek figyelembevételével - a tantárgy- felosztás, valamint az éves munkaterv elfogadásakor a nevelőtestület dönt.

3. A diákköröket nevelő, szülő vagy az iskola igazgatója által felkért nagykorú személy vezeti.

4. Diákkört önkéntes alapon létrehozhatnak - a szülök és az iskola igazgatója írásbeli engedélyével - az iskola tanulói is. Az így létrehozott diákkör munkáját - a diákkör által felkért - nagykorú személynek kell segítenie. A diákkör működésének helyszínét, idejét és egyéb feltételeit az iskola igazgatójával egyeztetni kell. A felnőtt segítő személyével kapcsolatosan be kell szerezni az iskola igazgatójának egyetértését.

  1. A diákkörökbe a tanulóknak a tanév elején kell jelentkezniük, és a diákkör tevékenységébe a tanév végéig részt kell venniük.

     

  1. Az iskolai Diákönkormányzat
    1. A tanulók és a tanulóközösségek érdekeiknek képviseletére, a tanulók tanórán kívüli,, szabadidős tevékenységének segítésére az iskolában Diákönkormányzat működik.
    2. Az iskolai Diákönkormányzat tevékenységét az osztályokban megválasztott küldöttekből álló vezetőség irányítja.
    3. A diákönkormányzat tevékenységét az iskola igazgatója által megbízott nevelő segíti.
    4. Az iskolai Diákönkormányzat képviseletét az iskolai Diákönkormányzatot segítő nevelő látja el.
    5. A diákönkormányzatot megillető javaslattételi és véleményezési jog gyakorlása előtt Diákönkormányzatot segítő nevelőnek ki kell kérnie az iskolai Diákönkormányzat véleményét.

  2. Az iskolai diákközgyűlés
    1. Tanévenként legalább egy alkalommal iskolai diákközgyűlést kell összehívni.
    2. A diákközgyűlés összehívásáért minden tanév februárjában az iskola igazgatója a felelős.
    3. Az iskolai diákközgyülésen minden tanulónak joga van részt venni.
    4. A diákközgyülésen az iskola igazgatója tájékoztatást ad az iskolai élet egészéről, az iskolai Munkatervről, a tanulói jogok helyzetéről és érvényesüléséről, az iskolai Házirendben meghatározottak végrehajtásának tapasztalatairól.

    A tanulók, a szülők tájékoztatása és véleménynyilvánítása

    1 A tanulókat az iskola egészének életéről, az iskolai Munkatervről, az aktuális tudnivalókról az iskola igazgatója diákközgyűlésen tanévenként legalább egy alkalommal, illetve a folyosón elhelyezett hirdetőtáblán keresztül folyamatosan tájékoztatja, az osztályfőnökök az osztályfőnöki órákon folyamatosan tájékoztatják.
    2. A tanulót és a tanuló szüleit a tanuló fejlődéséről, egyéni haladásáról a nevelők folyamatosan szóban és a tájékoztató füzetben (ellenőrző könyvön) keresztül írásban tájékoztatják.
    3. A tanulók a jogszabályokban, valamint az iskola belső szabályzataiban biztosított jogaiknak az érvényesítése érdekében - szóban vagy írásban, közvetlenül vagy választott képviselőik, tisztségviselők útján - az iskola igazgatójához, az osztályfőnökükhöz, az iskola nevelőihez, a Diákönkormányzathoz vagy a Szülői Szervezethez fordulhatnak.
    4. A tanulók kérdéseiket, véleményüket, javaslataikat szóban vagy írásban egyénileg vagy választott képviselőik, tisztségviselőik útján közölhetik az iskola igazgatójával, nevelőivel, a Nevelőtestülettel vagy a Szülői Szervezettel.

    5. A szülőket az iskola egészének életéről, az iskolai Munkatervről, az aktuális feladatokról az iskola igazgatója a szülői szervezet választmányi ülésén és a folyosón elhelyezett hirdetőtáblán keresztül folyamatosan tájékoztatja.
    6. Az osztályfőnökök: az osztályok szülői értekezletein tájékoztatják a szülőket az iskola szabályairól, az
    - osztályközösségek munkájáról, az iskola által szervezett lehetőségekről.

    A nevelők a szülőket a tanulók egyéni haladásáról az alábbi módon tájékoztatják:

Szóban:

a családlátogatásokon,

a szülői értekezleteken,

a nevelők fogadó óráin,

a nyílt tanítási napokon,

a tanuló értékelésére összehívott megbeszéléseken,

vagy előre egyeztetett egyéb időpontban (személyesen vagy telefonon).

Írásban:

az ellenőrző könyvben és az év végi minősítő értékelés bizonyítvány útján történik.
 





- A szülői értekezletek, és a nevelők fogadóóráinak időpontjait tanévenként az iskolai
Munkaterv tartalmazza.

- A szülők a tanulók és a saját - a jogszabályokban, valamint az iskola belső
szabályzataiban biztosított - jogaiknak az érvényesítése érdekében szóban vagy írásban, közvetlenül vagy választott képviselőik, tisztségviselők útján az iskola igazgatójához, igazgatóhelyetteséhez, az adott ügyben érintett gyermek osztályfőnökéhez, az iskola nevelőihez, a Diákönkormányzathoz vagy a Szülői Szervezethez fordulhatnak.

- A szülők kérdéseiket, véleményüket, javaslataikat szóban vagy írásban egyénileg vagy
választott képviselőik, tisztségviselőik útján közölhetik az iskola igazgatójával, nevelőivel
vagy a Szülői Szervezettel.

 


 

Az iskola működési rendje

1. Az iskola szorgalmi idő alatt munkanapokon hétfőtől péntekig 7.30 órától 16.30 óráig tart nyitva.

2. Szombaton és vasárnap a nyitva tartás csak az intézményvezető által engedélyezett szervezett programokhoz kapcsolódhat. Az intézményt szombaton, vasárnap és munkaszüneti napokon - rendezvények hiányában - zárva kell tartani.

A szokásos nyitvatartási rendtől való eltérésre az igazgató adhat engedélyt.

3. Az intézmény hivatalos ügyek intézésére tanítási napokon 7.30 órától 15.30 óráig tartja nyitva irodáit.

4. Az iskolában tartózkodó gyermekek felügyeletét az iskola reggel 7 .30.órától a tanítás végéig, illetve a tanórán kívüli foglalkozások idejére tudja biztosítani.
5. Igény esetén az iskola írásbeli kérelem alapján reggeli ügyeletet tud biztosítani az iskola által megjelölt és előzetesen nyilvánosságra hozott helyiségében. Az írásbeli kérelmeket az iskola igazgatójának kell leadni. A reggeli ügyelet időpontja 7.00-7.30.
6. Az iskolába a tanulóknak reggel, a tanítás illetve a hétkezdő és záró áhitat megkezdése előtt legalább 15 perccel kell megérkezniük. A szülök gyermekeiket csak az iskola udvaráig kísérhetik, a tanítást követően ott várhatják meg őket, illetve rossz idő esetén, a főépület folyosóján. Az első osztályosokat az évkezdő két hétben a szülők a tanteremig kísérhetik.


Az iskolában a tanítási órák és az óraközi szünetek rendje a következő:

I. telephely: 8522 Nemesgörzsöny, Petőfi u. 20.

tanórák

becsengetés

kicsengetés

szünet

Áhitat (hétfő/péntek)

7.50

 

 

0

7.20

 

8.05

 

10 perc

1

8.15

 

9.00

 

15 perc

2

9.15

 

10.00

 

10 perc

3

10.10

 

10.55

 

10 perc

4

11.05

 

11.50

 

10 perc

5

12.00

 

<

 

Magyarországi Református Egyház
Címere

//gportal.hu/
vargharefiskola

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kapcsolat felvétel
 

Vargha Gyuláné
SZÁSZ PÓLA

1863.10.15.-1947. 09. 18.
költő, műfordító

Taníts Uram, meghajlani,
Mint szélben az aranykalász!
Hajoljak, meg ha Szentlelked
Reám fuvall s porig aláz!

S dacos szívem, ha ellenáll,
Midőn a Lélek rálehel,
Jőjj tűz gyanánt, s a dac, a gőg
Lelked tüzében égjen el!

Mint bősz hullám,mely megtörik,
Ha parthoz űzi zúgó szél;
Úgy törjön össze szívem is,
Amint tebenned partot ér!

ÉNEKEK
Fordította!

 
DOKUMENTUMOK
 

VARGHA GYULA
költő,statisztikus, jogi dokto

 1853.11.04. - 1929.05.02.

Költők s a méhecskék
Lelke rokon,
Hű társak réges rég,
Árad az édesség
Ajkaikon.

VERSEK

Schöpflin Aladár:
Vargha Gyula

 

 
Iskoláról
 
Magyargencsi telephely
 
Iskola dolgozói
 
Diákok
 
Ajánlott Lapok
 
A költő, műfordító
Vargha Gyula
 
Vargha Gyula verse
RÉGI MANDULAVIRÁGZÁS

Napos szőlőhegy oldalában,
- Délesti nap ép oda vág –
Tetőtől talpig rózsaszín ruhában
Pompáztak a mandulafák.

Varázslat a szemnek az ily kép,
Mikor virágban még a föld szegény;
Garádparton a galagonya se nyílt még,
Sem a kökény.

A mandulaág lehajolt hozzám,
Álmot sugallva,
S megsimogatta lágyan gyermekorcám
A Dél fuvalma.

Nem suttogtak regét felettem
Nagy déli pálmák...
A mandulavirágból szőtte lelkem
Legelső álmát.

 
Wass Albert Búcsúzás

Wass Albert küldetését egy életrajzi írásában így foglalja össze:

"Írónak rendelt az Úr, mégpedig abból a fajtából, akinek nem szórakoztatás a feladata, nem is a világ szépségeinek dicsérete, hanem mindössze nemzetének szolgálata. Ezt tettem, ezt végeztem, jól rosszul, legjobb tudásom szerint. Hídépítő igyekeztem lenni. Hidat próbáltam verni múlt és jövendő között a rendelkezésemre álló jelen felhasználásával. Életem egyetlen feladatának nemzetem megmentését ismertem föl. Ezt pedig úgy láttam megvalósíthatónak, ha egybefogom a szétszórtságban még megmaradt erőket egyetlen cél szolgálatára: megismertetni a világgal a magyar nemzetben rejlő értékeket, lehámozni nemzetemről azt, amit az ellenséges propaganda az utolsó évszázad során rákent. Ennek az egyetlen célnak a szolgálatára állítottam be egész életemet.

Megtettem a magamét s a többi már nem az én gondom. Nemzetemen még az Úristen sem segíthet, ha hamarosan nem ébred magára. De akár magára ébred, akár nem, én már nem leszek itt, hogy elsirassam, vagy együtt örvendezzek az örvendezőkkel egy megrendítôen szép és csodálatos föltámadáson, amit csak az Úristen adhat meg, mert más reménységre lehetôségem sincsen. És ez jól is van így. Legyen velünk az Úristen kegyelme!"

(Búcsúszó)

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!