Aktuális csapata: |
Toyota |
Születési idő: |
1982-03-10 |
Születési hely: |
Lindenfels (Németország) |
Magasság: |
169 cm |
Súly: |
64 kg |
Nemzetiség: |
német |
Versenymérnök: |
|
Lakhely: |
Wersau (Németország) |
Rajtszám: |
12 |
Családi állapot: |
nőtlen |
Website: |
http://www.timoglock.de |
PÁLYAFUTÁSA:
|
Tizennégy évvel születése után még nem sok jel utalt arra, hogy Timo Glock valaha a Forma-1-ben is bizonyíthat majd, hiszen 1996-ban a kis Timo még a motokrosszban próbált szerencsét. A kétkerekes történet nem tartott sokáig, 1997-ben már gokartozott a lindenfelsi születésű pilóta, majd nem sokkal később már a Forma BMW szériában bontogatta szárnyait. 2002-ben a német, egy évvel később pedig az európai Forma-3-ban indult, előbbiben 3., utóbbiban 5. lett.
Előrejutásának tempója a későbbiekben sem lesett vissza, 2004-ben már a Jordan tesztpilótája volt, és még ez évben bemutatkozhatott a Forma-1-ben is, ráadásul nem is rosszul. Kanadában ülhetett a volán mögé, és rögtön a hetedik, két pontot érő pozícióba repítette a citromsárga versenygépet. A szezon utolsó három versenyén is lehetőséget kapott, ám ekkor már nem tudta gyarapítani pontjai számát, és azt sem tudta elérni, hogy 2005-ben valamelyik istálló tagja legyen.
Így a tengerentúlra szerződött, és a Champ Car szériában szerepelt, ahol összetettben 8. lett, és ő bizonyult a legjobb újoncnak. Glock azonban tisztában volt azzal, hogy ha vissza akar kerülni a Forma-1-be, akkor közelebb kell kerülnie a hőn áhított szériához, fizikailag is.
Ezért a Forma-1 előszobájának is tartott GP2-ben folytatta, ahol első évében 2 futamgyőzelemmel a negyedik helyen zárt. 2007-ben a BMW Sauber tesztpilótája lett, de mellette tovább versenyzett a GP2-ben, az iSport International csapatával bajnoki címig vitte. Ez már elegendőnek bizonyult, és a széria két korábbi bajnokát, Nico Rosberget és Lewis Hamiltont követve ő is a Forma-1-ben folytathatja, a Toyota ugyanis leszerződtette 2008-ra. A valóságban ez azonban nem volt ennyire egyszerű, hiszen a BMW Sauber is szerette volna megtartani a remek pilótát, aki érthető módon inkább a versenyzői állásra hajtott. A müncheniek végül elengedték Glockot, aki így Ralf Schumacher utódjaként próbálhatja meg előremozdítani a Toyota szekerét.
Első Forma-1-es futam:
2004. 06. 13. - Kanadai Nagydíj, Jordan
Első pontszerzés:
2004. 06. 13. - Kanadai Nagydíj, Jordan (7. hely - 2 pont)
Futamon elért legjobb helyezés: 7.
Legjobb rajtpozíció: 16
Legjobb világbajnoki helyezés: 19. (2004. - 2 pont)
|
FORMA-1 ELŐTTI EREDMÉNYEI:
|
- 2000 - német Forma BMW, az év újonca
- 2001 - német Forma BMW, bajnok
- 2002 - német Forma-3, 3. helyezett
- 2003 - Forma-3, európai széria, 5. helyezett
- 2005 - Champ Car, 8. helyezett, az év újonca
- 2006 - GP2, 4. helyezett
- 2007 - GP2, bajnok
|
FORMA-1-ES CSAPATAI:
|
- 2004 - Jordan, tesztpilóta + 4 futam
- 2007 - BMW Sauber, tesztpilóta
- 2008- Toyota
|
|