Az F1.08-as kódjelű versenyautó a korábbi híresztelésekkel ellentétben megőrizte hagyományos kék-fehér színét, a magenta a T-Systems érkezése ellenére sem dominál.
A német csapat nem cifrázta túl a bemutatót, az autó némi felvezetés után a színpadon előtűnt a "ködből", majd a BMW Sauber kulcsfigurái is helyet foglaltak a pódiumon, érkezett ugyanis a két pilóta, Nick Heidfeld és Robert Kubica, a BMW motorsport-igazgatója, Mario Theissen, valamint a technikai igazgató, Willy Rampf.
A négyesfogat tagjai mindannyian nagyon optimistán nyilatkoztak a jövőt illetően, és ha a gárda valóban folytatni tudja az elmúlt években mutatott fejlődést, akkor a német-svájci tulajdonban lévő csapat tagjainak nem is lesz okuk a panaszra, hiszen már tavaly is a mezőny harmadik legjobbjai voltak.
A pilóták egyébként nem kisebb célokkal vágnak neki a szezonnak, mint hogy megszerezzék a csapat első Forma-1-es futamgyőzelmét, és megőrizzék a konstruktőrök közt tavaly megszerzett második helyet. Bizonyára mindenki emlékszik, hogy 2007-ben a BMW a McLaren kizárása miatt került a Ferrari mögé, a pilótái által gyűjtött pontok alapján "csak" harmadik lett volna, így ezen cél elérése nem ígérkezik könnyű feladatnak.
Az új autó vezetőszárnya szemmel láthatóan sokat változott, de a mérnökök nem tértek át a tavaly a McLaren, idén pedig az eddig bemutatott csapatok közül már a Toyota által is alkalmazott hidas első légterelőre.
Emellett a pilótafülke oldalfalának kötelező megemelése miatt az oldalsó légbeömlő nyílások is átalakultak, ami természetesen hatással volt az oldalszekrények formájára is. Ezen felül a BMW is követi azt a trendet, ami napjainkban jellemzi a Forma-1-es autókat, hiszen a németek négykerekűjén is számtalan apró légterelő lemez található.
|
Mindenestre a hónapokig tartó fejlesztési munkálatok eredményeként egy nagyon is impozáns autó született, ami Nick Heidfeld tetszését is elnyerte: "Ez a legszebb autó, amit valaha láttam, még ha ez nem is számít semmit"- mondta a német.
Az új autó kedden debütál a pályán, a BMW a Jerezben tesztelő többi csapattól külön, Valenciában kezdi meg a felkészülést a márciusban rajtoló idényre.
A csapatnak egyelőre nincs tesztpilótája, miután Timo Glock a télen a Toyotához igazolt, Sebastian Vettel pedig már korábban eligazolt. A hírek szerint a pozíció betöltésére a németek Marko Asmer és Javier Villa közül választanak sofőrt, ám a hivatalos bejelentésre még várni kell, egészen a hónap végéig. Asmer mindenestre a hét második felében, Valenciában újra a volán mögé ülhet.
|