Revoltec-Forma1 G-Portál!

Főoldal
Vendégkönyv
Hírek
Hibák/Javaslatok
Adminok
Fórum

 

Sepang

Pályaadatok:
Körök száma:56
Pályahossz:5543m
Versenytáv:
308,238 km

Adások:
A következő kép nem jeleníthető meg, mert hibákat tartalmaz: „http://www.lyngsat-logo.com/icon/tv/rr/rtl_klub.gif”.
Szombat (Időmérő): 06:40&13:40
Vasárnap(Futam): 07:30&13:30

Sport Klub

Szombat(Időmérő):-
Vasárnap(Futam): -

 

Adminok:
Imi(Admin) & Hyuuga Neji

 


Adrian Sutil
Anthony Davidson
David Coulthard
Felipe Massa
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Heikki Kovalainen
Jarno Trulli
Jenson Button
Kazuki Nakajima
Kimi Raikkonen
Lewis Hamilton
Mark Webber
Nelsinho Piquet
Nick Heidfield
Nico Rosberg
Robert Kubica
Rubens Barichello
Sebastian Vettel
Sebastien Bourdais
Takuma Sato
Timo Glock

BMW Sauber
Ferrari
Force India
Honda Racing
Mclaren-Mercedes
Red Bull Racing
Renault F1
Toro Rosso-Később
Super Aguri-Később
Toyota
Williams

Kimi Raikkonen
Felipe Massa

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Az F2008 az ötvennegyedik együléses versenyautó, amelyet a Ferrari kifejezetten a Forma-1-es világbajnokságban való részvételre épített.

A terv az istállón belül a 659-es kódszámot viseli, és természetesen megfelel a 2008-ban hatályban lévő szabályoknak. Ezeknek az új előírásoknak a fő eleme az új elektronikai rendszer, amelyet minden csapatnak használnia kell és közismerten a SECU (Standard Electronic Control Unit - Egységes Elektronikai Ellenőrző Egység) névre hallgat. Az rendszert a MES (McLaren Electronic Systems) készítette. A rendszer egyetlen ellenőrző egységből és egy szoftverrendszerből áll, amelynek fejlesztési munkálatai a szezon kezdetéig fejeződnek be.

A szabályváltozások az autó más területeit is befolyásolták: a váltónak négy, egymást követő versenyt kell kibírnia; a pilóták sisakjának védelme érdekében magasabb oldalfal került bevezetésre; az anyagok tekintetében pedig korlátozott típusú összetevőket lehet használni. Előbbieknek köszönhetően megnőtt az autó súlya.

 


Aerodinamikailag azt autó teljesen átdolgozták, bár az első versenyre teljesen más konfigurációban gördül ki a pályára a gép. Valójában egy intenzív és mindent körülölelő, egész éves fejlesztési programot tervez véghezvinni a csapat. Az autó vázából, a pilóták lába alatt tovább metszettek, az oldalszekrény és a motorborítás pedig keskenyebb lett. A felfüggesztést az új aerodinamikai fejlesztéseknek megfelelően dolgozták át. A tengelytávot és a súlyelosztást a szabályváltozásokhoz, illetve - tanulva az előző évi leckéből - a Bridgestone gumik teljesítményéhez igazították.

A SECU mellett a technikai és sportszabályzat elektronikát érintő változásainak megfelelően, az autóból eltűntek a vezetést segítő rendszerek, így a kipörgésgátló, a motorfék, és az elektronikus kisegítő indító rendszer, és ezek azt is jelentik, hogy a differenciálmű, a motor és váltó kezelése sokkal egyszerűbb lesz. A váltó burkolata karbonból készült, míg a váltóberendezés továbbra is hosszirányban került beszerelésre. A csapat autóját már a második egymást követő évben látják el ultragyors váltóval, amelyet a SECU szoftverjéhez igazítottak, és tovább gyorsult.

Az új szabályok figyelembevételével a megbízhatóság megoldásában a Shellnek kulcsszerepe volt abban, hogy pontosan meghatározta a váltó kenőanyagait. A fékrendszer modernizálása a hűtés innovatív koncepciójának segítségével történt meg.

A 056-os motor is hosszanti irányban került beszerelésre, alapvető szerkezete az előző évi szezonkezdetihez képest változatlan maradt, miközben a segédrendszerek, így a lég- és tankegység, további fejlesztéseken mentek át. A technikai szabályok azt is előírják, hogy az Európai Unió normáinak megfelelő üzemanyagot használjanak a csapatok.

Ahogy az lenni szokott, a Ferrari technikai partnerei is fontos szerepet játszottak az autó tervezése és fejlesztése során. A korábban már említett Shellen kívül, a Fiat Kutatóközpontja és a Brembo is említést érdemelnek. Előbbi a szimulációs rendszerek rendelkezésre bocsátásával, utóbbi pedig a fékrendszer fejlesztési munkálataival járult hozzá az F2008-as modell megépítéséhez. A Ferrari hagyományosan nagy figyelmet fordított a teljesítményre, a tervezés során felhasznált anyagok optimalizálására, és a minőségellenőrzésre, igyekezve maximalizálni a teljesítményszintet, miközben a legmagasabb biztonsági előírásokra is tekintettel volt.

Az előzetes terveknek megfelelően az új autó hétfőn Fioranóban már a pályára is kigördül, mégpedig a világbajnok Kimi Räikkönen irányításával. A teszt célja nem a minél jobb köridők elérése lesz, hanem az, hogy a csapat szembesüljön az esetleges hibákkal, hogy azokat még időben orvosolni tudják. Ha már minden kiválóan működik, akkor koncentrálhatnak majd a teljesítmény fokozására.


A motor adatai
Típus: 056
Hengerek száma: 8
Hengerszög: V 90°
Szelepek száma: 32
Teljes térfogat: 2398 cm3
A dugattyú átmérője: 98 mm
Súly: <95 kg
Magneti Marelli digitális elektronikus befecskendezés
Magneti Marelli statikus elektronikus gyújtás
Üzemanyag: Shell V-Power ULG 64
Olaj: Shell SL-1098


Fotó: Ferrari S.p.A.

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal