Az előre beharangozott időponthoz képest jóval később kezdődő ceremóniát a csapattulajdonos Vijay Mallya szónoklata nyitotta. A milliárdos üzletember hangsúlyozta, hogy mekkora jelentősége van annak, hogy csapata első indiai istállóként rajthoz állhat a Forma-1-ben.
Mallya külön-külön dicsérte néhány szóban a csapat pilótáit is, a Renault két világbajnoki címhez segítő Giancarlo Fisichellát, a tavalyi év során a jogelőd Spykerrel néhány remek részeredményt produkáló Adrian Sutilt és a tesztpilótát, Vitantonio Liuzzit is.
A számtalan befolyásos üzletember és politikus, akik Mallya meghívására zsúfolódtak össze a "nézőtéren", ezt követően lehettek szemtanúi a rövidke show-műsorral egybekötött prezentációnak, melynek végén a sötétből előtűnt az India nemzeti színeiben pompázó VJM-01-es.
A kiscsapat egyébként nem cifrázta túl a dolgot, a pilóták pózoltak kicsit a versenygép körül, Mallya ismét magához ragadta egy rövid időre a mikrofont, és ezzel lényegében véget is ért a bemutató.
A pódiumon feszítő Mallya nagyon szeretné, ha nem csak ő, de idővel egész India is büszke lenne a csapatra: "A Mol-család (az indiai üzletember csak 50 százalékban birtokolja a csapatot, a másik fél a hollandoké - a szerk.) és én sokkal jobb anyagi, technikai és emberi hátteret biztosíthatunk a csapatnak. A Force Indiának lépésről lépésre kell előre haladnia a fejlődés útján."
"Továbbra is állítom, hogy a 2010-es Indiai Nagydíjon ott lehet a dobogón egy force indiás pilóta, még akkor is, ha erre sok vért, verítéket és könnyet kell áldoznunk"- folytatta elszántan Mallya, aki nem ismer lehetetlent, így nem árt komolyan venni azt, amit mond.
A bemutatóra jellemző puritánság egyébként érthető, hiszen a csapat már januárban bemutatta versenyzőit, és a most leleplezett karosszéria is jelentősen át fog még alakulni a szezonkezdésig: "Túl korán vagyunk még ahhoz, hogy a végleges verziót, amellyel Melbourne-ben rajthoz állunk, bemutassuk"- indokolt a "szónok".
Az új autó azonban - a szokástól eltérően - a leleplezést követő napon nem gördül pályára, élesben majd csak február 25-én, Barcelonában próbálhatják ki azt Fisichelláék. A versenyzők mögött Ferrari motor duruzsol majd.
Arról már korábban mi is beszámoltunk, hogy a csapat növelte költségvetését a jogelőd Spykeréhez képest, 2008-ban a tervek szerint 120 millió amerikai dollárból gazdálkodhatnak, és ettől Mallya azt várja, hogy a gárda elmozdul a mezőny végéről.
|