Az új versenygépet ezúttal is Adrian Newey tervezte, amely a szakember második munkája a Red Bull Racingnél. Az RB4-es szerda kora reggel került bemutatásra a jerezi bokszutcában, és az autó jellegzetessége, hogy visszakerült a gépre az előző szezon végén már néhányszor használt hidas orrkúp.
A csapat célkitűzése az, hogy a tavalyi 5. hely után idén negyedikként zárjanak a konstruktőrök közt. Ez valójában nem egy, hanem két pozíciónyi előrelépést jelentene, hiszen tavaly a McLaren kizárásának köszönhetően kerültek az 5. helyre Coulthardék.
A Christian Horner vezette alakulat idén is a mezőny egyik legrutinosabb pilótapárosával, David Coultharddal és Mark Webberrel áll rajthoz. A skót és az ausztrál sofőr együttvéve eddigi pályafutása során összesen 331 Forma-1-es futamon rajtolt.
Az energiaital-gyárosok optimizmusát növelheti, hogy az RB4-es erőteljesen a tavalyi modellre épül, amely alapjaiban véve nem volt rossz, persze voltak gyenge pontjai. 2007-ben a csapat sokat küzdött a Renault erőforrásaival (nem tudták megfelelően összehangolni a motort és az autót) és a súlyeloszlással is, de a legnagyobb problémát a megbízhatatlanság jelentette. A főtervező, Adrian Newey a nyáron érkező Geoff Willis segítségével azonban azon dolgozott az elmúlt időszakban, hogy mindezek 2008-ban már ne hátráltassák a csapatot.
A Milton Keynesben székelő istálló nem csak a pilótafelállásán nem változtatott, de a technikai személyzet összetétele sem módosult jelentősen, nem úgy, mint az előző években. Ezen felül a gumi- és a motorszállító partner kilétét illetően is folytonosságról beszélhetünk. Egyedüli változást az egységes elektronikai rendszert jelent, de ezen problémakörrel az összes csapatnak szembesülnie kell.
A Red Bull Racing pilótája, Mark Webber még az előző héten hangsúlyozta a folytonosság jelentőségét: "Számunkra idén a folytonosság a legfontosabb. Ugyanaz a motorunk van, a pilóták is maradtak, és a technikai csapatnál sem történt változás. A mérnökök, akikkel David (Coulthard) és én együtt dolgoztunk, szintén ugyanazok maradtak, ezért az előbbiek mind a segítségünkre lehetnek majd vasárnap délutánonként."
A jelek szerint a hidas orrkúp igen jellemző lesz a 2008-as évadban, hiszen az eddig bemutatott öt csapat közül három is ezt a megoldást választotta, mint az már fentebb kiderült, köztük a Red Bull is. A Newey, Willis kettős nem csak ebben követte a trendet, de a többi autóhoz hasonlóan az RB4-es motorját borító lemez is megnyúlt, így a cég jelképe, a vörös bika is nagyobb helyen fickándozhat.
Érdekesség viszont, hogy az autón továbbra sem jelent meg egyetlen "külsős" szponzor sem, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz csak a világszerte ismert energiaitalját népszerűsíti, emellett pedig csak a Red Bullhoz tartozó Rauch kapott némi helyet. Ennek ellenére a csapat éves költségvetését a hozzáértők 100 millió euróra becsülik.
A Forma-1-es mezőny korelnöke, David Coulthard a rögtönzött bemutató után nem sokkal pályára is vitte az új autót Jerezben. |