A francia csapat új versenygépe a tavalyival megegyező színben pompázik idén is, mivel a gárda névadó szponzora 2008-ban is az ING maradt.
A Renault 2005-ben és 2006-ban világbajnoki címet nyert a Forma-1-ben, az előző szezon azonban nem a várakozásoknak megfelelően alakult az istálló számára, és mindössze egyetlen dobogós helyezést tudott begyűjteni. A gárda 2007-ben a McLaren kizárást követően a konstruktőrök közötti versenyben végül a harmadik helyezést érte el, ám ezen az eredményen idén mindenképpen javítani szeretne az alakulat.
A Renault Forma-1-es csapatának elnöke, Bernard Rey a következőt mondta az R28-as leleplezését követően: "Azt reméljük, hogy a csapat visszakerül az őt megillető helyre, és az élmezőnyben fog harcolni. Ez a célunk, amit az új autóval kitűztünk magunk elé. Mindenki keményen dolgozott annak érdekében, hogy túljuthassunk a tavaly felmerült problémákon. Ami a pilótákat illeti, Fernando Alonso visszatérése nagy lökést adott a csapatnak. A Renault-nál most mindenki optimistán tekint előre."
Bob Bell, a Renault technikai igazgatója szinte megismételte az elnök szavait, és a csapat első emberéhez hasonlóan ugyancsak nagyon bizakodva várja a 2008-as szezont: "A korábbi évek színvonalához képest, nagyon rossz szezonunk volt 2007-ben. Éppen ezért 2008-ra nagyon magasra nőttek az elvárások a csapaton belül, és azon kívül is. Rajtunk múlik, hogy versenyképes autót adjunk a pilótáinknak. A tavalyi évadban jelentkező problémákat már magunk mögött hagytuk, mivel az új autó tervezésekor elölről kezdtük megvizsgálni a gondokat."
"A csapat minden területen nagyon keményen munkát végzett, és különösen igaz ez az aerodinamikai fejlesztésekre. Az autó eleje különösen figyelemreméltó a teljesen új első szárny és az első felfüggesztés miatt. A gép hátsó felét is keményen átdolgoztuk, és nem hanyagoltuk el az alapokat sem"- folytatta Bell. "Az R28-as megbízhatóan teljesített az első teszten, és az elmúlt héten sikerült javítanunk a teljesítményen is. Biztosak vagyunk abban, hogy a szélcsatornában látott eredmények a pályán is visszatükröződnek majd."
A Renault csoport elnöke, Carlos Ghosn is elismerte, hogy a csapat számára a 2007-es tragédia volt, de hozzátette, biztos abban, hogy az istálló visszatérhet a csúcsra.
"Azt a kifejezést fogom használni, amit Flavio Briatore, vagyis a 2007-es esztendő egy katasztrófa volt számunkra. Rosszul sikerült a szezon és végül a harmadik helyen végeztünk, ezért ha a hármas katasztrófa, akkor már csak két választás maradt"- kezdte Ghosn. "Én a kettő közül az egyiket preferálnám jobban, de hogy melyiket, azt megtartom magamnak. Bizakodó vagyok, voltam a teszteken, a pilótáink és a csapat is nagyszerű. Győztes gárda a miénk, és remélhetőleg eleget teszünk majd az elvárásoknak."
A Renault-nál 2008-ban a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az idén debütáló Nelsinho Piquet vezetik majd az R28-as modellt.
|