A kölni bemutatón a csapatfőnök, Tadasi Jamasina és az elnök, John Howett után a tesztpilóta, Kamui Kobajasi kíséretében a két versenyző, Jarno Trulli és Timo Glock lépett a pódiumra, a piros lepellel letakart új autó mellé.
Az ilyenkor szokásos tiszteletkörök után került sor a nap fénypontjára, vagyis a TF108-as kódjelű modell leleplezésére. Először sötétbe borult az egész terem, majd mikor újra felkapcsolták a villanyokat, az akkor már "meztelen" autó körül ott állt az egész csapat és mindhárom pilóta.
A legszembetűnőbb változást az autó orrkúpja jelentette, hiszen a TF108-ason is az egyre népszerűbb, a tavalyi szezonban elsőként a McLaren által alkalmazott kereszthidas első légterelő kapott helyet.
Az új autón számtalan külső változás felfedezhető még, a motorháztető például lényegesen átalakult, de az oldalszekrények is új formát öltöttek, de a visszapillantó tükrök elhelyezése is megváltozott. A tavaly többször középpontba kerülő tükröcskék ugyanis kikerültek az oldalszekrények elülső kiszögelléseire.
A Toyota a 2007-es szezonban mindössze 13 pontot szerzett, így nem meglepő, ha az előttünk álló idényben ezt mindenképpen túlszárnyalná a gárda: "A dobogó középső fokára akarunk állni, a lehető leghamarabb győzni akarunk"- vázolta fel röviden a csapat távlati terveit Tadasi Jamasina. "A 2007-es eredményekkel nem voltunk elégedettek, ezért 2008-ban rendszeresen pontokat kell szereznünk, és ha lehet, néha a dobogót is el kell érnünk. Ehhez persze az kell, hogy a pilótáinknak olyan autót adjunk, amellyel mindez elérhető. Ez a mérnökök legfontosabb feladata."
A pályán vasárnap debütál az új modell, Jerezben teszi meg az első kilométereket.
|