Revoltec-Forma1 G-Portál!

Főoldal
Vendégkönyv
Hírek
Hibák/Javaslatok
Adminok
Fórum

 

Sepang

Pályaadatok:
Körök száma:56
Pályahossz:5543m
Versenytáv:
308,238 km

Adások:
A következő kép nem jeleníthető meg, mert hibákat tartalmaz: „http://www.lyngsat-logo.com/icon/tv/rr/rtl_klub.gif”.
Szombat (Időmérő): 06:40&13:40
Vasárnap(Futam): 07:30&13:30

Sport Klub

Szombat(Időmérő):-
Vasárnap(Futam): -

 

Adminok:
Imi(Admin) & Hyuuga Neji

 


Adrian Sutil
Anthony Davidson
David Coulthard
Felipe Massa
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Heikki Kovalainen
Jarno Trulli
Jenson Button
Kazuki Nakajima
Kimi Raikkonen
Lewis Hamilton
Mark Webber
Nelsinho Piquet
Nick Heidfield
Nico Rosberg
Robert Kubica
Rubens Barichello
Sebastian Vettel
Sebastien Bourdais
Takuma Sato
Timo Glock

BMW Sauber
Ferrari
Force India
Honda Racing
Mclaren-Mercedes
Red Bull Racing
Renault F1
Toro Rosso-Később
Super Aguri-Később
Toyota
Williams

Kimi Raikkonen
Felipe Massa

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
F1-Történelem
F1-Történelem : A FORMA - 1 RÖVID TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE

A FORMA - 1 RÖVID TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE

Imi  2008.03.20. 19:53

1. rész

A 19. század egyik legnagyobb teljesítménye volt a belső égésű motor amely, oly mértékben változtatta meg a korszakot, mint korábban semmilyen más találmány. Igaz ugyan, hogy a németek építették meg az első autót, de a versenyzés utáni vágy a franciáké volt. Az első feljegyzett versenyt, a Le Vélocipéde-t, Gróf Jules de Dion nyerte gőzgépes négykerekűjéval. Az 1887-es esemény lenyűgözte Párizs lakóit, és további, a fővárosból induló emlékezetes versenyekhez vezetett: Párizs - Oostende, Párizs - Amszterdam, Párizs, illetve a Párizs - Madrid vonalon. Utóbbi, 1903-as esemény azonban annyi tragédiával járt, hogy a versenyt Bordeauxban leállították. Megoldást hoztak erre a problémára a közúti forgalomtól távol rendezett nagydíjak, amelyek biztonságilag jobban megfeleltek, következésképpen híres pályák is épültek, mint a brooklandi Angliában, vagy az Indianapolis-i az Egyesült Államokban. Az első világháborút Brookland-i Angliában, vagy az Indianapolis-i az Egyesült Államokban. Az első világháborút megelőző években hatalmas fejlődésen mentek keresztül az autók, a 16 literes motor 4,5 literessé alakult át, miközben a sebesség fokozatosan növekedett. Ennek ellenére a világháború kirobbanásával megszűnt a versenyzés Európában. A korábban versenyautókra irányuló technikai újításokat, most a hadi célokra fordították. Amerika azonban tovább versenyzett. Az európai versenyzés nem is indult újra a konfliktusok utóhatásai miatt egészen az 1920-as évek közepéig. Akkorra viszont Olaszország a Fiattal, Bugattival és Alfa Romeojával elkerülte Franciaországot, ami a versenyzésben való érdekeltséget illette. A század végére a sebességhatár tovább nőtt, ahogy a versenyzők elhalálozása. Az elhunytak között volt Antonio Ascari is (Albert Ascari apja), Jimmy Murphy, Joe Boyer, Dario Resta és Louis Zborowski, a kor neves versenyzői. A hengerűrtartalom 1,5 l-re csökkent, de a sebesség csak emelkedett. A 30-as években, akkor amikor megszűnni látszott monden hajlandóság ezen autósport támogatására is, váratlan ajánlat érkezett a német közlekedési minisztertől, Adolf Hitlertől. 45, 000 fontot ajánlott fel annak a cégnek, amely képes győztes német versenyautót a piacra dobni, illetőleg a sikeres prototípust is legyártani. A Mercedes, Auto-Union és Ferdinánd Porsche minden tehetségét bevetve, együttes összefogással vállalták a kihívást, osztozva az összegen. Hitler ajánlata a karosszéria forradalmi átalakulásához vezetett, amelyben mind a könnyű fémszerkezet, mind pedig a négy kerékre történő egyenkénti felfüggesztés fontos szerepet kapott. Az új modellek hamar a mezőny többi része fölé kerekedtek, de csak addig, míg a II. világháború kirobbanása további újításokhoz nem vezetett. 1950-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség ( FIA ) elhatározta, hogy a  20 évvel korábban útnak indult európai versenyek mintájára nemzetközi versenyt indít, a Forma 1-et. Az első versenysorozat hat európai futamból állt: Nagy-Britanniában, Monacoban, Svájcban, Belgiumban, Franciaországban és Olaszországban, rendezték meg, később pedig az Indianapolis 500-at is hozzácsatolták az Egyesült Államokból. Az egyik kedvenc, Alfa Romeo, be is írta magát a történelembe, elnyerve mindjárt az első címet az olasz Giuseppe 'Nino' Farina, aki az új verseny sorozat első hat futamából hármat nyert meg. 1951-ben az Alfa Romeo megismételte ezt az eredményt, Juan Manuel Fangio öt versenyben győzedelmeskedve a világbajnoki cím elnyeréséhez. A sikert csak fokozta az a tudat, hogy az Alfa számára ezt az eredményt 4,4-literes Ferrari motorral érte el. Albert Ascari segítette igazán győzeéemre a Ferrarit, az 1952-es Formula 1 versenyekben hétből hatot, 1953-ban pedig ötöt nyert meg, mindkét évben elhódítva természetesen így a világbajnoki címet. Az olasz versenyző sikerei alatt, nagy ellenfele, Fangio, egy monzai balesetből lábadozott. A Mercedes 1954-ben lépett ben ismét a Forma 1-be. A legjobb versenyzőt hívták a csapatba, Fangiot, aki sorozatos győzelmet hozott a német cégnek. Ascari 1955-ben, egy versenyautó tesztelése közben életét vesztette, egy nappal azután, hogy egy halálos kimenetű balesetet túlélt Monacoban. A tragédiák sorozata folytatódótt: egy Le Mans-i balesteben 80 néző vesztette életét. A történtek miatt több nemzetközi versenyt leállítottak, így Franciaországban és Svájcban is (a mai napig életben van ez a tilalom). A halálesetek annyira felkavarták a Lanciát, hogy átadták versenycsapatukat a Ferrarinak és kiléptek a versenyzésből. A BRM ujjászületésével valamint Connaught 1955-ös sikereivel a brit autók kezdtek el ebben az időben nyomást gyakorolni az olasz-német uralomra. Fangio a Ferrarihoz pártolt át, elnyerve sorozatosan a harmadik világbajnoki címét. A negyedik címet már a Maseratival szerezte meg. A sorozat folytatódott volna 1957-ben Nürburgringben, ám a szezon végén a Maserati csapata kiszállt a versenyből, átadva helyét a hátsó meghajtású motoroknak. Mai szemmel nézve hihetetlen, hogy milyen veszélyeket rejtett megában az autóversenyzés kezdeti korában. 1957-1958 között nem kevesebb, mint 12 Forma 1 versenyző vesztette életét, mely szám az akkor versenyben lévőknek körülbelül a felét tette ki. Igaz, Nem mind Forma 1 futam alatt haltak meg. Ken Wharton egy autóversenyben halt meg Új-Zélandon; Eugenio Castellotti Ferrari tesztelése közben Modenában; Alfonso de Portago Mille Migliában karambolozott Ferrarijával és Piero Carrini, egy másik Ferrari versenyző is életét vesztette. Herbert MacKay-Fraser és Bill Whitehouse Formula 2 versenyben haltak meg Reimsben. Archie Scott-Brown Jaguárja Spa-francorchampson karambolozott; Erwin Bauer a Nürburgring 1000 km verseny alatt; Luigi Musso az 1958-as Francia Nagydíj alatt halt meg Reimsben. Peter Collins 1958-ban halt meg Nürburgringen; Peter Whitehead pedig egy ausztráliai versenyben vesztette életét, míg Stuart Lewis-Evans az 1958-as Marokkói Nagydíj során bekövetkezett baleset során hunyt el.

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!