Revoltec-Forma1 G-Portál!

Főoldal
Vendégkönyv
Hírek
Hibák/Javaslatok
Adminok
Fórum

 

Sepang

Pályaadatok:
Körök száma:56
Pályahossz:5543m
Versenytáv:
308,238 km

Adások:
A következő kép nem jeleníthető meg, mert hibákat tartalmaz: „http://www.lyngsat-logo.com/icon/tv/rr/rtl_klub.gif”.
Szombat (Időmérő): 06:40&13:40
Vasárnap(Futam): 07:30&13:30

Sport Klub

Szombat(Időmérő):-
Vasárnap(Futam): -

 

Adminok:
Imi(Admin) & Hyuuga Neji

 


Adrian Sutil
Anthony Davidson
David Coulthard
Felipe Massa
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Heikki Kovalainen
Jarno Trulli
Jenson Button
Kazuki Nakajima
Kimi Raikkonen
Lewis Hamilton
Mark Webber
Nelsinho Piquet
Nick Heidfield
Nico Rosberg
Robert Kubica
Rubens Barichello
Sebastian Vettel
Sebastien Bourdais
Takuma Sato
Timo Glock

BMW Sauber
Ferrari
Force India
Honda Racing
Mclaren-Mercedes
Red Bull Racing
Renault F1
Toro Rosso-Később
Super Aguri-Később
Toyota
Williams

Kimi Raikkonen
Felipe Massa

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
F1-Történelem
F1-Történelem : A FORMA-1 RÖVID TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE

A FORMA-1 RÖVID TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE

Imi  2008.03.20. 19:54

2. rész

 

A sorozatos balesetek között, 1958-ban, Mike Hawthorn Ferrarija nyerte el a címet. Személyes célkitűzését teljesítve, a győzelem után hátat fordított a veszélyes autósportnak. A sors iróniaja, hogy Hawtkorn autóbalesetben halt meg a következő év januárjában. Vanwall, a brit csapat volt a következő, aki kilépett a sportból és a sorozatos halálesetek következménye volt a távozás, mint mondják. Ahogy pilóták haltak meg, vagy hagyták el a sportágat, új nevek kerültek elő. Például a Jack Brabhamé, aki az 1959-es versenysorozatot nyerte; az ausztrál versenyző egy Cooper Climaxot vezetett. A következő évben megismételte diadalát felülkerekedve csapattársa Bruce McLaren felett. A Lotus, a BRM, de még a hagyományokhoz ragaszkodó Ferrari is átváltott 1960-ra a hátsó motoros autókra. Ez volt különben az utolsó év, amikor még egyszer, utoljára egy első motoros autó nyert. Az 1960-as Belga Nagydíj nyomós okot is hozott a váltásra: két pilóta Chris Bristow és Alan Stacey balesetben elhunyt. Két további versenyző súlyos sérüléseket szenvedett. A következő szezon sem volt tragédiáktól mentes. A bajnokság utolsó Monzai Nagydíja előtt még Wolfgang von Trips vezetett Ferraris csapattársa, Phil Hill, előtt nyolc ponttal. Az első körben azonban balesetet szenvedett, Von Trip Ferrarija a nézőtérbe repült végezve mind a pilótával, mind vagy 10 nézővel. Hill nyerte meg a versenyt, illetve a bajnokságot egy ponttal. Stirling Moss volt a következő áldozat, Forma 1-es karrierje közvetlenül az 1962-esbajnokság megkezdése előtt bekövetkezett balesetben tört derékba. Az angol csapatok újonnan kifejlesztett V8-as motorokkal hamar uralni kezdték a Forma 1-es pályákat, 1962-ben Graham Hill hódította a bjnoki címet a BRM-től. Jim Clark követte Hill példáját, 1963-ban meghozva a Lotus csapatának az első versenyző és konstruktőr világbajnoki címét. Ez idő alatt az olaszok gyengén versenyeztek. John Shurtes 1964-ben visszanyerte Ferrarijával a címet, közvetlenül azelőtt, hogy Clark 1965-ben másodszor is világbajnokságot nyert, ismét a Lotussal. Az 1966-os szezon bonyodalmakkal indult, sok csapat ugyanis képtelen volt felvenni a versenyt a legújabb 3 literes motorral. A legtöbb brit csapat felkészületlen volt, a Ferrari pedig egy sport motorral kísérletezett. Jack Brabham Repco alkatrészekkel és saját autójával megnyerte a bajnokságot. Bajlós esemény következett azonban a csapat számára: a rengeteg Nürburgring-i pálya 1966-ban újabb életet követelt: a Német Nagydíj első körében John Taylor, David Bridges autójával beleszaladt Brabhambe, aki a kórházban elhunyt. A következő évben Denny Hulme sorozatban a második győzelmet hozta a Brabham csapatának, megnyerve az 1967-es bajnokságot. Két brit bajnok, Graham Hill (1968-ban) a Lotussal és Jackie Stewart (1969-ben) a Matrával nyerték meg a 60-as évek utolsó két világbajnoki címét. Szomorú módon a halálesetek továbbra sem kerülték el a pályákat: 1968-ban Hockenheimben Jim Clark egy Formula 2 versenyben vesztette életét, ugyanabban az évben, amikor Jo Schlesser meghalt a Francia Nagydíjon, 1969-ben pedig Gerhard Mitter halálát hozta a Nürburgring-i Német Nagydíj időmérő edzésén. A korszak vége, melyetborzalmas balesetek árnyékoltak be, egy új esemény kezdetéről is emlékezetes marad - a Formaula 1-el való üzletelés és szponzorok jelentlezése vette kezdetét. Az 1968-as Spanyol Nafydíj rajtjánál kiemelkedett a Lotus autója a Gold Leaf cigaretták piros és fehér színét viselve. Csupán 16 autó versenyzett egy-egy versenyen, mintha a versenyzési kedv alábbhagyott volna a sorozatosan feláldozott életek miatt. A Forma 1 világába 1970-ben újonnan belépő Marchcsal nemcsak, hogy megnövekedett a rajtnál felsorakozó autók száma, de az érdeklődő versenyzőknek is új istálló mutatkozott be. Ken Tyrrell volt az első, aki Matra csapatának fordított hátat. A Forma 1 versenyekben elhunytak száma tovább növekedett. Bruce McLaren a Nagy-Britannia-i Goodwoodban, egy Can Am teszt során, Piers Courage pedig a Holland Nagydíjon, Zandvoortban halt meg. A bajnokságot Jochen Rindt vezette, bár a szezon végére ő is elhunyt, a Monza-i időmérő edzésén. Amikor meghalt, már annyira a pontverseny élén járt, hogy posztumusz világbajnoki címet kapott. Az 1971-es szezon a Tyrrellel versenyző Jackie Stewart volt. A skót pilóta 11-ből 6 versenyt nyert meg mádodik világbajnoki címének elnyeréséhez. A szezon keserű szájízzel ért véget, Jo Siffert a Brands Hatch-i, nem bajnoki versenyben meghalt. Az 1972-es szezon kezdetére a Brabham csapat Bernie Ecclestone kezébe került. Ami pedig a szponzorváltást illette, a Lotus egy másik cigaretta márka a John Players Special feket és arany színeibe öltözött; a McLaren Yardley színeit öltötte magára, míg a BRM összetett benevezéssel jelentkezett a Marlboro segítségével. Egy egész szezonon tartó küzdelem után, Emerson Fittipaldi Lotusával végül győzött a bajnok Stewart felett. A sorrend változott 1973-ban, ekkor Stewart győzött Fittipaldi felett. A tragédia ismét lesújtott, amikor a Holland Nagydíjon a Marchot vezető Roger Williamson meghalt. A szezon utolsó futamán, a Watkins Glen-i Amerikai Nagydíj edzésén Francois Cevert hunyt el. Stewart századik és egyben utolsó versnye előtt, fiatal csapattársa halála miatt elhagyta a Forma 1-et. A Forma 1-ben versenyző csapatok száma 1974-re a rekordnak számítő 18-as számot érte el azáltal, hogy a Parnelli és Penske istállók is feltűntek. A szomorú halálesetek folytatódtak; Peter Revson Kyalamiban, Dél-Afrikában halt meg, míg sorozatban másodszor, a Watkins Glenben rendezett Amerikai Nagydíj ismét tragédiát követelt. Ezúttal a Surteesnak versenyző Helmuth Koiniggon volt a sor. Emerson Fittipaldi nyerte meg a bajnokságot, 3 ponttal ellenfele, Clay Regazzoni előtt. A biztonság ismét aktuális kérdéssé vált. Előbb a baleseteiről elhíresült Spanyol Nagydíjat állították le ideiglenesen, miután egy balesetben több néző is megsérült. A tragédiát követte Mark Donohue halála, aki éppen az Osztrák Nagydíjra készült. Egy új név is feltűnt abban az évben, az osztrák Niki Lauda nyerte meg a világbajnoki címet. Az 1975-ös szezon végében súlyosan megrázta az autóversenyzés világát Graham Hill, Tony Brise és négy további csapattárs Londontól nyugatra bekövetkezett repülőbalesete. 1976-ra Fittipaldi testvére csapatához igazolt, üresen hagyva így a McLaren egyik autóját. A helyet James Hunt foglalta el, amikor a Hesketh csapata visszavonult. A világbajnok Lauda éppen akkor élt túl egy balesetet Nürburgrinen, hogy aztán sietve visszatérjen egy második cím elnyerésének kísérletére. Végül a vészjóslóan esős idő miatt visszavonult az utolsó, Japán Nagydíj előtt...egy ponttal elveszítva így a címet Hunt előtt (aki harmadik lett Japánban).

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!