Életrajz
Timo Glock (Németország, Lindenfels, 1982. március 18. – ) német autóversenyző. 2004-ben Giorgio Pantano Jordan-nal való vitája miatt 4 futamon lehetőséget kapott a bizonytásra. 2005-ben a Champ Car-ban, míg 2006-2007-ben a GP2-ben versenyzett. 2008-tól a Toyota Formula–1 csapat pilótája.
Karrier
Korai évek
Karrierjét 1998-ban 15 évesen kezdte. 2000-ben a BMW ADAC Junior Kupát, 2001-ben a BMW ADAC Bajnokságot nyerte meg. Első Német Formula–3-as idényében a 3. helyen végzett és megnyerte az Év Kezdője Díjat. 2003-ban a Formula–3 Bajnokságban 3 futamot megnyert és további 3 dobogós helyezést szerzett. Ezekkel az eredményekkel az 5. helyen zárta az évet.
Champ Car
Glock karrierjét a Champ Car-ban folytatta a RocketSports csapattal. A legjobb helyezése egy második hely volt Kanadában, ahol egy érdekes versenyen - furcsa körülmények között- csak Oriol Servia bizonyult jobbnak nála. A végén a 8. helyen zárt és az Év Újonca címet is megkapta.
GP2
2006-ban a GP2-be szerződött a BCN Competicion csapathoz. A csapat rendkívül gyengén szerepelt, ezért Timo az iSport csapathhoz szerződött, ahol 2 futamgyőzelmet és még 3 dobogós helyet szerzett, így összesítésben a 4. helyen végzett. 2007-ben az iSport csapatánl versenyzett. Egész évben uralta a mezőnyt, 5 futamgyőzelemmel és még további 4 dobogós helyezéssel az első helyen végzett összesítésben.
Év |
Csapat |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
Pos. |
Points |
2006 |
BCN Competicion |
VAL
FEA
16 |
VAL
SPR
8 |
SAN
FEA
7 |
SAN
SPR
4 |
EUR
FEA
17 |
EUR
SPR
Ret |
ESP
FEA
11 |
ESP
SPR
10 |
MCO
FEA
Ret |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
58 |
iSport International |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GBR
FEA
2 |
GBR
SPR
6 |
FRA
FEA
1 |
FRA
SPR
4 |
GER
FEA
3 |
GER
SPR
1 |
HUN
FEA
2 |
HUN
SPR
5 |
TUR
FEA
4 |
TUR
SPR
4 |
ITA
FEA
Ret |
ITA
SPR
DNS |
2007 |
iSport International |
BRN
FEA
2 |
BRN
SPR
2 |
ESP
FEA
2 |
ESP
SPR
1 |
MON
FEA
3 |
FRA
FEA
Ret |
FRA
SPR
Ret |
GBR
FEA
Ret |
GBR
SPR
Ret |
GER
FEA
1 |
GER
SPR
5 |
HUN
FEA
10 |
HUN
SPR
Ret |
TUR
FEA
4 |
TUR
SPR
1 |
ITA
FEA
3 |
ITA
SPR
1 |
BEL
FEA
17 |
BEL
SPR
Ret |
VAL
FEA
7 |
VAL
SPR
1 |
1. |
92 |
Forma1
2004-ben 4 nagydíjon szerepelhetett. Kanadában a 11. helyen ért célba, de a Williamsek és a Toyoták kizárása miatt a 7. helyet és ezzel 2 pontot örökölt meg. Gioirgo Pantano helyett a csapat az utolsó 3 nagydíjra is őt ültette be az autóba, mind a három versenyen 15. helyen végzett. 2006-ban a BMW Saubernek tesztelt és 2006 decemberében írt alá a csapathoz második számú tesztpilótaként. Kubica hatalmas bukását követően az Amerikai Nagydíjon nagyon szerette volna megmutatni mit tud, de a csapat az első számú tesztpilótáját, Sebastian Vettelt választotta. Mivel a 2007-es Formula–1 Magyar Nagydíjjal kezdődően a Toro Rosso szerződtedte Vettelt, Glockot fő tesztpilótává léptették elő.
2007-ben több csapatnál is tesztelt, de végül a Toyotánál kötött ki. Szerződése azonban még élt a BMW-vel mikor leszerződött a Toyotához, ezért a BMW bíróság elé vitte az ügyet. A CRB azonban Glock javára döntött, és elrendelte az azonnali szerződésbontást 2007 november 16.-án és 2007 november 19.-én aláírta 3 éves szerződését a Toyotával. 2008-ban Ralf Schumacher helyén fog versenyezni, csapattársa Jarno Trulli lesz.A szezonnyitón csúnyán bukott,Malajziában is kiesett.
Év |
Csapat |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
Helyezés |
Pontszám |
2004 |
Jordan Ford |
AUS
TD |
MAL
TD |
BHR
TD |
SMR
TD |
ESP
TD |
MON
TD |
EUR
TD |
CAN
7 |
USA
TD |
FRA
TD |
GBR
TD |
GER
TD |
HUN
TD |
BEL
TD |
ITA
TD |
CHN
15 |
JPN
15 |
BRA
15 |
19. |
2 |
2008 |
Toyota |
AUS
Ki |
MYS |
BAH |
ESP |
TUR |
MON |
CAN |
FRA |
GBR |
GER |
HUN |
EUR |
BEL |
ITA |
SIN |
JPN |
CHN |
BRA |
- |
- |
forrás: Wikipédia |