Hírek : Massát és Alonsót megelőzve Glock ismét az élen Jerezben |
Massát és Alonsót megelőzve Glock ismét az élen Jerezben
Axi (forrás: www.f1hirek.hu) 2009.03.03. 19:16
Kedden Jerezben folytatódott a Forma-1-es csapatok utolsó előtti kollektív tesztje, és hétfő után ma is a toyotás Timo Glock végzett az élen. A hétfői szünnap után a Ferrari kedden újra munkába állt, és a német pilóta mögött Felipe Massa lett a második, míg Fernando Alonso a harmadik leggyorsabbnak bizonyult a Renault-val.
A spanyolországi pályán a Toro Rosso, illetve az ex-Honda kivételével minden csapat elutazott, és a hétfői tesztnappal ellentétben ezúttal mind a nyolc résztvevő gyakorolt.
A Jerezben készülő alakulatok vizes pályán kezdhették a munkát, ami miatt eleinte a tegnapiakhoz hasonló időeredményeket értek el a versenyzők. Később azonban egyre kellemesebb lett az idő, sőt a nap is előbukkant, így a felszáradó aszfaltcsíkon folyamatosan javultak az eredmények.
Timo Glock a Toyota 2009-es versenygépével a hétfői esős nap után ismét a leggyorsabbnak bizonyult, a német pilóta azonban elmaradt Sebastian Vettel vasárnapi legjobbjától. Glock a délelőtt folyamán versenyszimulációt hajtott végre a TF109-essel, és a hosszabb etapot probléma nélkül teljesítette. A német később az autó beállításaival kapcsolatos munkát végzett, és végül 142 kört megtéve a nyolcfős mezőny élén fejezte be a mai gyakorlást. A Toyotánál szerdán és csütörtökön Jarno Trulli folytatja a munkát.
A Ferrari hétfőn a Bridgestone 2010-es abroncsait vizsgálta volna, de az eső miatt a csapat inkább kihagyta a tegnapi tesztnapot, ma azonban már ismét feltűnt a pályán a maranellóiak versenygépe. Az olaszoknál Felipe Massa rótta a köröket, aki 135-ig meg sem állt az F60-assal, ám nem tudta megelőzni toyotás riválisát. A brazil pilóta legjobbja 1:20.238 lett, amivel javított a vasárnapi eredményén. Massa kedden az F60-as beállításain dolgozott, illetve az autó megbízhatóságát tesztelte hosszabb etapokon. A pilótának két kisebb problémája akadt a nap folyamán, délelőtt a vizes pályán az egyes kanyarnál kicsúszott versenygépével, majd később egy elektronikai meghibásodást kellett kijavítaniuk a szerelőknek. A 2008-as világbajnokság második helyezettjét szerdán csapattársa, Kimi Räikkönen váltja majd a volánnál.
A Ferrari garázsában ma nem más, mint a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher is tiszteletét tette, a visszavonulása óta a maranellóiaknál tanácsadóként dolgozó német szerdáig marad Jerezben.
Fernando Alonso váltotta ma a Renault-nál vasárnaptól dolgozó Nelsinho Piquet-t, és amíg a brazil a kollektív teszt első két napján a mezőny legvégén végzett, addig a spanyol kedden szinte egész nap az élen állt. Alonso, aki szerdán és csütörtökön is dolgozni fog, végül néhány századdal bizonyult lassabbnak, mint Massa, így be kellett érnie a harmadik pozícióval. A spanyol pilóta volt ugyanakkor a legszorgalmasabb a keddi mezőnyben, ugyanis több mint 150 kör megtétele után szállt ki az R29-esből. Alonso ma a már száraz pályán a slickeket értékelte, a beállításokon dolgozott, illetve új fejlesztéseket is tesztelt.
A McLaren-Mercedesnél Heikki Kovalainen folytatta az MP4-24-s fejlesztését, akinek neve mellett ezúttal a negyedik legjobb időeredmény szerepelt. A wokingiak egy kékeszöld anyaggal is befestették autójukat, kedden nevezetesen a hátsó szárnyat, hogy megvizsgálják az arra ható légáramlatokat. A csapat nem először tette ezt a téli tesztek során. A német motorsport-total.com beszámolója szerint mindemellett a brit alakulat először tesztelte teljes 2009-es aerodinamikai csomagját.
Nagyszerűen szerepelt a McLarennel 2008 végén partnerségre lépő Force India is kedden, az indiaiak 2009-es autóját ma Adrian Sutil irányította, aki csak néhány századdal ért el gyengébb eredményt, mint Kovalainen és végül az ötödik helyen zárta a napot.
További részletek hamarosan!
Teszteredmények, Jerez, 2009. 03. 03.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
T. Glock |
Toyota |
TF109 |
1:19.814 |
- |
- |
142 |
2 |
F. Massa |
Ferrari |
F60 |
1:20.238 |
+0.424 |
+0.424 |
135 |
3 |
F. Alonso |
Renault |
R29 |
1:20.296 |
+0.482 |
+0.058 |
152 |
4 |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-24 |
1:20.535 |
+0.721 |
+0.239 |
85 |
5 |
A. Sutil |
Force India |
VJM02 |
1:20.621 |
+0.807 |
+0.086 |
63 |
6 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB5 |
1:21.021 |
+1.207 |
+0.400 |
98 |
7 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.09 |
1:21.069 |
+1.255 |
+0.048 |
98 |
8 |
N. Rosberg |
Williams |
FW31 |
1:21.412 |
+1.598 |
+0.343 |
125 |
|