Ózd Rali 20092009.07.06. 19:43, rallymax
www.rallymax.try.hu
Akkor egy kis beszámoló az idénnyitó Ózd Raliról. Kicsit döcögősen indult a nevezés előtti idő. Mivel pont vizsgáznia kellett még a kocsinak, meg aztán a verseny előtti hétre lebetegedtem. Annyira azért összeszedtem magam, hogy uj navigátorommal, Májer Ádámmal menjünk egy próbakört. Meglett az ára is csütörtökön és pénteken 39 fokos lázzal feküdtem, bizva abban, hogy a versenyre jobb lesz. A kocsi rendben volt, csak motorbeszabra nézett rá Jancsurák barátom, de minden rendben volt.
Szombatra picit jobban lettem, letudtuk a pálya bejárást, bár nekem ezek már mind ismert pályák voltak ! A prológon sajna nem tudtunk jót menni, mert a szerelők későn érkeztek meg a jobb gumikkal, igy nagyon csúszkálósan sikerült csak.
Vasárnapra azért felkerültek a jobb gumik, elöl Pirelli hátul Yokohama Azt nem állitom meggyógyultam, de lényegesen jobban voltam, mint az előző napokban. Igy aztán bizakodva vágtunk neki a versenynek. Előzetes mérlegelések alapján kategória 5-6. hely környékére éreztem jónak magunkat. Ez az első gyors után még inkább reálisnak tűnt, mivel 6 időt tudtunk autózni. A többi gyorson is hasonló időket tudtunk futni, minden különösebb kaland nélkül. Mivel előttünk hibáztak és két olyan versenyző is kiesett aiket magunk elé vártunk, szépen előrébb lopakodtunk. Igy aztán kategória 5. hely és Lada kupa 4. helyre futottunk be. Előttem végző Üveges Sanyiéktól 12-13 mp-re maradtunk le, nem nagyon érzem, hogy oda tudtunk volna érni, nem nagyon volt bennünk annyi. Összességében nem voltunk messze az elejétől sem, 41 mp, bár ahhoz hogy ebből faragni lehessen, biztos szükségünk volna némi motorerőre még. Csak vezetői tudással nem nagyon lehet odaérni, vagy már ésszerütlen kockázatot kellene vállalni ! A verseny végére mind olyan pilóták voltak előttem, akikre számitani lehetett, kivéve a Mályinkai "Japán" párost. Akik meglepetés szerűen, komoly időeredményekkel adták tudtunkra, hogy velük bizony számolni kell. Az utolsó gyorsról levezető etap ideje viszont irreálisan rövidre volt hagyva. Ami még ennél is rosszabb volt, hogy a Rali Túra csapata ezt nem is orvosolta. Igy több versenyző nem ért be időben, amiért időbüntetéseket kaptak. Jó magam, egyetlen sorompót sem kaptam, több helyen megszegtem a kresz szabályait, valamint kihagytam az etap utvonal egy részét, igy értem be futó percre. Nem hiszem, hogy ez a jó megoldás, mert aki sorompót kapott és bement a szerviz parkba is, annak esélye nem volt beérni szabályosan. Én az eredmény hirdetés előtt hazajöttem, nem is számitottam arra, hogy nem irják jóvá Szegediék büntetését. Már pedig volt hozzá pofajuk és hagyták a büntetéseket. Igaz igy mi előrébb jöttünk 1-1 helyet a kategóriában és Lada kupában, de még sem volt olyan igazi az örömünk. Belegondoltam abban, hogy valaki legyőz a pályán, aztán egy rajta kivülálló ok miatt időbüntetés miatt az 1. helyről az 5. helyen találja magát. Valamint jó eséllyel pályázik a bajnoki cimre is, amit most az iróasztalnál nehezitik meg neki. Nem is értettem a versenyigagatóságot miért nem tudta rendezni ezt az etap időt, nem hiszem, hogy bárkit is megbántott volna vele. mert hiszem azt hogy mindenki jobban vágyik a pályán elért eredményhez, mint külső beavatkozás utáni eredményenek. Azt hiszem ezzel a hozzáállással több versenyzőt is sikerült megbántaniuk. Jó magam is elgondolkodtam rajta, hogy a Rali Túra mennyire szól a pénzről és mennyire szól a sportról a szervezők részéről. Mindenkire rábizom döntse el maga. De egy biztos ezt a versenyt nagyon sikerült elrontaniuk, azokat akiket büntettek megbántottak, azok akik meg előrébb jutottak nem igazán érezték magukénak az elért eredményt. Nagyon remélem a többi verseny már a pályán fog eldőlni. Bár nekem most a távoli versenyek kimaradnak. Marad még Salgótarján és a Szendrő Rali.
|