Azt mondják, hogy Magyarország valahogy hasonlít Monacóhoz: igaz, hogy a kanyarok nagyon lassúak, de a Hungaroring határozottan „megbocsátóbb” pálya, mint a hercegségbeli, ahol a legkisebb megcsúszásnak köszönhetően is a falban végezheted. Ahogy már mondtam, a következő verseny lesz a leghasonlóbb a monacóihoz. Az idén volt egy pódiumom Monacóban, és ez lesz a célom Budapesten is: képesek voltunk a legutolsó pillanatig harcolni a pole pozícióért, és ha sikerült volna megszereznünk azt, akkor a verseny is teljesen máshogy alakulhatott volna. Magyarországon újra meg fogjuk próbálni, de nehéz lesz. Az F60-asnak egészen könnyen kellene a pályához igazodnia, de tudjuk, hogy a többi csapat is folyamatosan fejlesztette az autóját a monacói verseny után, szóval eléggé tüzes verseny lesz: a pénteki első szabadedzés után tisztább képet fogunk kapni a helyzetről.
Az időmérő eredménye nagyon fontos Budapesten, mivel az előzés még nehezebb, mint egyébként: ha nem rajtolsz az első sorok egyikéből, azt kockáztatod, hogy a versenyt egy hosszú, forró és nehéz délutánná változtatod, remény nélkül egy jó eredményre. 2 versenyhétvége után, amikor sem Silverstoneban, sem a Nürburgringen nem volt nyári időjárás, kellene már egy kicsit magasabb hőmérséklet: az autónk egészen gyengéd a gumikkal a többiekhez viszonyítva, ami azt jelenti, hogy ezek a körülmények többet segítenének nekünk.
Ebben az évben a gumik teljesítménye nagyon sokat változik egy hétvége alatt.
A kritikus pont a hőmérséklet, és nyilvánvaló, hogy az optimális tartomány nagyon szűk, de ez minden csapatnak egyforma, ahogy a korábbi versenyeken is láthattuk.
A bajnokság 10. versenyéhez érkeztünk, ami elég nehéz most a számunkra. Nagyon keményen dolgozunk, hogy csökkentsük a szezonkezdet óta meglévő távolságot az éllovasokhoz képest, de természetesen a többiek is fejlesztik az autóikat. Továbbá azáltal, hogy nem tesztelhetünk az évad közben, még nehezebb az alapokon változtatni. Az, hogy a szezon második fele hogy fog lezajlani, az nagyban függ attól, hogy hogyan fogjuk felhasználni az erőforrásainkat, mivel a jövő évi autón való munka már gőzerővel folyik.
Magyarország után a korábbinál hosszabb nyári szünetünk lesz. Az első hetet a finnországi ralinak szentelem, amikor is egy Fiat Grande PuntoAbarth-ot fogok vezetni. Azután a családommal és a barátaimmal fogok egy kicsit pihenni, mielőtt elkezdem az augusztus 23-i, valenciai versenyre való felkészülést.