Hirvonen elhúzott – Svéd Rali 2. nap
2010.02.14. 09:22
Tizenhat másodperc fölé növelte előnyét Mikko Hirvonen, Sébastien Loebbel szemben a Svéd Rali második napján.
A Ford és a Citroën két elsőszámú pilótája egész nap késhegyre menő csatát vívott egymással. A szombati első kör négy gyorsaságijából az elsőt Hirvonen nyerte, amivel tíz másodperc fölé növelte előnyét, ám Loeb három szakaszgyőzelemmel válaszolt és 4,2 másodpercre csökkentette hátrányát.
A második kör volt azonban a döntő, amikor a mezőny a délelőtti, kijárt pályákon folytatta a versenyt. Itt már az első gyorsaságin megtáltosodtak a Fordok, és Latvala szakaszgyőzelme mellett Hirvonen 2,7 másodpercet adott Loebnek.
Ekkor jött a nagy dilemma, hogy a 24 km-es Vargesen gyorsaságin elkoptatott gumik közül a két elsőt lecseréljék-e a hátralévő két 14 és 18 km-es pálya előtt, vagy hagyják meg tartalékba az utolsó 18 km-esre. (Minden versenyző két tartalék kereket vihet magával.)
Hirvonen kockáztatott és felrakta előre a két új gumit, amivel 7,9 másodperccel volt gyorsabb Loebnél. A francia az utolsó 18 km-es gyorsaságira tette fel előre az új gumikat. Az eredmény azonban egy nagyon rosszul kezelhető autó lett, miután hátul már nagyon elkoptak a gumik (vagyis a gumikban lévő szögek). Így Loeb újabb nyolc másodpercet könyvelhetett el, amivel Hirvonen előnye 23 másodperce nőtt.
Azonban a nap utolsó, gyakorlatilag csak a közönségnek szánt 1,87 km-es hagforsi szuperspeciálra Hirvonen is annyira elhasználta gumijait, hogy 6,4 másodperccel ment lassabban Loebnél. A napot így 16,6 másodperc előnnyel zárta az élen.
Sokat gyorsult Jari-Matti Latvala a szombati második körben, és rohamléptekkel kezdett megérkezni Dani Sordo nyakára, aki az utolsó előtti gyorsaságin vesztette el a harmadik helyet a finnel szemben, amikor meg kellett állnia a pályán, hogy kitisztítsa a hótól autója hűtőjét. Latvala így elég megnyugtató 58 másodperces előnnyel áll a harmadik helyen Sordo előtt.
Remekül tartja ötödik helyét Sébastien Ogier, aki mögött szintén bebetonozta magát a hatodikra Henning Solberg. Matthew Wilsonnak sikerült a hetedik helyét visszavenni Mads Östbergtől, miután a norvég versenyző egy hóbuckán elveszítette némi időt.
Petter Solberg ma sem tudott olyan időket autózni, mint amilyet szeretett volna, de a kilencedik helyre így is feltornázta magát, amiért az új szabályok értelmében már pont jár.
A 14. gyorsaságit megnyerve mutatta meg Marcus Grönholm, hogy nem felejtett el teljesen vezetni, ám később egy defekt miatt megint sok időt veszített, és a 33. helyen áll. Kimi Räikkönen ezúttal egy problémamentes napot tudhatott maga mögött, de 33 perc hátránnyal csak a 35.
A Szuper–2000-esek versenyét PG Andersson vezeti, Andreas Mikkelsen előtt. Utóbbi azonban nem nevezett az S2000-es vb-re, így ott a második pontszerző hely Janne Tuohinóé. Az S2000-es vb-n harmadik Martin Prokop viszont nem mindennapi tettet hajtott végre a hagforsi szuperspeciálon, ahol Szuper–2000-es autóval abszolút első időt autózott.
A verseny magyar résztvevői, az ifj. Érdi–Táborszki duó a 38. helyen áll.
Holnap öt gyorsasági vár a mezőnyre.
Svéd Rali állása a második nap (16 szakasz) után:
1. Hirvonen–Lehtinen Ford 2:14:48,3
2. Loeb–Elena Citroën +16,6
3. Latvala–Anttila Ford +51,4
4. Sordo–Marti Citroën +1:46,2
5. Ogier–Ingrassia Citroën +2:42,1
6. H. Solberg–Minor Ford +3:47,9
7. Wilson–Martin Ford +5:44,1
8. Östberg–Andersson Subaru +5:57,3
9. P. Solberg–Mills Citroën +8:35,2
10. Andersson–Fredriksson Skoda +4:02,3
...
29. Grönholm–Rautiainen Ford +22:43,7
...
35. Räikkönen–Lindström Citroën +33:40,6
...
38. ifj. Érdi–Táborszki Subaru +55:32,7
|