porsa2
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Matematika
 
Egészségtan
 
Ének-zene
 
Testnevelés
 
Linkek
 
Anyanyelv és gy. irodalom
 
Repertoár
Repertoár : Testnevelési játékok

Testnevelési játékok

  2005.04.20. 09:17

.

1. Autós játék I., II., III. (futójáték) Felállás csoportban, a játéktéren meghúzott vonal mögött - a helytől függően - kb. 6, esetleg 10 méter hosszú, másfél méter széles területen. Az óvónő felszólítására és egy zöld tárcsa (zászló) fellendítésére a gépkocsik indulhatnak a garázsból (futkározás), majd újabb felszólításra és a tárcsa leengedésére "hazatérés"; a gyerekek álljanak vissza a garázsba. Az a legügyesebb, aki elsőnek vette észre a jelt és engedelmeskedett a felszólításnak. Változatok - tanácsok - Futás közben a kormánykerék forgatásának utánzása és jelre befutás két különböző garázsba. - Az óvónő megszabja, hogy a garázsból csak két szék által jelölt kapun keresztül jöhetnek ki a gyerekek, tülekedés és összeütközés tilos. - Mielőtt az óvónő a garázsba visszarendelné őket, a futkározás közben adjon jelt a fékezésre, megállásra vagy a motorok megjavítására. - Megengedheti a berregést vagy tülkölést. Megszabhatja, hogy a városban a hangjelzés tilos! Élhet azzal a hasonlattal is, hogy a jó autó motorja csendes. - A játéktér két sarkában elhelyezett félkör mögé osztjuk el a gyerekeket. A létszám egyenlősége nem követelmény. A gyerekeknek meg kell jegyezniük, melyik garázsba állnak. Az egyik csoport piros (tűzoltóautók), a másik zöld (postásautók) lehet, esetleg fehér (mentőautók). Az óvónő tartson a kezében egy piros, egy zöld vagy egy fehér zászlót, esetleg kockát. Amikor a piros zászlót emeli fel, a piros garázsban lévők indítják be a motort és addig futkároznak a játékterületen szabad kanyarodással és kormányzással, míg az óvónő a zászló leengedésével jelt nem ad a hazatérésre. Ekkor minden autónak azonnal be kell futnia a garázsba. Az óvónő törekedjen hol a piros, hol a zöld (fehér) zászló felemelésére és leengedésére, de egyszerre is felemelheti mindkét zászlót (mindkét csoport egy időben futhat), és különböző időben rendelheti vissza az autókat, ezzel is élénkítve a játék tempóját. - A garázsból kifutni és visszatérni csak kapun keresztül szabad. Zajtalan futásra törekedjenek a gyerekek, mert az autók gumikerekeken futnak. - A kijelölt játékterületet elhagyni nem szabad. - Szabálytalanság esetén egy alkalommal a szabálysértő maradjon az óvónő mellett. - Az autók párokban is futkározhatnak - mint "pótkocsis teherautók". 2.Tyúkanyó és a kiscsibék I., II. (futójáték) Felállás szétszórt alakzatban. Az óvónő a játékterület egyik sarkába egy kb. 2 m átmérőjű kört rajzoljon. A gyerekek futkározzanak mindenfelé, de mikor az óvónő beáll a körbe, szaladjanak be hozzá, mint a kotlóshoz a kiscsibék. Amikor az óvónő a körből kijön és "hess, hess, hess" szavakkal kitereli a gyerekeket a körből, a játék elölről ismétlődik. Az az ügyes, aki elsőnek áll be a körbe és ki onnan. Változatok - tanácsok - Az óvónő futkározás közben feladatokat is adhat, pl. hogy mit kell a játék közben megkerülni, pl. fát, bokrot, stb. - Lovacskák szerepében úgy, hogy a gyerekeknek térdemeléssel kell futniuk és jelre beállniuk az istállóba. - Fogó szereppel is játszható. - A futkározás akadályok kerülésével nehezíthető (pl. ott van egy pad). - Az óvónő a "kiscsirkéket" "kot-kot-kot" szavakkal is hívhatja, s akkor be kell futniuk a tyúkanyóhoz. 3.Tűz, víz, repülő III. (futójáték) Felállás szétszórt alakzatban. Az óvónő érthetően adja a jelzést: "Tűz!" vagy "Víz!", továbbá "Repülő!". A jelzés elhangzása után a gyerekeknek azonnal a játék ismertetésekor megbeszélt testhelyzetet kell felvenniük, illetve megfelelő mozgást kell végrehajtaniuk. A végrehajtást az óvónő kezdetben segítse úgy, hogy a "tűz"-nél például hozzáteszi: "meneküljetek a kijelölt sarokba!". "Víz" jelzésre igyekezzenek felállni a homokozó szélére, padokra, mászókákra, kisszékekre stb. "Repülő" jelzésnél futkározzanak oldalsó középtartásba emelt karral. Az óvónő olyan időközben adja a jelzéseket, hogy állandó gyors ritmusú mozgásra késztesse a gyerekeket. 4.Fecskék I., II., III. (futójáték) Felállás vonal mellett, egy sorban egymás mellett. Jelre a gyerekek szerteszét szaladnak, újabb jelre beállnak a vonal mellé, tetszés szerinti sorrendben. Jól játszik, aki tolakodás nélkül áll be a vonalhoz, mint a gyülekező fecskék a telefondrótra. Változatok - tanácsok - A vonal helyett a gyülekezéshelyek lehetnek padok, székek stb. is. - A helykeresést meghatározott sorrendben kívánjuk meg, pl. mindig ugyanaz a 6-8 gyerek kerüljön ugyanarra a padra. - A sorakozás helyének pontos megjelölése után ugyanoda kell visszaállni, ahonnan indultak. A leülés közben kapaszkodni és egymáshoz hozzáérni nem szabad. 5.Repülőgépek II., III. (futójáték) Felállás vonal mellett, egymás mögött, oszlopban. Jelre a gyerekek - mint a pilóták - berregő hangutánzással indítsák be a motort és karjukat oldalt emelve fussanak szét, egymást ügyesen kerülgetve. Jelre, pl. a villany fel- és lekapcsolásával - fényjelre - álljanak meg, majd fussanak vissza a kiinduló helyre, a vonal mellé, a "hangárba". Győz az, aki pontosan megtalálta a helyét, megjegyezte ki áll előtte, ki mögötte stb. Változatok - tanácsok - A hely megtalálásának megkönnyítésére már a futkározás előtt hívja fel az óvónő a gyerekek figyelmét arra, melyek azok a tárgyak, amikhez viszonyíthatják helyüket. Az óvónő maradjon szintén mindig ugyanazon a helyen, hogy hozzá is viszonyíthassák a gyerekek a helyüket. - Ugyanez párokban történő felállással, vagyis kettős oszlopban egymás mögött felállással. - Az indulás és érkezés más testhelyzetből is történhet, pl. guggolásból guggolásba. 6.Méhecskék I., II. (futójáték) Felállás egy csoportben a játéktér egyik sarkába megrajzolt félkör alakú területen, a "kaptárben". Az óvónő felszólítására: "Méhecskék, repüljetek ki!" a gyerekek fussanak ki és futkározzanak szerteszéjjel, majd egy bizonyos idő eltelte után, az óvónő dobolására (a vihar jelzése) fussanak vissza a kiindulóhelyre. Változatok - tanácsok - Ház lehet kisszék, pad is, amelyre le kell ülni, vagy fel kell állni. - A vihar jelzését sárga és piros színekkel (mint a Balatonon) is jelezheti az óvónő. 7.Házatlan mókus II., III. (futójáték) A játékterületen egyenletesen szétszórt jeleket (kört vagy X jelet) rajzoltatunk a gyerekekkel, eggyel kevesebbet, mint ahány gyerek van. Jelre futkározás szerteszéjjel, felszólításra mindegyik gyerek igyekezzék egy házat elfoglalni. Akinek nem jutott ház, az az óvónő mellé áll. Ez a gyerek az óvónővel együtt kiáltja: "Mókusok, ki a házból!" Erre a házban lévők kijönnek és a házatlan mókussal együtt a játék elölről ismétlődik. Az az ügyes gyerek, aki egyszer sem marad ház nélkül. Változatok - tanácsok - Játszható kockákkal, karikákkal, babzsákokkal, szalagkarikákkal, labdákkal stb. - A házban tartózkodást különböző testhelyzetekben is megszabhatjuk, pl. kockára állva, azon egyensúlyozva stb. - Futkározás után mindig ugyanazt a házat kell megtalálni. - Csökkenthetjük a házak számát. - Ha a gyerekek által rajzolt jelek futkározás közben elmosódnak, az óvónő erősítse meg azokat. Különben a gyerekek mindig gondosan ki szokták kerülni a "házakat". - Egy házban csak egy mókus lehet. Egymást kilökni tilos. - A gyerekek szívesen befogadják a ház nélkül maradt pajtásukat a házukba. Mindig az óvónő legyen az, aki a házatlan gyereket befogadja. 8. Béka a tóban II., III. (futójáték) Felállás körben. Az óvónő a játéktér egyik sarkába kb. 15-20 méter távolságra olyan "házat" jelöljön ki, amelybe a csoport minden tagja belefér. Az első kijelölt gyerek, a "béka" annak a körnek a közepébe guggol, amit a játékosok képeznek képfogással. A gyerekek az óvónővel körbejárnak és közben mondogatják: "béka, béka, brekeke, megfognál, ha lehetne". A szöveg 2-3-szori elmondása után az óvónő "most rajta" jelére menekülés a kijelölt házba. Akit a béka megérintett mielőtt a házba ért volna, az álljon az óvónő mellé, a kör vonalába. Az új "béka" szerepére azt a gyereket jelöljük ki, aki elsőnek ért be a körbe, vagy azok közül valakit, akiket nem érintett meg. Változatok - tanácsok - Ugyanez nyuszi és vadász szerepekkel. - Ugyanez nyuszi és vadőr szerepekkel. 9.Találd meg a párodat! I., II., III. (futójáték) Felállás szétszórt alakzatban és futkározás után párkeresés tetszés szerinti helyen, majd megállás kézfogással (fészek). Változatok - tanácsok - Guggolásban fogjanak kezet egymással. - Négykézláb-állásban fogjanak kezet egymással. - Mellső fekvőtámaszban tisztelgés, vagy kézfogás egymással. - A párok tapsoljanak egymás tenyerébe. - A párkeresés után szökdelés helyben, majd forogva. - Keresztezett kézfogással forogva, galoppszökdelés. - Könyökfűzéssel 10. Szalag-fogó II., III. Felállás szétszórt alakzatban, mindegyik gyereknél legyen szalag, amit - mint egy farok - a hátuk mögött fognak. Egy kijelölt gyerek igyekezzen minél több szalagot a menekülőktől elvenni. Akitől elvette, az futkározzon tovább, hogy nehezebb legyen a szalagszerző dolga. Az győz, akitől a kijelölt szalagszerző gyerek a szalagot nem tudta megszerezni. A következő gyerek kijelölése előtt az előző "szalagszerző" a szalagokat tegye a földre és akinek hiányzik, azt onnan vegye fel. Az győz, aki sohase veszítette el szalagját, "farkát". 11. Párosfogó Játszhatja: 5 éves kortól 9-41 gyerek A játékterepen párosával szétszórtan állnak fel a gyerekek. A fogó pár nélkül áll, tehát a létszám páratlan. A fogó üldözi a párokat, akiknek úgy kell futni, hogy egymás kezét ne engedjék el. Akit a fogó elkapott, azzal új párt alkot, s a pár nélküli gyermek lesz az új fogó. Győztes az a pár, amelyiknek egyik tagját sem fogták meg. Változatok - tanácsok - Az óvónő a játék ismertetésénél névmegjelölést is használjon! Pl: Pisti lesz a fogó; ha Pisti megérintette Marikát, Marika elengedi párja kezét, és karfeltartással jelzi, hogy ő az új fogó. Pisti megfogja Marika volt párja kezét és a játék folytatódik. - Kettős körben állók közül a belsők a fogók, a külsők a menekülők. A menekülők szerteszéjjel futkároznak, míg a belsők az óvónő segítségével kézfogással körben járnak. Az óvónő jelére a belsők engedjék el a kézfogást és keresve párjukat - mert csak azt foghatják meg - kezdjék üldözni azokat. Ha megfogták párjukat, álljanak vissza a körbe. Szerep- és helycserével a játék addig ismétlődhet, amíg az óvónő a játékot be nem rekeszti. 12. Érintő fogó (Mágnesfogó) Játszhatja: 5 éves kortól 4-20 gyerek A fogó kergeti a futókat. Akit megfogott, annak azon a helyen, ahol őt megérintették, saját magát meg kell fognia, például a vállát vagy a lábát stb. Ilyen testtartásban kergeti ő a többieket. Ha valakit megfogott, elengedheti a fogást saját magán. 13. Fészekfogó Játszhatja: 5 éves kortól 10-40 gyerek A gyerekek kettesével kezet fognak, kis fészkeket alkotnak. A fogó a futót kergeti a fészkek között, és igyekszik őt megfogni. A futó bemenekülhet egy fészekbe és akivel szemben megáll, azzal új fészket alkot. Aki neki háttal áll, átveszi az ő szerepét, és azonnal fut tovább a fogó elől. Nagyobb gyerekekkel úgy is lehet játszani, hogy ha valaki beáll egy fészekbe, akkor a szerepek megcserélődnek, a fogó azonnal menekül, mert belőle futó lesz, az új játékos pedig kergetőként szalad a futó után. 14. Fogyófogó Játszhatja: 4 éves kortól 10-25 gyermek Ha a fogó valakit megfogott, azon a helyen, ahol a futót megfogta, ő maga leguggol. Az új fogó addig fut, míg valakit meg nem fog, ezután ő is leguggol. Így a játszók száma állandóan fogy, a guggolóké pedig szaporodik, miközben akadályként nehezítik a futást. A legutolsó futó a győztes. Ajánlatos gyepes talajon játszani, hogy a gyerekek guggolás helyett leülhessenek a földre. 15. Sóbálvány (fogó) Játszhatja: 4 éves kortól 5-25 gyerek Akit a fogó megfogott, az sóbálvánnyá meredve ott marad. Így egyre kevesebb lesz a futók száma, akik a szobrok között menekülve igyekeznek egérutat nyerni. Ha a fogó elfáradt, cseréljük le egy másik gyerekkel. 16. Terpeszfogó Ha a fogó elkapott valakit, akkor az terpeszbe áll, és csak akkor mehet tovább, ha valaki átbújt a lábai között. 17.Halászás (fogójáték) (Balatoni halászok III.) Hasonló a "gyertek haza, libuskáim" elnevezésű játékhoz. Az átfutási terület közepén helyezkedik el a halász. Akit a halász az átfutás közben megérint, az kezet fogva csatlakozik hozzá, s együtt iparkodnak hálójukat meghosszabbítani és minél több halat megfogni. Ha a hálót már 5-7 gyerek képezi, a játék új szereposztással elölről kezdődhet. Változatok - tanácsok - A háló alatt a halak átbújhatnak, mert fogni mindig csak a két szélső gyerek tud. 18. Békák és gólya III. Felállás szétszórt alakzatban. A játékterület sarkában a gólya egy kis körben áll egy lábon. Jelre a "békák" mindenfelé szaladgálnak és amikor az óvónő int, a gólya kirepül és igyekszik a menekülő békák közül minél többet megérinteni. Akit megfogott, az a gólya fészkéhez gyülekezik. Az a győztes, akit a "gólya", vagyis a fogó nem tudott megérinteni. 19. Növekvő fogó III. A kijelölt játéktéren a fogó igyekszik társai közül valakit megérinteni. A megérintett játékos kézfogással csatlakozik az eredeti fogóhoz és ő is tovább kergeti a menekülőket. Így a fogók száma minden érintés után eggyel-eggyel növekszik. Győztesek azok a játékosok, akiket a fogók a megadott létszámig vagy a játék végéig nem érintenek meg. Egy-egy menekülőt több fogó is kergethet, de a fogók a kézfogást nem engedhetik el, mert akkor a fogás érvénytelen. 20. Láncfogó III. Fogójáték, két fogóval. Felállás szétszórt alakzatban. Az óvónő válasszon ki két fogót, akik külön-külön kezdik meg jelre az üldözést. Akit a játékosok közül megérintenek, a fogóhoz láncszerűen kézfogással csatlakozik. Az eredeti fogó elöl maradva vezeti a "láncot", így már többen (2-4) üldözik a menekülőket. Közben ügyelni kell, hogy a két lánc kikerülje egymást. Az a győztes a fogók közül, aki előbb tudott öt menekülőt megérinteni és "láncához" csatlakoztatni. 21. Lepkefogó II., III. Felállás szétszórt alakzatban. Két gyerek kézfogással "lepkehálót" alakít. Jelre a többiek futkároznak szerteszéjjel, a kijelölt két gyermek pedig igyekezzen a menekülőket úgy megfogni, hogy egy-egy menekülőt társával kézfogással bezár. Akit megfogtak, az kijön az óvónőhöz, a két gyerek - "lepkeháló" pedig folytatja a bekerítést, vagyis az üldözést. Ha az óvónőnél már két megfogott gyermek van, közli, hogy elenged egy második lepkehálót is. Ekkor már két pár üldözi a menekülőket. Három-négy párnál több lepkehálót ne alakítsunk. Győztes az, aki a lepkehálók elől mindig el tudott menekülni. 22. Kidobó III. Kijelöljük a játékterületet, ezen belül állnak föl a gyerekek. A játék labdafeldobással kezdődik. Bárki megszerezheti a labdát és anélkül, hogy továbblépne, kidobhat vele valakit. Az érkező labda elől el kel ugrani, elhajolni. Akit kidobtak, kiáll a következő menetig. A földről visszapattanó labda nem számít találatnak. Győztes a legutolsó bennmaradó játékos. 23. Hídépítő fogó II. III. Két hosszú tornapadot egymástól 2 m távolságra, a játéktér közepére állítunk. A gyerekek a padok között, a “hídon” egyirányban futnak. A híd végén kétfelé kanyarodik az út, tetszőlegesen lehet választani. A fogó az óvónő jelére indul, szintén ezen az útvonalon. Akiket a fogó megérintett, a padra állva kezet fognak, építik a korlátot. Az a gyors építőmester, aki 3-4 korlátot fel tud állítani. A játék során az éles kanyarvételt lehet gyakorolni. 24. Krumpliültetés (csapatverseny) II. III. A terem két szemben lévő oldalán 5-5 hengert állítunk egymástól kb. 1 m-re. Minden hengerbe 3-3 szivacslabdát teszünk. A gyerekeket két csapatra osztjuk, a hengerek előtt arcsorban, egymással szemben fölállítjuk. Mindkét csapatnak a túloldalon lévő hengerekbe kell hordani a “krumplikat”, tehát egyik csapat átviszi a másiknak, ők pedig vissza. A játék jelre indul és jelre fejeződik be. Győztes az a csapat, amelyik kevesebb krumplit talál saját hengereiben. 25. Eledelszerző (fogójáték) I. II. III. A játéktér közepére szórjuk az “eledelt” (20-30 babzsák, szivacslabda stb.) A gyerekek a játéktér 2 szemközti falánál, a talajon helyezik el házaikat, egy-egy karikát. Itt várják a kedvező alkalmat, mikor futhatnak be a tér közepére és szerezhetik meg a zsákmányt. Egy csősz őrzi az eledelt, igyekszik megakadályozni, hogy a gyerekek elhordják azt. Egyszerre csak egy ennivaló vihető el. Akit megfogott a csősz, vissza kell adnia a lopott holmi és visszavonulni a karikába. Innen indulva lehet újra próbálkozni. Akinek sikerült szerezni valamit, a házába gyűjtheti össze. Addig folyik a játék, amíg kiürül az éléskamra. A játék végén rövid összehasonlítással értékeljük a legtöbb ennivalót begyűjtőket.

 
Névnap
 
pontosidő
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
számláló
Indulás: 2005-01-14
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Beszédművelés
 
A nő kultúrtörténete
 
Szem. fejl. zavarok pszichológiája
 
Külső óvodai gyak.
 
Pedagógiai kutatásmetodika
 
Egyetemes művelődéstörténet
 
Reform és alternatív pedagógiák
 
Vizuális nevelés
 
Bábjáték
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?