2008-tól húsz verseny és súlybüntetés az F1-ben
gery 2006.03.23. 14:22
Egy esetleges 20 versenyből álló bajnokság, és a sokak által kritizált 10 rajthelyes büntetés eltörlése is szerepel a 2008-as szezonra vonatkozó szabályok között, melyeket a Nemzetközi Automobil Szövetség Világ Tanácsa szerdán jóváhagyott.
A 2008-as idényre vonatkozó sportszabályzatot a WMSC szerdán hagyta jóvá, mely bár nagyban hasonlít az eddigi szabályrendszerre, mégis tartalmaz komolyabb változtatásokat a jelenlegihez képest.
Amellett, hogy egyre többen beszélnek a motorfejlesztések három éves befagyasztásáról, egyre valószínűbb, hogy a 2008-as versenynaptár minden eddiginél több állomást fog tartalmazni, szám szerint húszat.
Azt követően, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon igen komoly bonyodalmat és zavart okozott a motorcserékkel járó számos büntetés, mely miatt a FIA csak a verseny napján tudta kihirdetni a végleges rajtsorrendet, az irányító testület egy alternatív büntetőrendszer bevezetésén gondolkodik.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt tervezi, hogy a motor-, illetve váltócserére kényszerült versenyzők autóira súlybüntetést szab ki, így a pórul járt versenyzők plusz 15 kilogrammos ballaszttal lesznek kénytelenek megkezdeni az adott viadalt.
A FIA továbbá azt is megerősítette, hogy az új csapatok számára eddig kötelezően befizetendő 48 millió dolláros letétet eltörli, míg az évközi teszteket 30.000 kilométerben állapítja meg.
A parc ferme szabályai is megváltoznak, melynek értelmében a csapatoknak minden este le kell adniuk autóikat, ahelyett, hogy azok szombat estig náluk maradhatnának.
Hamarosan az is eldől, hogy a 2008-as, a 2009-es, illetve a 2010-es idényben melyik gumiszállító fogja kiszolgálni a csapatokat, miközben a gumimelegítők tiltólistára kerülnek úgy, ahogy a tartalék autót is eliminálják.
A motorgyártók továbbá kettőnél több csapatnak nem szállíthatnak motorokat, feltéve, ha arra a Nemzetközi Automobil Szövetség engedélyt nem ad.
|