Az idei évben a szezon első három tengerentúli versenyének záró állomásaként kerül megrendezésre az Ausztrál Nagydíj, melynek a Melbourne-ben fekvő Albert Park ad otthont. Azt követően, hogy a szezon első két megmérettetése a Renault győzelmével zárult, a riválisoknak mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy megakadályozzák a franciák túlzott elszakadását, mielőtt a száguldó cirkusz visszatér Európába.
Az Albert Park csak erre a hétvégére alakul át versenypályává, így nem csoda, hogy a versenyzőknek a hétvége elején a poros, igen csúszós aszfalt okozza a legnagyobb problémát. Ugyan nem lehet összehasonlítani a pálya vonalvezetését a monacói ringével, az aszfalt minősége és állapota rengeteget változik a hétvége folyamán, ahogy a gumi rakódik a pályára. A gyors egyenesek, és a lassú kanyarok komoly kihívást tartogatnak a fékek számára, miközben a jó tapadás elengedhetetlen. Bár az időjárás nem lesz olyan forró, mint Malajziában, a motorok hűtésére is oda kell majd figyelniük a csapatoknak, hiszen még így is jóval melegebb lesz, mint azt megszokhatták az Európában zajló téli tesztek során.
A pálya paraméterei
Az 5303km hosszú pályát a legtöbb pilóta kedveli, hiszen rendkívül jó ritmusban autózható, nem tartozik az unalmasok közé. A hosszabb egyeneseket, 16 kanyar szakítja meg, amelyek között egyaránt találunk gyorsabb és lassabb íveket. A pálya felülete nem jelent túl nagy gondot a gumiknak, a féktávok viszont annál inkább, hiszen nagyon fontos az autó jó egyensúlya a fékezéskor. A pálya jellege miatt nagy leszorító erőre van szükség, a sebesség csak másodlagos, hiszen az autók alig érik el a 315 km/h-s sebességet. Ennek megfelelően normális körülmények között nem sok lehetőség kínálkozik az előzésre, egyedül a szélárnyékot kihasználva érdemes rövidebb féktávot véve, a célegyenesben, vagy a pálya hátsó kanyarjainak egyike előtt pozíciót nyerni.
Időjárás
Annak ellenére, hogy a levegő hőmérséklete 20 fok körül mozog majd a hétvégén, jóval hűvösebb lesz, mint az elmúlt két versenyen. A meteorológusok előrejelzései szerint eső nem várható a hétvégére, ám a különböző irányú 10mérföld/órás sebességű széllökések megnehezíthetik a csapatok életét, akiknek jóval finomabban kell majd beállítaniuk az autók aerodinamikáját.
Abroncsok
Mivel a pálya az év többi részében közútként működik, pénteken roppant piszkos és poros aszfalt fogadja a csapatokat, mely miatt általában igen nehéz megtalálni a megfelelő abroncsokat. A helyzetet még jobban nehezíti, hogy a résztvevők a V8-as motorok kímélésének érdekében csak kevés számú kört tesznek meg pénteken. Ám mivel az idei évben a gumikat csak a szombat délelőtti tréning után kell kiválasztani, vélhetően jóval kevesebb múlik majd a szerencsén, mint 2005-ben.
Az első két megmérettetésen úgy tűnt, hogy a Michelin előnyben van, ám a hétvégén változhat a helyzet, mivel a hűvösebb aszfalton a Bridgestone gumik jobban szerepelhetnek, így a japán cég partnercsapataira érdemes lesz majd odafigyelni.
|