A BMW vadonatúj váltóval készül a 2007-es évre
2006.04.11. 23:19
A BMW Sauber versenyistálló követi a McLaren Mercedes, a Honda Racing, illetve a Williams Cosworth példáját, és a következő évben ők is bemutatják saját fejlesztésű holtidő nélküli sebességváltójukat, melytől körönként több tizedmásodpercet remélnek.
A gyorskapcsolású sebességváltó lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy holtidő nélkül, azaz a motor egyenletes teljesítménye mellett, megszakítás nélkül válthassanak sebességet. Ezzel körönként körülbelül egy-két tizedmásodpercet nyerhetnek a pilóták, mely akár több másodperc is lehet egy teljes versenytáv alatt.
A McLaren és a Honda volt az első két olyan csapat, mely sikeresen alkalmazta az új sebességváltó rendszert, melyet korábban kétkedve fogadtak a riválisok, akik annak legalitását kérdőjelezték meg.
Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elégedett az új rendszerrel, melyet mi sem bizonyít jobban, mint az hogy az év elején a Williams is csatlakozott azokhoz a csapatokhoz, akik az új váltót használják.
Most azonban úgy tűnik, hogy a sorban a következő a BMW Sauber istálló lesz. A német cég müncheni főhadiszállásán a hírek szerint már meg is kezdődtek a munkálatok az új váltóművön, mely a 2007-es konstrukcióba készül.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, hogy az új egységen már dolgoznak, azonban világosan kijelentette, egészen a 2007-es évig várnak a gyorsabb váltó bevetésével, még akkor is, ha annak fejlesztései már az idei évben befejeződnek.
„Túl nagy költséggel járna az új váltó idei bevezetése” – mondta a szakember, aki azt is megerősítette, hogy továbbra is a titánium váltónál maradnak, noha a szénszálas egység használata minden tekintetben kedvezőbb lenne.
„Nagyon kicsi a súlykülönbség a két egység között” – magyarázta. „Mindössze egy kilogrammról beszélünk, de ennél sokkal összetettebb a helyzet. Nem lehet elkapkodni egy szénszálas váltó megépítését.”
|