Előszó: JELEN SZABÁLYZAT A LIGÁBAN MINDEN RÉSZTVEVŐRE VONATKOZIK ÉS A VITÁK ELKERÜLÉSE ÉRDEKÉBEN KEMÉNYEN BE FOGJUK TARTANI!!!
A Pro Racing F1 Szabályzata
A BFO 2007 Modhoz
1. Vezetőségi Testület A vezetőségi testület jelenleg 3 fix főből áll akik az egész Ligát vezetik. Természetesen őket sem illeti semmilyen különleges eljárás. A hivatalos végeredményt a verseny napjától számított 3 napon belül fogják kihirdetni.
A Vezetőség jelenlegi tagjai:
Jancsy /BMW/ - Kapitány János
Amby /Ferrari/ - Ambrus Patrik
petikee /RedBull/ -Pápai Péter
Koszti /Ferrari/ -Kosztolányi Roland
2. Chat szabályok
A chat-et csak a szabadedzések alatt, illetve a kvalifikáció és a futam előtt-után szabad használni, mert megzavarhatja a másik játékát!
Ha valaki készen áll a következő szakaszára a versenyhétvégének akkor azt a chat-be való beírással jelezheti, de csak ha a Vezetőség azt kéri.
A chat-en szigorúan TILOS a másik versenyzőt sértegetni, illetve bármilyen megmozdulása miatt is felelőségre vonni, ezt csak a BT tagok tehetik meg, természetesen ők is csak civilizált viselkedéssel.
3. Versenykörülmények
Gumikopás: normális
Üzemanyag fogyasztás: normális
Mechanikai hibák: kikapcsolva
Időjárás: száraz
Versenytáv: 45%
Autó serülés: 30%
Megengedett segítségek: A sérthetetlenség kivételével minden segítség megengedett.
4. Verseny elhalasztása Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására! Egy újra kitűzött időpontban rendezzük meg a futamot.
5. Vezetési szabályok A verseny során az az autó, amely egyedül van a pályán, annak teljes szélességét igénybe veheti. A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. TILOS a pályán lenni olyan autóval aminek hiányzik a hátsószárnya, kereke illetve annyira "húz", hogy szinte irányíthatatlan. Továbbá TILOS a pályán box-sebességel menni azért, mert annyira sérült az autó. Illetve olyan autóval aminek hiányzik az első szárnya azzal a lehető leghamarabb ki kell menni a box-ba. Aki ezek közül bármit megsért súlyos büntetésekre számíthat.
6.a. Vágások
A pálya szélét jelző vonalon és a kerékvető külső felén túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben időbüntetést kap (büntetés mértékéről a Vezetőség dönt)
TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat!
Vágásnak az számít, ha mind a 4 kerék elhagyja a pályát.
6.b. Előzés
Az jobb pozícióban lévő pilótának a joga, hogy elsőként és olyan íven forduljon rá a kanyarra amilyenen csak akar!!! Ha ezt a hátrébb lévő pilóta nem tartja be és baleset lesz a vége, a Vezetőség őt fogja megbüntetni!!!
Előző pilóta:
TILOS túl nagy távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis ennek vagy baleset vagy a másik kilökése a vége.
TILOS a másik versenyző autóját arra használni, hogy az úton tartsuk a saját autónkat.
TILOS a másik pilótára ráhúzni a kormányt, szándékosan meglökni, leszorítani az útról.
Védekező pilóta:
TILOS szándékosan rövidebb féktávokat venni, hogy ezzel feltartsa a másik pilótát.
TILOS a cikázás.
Ha valakinek már megkezdték az előzését, akkor TILOS a másik pilótára ráhúzni a kormányt, szándékosan meglökni, leszorítani az útról.
Abban az esetben, ha valaki az előtte lévő versenyzővel csatázik és kilöki úgy, annak meg kell várnia amíg az visszatér a pályára, természetesen a vétkes versenyző elé. Ha nem várja meg akkor automatikus kizárás a jutalma. Ha az illető kiesik (mert annyira megsérül az autója), akkor szintén kizárás a jutalom.
7. Büntetések
Az alapvető büntetéseket a Vezetőség fogja elbírálni.
8. Óvás benyújtása
A versenyzőknek lehetőségük van óvás benyújtására!
9. A kvalifikáció lebonyolítása
Az időmérőn mindenki csak 1 mért kört mehet és egyszerre csak egy pilota mehet a pályán mért kört. Az időmérőre ha valaki nem tud eljönni ne aggodjon!! A pályára kiinduló versenyzők a pontverseny alapján, hátulról indulnak ki.
10. ReStart
A futamon csak 1 új rajt lesz! ha legalább 3 pilota balesetett szenvedett akkor új rajt várható!
11. Pontozás
A szezonban a következő 2 pontverseny kerül megrendezésre: 1. Egyéni pontverseny
2. Csapat pontverseny
Pontok:
1. hely |
10 pont |
2. hely |
8 pont |
3. hely |
6 pont |
4. hely |
5 pont |
5. hely |
4 pont |
6. hely |
3 pont |
7. hely |
2 pont |
8. hely |
1 pont |
12.Bug-ok Kormány-bug: A kormány nem forog. MEGOLDÁS: be kell lépni a Controller Options-ba majd ott nyomni nagy gázt (esetleg újra kell csatlakozni a szerverhez). Setup-Bug: A setup nem töltődik be, az autóban mindig 65 liter benzin van. MEGOLDÁS: újra kell csatlakozni a szerverhez.
PIT-Bug: A szerelők nem a saját box előtt állnak. MEGOLDÁS: Nincs, mert ez csak futam közben derül ki és ilyenkor már nem lehet újra csatlakkozni, ilyenkor ESC-el ki kell lépni a versenyből, de a szerverről NE csatlakozz le. Speed-Bug: Az autód sokkal gyorsabb lesz, irreális köridők MEGOLDÁS: újra kell csatlakozni a szerverhez. Tükör-Bug: A tükrök nem működnek MEGOLDÁS: újra kell csatlakozni a szerverhez.
13.Internet kapcsolat akadozása: (Lag)
A lag-os versenyzőnek fokozott figyelemmel kell vezetnie, mert ha balesetre kerül sor akkor ő lesz a hibás.
A Vezetőség bármelyik lag-os versenyzőt leküldheti a szerverről.
14.Verseny kihagyása
Ha valaki nem tud megjeleni a futam, az nem probléma.
15.Átigazolás
Megkezdett szezonon belül átigazolás nem lehetséges!!!
Átigazolni csak a következő szezonba lehet annak indulása előtt.
16. .HDV mismatch:
Ha valamelyik versenyzőnek a HDV fálja nem egyezik a szerverével (mismatch) akkor azon a futamon megszerzett pontjaiból levonunk 5 pontot! Ha a következő futmaon sem javítja ki a mismatchot akkor az összes pontját töröljük, ha viszont az után sem jó akkor el kell hogy hagyja a ligát!
Rules by PRF1L
|