Jerez 1 tesztnap: Button az élen Webber és Grosjean előtt
KimiRoland
2013.02.05. 09:37
A tesztre a héten Jerezben kerül sor. a Lotus csapatnál Grosjean kezd tavalyhoz hasonlóan. Grosjean Kedden és szerdán, míg Kimi csütörtökön és pénteken ülhet majd az E-21 volánja mögé.
Alig kezdődött el a munka Jerezben, de máris piros zászlóval megszakították a tesztet. Button alatt ugyanis megállt a McLaren versenygépe. Button a pálya szélére kormányozta az autót.
A McLaren a benzinpumpa hibája miatt állt meg. A probléma nem súlyos, de még beletelik akár 1-2 órába is míg kijavítják.
Majd jött a második piros zászló. Rosberg Mercedese már csúnyábban állt meg. Az autó aljából lángnyelvek csaptak fel, majd füstölt is az autó.
A többiek egyelőre nem túl komolyak, inkább csak próbálgatnak. A legjob eddigi kör is 7 másodpercel lasabb a tavalyihoz képest. Mivel idén nincs válltozás és a Pirellik állítólag jobban tapadnak, ezért ugyan olyan vagy inkább jobb időkre kell számítani mint tavaly.
Chilton miatt volt még piros zászló. Az újonc alatt kitört a Marsussia hátsó felfüggesztése, majd a korlátnak csúszott és a sóderágyban állt meg.
A végén Button tempót autózott, de még így is bőven elmarad a tavalyi legjobb időtől.
Grosjean még délelött futotta a legjobb idejét utána beállításokat teszteltek, így újabb nekifutásra már nem ment a francia.
Holnap ismét Grosjean fog tesztelni, majd átveszi a stafétát Kimi.
1.
Button
McLaren
1.18.861s
37 kör
2.
Webber
Red Bull
1.19.709s +0.848
73
3.
Grosjean
Lotus
1.19.796s +0.935
54
4.
Di Resta
Force India
1.20.343s +1.482
89
5.
Ricciardo
Toro Rosso
1.20.401s +1.540
70
6.
Massa
Ferrari
1.20.536s +1.675
64
7.
Hulkenberg
Sauber
1.20.699s +1.838
79
8.
Rosberg
Mercedes
1.20.846s +1.985
11
9.
Maldonado
Williams
1.20.864s +2.003
84
10.
Vd Garde
Caterham
1.21.915s +3.054
64
11.
Chilton
Marussia
1.24.176s +5.315
29
2013 Autómustra
KimiRoland
2013.02.01. 13:16
Lotus E-21
McLaren MP4-28
Ferrari F-138
ForceIndia VJM-06
Sauber C-32
RedBull RB9
Mercedes F1W-04
ToroRosso STR8
Marussia MR02
Catterham CT03
Az összes csapat bemutatta 2013-ra tervezett autójának Béta válltozatát kivétel ez alól a Williams istálló. Ők nem mutatták be egyedül az idei évre tervezett autójukat.
A tesztek ma kezdődnek Jerezben.
Kimi: Csak mások kételkedtek bennem
KimiRoland
2013.01.29. 10:23
Kimi megkezdte második Lotus-os évét és a 11. Forma 1-es idényét. 13 éve egy Sauberrel a volán mögött mutatkozott be, majd következő évben a McLarenhez nyergelt át. Ott fél évtizedet töltött minden meglett kivéve a Vb cím. 2007-ben a Ferrarihoz igazolt és sokak szerint akkor 20-ra húzott egy lapot ezzel. De bejött. Mindent besöpört és megnyerte a Vb címet. 2008 felemásan sikerült, 2009-ben ismét szenzációs volt egy negyedosztályú autóval, de a Ferrari pénzigénye miatt távoznia kelett. két évet kihagott és tavaly tért vissza.
Visszatérése mesésen alakult. Egy középcsapattal megmutatta mire képes 7-szer állt dobogóra futamot nyert két leggyorsabb kört is futott. Idén tovább lépne a csapat. A cél a kontsruktőri top 3 futamgyőelmek és talán több is.
Kimi, mit vársz második lotusos szezonodtól?
Räikkönen: Igazán jól érzem magam. Az elmúlt esztendőben tértem vissza a Forma–1-be, méghozzá elég sikeresen. Az idei a második évem lesz a Lotusnál, és a tizenegyedik a Forma–1-ben. Tehát már nagyjából tudom, mire számítsak. Biztosan kiváló szezon lesz, sok érdekes témával. Személy szerint továbbra is a legjobbamat fogom nyújtani. Várjuk meg előbb, milyen jó lesz majd az autónk, és milyen a többieké! Ez a tél ugyanolyan volt, mint a többi. Semmi különös nem történt. Talán valamivel több szabadidőm volt. Előtte raliztam, ezért elég korán kezdtem az idényt. Az első rali mellett ráadásul még tesztek is voltak.
Előnyöd lesz abból, hogy a második szezon egyfajta folytonosságot jelent?
Räikkönen: Segít. Nem jelent olyan nagy különbséget, hogy ettől hirtelen versenyeket nyersz, de jó ugyanannál a csapatnál lenni, mivel így már tudod, miként dolgoznak – és mivel ők már ismernek, tudják, én hogy dolgozom. A múlt évben hamar együtt tudtunk dolgozni, ezért szerintem idén sem lesz másképp.
Még mindig tudsz mit tanulni versenyzőként?
Räikkönen: A tanulást sosem hagyod abba. Persze ez jóval kevesebb, mint az újoncoknál. Nem hiszem, hogy azt mondhatnám, újonc vagyok… Az elmúlt évben voltak számomra új pályák, amiket meg kellett tanulnom, de azt mindig a pályán lehet legjobban. Új az autónk, amit aztán továbbfejlesztünk, és a lehető legjobbá teszünk. Változások mindig vannak a sportban – hol nagyobbak, hol kisebbek. Összességében viszont minden nagyon hasonló, a pályán pedig bízom az érzéseimben.
Ez lesz a kétéves szerződésed második éve. Gondolsz már 2014-re is?
Räikkönen: Jelenleg nem gondolkodom tovább a szezon végénél. De biztos vagyok benne, hogy még az év vége előtt beszélünk majd erről. Nekem tetszik az F1-es visszatérés, és úgy hiszem, 2013-at is élvezni fogom. Tudom, hogy 2014 nagy változásokat hoz majd az autókon és a szabályok terén. Ki mondaná, hogy ez nem lesz izgalmas?
Mi a saját célkitűzésed a mostani szezonra?
Räikkönen: A legjobb munkát végezni. Még nem vezettem az E21-et, így nehéz megmondani, mire lehetünk képesek és mire nem. Tudjuk, hogy az előző évben jó volt az autónk, de mindenki keményen dolgozik, hogy a legjobb kocsit készítse fel. Én is segíteni fogok a csapatnak abban, hogy a legerősebbé varázsoljuk az autót. Melbourne-ben remélhetőleg megízlelhetjük ennek a gyümölcseit. Onnantól hosszú szezon vár majd ránk. 2012-ben jól indultunk, meglátjuk, 2013-ban miként lesz. Reméljük, hogy a mostani csomagunk jobb lesz, mint az előző évben. A célunk, hogy több versenyt is nyerjünk, és a bajnokságért harcoljunk. De hogy meg is történik-e? Nem ígérek semmit. Előbb látnunk kell, az autónkat a pályán.
Gondolod, hogy a csapatnak mindene adott ahhoz, hogy bajnokságot nyerjen?
Räikkönen: Igen. Az együttes munka során egyértelművé vált, hogy itt mindenki versenyző. Az elmúlt években látottak alapján nem látom akadályát annak, miért ne sikerülhetne újra bajnoki címet nyernünk. Természetesen nehéz feladat lesz, hiszen mindenki nyerni akar. A csapat korábban viszont már legyőzött mindenkit, miért ne sikerülhetne újra? Még korai megmondani, miként alakul. Még minden nyitott. Sokkal jobb is lehet, de akár rosszabb is. Ha az első teszten minden jól megy, akkor szép eredményeket várhatunk. Mindent megteszünk azért, hogy javítsunk a helyezésünkön. A hozzáállásunk változatlan. Ismerem az autót, a csapatot, már egy éve dolgozunk együtt. Ezek könnyebbé tehetik a dolgunkat, de varázsolni mi sem tudunk.
Örülsz annak, hogy újra Romain-nal dolgozhatsz?
Räikkönen: Az elmúlt évben igen jó viszonyban voltunk és egyértelmű, hogy ő is gyors és motivált. A pályán időnként elég közel kerültünk egymáshoz, de sosem volt problémánk a másikkal. Jó, hogy olyan csapattársam van, aki gyors és keményen dolgozik. Szerintem 2013-ban is rendben leszünk.
Gondolod, hogy 2012-ben sikerült bizonyítanod?
Räikkönen: Másoknak talán, de magamnak nem. Én tudtam, hogy mindig képes vagyok a jó teljesítményre a Forma–1-ben, hogyha megadatik hozzá a lehetőség. Csak mások kételkedtek.
Bemutatkozott a Lotus E21!
KimiRoland
2013.01.28. 22:07
Itt a Lotus 2013-ra tervezett autója. Első ánézésre az autó nem sokat változott, megmaradt a lépcsős orra, és továbbra is tervezik a passzív DRS-t.
Ami az autót illeti sokban nem különbözik elődjétől, de ez nem is csoda. Egyrészt tavaly óta nincs szabályválltozás, így drasztikus átépítés sincs, másfelől ez csak egy demo autó.
Az igazi autó majd csak Ausztráliában mutatkozik, be, de még az első teszteken használt autó is jelentősen különbözni fog a most bemutatott masinától.
A legnagyobb válltozás azonban most kitűnik. Az eddigi kipufogó megoldást eltették és a RedBull féle megoldást tervezték ki az autóra. Átépítették a felfüggesztéseket is.
"Ami a hátsó szárnyat illeti, igyekeztünk biztosítani a leszorítóerő kielégítő stabilitását úgy, hogy közben a DRS hatása is a lehető legnagyobb legyen."
"Ez nem lesz csodafegyver, amitől önmagában átlényegül az autónk, de az egész egyetlen részeként hozzájárulhat a teljesítmény fokozásához"
"Azt hiszem, nem túlzás kijelenteni, hogy nagyszerű dolgokra lehetünk képesek. Azzal, hogy 2011 és 2012 között nagyot ugrottunk, megmutattuk, milyen fából faragtak minket. Vegyük hozzá mindehhez a csapaton belüli folytonosságot, valamint a versenyzőpárosunkban rejlő potenciált, és máris nagyon erős koktélunk van az előttünk álló szezonhoz."
"Ambiciózus célunk, hogy a Forma-1 élcsapatainak egyikévé váljunk, kezd megvalósulni, amit rendszeres dobogós helyekkel kell bizonyítanunk. Éhesek vagyunk a sikerre. Enstone-ban tudják, hogyan kell világbajnoki címeket nyerni, de ez már régen nem jött össze nekünk, úgyhogy nagyon szeretnénk újra belekóstolni a dicsőségbe."
"Az első és hátsó futómű elrendezését jelentősen átalakítottuk, hogy aerodinamikai téren jobban ki tudjuk használni az előnyeiket. Az első vezetőszárnyat annak a koncepciónknak a mentén fejlesztettük tovább, amit már a 2009-ben életbe lépő szabályrendszer bevezetése óta követünk."
Novemberben lesz az Orosz nagydíj?
KimiRoland
2013.01.27. 20:20
Egyelőre elég furcsa időpontot jelöltek meg az első Orosz nagydíjnak. A futam lényegében Európa határán a Fekete tenger partján elterülő Szocsiban lesz megtartva.
A dolog érdekessége, hogy November legyen az tengerpart elég hüvös időszak. Az átlaghőmérséklet mindössze 10-11C közt alakul ebben a hónapban a térségben.
Ugyan havazás nem szok előfordulni, de hüvös és sokszor csapadékos az idő ilyenkor. Sőt a nyugodtabb napokon akár gyenge fagyok is lehetnek a térségben, bár a tengeri hatások miatt ezek ritkák.
A másik furcsaság a dologban, hogy a mezőny Európát Augusztusban legkésőbb Szeptemberben elhagyja, utána már csak Ázsiában és Amerikában melegebb éghajlaton van futam. Ezek után kellene a csapatoknak Európába visszatérniük Szocsiba ami logisztikailag nem egyszerű a csapatok számára.
A Lotus marad a kacsacsőrnél? Január 28.-án minden kiderül!
KimiRoland
2013.01.26. 00:05
A Ferrari már biztos marad a kacsacsőrnél, de az első hírek szerint így tesz a Lotus F1 team is mely az első lesz a bemutatók sorában. Ezt követően mindenki rövid időn belül 1 hét leforgása alatt bemutatja 2013-as konstrukcióját.
A Lotus idén merészebb célokat tűz ki mint tavaly. Az új autóval immáron nem csak a dobogó, hanem a győzelmek lesznek a célok és a minél kiegyensúlyozotabb teljesítmény fentartása.
F1 Times : 2012-ben Räikkönen volt a legjobb versenyző
KimiRoland
2013.01.08. 16:09
A neves F1-es szaklap szerint az idei évben egyértelműen 2007 világbajnoka volt az év versenyzője. A lap szerint nem csak azért érdemelte ki Kimi az elsőséget, mert visszatérése után rögtön brilliáns munkát végzett, hanem a pályán és azon kívül is ő volt a legjobb. A lap szerint egyértelmű a statisztika. Kimi egy középkategóriás autóval többször megverte az élmezőnyt, 7-szer állt a dobogóra, futamot nyert, két leggyorsabb kört is futott. Egyedül az időmérőt említi meg a lap mint javulási lehetőséget, bár az év végén már itt is előkelő helyen volt.
Csapattársához mérten egyedül az időmérőn kapott ki, minden más tekintetben alaposan elverte Grosjeant. Bár az év végén már ebben is jobb volt nála.
Kimi újabb elismerése: A többség szerint ő az év versenyzője.
KimiRoland
2012.12.25. 11:37
Szakkommentátorok szakértők és volt versenyzők után az F1-live olvasói is Kimi Räikkönent nevezték meg az év versenyzőjének.
Abban mindenki teljesen egyetért, hogy amit Kimi idén véghez vitt az nem piskóta és a Ferrari hatalmas hibát követett el mikor helyette a több pénzt szállító Alonsot igazolták le, miközben az eredményeket nem szállította.
Nem csak az F1-Live szurkolói szerint lett Kimi az év versenyzője, de több más külföldi blogon indított szavzást is simán nyert. A szurkolók szerint átlagosan 45-50% közti véleménnyel nevezték meg Kimit az év versenyzőjének. A második helyen szinte minden esetben Alonso volt néhány esetben Vettel 15-30% közti eredménnyel. Vettel szintén 15-25% körüli eredményeket ért el, míg a negyedik általában Hamilton lett, de már jócskán lemaradva átlagosan 10% alatt. A listára máshol sem fért rá nagyon más pilóta.
Természetesen finnországban volt a legjobb Kimi ott a szavazók 76% szerint ő az év versenyzője.
A magyar szavazók szerint ez a szám 43%.
Kellemes Karácsonyi ünnepeket!
KimiRoland
2012.12.24. 21:21
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden Kimi és nem Kimi szurkolónak egyaránt!
Ajtókat becsukni, ablakokat bereteszelni 1:17 perc múlva Világvége! (Vagy nem:) )
KimiRoland
2012.12.21. 10:57
A Maja naptár egyik fontos ciklusa ér véget a mai napon 12:12 perckor helyi idő szerint. Egyesek szerint ekkor vége lesz a világnak és kihalunk.
A Maják azonban erről nem beszéltek sose, csak nincs tovább a naptár. Ha így vesszük mi sem írtuk tovább a naptáraink többségét 2099-nél, de ez nem jelenti azt, hogy akkor vége lesz, egyszerűen nem írtuk még tovább. A Majáknak meg már nincs lehetőségük bővíteni a naptárjukat újabb ciklusokkal.
A világégésnek semmi jele. Ha egy egész földet kipusztító meteor csapódna be azt már napok óta látnánk. Ha földrengések döntenének minket romba, annak már lennének előjelei kisebb rengésekkel.
Ha a Maják istenei ténének vissza űrhajó flottájukkal, hogy elpusztítsanak minket, nos az más kérdés.
A NORAD figyeli a környező világűrt radarokkal, de mivel eddig nem láttunk idegeneket kérdéses, hogy tudnánk-e őket érzékelni, vagy mint a Csillagkapuban az Asgardok észrevétlenül idejöhetnének a több száz méteres hajóikkal.
Minden esetre nem lesz világvége. Ha mégis akkor azok akik hittek benne mondhatják, hogy én megmondtam. Bár, hogy hogyan juttaják ezt a tudomásunkra nem tudom.
Nah mire ezt leírtam már csak 1:10-perc van az apokalipszisig. Addig is jó szórakozást!