Fordul a kocka, vagy az időmérő alapján behúzza a RedBull és ott lesz a Mercedes? Ez volt a legfőbb kérdés.
A rajt száraz körülmények közt zajlott és az időnként csepergő eső sem okozott semmilyen fennakadást.
A rajtot Webber elszámította, Massa és Kimi viszont remekül jöttek el. Grosjean is sokat bukott a rajtnál, aztán még többet és többet.
Az élen Vettel haladt az első körben 2 másodperces előnyt autózott ki, majd megállt a növekedés és A Ferrarik Massa vezetésével közelítettek. Kimi a rajt után 6, volt, majd egy gyors mozdulattal megelőzte Rosberget.
Pillanatok alatt beérte Hamiltont is és 1 körrel később még a DRS zóna előtt letudta a Mercedes új szerzeményét.
Kimi ezután inkább taktikusan mint ész nélkül versenyzett, ami nagyon is bejött. Szép csendben meghúzta magát a negyedik helyen és figyelt és persze lekövette az elötte történt eseményeket. Az első kiállást ők sem húzták sokáig, Alonsoval együtt ejtette meg.
Ezzel nem nyertek, sőt mivel Sutil eltolt két kiállással ment, ezért ideiglenesen még az élen is autózott egy rövid ideig.Persze ahogy haladtunk előre elfogyott a szufla, de egészen a többiek következő kiállásáig húzták. Kimi végül versenyben előzte meg Sutilt a DRS zónában.
A Lotus sebességet váltott, pontosabban Kimi és kopott gumikon nagyon gyors volt. Példának okáért ő a 20 kört nyüstölt gumikkla ugyanazokat a köridőket írta mint a 6 kör óta kint levő Alonso. Nekik közel sem tartott ennyi ideig a lendület. A kiállás után visszaesett mögéjük, csakhogy neki már nem volt megállás.
Az utolsó kerékcserék simán lezajlottak, Alonso tért vissza Kimi mögé 7 másodpercel, majd Vettel zárta a képzeletbeli dobogót. Kimi és Alonso adogatták egymásnak a köridőket, 6 másodperc volt Kimi előnye 3 körrel a vége előtt.
Kimi azonban egy kis lelki terrort tartogatott még a mezőnynek. A 20 körös gumikkal, azokkal amikkel a többiek már csak szenvedtek repsztett egy leggyorsabb kört, alaposan ráverve 4! másodpercet adva Alonsonak abban a körben. Az utolsó szektorban 13,3 másodperces előnye lett hirtelen. Azaz 2 kör alatt 7 másodpercet Adott Alonsonak.
A befutó tehát sima volt és annak ellenére, hogy a 3. kiállások idején még egybe volt a mezőny Kimit leszámítva a végére szétszakadt. Kimi után bő 10 másodpercen kívül voltak a többiek. Alonso 12, Vettel 22, Massa 33, Hamilton 45 másodpercet kapott Sutil már percen kívül volt a leintés pillanatában.
A válasz sokaknak meglepő volt, még az érintetteknek is. A Lotus hihetetlenül megbízható és konstans tempót futott, már Kimi alatt és bebizonyította, hogy a csapat nemcsak az időmérőn fejlődött.
Ha a tavalyi tempót nézzük, leszűrhető, hogy hasnló differencia van az időmérőjük és a hossztávú tempójuk közt, csakhogy most az időmérő is jobbnak tűnik, bár ez Ausztráliában nem ütközött ki.
Kimi megfutotta a verseny legjobb körét, győzelmével pedig beérte Häkkinent az örökranglistában. Leggyorsabb körével, pedig tovább menetel és stabilan az egyik leggyorsabb ember a világon 36 leggyorsabb körével a 3. összetettben Sumi és Prost mögött.
Összegezve.: A RedBull időmérőn büntet, versenyen elveszik, de változhat ha melegebb idő lesz. A Ferrari itt is ott is jó. A Mercedes időmérőn jó, versenyen nem igazán találják a helyüket egyelőre. A Lotus időmérőn nem villog, de a versenytempójuk hihetetlen és nem koptatja a gumikat az autó. A McLaren egyelőre finoman szólva sem tökéletes. Időmérőn és versenyen is lassú.