|
Tim Le Torneau interjú
By PC Guru Hancu 2005.04.20. 20:15
Ezt az interjút a PC GURU 2004. 4.havi számából
szedtem ki nektek!
Leleplező riport!!!
PC Guru:Nemrég jelentették be,hogy a Sims2 az eredetileg beharangozott tavaszi ídőpont helyett 2004 második felébenfog megjelenni.Mi a késés oka?
Tim:Amikor az eredeti Sims megjelent,nem csak eladásokban volt áttörő siker,de a kritika is ódákat zengett róla.Ehhez a maga idejében közel tökéletes játékhoz az utóbbi években megjelent hét kiegészitő lemez még borzasztó mennyiségű új játékelemet adott hozzá.A Sims2 fejlesztése óriási válalkozás volt,és az előbbiekből látható,hogy hihetetlenül magasra lett helyezve számunkra a léc.Ilyen előzmények után egyszerűen nem tehettük meg a rajongóinkkal,hogy olyan játékkal jöjjünk ki,amit nem érzünk minden szempontból befejezettnek.Amikor az E3-on és más kiálításokon bemutattuk a játékot a sajtónak és a játékosoknak,megdöbbentően jó visszajelzéseket kaptunk és az arra bátorított bennünket,hogy igenis harcoljuk ki azt a néhány plusz hónapot,ami a játék tökéletesre csiszolásához,és teljes hibamentesítéshez szükséges.
PC Guru:A játék egyik legérdekesebb,újonnan bejelentett eleme a Cameraman mód.Elmondanád,hogy is működik ez?
Tim:A kamera mód az első rész fényképalbumának tovább fejlesztése.Egy virtuális kamerát mozgathatsz teljesen szabadon a játék világában,beviheted akármelyik épületbe,ráközelíthetsz vele simed arcára,ahogy elfintorodik a romlott étel láttán,vagy bármit megtehetsz vele,a lehetőségek korlátlanok,mindent lencsevégre kaphatsz,ami a játékban történik.A kamerával felvett filmeket a Movie Maker módban megvághatod,effektezheted;tulajdonképpen kis szappanoperákat gyárthatsz,amiben a simek a főszereplők.Természetesen ezeket a filmeket az interneten meg is oszthatod a többi játékossal.Úgy gondolom,ez a mód beláthatatlna távlatokat nyit meg az online rajongói közösségek számára.
PC Guru:Nem tartjátok veszélyesnek a folytatás készítését egy ilyensikeres játékhoz?Nem tartotok attól,hogy a rajongók elvárásai teljesíthetetlenek?
Tim:Számunkra a Sims elsöprő sikere a folytatás készítését csak nagyobb kihívássá és izgalmassabbá teszi(no meg perszejövedelmezőbbé is).Úgy gondolom sikerül olyan új élményekkel gazdaítanunk a Sims világát,hogy a rajongók ne csalódjannak.Sokan azt mondják a Sims olyan PC-s játékok között,mint a Titanic a film világában:egyszeri és megismételhetetlen siker.Lehet,hogy ennek nyomasztania kellene a csapatot,de én inkább azt tapasztalom,hogy doppingként hat a fejlesztőkre.
PC Guru:A kincstári optimizmust félretéve,gondolod,hogy valaha valakinek sikerül a Sims elképesztő méretű sikerét és eladott példányszámát felülmúlni?
Tim:Pontosan ez a célunk a Sims2-vel,ezt őszintén,minden marketing duma nélkül mondom.
PC Guru:Mik voltak a fő célkitűzéseitek a Sims 2 fejlesztése során?
Tim:A fő cél olyan játék létrehozása volt,ami teljesen magába szippantja,magához láncolja a játékosokat.Azt szeretnénk elérni,hogy mindig visszavágyj a játék elé,hogy valami újat fedezz fel benne-ezért hát dinamikus környezetet és dinamikus simeket alkottunk.Meg akarjuk lepni,ésújracelcsábítani azokat,akik játszottak,vagy most is játszanak a Sims első részével,és lenyűgözni azokat is,újak ebben a játék stílusban.A játék más és más élményt nyújthat különféle játékosoknak,ezt folyamatosan észben kell tartanunk,ha olyan játékot akarunk készíteni,ami a lehető legtöbb játékost képes elérni.
PC Guru:Az előzetes képeken sok olyan jelenetet láthatunk,amelyek messze nem mondhatók konzervatívnak,inkább provokatívnak neveznénk őket(kukkoló kissrác,leszbikus csók,stb.).Tudatos ez a polgár pukkasztó magatartás,és mit akartok elérni vele?
Tim:Az előzetes képekkel az az egyetlen célunk,hogy bemutassuk a játékban rejlő oriási kreatíiv potenciált,és a játékosoknak ajánlott végtelen szabadságot.Emellett persze minnél több olyan meglepő és izgalmas jelenetet szeretnénk bemutatni a rajongóknak,amik felkeltik az érdeklődeést a játék iránt.Azt szeretnénk megmutatni,hogy a nyílt játékmenet nem szab határt a képzeletnek,és a játékban bármit megtehetünk,amit a való életben is,és még sokkal többet.
PC Guru:Nem tudjuk kikerülni az örökzöld kérdést... lesz a Sims 2-ben hétvége?
Tim:Igen,lesz!Ahogy a való életben,a hét utolsó két napja pihenőnap lesz a játékban is.
PC Guru:A hardcore játékosok körében elég nagy elenérzés tapasztalható a Simsszel kapcsoltaban.Nyilván irigységből és szűklátókörűségből fakad a dolog, de egyesek szemét annyira csípi a Sims sikere, és annyira ki nem állhatják a játékot, hogy anti-Sims klubokat hoznak létre a neten...Mivel póbáljátok még őket is megynyerni a Sims 2-ben?
Tim:A Sims valamikor a hardcore játékosok kedvence is volt;mi ezt az időt szeretnénk visszahozni a második résszel amellett, hogy az egyébként sokkal népesebb mainstream játékosok rétegét is megtartsuk a rajongóink között.A Sims 2 igazi következő generációs emberszimulátor lesz, sokkal realisztukasabb játémenettel, élet-út játékkal, rengeteg felfedeznivalóval, vadonatúj 3D-s graffikával felvértezve - és nem utolsó sorban azzal a lehetőséggel, hogy a legapróbb részletekig testreszabják, megváltoztassák, a saját ízlésük szerint változtassák meg a játékot.Biztos vagyok benne, hogy ez meg fogja győzni a legmegáltalkodottabb Sims-ellenes hardcore játékost is!
PC Guru:Személy szerint neked mi tetszik legjobban a játékban?
Tim:A lehető legnehezebb kérdést tetted fel!Van, amikor a karakter generálást t tartom a lgjobb résznek, máskor teljesen magába tud szippantani a házak építése és berendezése...Mindent egybevetve legjobban a simek mindennapjait szeretem figyelni, hogy élik kis életüket, hogyan változnak az idővel.
| |