- Az utóbbi években a Ferrari egyeduralmát láthattuk a világbajnokságon, az idén azonban fordult a kocka. Minek köszönhető ön szerint a Renault fölénye?
- Annak, hogy nagyon jó autónk van. A kocsi tavaly óta szinte minden elemében jobb lett, a csapat rengeteget dolgozott és hát a Ferrari is gyengélkedett az idény elején.
- Úgy néz ki, lassan feltámad a címvédő, és Michael Schumacher még mindig fenomenális. A tavalyi tizenhárom futamgyőzelme felülmúlhatatlannak tűnik. Ön szerint is az?
- Igen. A mezőnyben nagyon sok jó pilóta van, és az autók is hasonlítanak egymáshoz gyorsaságban. Kizárt, hogy bárki akkora fölénybe kerüljön, mint tavaly Schumacher.
- Két éve a Magyar Nagydíjon aratta pályafutása első futamgyőzelmét. Ez azt jelenti, hogy szereti a pályánkat?
- Micsoda kérdés?! Az első győzelem olyan, mint az első szerelem - mindig emlékszik rá az ember. Azt hiszem, én most már egész életemben szívesen jövök majd Magyarországra, mert az a bizonyos hétvége kitörölhetetlenül belevésődött az agyamba.
- Apropó győzelmek! Az idén eddig hatnál tart, és még van hátra hat verseny. A rajongók megszokhatták, hogy a dobogón állva mindig mutatja a kezével, hogy hányadik győzelménél tart. Legutóbb már a hat is nehezen ment a kupával a kezében, de gondolkodott már, mi lesz, ha megnyeri a tizenegyediket?
- Még nem, de ahogy ismerem magam, biztos ki fogok találni valamit.
- Nagy felelősség a világbajnokság éllovasának, és a cím legfőbb esélyesének lenni...
- Én nem érzem tehernek - mosolyog. - Hiába vezetek nagyon sokkal, még most sem biztos, hogy én leszek a világbajnok, persze nem kérdés, hogy mindent megteszek ennek érdekében. A lényeg, hogy ne engedjük magunkra a McLarent és Räikkönent, hogy szorgalmasan gyűjtsük a pontokat és beosszuk az előnyünket.
- Nehéz volt feldolgozni, hogy hirtelen az érdeklődés középpontjába került?
- Azért mindez nem egyik pillanatról a másikra történt. Öt éve küzdök azért, hogy ott legyek, ahol most vagyok, és nem az idén kezdtem el futamokat nyerni, úgyhogy volt időm megszokni az érzést.
- Mit csinálna másképp, ha a Formula-1 első számú vezetőjének választanák?
- Lehetőséget adnék a versenyzőknek, hogy többet pihenhessenek. Nagyon sok a verseny, és a csapatok számára mindegyik egy hétig tart, pedig két-három nap alatt simán le lehetne zavarni az egészet. Nem sajnáltatni akarom magam, de ezen felül még ott vannak a tesztek, a kötelező programok, amiken részt kell venni... Szóval jó lenne több szabadidő.
- Hogy jusson lehetőség például a focira? Úgy tudom, ön is pályára lépett volna a pilótaválogatott tagjaként a Puskás-stadionbeli jótékonysági futballmérkőzésen. Miért hagyta ki?
- Portugáliában kellett részt vennem egy kötelező programon a csapat kérésére. Pedig nagyon szeretek focizni.
- Kedvenc csapata?
- A Real Madrid.
- A bajnoki címei és a nemzetközi sikerei miatt?
- Mi másért?!
Forrás: http://www.est.hu
Fernando, most, hogy ilyen fantasztikusan kezded az évadot, mindenki Schumacherhez hasonlít. Mit gondolsz erről??
Schumacher valószínűleg több dologra figyel oda mint én. Őt minden érdekli, törődik az emberekkel, a legapróbb technikai részletekkel, míg én azokra a dolgokra koncentrálok amelyeket fontosnak érzek. A többi a mérnökök feladata, nem az enyém. Michael és én külömbözünk egymástól, csakúgy mint minden ember.
Te is gyenge autóval kezdted a pályafutásod, úgy mint Schumacher, majd egy év tesztpilótai állás után óriási lépést tettél előre, amikor a renault versenyzője lettél. Melyek voltak a legnagyobb külömbségek a két csapat között?
Egy csomó minden, sőt minden! Alapvetően az eredmények és az önbizalom. Amikor egy Minardit vezet az ember, nem jönnek az eredmények, és előfordul, hogy kételkedni kezdesz saját magadban, ha 18. vagy 19. helyen állsz az ezésen, és látod, hogy a pole-t elérő versenyző 5 másodperccel vezet előtted. Azt gondolod, hogy azok a pilóták fantasztikusak, nagyon gyorsak és nagyon jók. De ha Renaultnál versenyzel eszedbe sem jut ilyesmi, elég önbizalmad van, és ha valamelyik fiú megver, arra gondolz, arra gondolsz hogy ezt te is meg tudod csinálni. Több önbizalmad van, mivel fantasztikus az autód.
Forrás: Formula1 magazin |