|
A korábbi, Forma-1-es safety car alapjaira épülő modellel lépett piacra a Mercedes. Az SLK 55 AMG Ultimate Experience Asia akár amatőr versenyzők részére is megfelelő választás lehet. |
|
Az SLK 55 AMG 5.5 literes V8-as motorja egyenesen a szériamodellből érkezik, és 360 lóerőt teljesít. Hogy a versenypályákon is elemében legyen, módosították a kipufogórendszert, a két krómozott ikercső még drámaibb koncertekre képes, mint az utcai modellé. Kapott kisegítő motorolaj-hűtőt így a kötényből száműzött széria ködlámpák helyén, jobb oldalon az olajhűtő, balról pedig a váltóolaj hűtőradiátora látszik.
Csupán a szénszálas tetőnek és a műanyag hátsó üvegnek köszönhetően 25 kg-mal lett könnyebb az autó. Ebben nem elsősorban a kisebb tömeg a jó, hanem, hogy a kocsi tömegközéppontja jóval lejjebb került, így kanyarban is nagyobb sebességgel haladhat.
A felfüggesztés, a kerekek valamint a fékrendszer a 2004-2005-ös Forma-1-es safety car-éval megegyeznek. 19 colos, ultrakönnyű kerekek találhatók a Mercedesen, amelyek a kifinomult kovácsolási technikának köszönhetően harmadával könnyebbek a hagyományos, alumínium kerekeknél.
Szintén a korábbi safety car-ból származnak az első 360 x 22 milliméteres, illetve a hátsó 330 x 26 mm-es féktárcsák, amelyekhez hat-, illetve négydugattyús nyergek kapcsolódnak.
Az alapváltozatnál jóval hatékonyabb hűtést kapott a kormányszervo olajszivattyúja valamint a hátsó differenciálmű sem maradt hűtés nélkül, az autó oldalán található nyílások pedig a motortér légcseréjét segítik.
Szintén versenykörülményekhez igazították a váltóvezérlését is. Természetesen megtalálható a kormányról is kapcsolható sebességváltó, de akár hagyományos módon is kiválasztható a megfelelő sebességfokozat. Manuális módban két különböző program közül lehet választani, mindkettő a korábbinál még gyorsabb váltást tesz lehetővé.
Az optimalizált tömegelosztás miatt az akkumulátort és a nyolcvan literes versenytankot is alacsonyra helyezték. Ezzel az első és hátsó tengelyek közötti tömegelosztást is közel fele-fele arányban sikerült elosztani. Előre az össztömeg 52 százaléka, míg a hátsó tengelyre a maradék 48 százalék jutott.
Csupán a szénszálas tető alkalmazásával 25 kilogrammal lett könnyebb az autó A V8-as, 5.5 literes 360 lóerős motor a szériaváltozatból érkezik Kerekei, felfüggesztése megegyezik a 2004-2005-ös F-1-es safety caron használtéval
|