| Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Kimi: Viszonylag könnyű győzelem volt |
KimiRoland |
2013.03.17. 09:35 |
Kimi Räikkönen, Lotus:
Sikerült két kiállással teljesítenünk a versenyt. Eredetileg is ez volt a tervünk. Elég magabiztos voltam a gumikat illetően. Az egész hétvégén jó volt az autó, de kicsit aggódtam a gumikopás miatt, azonban úgy éreztem, hogy meg tudom csinálni. A rajtom jól sikerült, de valójában voltak kétségeim a végső sikert illetően, mivel nem tudtam télen sokat tesztelni a hosszabb etapokon. Nem tudtuk, hogy mit várhatunk a gumiktól. Az autó azonban gyors volt, és ezt tudtam. Volt egy megérzésem, hogy meg tudom nyerni a versenyt. Ezt már a start előtt éreztem. Fernando remekül ment, de csak az első pár kör volt a kritikus. Viszonylag simán meg tudtam nyerni a versenyt. Nem volt túl nehéz a verseny.
Jól érzem magam, hogy vezetem a bajnokságot, de ez semmit nem változtat a céljainkat illetően. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hiszen csak egy versenyen vagyunk túl. De boldog vagyok. Bízom benne, hogy a folytatás is sikeres lesz. Hosszú az út, és még sok győzelmet kell szereznünk.
|
Kimi Räikkönen nyerte az évadnyitó Ausztrál nagydíjat!!! |
KimiRoland |
2013.03.17. 09:05 |
Fordul a kocka, vagy az időmérő alapján behúzza a RedBull és ott lesz a Mercedes? Ez volt a legfőbb kérdés.
A rajt száraz körülmények közt zajlott és az időnként csepergő eső sem okozott semmilyen fennakadást.
A rajtot Webber elszámította, Massa és Kimi viszont remekül jöttek el. Grosjean is sokat bukott a rajtnál, aztán még többet és többet.
Az élen Vettel haladt az első körben 2 másodperces előnyt autózott ki, majd megállt a növekedés és A Ferrarik Massa vezetésével közelítettek. Kimi a rajt után 6, volt, majd egy gyors mozdulattal megelőzte Rosberget.
Pillanatok alatt beérte Hamiltont is és 1 körrel később még a DRS zóna előtt letudta a Mercedes új szerzeményét.
Kimi ezután inkább taktikusan mint ész nélkül versenyzett, ami nagyon is bejött. Szép csendben meghúzta magát a negyedik helyen és figyelt és persze lekövette az elötte történt eseményeket. Az első kiállást ők sem húzták sokáig, Alonsoval együtt ejtette meg.
Ezzel nem nyertek, sőt mivel Sutil eltolt két kiállással ment, ezért ideiglenesen még az élen is autózott egy rövid ideig.Persze ahogy haladtunk előre elfogyott a szufla, de egészen a többiek következő kiállásáig húzták. Kimi végül versenyben előzte meg Sutilt a DRS zónában.
A Lotus sebességet váltott, pontosabban Kimi és kopott gumikon nagyon gyors volt. Példának okáért ő a 20 kört nyüstölt gumikkla ugyanazokat a köridőket írta mint a 6 kör óta kint levő Alonso. Nekik közel sem tartott ennyi ideig a lendület. A kiállás után visszaesett mögéjük, csakhogy neki már nem volt megállás.
Az utolsó kerékcserék simán lezajlottak, Alonso tért vissza Kimi mögé 7 másodpercel, majd Vettel zárta a képzeletbeli dobogót. Kimi és Alonso adogatták egymásnak a köridőket, 6 másodperc volt Kimi előnye 3 körrel a vége előtt.
Kimi azonban egy kis lelki terrort tartogatott még a mezőnynek. A 20 körös gumikkal, azokkal amikkel a többiek már csak szenvedtek repsztett egy leggyorsabb kört, alaposan ráverve 4! másodpercet adva Alonsonak abban a körben. Az utolsó szektorban 13,3 másodperces előnye lett hirtelen. Azaz 2 kör alatt 7 másodpercet Adott Alonsonak.
A befutó tehát sima volt és annak ellenére, hogy a 3. kiállások idején még egybe volt a mezőny Kimit leszámítva a végére szétszakadt. Kimi után bő 10 másodpercen kívül voltak a többiek. Alonso 12, Vettel 22, Massa 33, Hamilton 45 másodpercet kapott Sutil már percen kívül volt a leintés pillanatában.
A válasz sokaknak meglepő volt, még az érintetteknek is. A Lotus hihetetlenül megbízható és konstans tempót futott, már Kimi alatt és bebizonyította, hogy a csapat nemcsak az időmérőn fejlődött.
Ha a tavalyi tempót nézzük, leszűrhető, hogy hasnló differencia van az időmérőjük és a hossztávú tempójuk közt, csakhogy most az időmérő is jobbnak tűnik, bár ez Ausztráliában nem ütközött ki.
Kimi megfutotta a verseny legjobb körét, győzelmével pedig beérte Häkkinent az örökranglistában. Leggyorsabb körével, pedig tovább menetel és stabilan az egyik leggyorsabb ember a világon 36 leggyorsabb körével a 3. összetettben Sumi és Prost mögött.
Összegezve.: A RedBull időmérőn büntet, versenyen elveszik, de változhat ha melegebb idő lesz. A Ferrari itt is ott is jó. A Mercedes időmérőn jó, versenyen nem igazán találják a helyüket egyelőre. A Lotus időmérőn nem villog, de a versenytempójuk hihetetlen és nem koptatja a gumikat az autó. A McLaren egyelőre finoman szólva sem tökéletes. Időmérőn és versenyen is lassú.
|
Időmérő 2.0: Vettel nyert Kimi a 7, Grosjean a 8. |
KimiRoland |
2013.03.17. 07:52 |
Esős időben kezdődött az időmérő, de közel sem volt olyan heves, mint tegnap amikor félbeszakították miatta. A csapatok inter gumikkal hajtottak ki a pályára. Nehezen, de biztosan száradt a pálya és a McLaren megpróbálkozott a szuperlágy gumikkal. Ez nem jött be sokat csúszkáltak és hibáztak, végül Perez bevállalta inkább az inter gumit ami bejött.
A két Lotus a 9-10 helyeken jutott tovább, egyedüliként 36-on kívül, de 38-on belül.
A harmadik etap már száraz, de nedves foltos pályán indult. A két lotus túl későn állt neki a Q3-nak, és egy-egy apró hiba után nem tudtak több mért kört futni. Végül a 7-8 helyeket szerezték meg Kimi-grojean sorrendben,
|
2 óra alatt sikerült az időmérő első 20 perces részét lefutni, a Q2 és Q3 az eső és a sötét miatt holnap rendezik meg |
KimiRoland |
2013.03.16. 08:49 |
Szakadó esővel kezdődött a Q1. Az edzést az egyre hevesebb eső és a vízátfolyások miatt 10 percel tolták, majd újabb 10 percet tettek rá. Majd ismét 10 perc.. Magyar idő szerint 7:30-kor végre elindultak az autók és megkezdődött a Q1. Inkább úszómeccshez hasonlított főleg az edzés eleje, majd az autók szép lassan felhúzák a víz nagy részét, így a végére előkerülhettek az intermedie gumik is.
Azonban nem volt zökkenőmentes az időmérő. Normál esetben ennyi kicsúszást és balesetet egy egész hétvége alatt nem láthattunk volna, mint most 20 perc alat. Kezdték a Mercedesek. Mind Hamilotn mind Rosberg meglátogatta a füvet, majd Hamilton közelebbi ismertséget akart kötni a korláttal, aki ezt visszautasította.
Kicsit megütötte az autót, de folytatta az edzést. majd jöttek az újabb kicsúőszások Maldonado, Perez, Sutil.
Van der Garde csapta oda az autót keményebben, majd Guttierez is a falnak csúszott a Sauberrel.
Garde csapattársa Pic is megismerkedett a fallal neki is az első szárnya bánta a dolgot. Újabb kicsúszások következtek, Maldonado, majd Hamilton is elmérte az egyik kanyart. Jött Massa aki egy komolyabb becsapódást mutatott be. Az egyik kanyarban megcsúszott és belecsapódott a gumifalba. Az első szárny leszakadt, Massa pedig forgott mint a ringlispil, de tovább tudott menni. Újabb kicsúszások, újabb hibákat muatott Vettel, Rosberg, Bianchi is.
Majd jött Gutierrez aki lemásolta Massa becsapódását és forgását, azzal a különbséggel, hogy lefulladt az autója és a pályán ragadt.
Néhányan még javítottak, de egyébbként beállt a végén az időmérő.
Majd ismét leszakadt az ég felhőszakadás zúdult a pályára. Újra és újra eleredt, halasztották 20 majd 10 majd 30 percel addig-addig tólták mígnem elkezdett sötétedni. Charliék végül kimondták, vége mára gyerekek!
Az eső már nem indkolta volna a csúszást, de annyira kezdett sötétedni, hogy ha a Q2 le is fut a Q3-ra már túl sötét lett volna.
Folytatás lesz azonban, holnap délelött 11-kor Magyar idő szerint hajnali 1:00-kor rendezik meg az időmérő hátralévő részét.
Ha nem fog esni holnap, akkor ez többeknek kifejezetten jó hír lesz, például a Lotus versenyzőinek is.
|
Szabadedzés: Napos, majd esős idő |
KimiRoland |
2013.03.16. 08:48 |
|
Jónak tűnik a Lotus Kimi a 6 és 4. helyen Grosjean a 10. és az 5. helyen végzett |
KimiRoland |
2013.03.15. 08:37 |
Péntek az péntek de ebből már valamicel több eredményt lehet levonni, mint a tesztekből.
Az biztos, hogy a RedBull idén is nagyon erős lesz, de a Ferrari is sokkal erősebben nyitott mint máskor. a RedBull után jön egy csoport ahol nehéz megítélni jelenleg ki hol van. Ez a Ferrari-Lotus-Mercedes trió hat versenyzője. Valószínúleg jelenleg az 5. helyet a Mclaren foglalja el a négy már említett csapat után.
A végmezőnyben leginkább az tűnik ki, hogy a Catterham nem egy lépést tett hátrafelé. Míg tavaly év végén már megszorongatták a kisebb csapatokat időnként, addig most tetemes közel 2 másodperces a hátrányuk. Olyannyira, hogy a Marusia is sokkal jobb náluk körönként 1 másodpercel.
A megbízhatóság nem volt gond, bár a Mercedes mindkét autója megadta magát. Hamilton műszaki hiba miatt csúszott ki, Rosberg pedig megállt a pálya szélén, bár lehet ő csak biztonsági okokból.
A második szabadedzést a M1 felvételről leadja! Ma illetve Szombaton 0:05 perces kezdéssel. Ezentúl pedig elvileg azt is élőben fogják közvetíteni. Ma Március 15.-e miatt nem tették csak ezt meg.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
| |