Névjegy: |
Név: Michael Schumacher Születési idõ: 1969. január 3. Születési hely: Hürt-Hermülheim / Németország Szülõk: Elisabeth Scheuer (elhunyt: 2003. április 20.) és Rolf Schumacher Testvér: Ralf (szül.: 1975. június 30., Hürt-Hermülheim / Németország) Családi állapota: nõs, felesége: Corinna Betsch (szül.: 1969. március 2., Halver / Németország), házasodtak: 1995. augusztus 5. Gyermekek: Gina-Maria (szül.: 1997. február 20.) és Mick (szül.: 1999. március 22.) Testmagasság: 174 cm Testsúly: 74,5 kg (2002-ben mért adat) Lakhely: Vufflens-le-Chateau / Svájc Eredeti foglalkozás: autószerelõ Menedzser: Willi Weber
Fotó: Omega |
Étel: olasz konyha, tésztafélék friss paradicsommal, pizza (spaghetti quattro formaggi), lekvár Ital: almalé ásványvízzel Focicsapat: 1. FC Köln Zene: „a természet hangjai”, könnyû pop- és rockzene Autó: Ferrari 550 Maranello Irodalom: thrillerek Állat: kutya, tigris, oroszlán Szín: piros, kék Versenypálya: Spa-Francorchamps Film: Titanic, A bárányok hallgatnak |
Hobbi: gokartozás, futball, csillagászat, motorozás (Harley Davidson), kerékpározás (mountain-bike), fitness, lovaglás, síelés, búvárkodás, tenisz, röplabda, tollaslabda, hajózás, természetjárás Elsõ autója: Fiat 500 Háziállatok: 4 kutya: Jenny (westhighland terrier), Ronnie (német juhász keverék), Flea (keverék), Max (?) és 2 macska: Ecclestone, Mosley |
Autogramcímek, szurkolói klubok, hivatalos honlap: |
Autogramcím: PPM (Pole Position Management), Tränkestrasse 11, 70597 Stuttgart, Deutschland
Hivatalos Szurkolói Klub: c/o Offiziele Michael Schumacher Fanclub Deutschland Köslingerstraße 16 52477 Alsdorf Deutschland
Hivatalos internetes honlap: www.michael-schumacher.de (német) http://sport.rtl.de/formel-1/com/mscom.php (angol) |
Szurkolói Klubok:
Ausztráliai Fan Club: c/o Official Michael Schumacher Fanclub of Australia PO Box 3 Welshpool 6106 Western Australia
Nagy-Britanniai Fan Club: c/o Official Michael Schumacher Fanclub UK 14 The Warren Sandown Isle of Wight PO36 9PN UK |
Eddigi pályafutása - a Forma-1 elõtt: |
1973. Elkezd gokartozni. 1975. A kerpeni gokart klub bajnoka. 1984. Német junior gokart bajnok. 1985. Német junior gokart bajnok, 2. helyezett a junior gokart világbajnokságon. 1986. 3. helyezett a német felnõtt gokart bajnokságban és a felnõtt Európa-bajnokságon. 1987. Felnõtt német gokart bajnok és Európa-bajnok. 1988. A gokartról autóversenyzésre vált. A német Formula-König bajnokság gyõztese, 10 versenyen 9 futamgyõzelem (autója: König-Fiat). 6. helyezett a német Forma-Ford 1600 bajnokságban (a 12 versenybõl álló bajnokságban csak 10 futamon vett részt), 2. helyezett a Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon (az 5 versenybõl álló bajnokságban csak 4-en vett részt), futamgyõzelem(autója: EUFRA-Van Diemen-Ford). 1989. 3. helyezett a német Forma-3-as bajnokságban. A Makaói Forma-3-as Világkupán az elsõ futam gyõztese, a második futamban azonban kiesik (autója: WTS-Reynard-Volkswagen). 1990. Német Forma-3-as bajnok, a Makaói Forma-3-as Világkupa gyõztese, a Forma-3-as Fuji Kupa gyõztese. (autója: WTS-Reynard-Volkswagen) Csapatban a C-csoportos Sportautó Világbajnokság gyõztese a Sauber-Mercedes-Benzzel, egyéniben 5. helyezett (a 9 versenybõl álló sorozatban csak 4 versenyen vesz részt Jochen Mass oldalán) - futamgyõztesek Mexikóvárosban. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C11) 1991. Csapatban 3., egyéniben 9. a C-csoportos Sportautó Világbajnokságban Karl Wendlingerrel az oldalán - futamgyõztesek Autopolisban, Fritz Kreutzpointerrel kiegészülve 5. helyen végeznek a Le Mans-i 24 órás versenyen legjobb mercedesesként. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C291, Le Mans-ban: Sauber-Mercedes-Benz C11) Két verseny erejéig részt vesz a Német Túraautó Bajnokságban: a Norisringen az elsõ futamban 25., a másodikban kiesik; Diepholzban az elsõ futamban kiesik, a másodikban 14. (autója: Zakspeed Mercedes-Benz 190E 2.5) Részt vesz a japán Forma-3000-es bajnokság egyik futamán Sugoban, ahol 2. lesz. (autója: Ralt-Mugen RT23) |
Eddigi pályafutása - a Forma-1-ben: |
1991. 4 pont; 12. hely; hat versenyen vett rész (autója: Spa-Francorchamps-ban Jordan-Ford 191, Monzától Adelaide-ig Benetton-Ford B191). 1992. 53 pont; 3. hely; futamgyõzelem Spa-Francorchamps-ban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B191B, Barcelonától Adelaide-ig Benetton-Ford B192) 1993. 52 pont; 4. hely; futamgyõzelem Estorilban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B193A, Donningtontól Adelaide-ig Benetton-Ford B193B) 1994. 92 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Aidában, Imolában, Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen és Jerezben; diszkvalifikálták Silverstone-ban és Spa-Francorchamps-ban, nem indulhatott Monzában és Estorilban (autója: Benetton-Ford B194). 1995. 102 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Barcelonában, Monacóban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban, a Nürburgringen, Aidában és Suzukában (autója: Benetton-Renault B195). 1996. 59 pont; 3. hely; futamgyõzelem Barcelonában, Spa-Francorchamps-ban és Monzában (autója: Ferrari F310). 1997. 78 pont, 2. hely - de utólag kizárták (Schumacher hivatalos statisztikáiba azonban beleszámít); futamgyõzelem Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Ferrari F310B). 1998. 86 pont, 2. hely; futamgyõzelem Buenos Airesben, Montrealban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, a Hungaroringen és Monzában (autója: Ferrari F300). 1999. 44 pont; 5. hely; futamgyõzelem Imolában és Monacóban; hat versenyen nem indulhatott Silverstone-ban elszenvedett lábtöréses balesete miatt (autója: Ferrari F399). 2000. 108 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, a Nürburgringen, Montrealban, Monzában, Indianapolisban, Suzukában és Malajziában (autója: Ferrari F1-2000). 2001. 123 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Barcelonában, Monte-Carlóban, a Nürburgringen, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában. Nemzetközileg az "Év Sportolójává" választják. (autója: Ferrari F2001). 2002. 144 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Melbourne-ben és Sepangban Ferrari F2001, Interlagostól Ferrari F2002). 2003. 93 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Monzában és Indianapolisban (autója: Melbourne-tõl Imoláig F2002, Barcelonától Ferrari F2003-GA). 2004. 148 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Manamában, Imolában, Barcelonában, a Nürburgringen, Montrealban, Indianapolisban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, Hockenheimban, a Hungaroringen és Suzukában (autója: Ferrari F2004).
2005. A Scuderia Ferrari versenyzõje. |
Statisztikai mutatók (Adatok lezárva a 2005-ös Brazil Nagydíj után): |
Világbajnok: 1994 (Benetton-Ford), 1995 (Benetton-Renault), 2000 (Ferrari), 2001 (Ferrari), 2002 (Ferrari), 2003 (Ferrari), 2004 (Ferrari) Versenyeinek száma: 230 Futamgyõzelmek száma: 84 Második helyek száma: 39 Harmadik helyek száma: 19 Dobogós helyezések száma: 142 GP-pontok száma: 1246 Pole Pozíciók száma: 64 Elsõ sorból rajtolás: 106 Leggyorsabb körök száma: 69
Gyõzelem/Nagydíjrajt: 36,52% Dobogós helyezés/Nagydíjrajt: 61,74% Átlagos pontszám versenyenként: 5,417 Pole pozíció/Nagydíjrajt: 27,83% Elsõ sorból rajtolás/Nagydíjrajt: 46,09% Leggyorsabb kör/Nagydíjrajt: 30,00%
Vezetésben eltöltött körök száma: 4738 Vezetésben eltöltött kilométerek száma: 22306 "Mesterhármas" (azaz pole pozíció leggyorsabb kör, futamgyõzelem egy hétvégén): 20 Futamgyõzelem esõversenyen: 16 |
Elsõ Forma-1-es versenye: 1991 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Jordan-Ford Elsõ Forma-1-es futamgyõzelme: 1992 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es pole pozíciója: 1994 Monacói GP (Monte-Carlo) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es dobogós helyezése: 1992 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros) - Benetton-Ford A legsikersebb pályája (hétszer nyert rajta eddig): Montreal, Magny-Cours Az egy szezonban szerzett legtöbb futamgyõzelme: 13 (2004-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb GP-pontja: 148 (2004-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb dobogós helye: 17 (2002-ben) Leghosszabb pontszerzõ sorozata: 2001 Magyar GP - 2003 Malajziai GP; 24 versenyen keresztül Leghosszabb dobogós sorozata: 2001 Amerikai GP - 2002 Japán GP; 19 versenyen keresztül Mennyi versenyen keresztül viselte eddig az "1"-es rajtszámot: 118
| |