Az autókonstruktőr legfontosabb feladata nem egy szép, kényelmes vagy sportos jármű megalkotása, hanem mindenekelőtt a biztonság érvényesítése. A Subaru-nál is ezt az elvet alkalmazzák, mégpedig következetesen. Így aztán a Subaru-tól vásárolt járművek mindig a legmodernebb biztonsági követelményeknek megfelelően vagy azokat akár már meg is haladva kerülnek forgalomba. Ezen a területen két fő irányzat különböztethető meg: az aktív biztonsági elemek, a balesetek megelőzésére, illetve a passzív biztonságtechnika, amely a balesetek következményeit enyhíti. A Subaru mindkét irányzat tekintetében az autógyártók élmezőnyéhez tartozik. A legfontosabb aktív biztonsági tényezők a négykerékhajtás és a boxermotor, amelyek a kocsi úttartását stabilizálják. Emellett a négycsatornás ABS és a hatékony fékek, illetve az egyedi, Hill-Holder rendszer járulnak hozzá a Subaru menetdinamikai szabályozásához. Egy baleset esetleges bekövetkezésekor is a maximális biztonságot nyújtja a Subaru. Az első két üléshez tartozó légzsákokon kívül a legtöbb modell oldallégzsákokkal és kiegészítő övfeszítővel van ellátva borulás esetére. Az új Legacy és Forester gyűrűs felépítésű tartóelemei igen nagyfokú deformálódási biztonságot nyújtanak az utastérnek, amit a baleseti modellezés eredményei is igazolnak. |
| |