A varázstárgyak és ereklyék között a legelterjedtebbek a gyűrűk és tekercsek. Nem tudni, miért alakult ez így - talán "viszonylagosan" könnyebb elkészíthetőségük okán, talán kis helyigényük és egyszerű, könnyed használatuk miatt. A varázshasználók - mágusok és főpapok - előszeretettel ajándékoznak efféle mágikus holmikat követőiknek, olykor jutalomképp, máskor egy-egy küldetés bevégzéséhez nyújtanak így segítséget. A kalandozó, ha ügyessége egy kis szerencsével párosul, többször is lelhet élete folyamán ilyen tárgyakat, sőt lehet, épp az ő számára készít majd egyszer valaki tekercset, gyűrűt.
Van azonban néhány igen fontos alapszabály, amit illik tudni használatuk, viselésük során. A gyűrűknek két fajtája ismeretes: az egyik (ritkább és értékesebb) korlátlan ideig használható, míg a másik típus csak meghatározott számú alkalommal. A második típusba tartozó gyűrűk töltete általában hét, kilenc, tizenegy, vagy huszonegy használatra elegendő - a kyr számmisztika szabályai szerint. Tudni kell azt is, hogy egy kézen legfeljebb egy mágikus tulajdonságú gyűrűt lehet hordani (azaz egy kalandozó mindössze két varázsgyűrűt viselhet úgy, hogy azok működjenek). Amennyiben egyetlen kézre több gyűrűt is húznánk, egyik sem fejti ki hatását.
Megkülönböztethetjük a gyűrűket aszerint is, hogy hatásukat folyamatosan fejtik-e ki, avagy a kellő pillanatban aktivizálni kell őket. Ez utóbbi esetben a használathoz ismerni szükséges az aktivizáló módot, amely lehet bűvige, esetleg egy mozdulat (pl.: a gyűrűt kétszer körbe kell fordítani az ujjon), netán gondolati parancs, ami pszivel adható ki. Gyakran előfordul persze, hogy a kalandozó találta, "szerezte" a gyűrűjét, és fogalma sincs, mire és hogyan kell használni. Ilyenkor megint két lehetősége van. Az egyik, egyszerűbb, ám jóval kevesebb sikerrel kecsegtető és olykor veszedelmes mód, ha önmaga kezdi próbálgatni. Másik lehetősége, hogy keres valakit, aki mágia segítségével azonosítani tudja a gyűrűjét. Erre a papok és boszorkányok képesek csupán. A papok is több utat járhatnak: vagy Tárgyazonosító mágiát használnak, vagy Transz varázslatuk segítségével próbálnak közvetlenül az istenüktől segítséget kérni (ezt csak ritkán, nagyon nagy szükség esetén teszik meg, ha valami okból egyéb kísérleteik kudarcba fúltak). A boszorkányok Eredetkutatás nevű varázslatukkal képesek tökéletes bizonyosságra jutni, amennyiben a tárgy erőssége nem haladja meg a 100-at. Amennyiben a tárgy erőssége ennél nagyobb, úgy a boszorkány mágiája csődöt mond.
Azoknál a varázstárgyaknál, ahol külön nincs leírva, a tárgy erőssége 90.
A tekercsek néhány dologban különböznek a gyűrűktől, noha alapvető működési és használati elveik megegyeznek. Tekercset akárhányat hordhat magánál a kalandozó, ám egyszerre csak egyet képes használni. A tekercsek sosem hordozhatnak állandó mágiát (kivételek az ereklyék): egy, három, hét, vagy tizenegy töltetük lehet. A töltetek kisütése között legalább fél órának el kell telnie, közvetlenül egymás után nem használhatóak a felszabaduló mágikus energiák. Aktivizálásuknak három módozata ismert: a pecsét feltörése, a tekercs kigöngyölése, és a szöveg felolvasása. A pecsét feltörése a legegyszerűbb, érthető, hisz elég egyetlen kis mozdulat és a tekercs hatalma működésbe lép. (A feltörés 1 szegmens alatt végrehajtható). Kigöngyöléskor a tekercset teljes felületében ki kell hajtogatni, s arrafelé mutatni, amerre hatni szeretnénk vele. Hátráltató tényező azonban, hogy hatását csak akkor fejti ki, ha valaki megpillantja - tehát az alanynak látótávolságon belül kell lennie, s jó fényviszonyok szükségeltetnek. (A kigöngyölés 5 szegmenset vesz igénybe.) A tekercs felolvasása kissé hosszadalmasabb (1 kör), azonban hatását mindenképpen kifejti. A felolvasásnak egyetlen feltétele van: a tekercs használójának olvasnia kell azon a nyelven, amin a tekercs íródott. A szöveg általában rövid mágikus formula, amit bárki könnyedén ki tud ejteni, s szerepe csupán az, hogy felszabadítsa a rúnákba zárt hatalmat.
A tekercsek mágikus azonosítására ugyanazok a szabályok érvényesek, melyek a gyűrűkre is vonatkoznak. Az értéknél megjelölt ár a szabadpiaci árat jelöli, azonban csak viszonyítási alap, a KM kedvére eltérhet ettől felfelé.
VISELÉSI SZABÁLYOK:
Kézfej: 1-1 gyűrű (a kézben tartott mágikus tárgy semlegesíti) Kar: 1-1 Karperec vagy Alkarvédő Fej: 1 Homlokpánt Fül: 1-1 fülbevaló Nyak: 1 Amulett vagy mágikus Vért |