grafitnyomok
MÁSIK FÓRUMOM
 

Ide kattints a rozsaszin ugyek topichoz!

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
>Menü
 
Gondolatok, lélekszántások
 
hangos versek
 
Novellák, rövidebb prózai írások
 
Vezeklés (készülő regény)
 
HANGULATOK Hang-kép-vers egyben

 Indítsd el a zenét, nézd a slideshowt, és olvasd a verset!

Trafic

Belle Nuit

Air

Adagio

Unforgetable (Felejthetetlen)

Vártál, vártalak

Bár elmondhatnám...

 

 
Újabb írásaim
 
Verseim

  

 
Nagy lelkek törékeny életekben (kedvenceim)

Edith Piaf (Sinka Zsuzsanna írása)

Leonard Cohen

Jim Morisson

 
Verseim angolul
 
Bannercsere

 

 

Bannersite:

Több, mint 50 kategória között kereshet érdeklôdési körének megfelelô honlapokat. Ha népszerusítené honlapját akkor is látogasson el ide!

 

Bannerműhely: 

 

 

 

 

Bagolyvár:

 
Középfölde:
 
 
Csingi oldala:
 
 
Tündérkéz
 
A Hauer Pódium plakátjai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Az oldalon használt kódok

A legördülő menü kódja

Segítség a legördülő menü kódjához

Itt próbálhatod ki a kódokat (köszönet érte Vikinek - Bannerműhely)

Kódpróbáló lap kódja (Vikitől - Bannerműhely)

"Saját képeim" scriptje (jobb oldalon)"

"Saját képeim" scripthez leírás. Köszönet érte Hitetlennek

 
Szép képek nektek

 

Kagaya Zodiac (I)

Kagaya Zodiac (II)

Tündérek

Fantasy

Fantasy II

 
Ajánlataim

A Legjobb Scriptek Szállítója 

 

 

 
saját fotóim
 
  • Fórumok
  • Fórumok : Vajákosok (ezoteria, alternatív gyógymódok, és min : Színek Fórumok: 
    Témaindító hozzászólás
    Fatyol

    2005.09.13. 11:24 -
     
    A színek értelmezésének története



    A színek évezredek óta segítségünkre vannak a gondolataink és az érzéseink kifejezésében. Jelentéseikkel annyira összekapcsolódtak, hogy észre sem vesszük a mindennapi használatukat. Ha gyászolunk, önkéntelenül feketébe öltözünk; azt mondjuk, vörös a dühtől, szürke életet el, zöldfülű; megkülönböztetünk fehér és fekete mágiát stb... Elgondolkodtál-e már azon, miért öltözik a pápa lilába, a buddhisták narancssárgába, miért tartanak a bikaviadalokon vörös leplet a bika elé, miért fekete az ördög, és miért fehér a menyasszony ruhája, mit jelentenek a színek?

    Az ősi egyiptomiak mágikus szerepet tulajdonítottak a színeknek.

    Minden alkalommal, amikor az Ozirisz csillagkép megjelent Egyiptomban, a Nílus megáradt, a táj pedig kizöldült. Ozirisz-t, mint a leghatalmasabbat magasztalták, a nagy, zöld férfiistent, aki a termékenységért felelős. Ugyanakkor a halál és az újjászületés fekete istene is, aki áldozati ajándékul csak fekete bikát fogad el. Gyilkos fivére, Seth vörös hajú és vörös szemű volt, úgy tartották, a vörös szerencsétlenséget hoz. Az egyiptomiak legmágikusabb színei ezért az anyaföldet jelentő fekete, a terméketlen sivatagot jelentő vörös, a növekedést jelképező zöld és a fényt szimbolizáló fehér volt. Már a régi, virágzó, magas kultúrákban bolygókat és isteneket társítottak a szemekhez. Az ég változásából következtettek földi események bekövetkezésére, ha a Nap izzó vörös, hamarosan meghal egy király - mondták. A sárgát, az aranyat, a vöröset, a fehéret pozitív, míg a zöldet, a kéket, a feketét negatív kisugárzásúnak tartották.

    A szent sátor, ahol Mózes és Jehova találkozott – függönyei négy színben pompáztak: fehér, vörös, kék, narancssárga.

    Az antik görögök és rómaiak a színek keletkezéséről filozofáltak. A vörös a tűz színe, a fehér a vízé, a fekete a földé, a sárga a levegőé – mondták. Platón ebből a négy alapszínből származtat kilenc másikat. Kialakult a színek rangsora: a rabszolgák szürkét, a szolgák sárgát hordtak, mert a fehér és a vörös az uralkodó osztály színe volt. Az előkelő rómaiak fehér tógát viseltek vörös szegéllyel, az előkelő nők pallájának színe a vöröstől a zöldig terjedt. Az emberi temperamentum négy osztályba sorolása is antik eredetű, Galénosz, a Kr. e. 1. században élt orvostól származik: a kolerikus a görög chole, epe szóból ered és sárga színű; a szangvinikus a latin sanquis, vér szóból ered és vörös színű; a flegmatikus a görög phlegma, váladék, nyák szó származéka és fehér; a görög melasz, fekete és chole, epe szóösszetételből származik a melankolikus elnevezés és ez fekete színű. Ezekhez az embertípusokhoz bolygókat, évszakokat, elemeket és testrészeket kapcsoltak.

    A kabala felső, szellemi háromszöge, amely az isteni teremtés teremtő és befogadó mozzanatát képviseli, vagy elnyeli a fényt vagy visszaveri. Majd a lélek világában jelenik meg a három fő szín és ebből következően a kevert színek. Ugyanakkor a kabalisták foglalkoztak a fény-szín-sötétség hármas egységével. A szín: fény és a sötétség között, ahogyan a lélek szellem és test között. A későbbi kabalisták a színek tulajdonságainak ismeretében ezt állítják: a legalacsonyabb rezgésfokon levő szín sűrű vörös, így a test jelképe, a legvilágosabb sárga a szellemé, a kék pedig a léleké.

    A keresztények a fehér szint az ártatlanság jelképének tartották, amiért a gyerekeket és a szüzeket fehér ruhában és koporsóban temetik el, és amiért a menyasszonyi ruha fehér. A Biblia alapján öt színt emeltek ki: Krisztus mindent megtisztító fehér fényét, ami a tisztaságot, az ártatlanságot jelképezi. A fekete a reménytelenség, a fénytelenség színeként halotti szertartások és a nagypéntek színe. A vörös Krisztus vérének és szeretetének, önfeláldozásának jelképe, így pünkösdkor- kerül előtérbe. A zöld a remény jelképe, a keresztségnél használják. Az ötödik a lila, a vezeklő ember s a korona-csakra színe.

    A középkorban leggyakrabban a következő hét színt használták: vöröset, kéket, zöldet, sárgát, barnát, fehéret, feketét. Csak tizennegyedik század közepétől vesztik el a színek rangbeli szerepüket, jön divatba a szürke, az alsóbb osztályok pedig színesen kezdenek öltözködni. A középkorban a fehérhez kapcsolták a hétfőt, a Holdat, a Rák jegyét; a vöröshöz a keddet, a Marsot, a Kos a Skorpió jegyét; a szerdához a szürkét, a Merkúrt, a Szűz és az Ikrek jegyét; a csütörtök kék színt kapott, a Jupiter, a Halak és a Nyilas tartozott hozzá; a péntek zöld színű volt, a Vénusz uralta, a Bika és a Mérleg kapcsolódott hozzá; a szombat fekete, a Szaturnusz a Vízöntő és a Bak csillagjegy tartozott ide; a vasárnaphoz pedig sárgát, a Napot és az Oroszlán jegyét rendelték. A köveket is színük alapján társították a horoszkópjegyeihez és a bolygókhoz így alakultak ki a születéskövek.

    A kínaiaknál a színek jelentése filozófiai gyökerekbő1 táplálkozik. Már az ősi kínaiak színekkel ruházták fel az égtájakat:

    Észak volt a fekete teknős, hozzá tartozott a Merkúr, a víz elem, a sós íz;

    Kelet a zöld sárkány, Jupiter képviselője, a fa elem és a. savanyú íz;

    Dél a vörös madár, a Mars bolygó, a tűz elem és a keserű íz,

    Nyugat a fehér tigris, a Vénusz, a fém és az erős íz.

    A középpontban álló Föld elem sárga színt kapott, bolygója a Szaturnusz, íze az édes.

    A fekete a téli erő őselve, a bölcsesség erénye;

    A zöld tavaszi bimbózásé, a jóság erénye;

    A sárga az átmeneti rendé, a hűség erénye;

    A vörös a fénylő nyáré, a tisztesség erénye;

    A fehér, ősz színe, a rombolás őselve, az igazság erénye, így érthető, miért gyászolnak a kínaiak fehérben.

    A hinduk színes testekbe öltöztették az isteneiket. A monda a szerint Brahma, a teremtő isten egyszer egy gyönyörű nőt alkotott, és kedvére, csodálatos növényeket és állatokat teremtett. Ám Visnu beleszeretett a hölgybe, ezért megszépítette a teremtményeket, Siva, a Pusztító, aki ugyancsak szerelmes lett, mindent szétrombolt. Így aztán Brahma a szépséges hölgyet felhővé változtatta, de hogy felismerhető legyen, mindegyik isten saját színét lehelte a felhőnőre.

    Brahma kéket, Visnu sárgát, Siva vöröset. A csillogó szépséget végül Brahma, a Teremtő feloldotta, és mesés opállá változtatta.

    Megfigyelhető, hogy Krisna dhótija is általában sáfránysárga, hiszen ez a szín jelképezi a tökéletességet. Rudra, aki Brahma lángoló haragjából született, és akiből Siva megtisztult lénye kialakult, vörös színű, jelképezve a rombolást. A Siva oldalán álló fekete istennő, Káli (szanszkritül feketét jelent) a kozmikus pusztító erőt szimbolizálja. A tűz istene, Agni vörös, míg a víz istene, Varuna sötétkék; Jáma, a halálisten zöld testű és vörös ruházatú; a szél istenének, Vajunak teste fehér, öltözete színes; a Nap istenének, Szúrjának teste szintén fehér, ruházata vörös; Indrának, a Mennyek istennek a teste fehér. A buddhisták narancssárga ruha-, akárcsak Krisna sáfránysárga öltözete a tökéletesség és az önuralom jelképe. Az indiaiak is színeket kapcsoltak az öt elemhez: az éter fekete, a levegő kék, a tűz vörös, a föld sárga, a víz fehér.

    Newton egy prizma segítségével megállapította, hogy a fehér fény a szivárvány minden színét magába foglalja (vörös, narancs, sárga, zöld, kék, ibolya). Később Einstein bizonyította a fény hullámtermészetét. Ez a felfedezés segítséget ad a drágakövek színszóró képességének számszerű meghatározásához, ami a vörös és az ibolya törésmutatója közti távolságot fejezi ki.

    Száz évvel Newton után Goethe megalkotta a színcsillagát. Szerinte a fény megtestesítője a sárga, a sötété a kék, a vörös pedig köztük helyezkedik el. Felfelé mutató, egyenlő oldalú háromszögnek csúcsa így vörös lesz, bal oldali sarka kék, jobb oldali sárga: ez a tiszta színek háromszöge. Ha a szemben elhelyezkedő színeket egyenlő arányban keverjük, létrehozzuk a kevert színek első rendjét: a vörös és a kék adja a lilát, a kék és a sárga a zöldet, a sárga és a vörös a narancssárgát. Így jön létre a goethei hatrészes színkör. Az egymással szemben elhelyezkedő színek a komplementer (kiegészítő) színek, ellenkező hatásúak. Jang a világosság megtestesítője, a meleg, az aktivitás, a Nap, a fény, a férfi jelképe. Az idetartozó, meleg színek a goethei színkör jobb oldalán helyezkednek el: sárga, narancs, vörös. Jin a sötétség, a Hold képviselője, a passzív, női oldal, a lelket, a vizet jeleníti meg, az ide tartozó, hideg színek a goethei színkör bal oldalán tálalhatok: zöld, kék, ibolya.

    A mai pszichológia is felhasználja Galénosz felosztását az emberi vérmérsékletről, de változtatott a hozzá kapcsolt színeken. Általában a legtöbb ember kevert típusú. A kolerikus típus a hamar dühbe guruló, túlzott reakciójú, akinek a vére izzik, öntudatos, aktív, az antik időkben azt mondták, meleg és száraz természetű, vörös. A szangvinikus, a jószívű, barátságos, nyílt, optimista, néha ellentmondásos, sokszor elhamarkodottan válaszol, amit az antik időkben úgy fejeztek ki, hogy meleg és nedves természetű, sárga. A flegmatikus típus, a túlságosan földhözragadt, egyhangú, ha, materialista beállítottságú, az ókoriak szerint nedves és hideg természetű, zöld. A melankolikus típusú ember befele forduló, visszahúzódó, komoly, hamar depressziós lesz, az antikok szerint száraz és hideg természetű, sötétkék. Max Lüscher, svájci pszichológus szerint e négy szín az emberi életben önértékelésünk négy alapvető képviselője. A vörös az izgatottságot okozó, aktivizáló önbizalmat adó. Segítségével megtanulunk hinni, bízni önmagunk erejében. A sárga oldottságot tükröz, a változatos viselkedést biztosítja, segítségével megvalósítjuk önmagunkat. A zöld elősegíti az állhatatos viselkedést, biztosítja az becsülésünket. A kék a megnyugtató, a megelégedést kiváltó szín, általa megtaláljuk helyünket a világban.

    Láttuk, hogy a történelem folyamán az egyes színeket gyakran eltérő jelentéssel ruháztak fel, mégis mindenkor jelentős szerephez jutottak. Már Egyiptomban összekapcsolták a színeket horoszkóp jegyeit; a héber ábécé huszonkét betűjéhez huszonkét színt kapcsoltak; az alkimisták a kémiai folyamataikat színekkel jelezték; a Golden Dawn rendjének rózsakeresztje is különböző színeket egyesít magában, jelképezve a különböző elemeket. Napjainkban ismét kezdjük felfedezni a színek igazi jelentőségét, érezzük, hogy nem csak a testünkre, a lelkünkre és a szellemünkre hatnak, hanem betekinthetünk általuk a gondjainkba, felhasználhatjuk őket önmagunk megismeréséhez, erejüket segítségül hívhatjuk a gyógyításhoz. A színek gyógyító rezgését felhasználja az aura-szóma, a színpunktúra is, s te magad is alkalmazhatod a köveken keresztül, vagy az egyszerű szín-meditációnál. S ne feledjük, magunk is színek, vagyis energia vagyunk, érzelmeinket, gondolatainkat, egész lényünket az auránk színeiben tároljuk. A kövek színeikkel hatnak a csakrákra, az adott követ az azonos színű csakrához kapcsoljuk, pl.: a zöld kövek a szív-csakrához tartoznak. Ne feledjük, hogy a kövek kristályrendszereiken, kémiai alkotóikon és egyedi rezgésükön keresztül is hatnak az emberre, így egy kő nem csupán egyetlen csakrán át fejti ki a hatását

    [2-1]

    Fatyol Előzmény | 2005.09.23. 09:03 - #2

    Nézz be ide is!

    Fatyol Előzmény | 2005.09.13. 11:24 - #1

     
    A színek értelmezésének története



    A színek évezredek óta segítségünkre vannak a gondolataink és az érzéseink kifejezésében. Jelentéseikkel annyira összekapcsolódtak, hogy észre sem vesszük a mindennapi használatukat. Ha gyászolunk, önkéntelenül feketébe öltözünk; azt mondjuk, vörös a dühtől, szürke életet el, zöldfülű; megkülönböztetünk fehér és fekete mágiát stb... Elgondolkodtál-e már azon, miért öltözik a pápa lilába, a buddhisták narancssárgába, miért tartanak a bikaviadalokon vörös leplet a bika elé, miért fekete az ördög, és miért fehér a menyasszony ruhája, mit jelentenek a színek?

    Az ősi egyiptomiak mágikus szerepet tulajdonítottak a színeknek.

    Minden alkalommal, amikor az Ozirisz csillagkép megjelent Egyiptomban, a Nílus megáradt, a táj pedig kizöldült. Ozirisz-t, mint a leghatalmasabbat magasztalták, a nagy, zöld férfiistent, aki a termékenységért felelős. Ugyanakkor a halál és az újjászületés fekete istene is, aki áldozati ajándékul csak fekete bikát fogad el. Gyilkos fivére, Seth vörös hajú és vörös szemű volt, úgy tartották, a vörös szerencsétlenséget hoz. Az egyiptomiak legmágikusabb színei ezért az anyaföldet jelentő fekete, a terméketlen sivatagot jelentő vörös, a növekedést jelképező zöld és a fényt szimbolizáló fehér volt. Már a régi, virágzó, magas kultúrákban bolygókat és isteneket társítottak a szemekhez. Az ég változásából következtettek földi események bekövetkezésére, ha a Nap izzó vörös, hamarosan meghal egy király - mondták. A sárgát, az aranyat, a vöröset, a fehéret pozitív, míg a zöldet, a kéket, a feketét negatív kisugárzásúnak tartották.

    A szent sátor, ahol Mózes és Jehova találkozott – függönyei négy színben pompáztak: fehér, vörös, kék, narancssárga.

    Az antik görögök és rómaiak a színek keletkezéséről filozofáltak. A vörös a tűz színe, a fehér a vízé, a fekete a földé, a sárga a levegőé – mondták. Platón ebből a négy alapszínből származtat kilenc másikat. Kialakult a színek rangsora: a rabszolgák szürkét, a szolgák sárgát hordtak, mert a fehér és a vörös az uralkodó osztály színe volt. Az előkelő rómaiak fehér tógát viseltek vörös szegéllyel, az előkelő nők pallájának színe a vöröstől a zöldig terjedt. Az emberi temperamentum négy osztályba sorolása is antik eredetű, Galénosz, a Kr. e. 1. században élt orvostól származik: a kolerikus a görög chole, epe szóból ered és sárga színű; a szangvinikus a latin sanquis, vér szóból ered és vörös színű; a flegmatikus a görög phlegma, váladék, nyák szó származéka és fehér; a görög melasz, fekete és chole, epe szóösszetételből származik a melankolikus elnevezés és ez fekete színű. Ezekhez az embertípusokhoz bolygókat, évszakokat, elemeket és testrészeket kapcsoltak.

    A kabala felső, szellemi háromszöge, amely az isteni teremtés teremtő és befogadó mozzanatát képviseli, vagy elnyeli a fényt vagy visszaveri. Majd a lélek világában jelenik meg a három fő szín és ebből következően a kevert színek. Ugyanakkor a kabalisták foglalkoztak a fény-szín-sötétség hármas egységével. A szín: fény és a sötétség között, ahogyan a lélek szellem és test között. A későbbi kabalisták a színek tulajdonságainak ismeretében ezt állítják: a legalacsonyabb rezgésfokon levő szín sűrű vörös, így a test jelképe, a legvilágosabb sárga a szellemé, a kék pedig a léleké.

    A keresztények a fehér szint az ártatlanság jelképének tartották, amiért a gyerekeket és a szüzeket fehér ruhában és koporsóban temetik el, és amiért a menyasszonyi ruha fehér. A Biblia alapján öt színt emeltek ki: Krisztus mindent megtisztító fehér fényét, ami a tisztaságot, az ártatlanságot jelképezi. A fekete a reménytelenség, a fénytelenség színeként halotti szertartások és a nagypéntek színe. A vörös Krisztus vérének és szeretetének, önfeláldozásának jelképe, így pünkösdkor- kerül előtérbe. A zöld a remény jelképe, a keresztségnél használják. Az ötödik a lila, a vezeklő ember s a korona-csakra színe.

    A középkorban leggyakrabban a következő hét színt használták: vöröset, kéket, zöldet, sárgát, barnát, fehéret, feketét. Csak tizennegyedik század közepétől vesztik el a színek rangbeli szerepüket, jön divatba a szürke, az alsóbb osztályok pedig színesen kezdenek öltözködni. A középkorban a fehérhez kapcsolták a hétfőt, a Holdat, a Rák jegyét; a vöröshöz a keddet, a Marsot, a Kos a Skorpió jegyét; a szerdához a szürkét, a Merkúrt, a Szűz és az Ikrek jegyét; a csütörtök kék színt kapott, a Jupiter, a Halak és a Nyilas tartozott hozzá; a péntek zöld színű volt, a Vénusz uralta, a Bika és a Mérleg kapcsolódott hozzá; a szombat fekete, a Szaturnusz a Vízöntő és a Bak csillagjegy tartozott ide; a vasárnaphoz pedig sárgát, a Napot és az Oroszlán jegyét rendelték. A köveket is színük alapján társították a horoszkópjegyeihez és a bolygókhoz így alakultak ki a születéskövek.

    A kínaiaknál a színek jelentése filozófiai gyökerekbő1 táplálkozik. Már az ősi kínaiak színekkel ruházták fel az égtájakat:

    Észak volt a fekete teknős, hozzá tartozott a Merkúr, a víz elem, a sós íz;

    Kelet a zöld sárkány, Jupiter képviselője, a fa elem és a. savanyú íz;

    Dél a vörös madár, a Mars bolygó, a tűz elem és a keserű íz,

    Nyugat a fehér tigris, a Vénusz, a fém és az erős íz.

    A középpontban álló Föld elem sárga színt kapott, bolygója a Szaturnusz, íze az édes.

    A fekete a téli erő őselve, a bölcsesség erénye;

    A zöld tavaszi bimbózásé, a jóság erénye;

    A sárga az átmeneti rendé, a hűség erénye;

    A vörös a fénylő nyáré, a tisztesség erénye;

    A fehér, ősz színe, a rombolás őselve, az igazság erénye, így érthető, miért gyászolnak a kínaiak fehérben.

    A hinduk színes testekbe öltöztették az isteneiket. A monda a szerint Brahma, a teremtő isten egyszer egy gyönyörű nőt alkotott, és kedvére, csodálatos növényeket és állatokat teremtett. Ám Visnu beleszeretett a hölgybe, ezért megszépítette a teremtményeket, Siva, a Pusztító, aki ugyancsak szerelmes lett, mindent szétrombolt. Így aztán Brahma a szépséges hölgyet felhővé változtatta, de hogy felismerhető legyen, mindegyik isten saját színét lehelte a felhőnőre.

    Brahma kéket, Visnu sárgát, Siva vöröset. A csillogó szépséget végül Brahma, a Teremtő feloldotta, és mesés opállá változtatta.

    Megfigyelhető, hogy Krisna dhótija is általában sáfránysárga, hiszen ez a szín jelképezi a tökéletességet. Rudra, aki Brahma lángoló haragjából született, és akiből Siva megtisztult lénye kialakult, vörös színű, jelképezve a rombolást. A Siva oldalán álló fekete istennő, Káli (szanszkritül feketét jelent) a kozmikus pusztító erőt szimbolizálja. A tűz istene, Agni vörös, míg a víz istene, Varuna sötétkék; Jáma, a halálisten zöld testű és vörös ruházatú; a szél istenének, Vajunak teste fehér, öltözete színes; a Nap istenének, Szúrjának teste szintén fehér, ruházata vörös; Indrának, a Mennyek istennek a teste fehér. A buddhisták narancssárga ruha-, akárcsak Krisna sáfránysárga öltözete a tökéletesség és az önuralom jelképe. Az indiaiak is színeket kapcsoltak az öt elemhez: az éter fekete, a levegő kék, a tűz vörös, a föld sárga, a víz fehér.

    Newton egy prizma segítségével megállapította, hogy a fehér fény a szivárvány minden színét magába foglalja (vörös, narancs, sárga, zöld, kék, ibolya). Később Einstein bizonyította a fény hullámtermészetét. Ez a felfedezés segítséget ad a drágakövek színszóró képességének számszerű meghatározásához, ami a vörös és az ibolya törésmutatója közti távolságot fejezi ki.

    Száz évvel Newton után Goethe megalkotta a színcsillagát. Szerinte a fény megtestesítője a sárga, a sötété a kék, a vörös pedig köztük helyezkedik el. Felfelé mutató, egyenlő oldalú háromszögnek csúcsa így vörös lesz, bal oldali sarka kék, jobb oldali sárga: ez a tiszta színek háromszöge. Ha a szemben elhelyezkedő színeket egyenlő arányban keverjük, létrehozzuk a kevert színek első rendjét: a vörös és a kék adja a lilát, a kék és a sárga a zöldet, a sárga és a vörös a narancssárgát. Így jön létre a goethei hatrészes színkör. Az egymással szemben elhelyezkedő színek a komplementer (kiegészítő) színek, ellenkező hatásúak. Jang a világosság megtestesítője, a meleg, az aktivitás, a Nap, a fény, a férfi jelképe. Az idetartozó, meleg színek a goethei színkör jobb oldalán helyezkednek el: sárga, narancs, vörös. Jin a sötétség, a Hold képviselője, a passzív, női oldal, a lelket, a vizet jeleníti meg, az ide tartozó, hideg színek a goethei színkör bal oldalán tálalhatok: zöld, kék, ibolya.

    A mai pszichológia is felhasználja Galénosz felosztását az emberi vérmérsékletről, de változtatott a hozzá kapcsolt színeken. Általában a legtöbb ember kevert típusú. A kolerikus típus a hamar dühbe guruló, túlzott reakciójú, akinek a vére izzik, öntudatos, aktív, az antik időkben azt mondták, meleg és száraz természetű, vörös. A szangvinikus, a jószívű, barátságos, nyílt, optimista, néha ellentmondásos, sokszor elhamarkodottan válaszol, amit az antik időkben úgy fejeztek ki, hogy meleg és nedves természetű, sárga. A flegmatikus típus, a túlságosan földhözragadt, egyhangú, ha, materialista beállítottságú, az ókoriak szerint nedves és hideg természetű, zöld. A melankolikus típusú ember befele forduló, visszahúzódó, komoly, hamar depressziós lesz, az antikok szerint száraz és hideg természetű, sötétkék. Max Lüscher, svájci pszichológus szerint e négy szín az emberi életben önértékelésünk négy alapvető képviselője. A vörös az izgatottságot okozó, aktivizáló önbizalmat adó. Segítségével megtanulunk hinni, bízni önmagunk erejében. A sárga oldottságot tükröz, a változatos viselkedést biztosítja, segítségével megvalósítjuk önmagunkat. A zöld elősegíti az állhatatos viselkedést, biztosítja az becsülésünket. A kék a megnyugtató, a megelégedést kiváltó szín, általa megtaláljuk helyünket a világban.

    Láttuk, hogy a történelem folyamán az egyes színeket gyakran eltérő jelentéssel ruháztak fel, mégis mindenkor jelentős szerephez jutottak. Már Egyiptomban összekapcsolták a színeket horoszkóp jegyeit; a héber ábécé huszonkét betűjéhez huszonkét színt kapcsoltak; az alkimisták a kémiai folyamataikat színekkel jelezték; a Golden Dawn rendjének rózsakeresztje is különböző színeket egyesít magában, jelképezve a különböző elemeket. Napjainkban ismét kezdjük felfedezni a színek igazi jelentőségét, érezzük, hogy nem csak a testünkre, a lelkünkre és a szellemünkre hatnak, hanem betekinthetünk általuk a gondjainkba, felhasználhatjuk őket önmagunk megismeréséhez, erejüket segítségül hívhatjuk a gyógyításhoz. A színek gyógyító rezgését felhasználja az aura-szóma, a színpunktúra is, s te magad is alkalmazhatod a köveken keresztül, vagy az egyszerű szín-meditációnál. S ne feledjük, magunk is színek, vagyis energia vagyunk, érzelmeinket, gondolatainkat, egész lényünket az auránk színeiben tároljuk. A kövek színeikkel hatnak a csakrákra, az adott követ az azonos színű csakrához kapcsoljuk, pl.: a zöld kövek a szív-csakrához tartoznak. Ne feledjük, hogy a kövek kristályrendszereiken, kémiai alkotóikon és egyedi rezgésükön keresztül is hatnak az emberre, így egy kő nem csupán egyetlen csakrán át fejti ki a hatását

    [2-1]

     
    Barátaim írásai
     

    Az oldal jelenleg csak mint virtuális könyv szolgál a saját írásaim tárolásához. Láthatóan elavult, nélkülöz minden új elemet, ennek az oka, hogy több mint tíz éve szinte hozzá sem nyúltam érdemben.

  • Írj nekem!
  •       

     

    Az új vendégkönyv. Írj nekem!

    A régi vendégkönyv,

     
    ...
    Indulás: 2005-09-05
     
    Barátaim, költőtársaim oldalai
     
    Irodalmi oldalak
     
    Kedvenceim
     
    Érdekességek, tudomány
     
    Egyébb, és csere linkek
     
    IP
     

    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?