Lord of the Rings
Lord of the Rings
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Fajok
 
Számláló
Indulás: 2006-05-16
 
Linkek
 
BfME /ismertető/
Lord of the Rings: The Battle For Middle-Earth

A Gyűrűk Ura kétségkívül a XX. század egyik legmonumentálisabb szépirodalmi műve. A J.R.R. Tolkien által megálmodott világ milliókat varázsolt el az elmúlt ötven évben, és minden bizonnyal további milliókat fog szórakoztatni az elkövetkezendő ötven esztendőben. A regény újbóli felfedezése a Peter Jackson által készített filmtrilógiának köszönhető, mely ismételten az érdeklődés középpontjába állította Tolkien könyvét. Amint az első film, a Gyűrű Szövetsége nemhogy beváltotta, hanem toronymagasan felül is múlta a hozzá fűzött reményeket, azonnal nagyüzemben beindultak az addig főként várakozó álláspontra helyezkedő kiadók. Rögtön tucatnyi játékot jelentett be a jogokat birtokló két óriás, az Electronic Arts, és a Vivendi (ez utóbbinak nem a filmhez, hanem a regényhez kapcsolódik licencük), melyek megjelenését igyekeztek az új filmek debütálásához igazítani. Lassacskán körvonalazódott két RTS képe is, egy-egy a két kiadó részéről, melyek közül elsőként a finoman szólva is haloványra sikeredett War of the Ring jelent meg a Vivendi szárnyai alatt. Sokaknak kedvét szegte ez a próbálkozás, de szintén sokan messiásként várták a Battle for Middle Earth-öt, hiszen az EA forradalmi újításokat, meseszép grafikát és a fejlett MI-t ígért – szinte csak világbékét nem...

Mindezen előzmények után nemrég megjelent a Battle for Middle Earth, amely ugyan nem mondhatja el a „veni, vidi, vici” ősi formuláját, ugyanakkor az EA többi játékához hasonlóan tisztes iparosmunkának számít. A játék a Gyűrűháború eseményeire fókuszál, egyrészt bemutatja a jól ismert nagy Szauron-legyakási hőskölteményt, a kezdetektől egészen a Szem kirobbanó sikeréig, másrészt pedig a „mi lett volna ha” koncepció keretein belül végigkövethetjük Szauron és csatlósai útját, amint módszeresen meghódítják Középföldét. Szerencsére a két hadjárat nem pusztán két, hanem négy játszható felet takar: Gondort, Rohant, Vasudvardot és Mordort. A StarCraft óta kötelező a népek/fajok közti markáns különbségtétel, így értelemszerűen a Battle for Middle Earth-ben sem pusztán a textúrák különböztetik meg az egyes népeket.

Aragorn népe, Gondor elsősorban a defenzív épületeket részesíti előnyben, cserébe viszont a hős-repertoárjuk igazán figyelemreméltó: Boromir, Faramir, Pippin és Gandalf. A rohírok népe elvileg dúskál a különféle lovas egységekben, azonban gyakorlatilag két egész darab lovasfajtával rendelkezik: íjassal és lándzsással. Hősök terén kielégítő a változatosság: Aragorn, Gimli, Legolas és Éomer erősíti ezt az oldalt. A hatalomvágytól elvakított Szarumán seregei főként a közepes erősségű uruk-hai orkokból állnak – gyengeségeiket számbeli fölényük ellensúlyozza. Erőteljesen gyengíti ezt az oldal, hogy válaszható hősből mindössze kettőt képes csatasorba állítani: az egyik maga Szarumán, a másik Lurtz, az uruk-hai-k vezére. A hatalmas Mordor seregei kellően kifejezik Szauron alattvalóiról vallott filozófiáját: a hűséges alattvalók gyorsan pótolhatóak, ennek jegyében ingyen gyárthatjuk a meglehetősen gyenge orkokat. Hősök terén nincsenek túlzottan eleresztve Szauron seregei: mindössze három ilyen különleges egységgel rendelkeznek, igaz, a két nazgul és az Angmari Boszorkányúr előtt kevés lény tud pár másodpercnél tovább megállni.

Egy momentum van, amely igaz az összes választható félre, ez pedig a Battle for Middle Earth egyik, ha nem legnagyobb hibája: iszonyatosan kevés egység van a játékban! Mindez nem holmi überkriticista megállapítás, pusztán a tényállás ismertetése. Nevetségesnek tartom azt, hogy mikor az összes játékstílus – így az RTS-ek is – egyre komplexebbek lesznek, akkor az EA Pacific veszi magának a bátorságot, és 180 fokos fordulattal hihetetlen módon leredukálja a játékban található egységek számát. Természetesen nem várok el Total Annihilaton-szerű, száz körüli egységfelhozatalt felenként, azonban a minimálisan hozható tucatnyi egységet már igen. Ezzel szemben átlagosan három-négyféle egységgel találkozhatunk a játék során, amely szám kissé messze esik az üdvösségtől. További probléma, hogy az egységek szerény számát palástolandó a fejlesztők kiötlötték az eddig megszokott egységfejlődés új változatát. Ennek jegyében Battle For Middle Earth-ben harcosaink fegyverzetét, páncélját, különleges támadásait nem egyszer kell kifejleszteni, hogy azután az összes később gyártandó egység is azt használja, hanem külön-külön kell kifejlesztenünk még a legutolsó peon tulajdonságait is! Ez a mikromenedzsment fölösleges, időrabló szöszmötöléshez vezet, arról nem is beszélve, hogy a csaták forgatagában ember legyen a talpán, akinek jut ideje a különösen tápos egységek kommandírozására is.

A forradalmian új koncepciók a játék épületépítési részét is elérték, ennek jegyében előre kijelölt territórium áll rendelkezésünkre, ahol a bejelölt helyeken tudunk épületeket felhúzni. Háromféle „telek” található a játékban: van kicsi rúna, ide védekező épületeket rakhatunk, közepes, mely a termelő épületeket fogadja magába, közepesen nagy rúna, amely a különféle épületek helyszíneként szolgál, nagy, amelyre tábort lehet építeni, és van főrúna, amelyre kastélyt, tornyot építhetünk – itt képezhetjük ki szeretett hőseinket. Ezen kolosszális újítás célja kettős. Egyrészt a „műkedvelő” játékosok is könnyedén elboldogulnak a programmal, ami az eladások tekintetében mindenféleképpen kedvező dolog az EA számára, másrészt a jól behatárolt telkek miatt a designereknek, pályatervezőknek sokkal könnyebb dolguk volt a hadjáratok megalkotásakor – lehet tudni, hogy ki, mikor, és hova támadjon, illetőleg honnan várható támadás. Üdvözölni nem tudom a játékos szabadságának ilyetén megkurtítását, azonban bosszankodni sincs értelme, hiszen mindez nem a fejlesztők baklövése, sokkal inkább az EA üzletpolitikájának része, amely pediglen nagy hangsúlyt fektet a már említett hétvégi játékosokra is. „Vox populi vox dei” – A nép szava Isten szava.

A Battle for Middle Earth grafikájára túl sok panasz nem lehet. A fejlesztők a C&C: Generals SAGE motorját fejlesztették tovább, aminek eredményeképpen rendkívül részletesen kidolgozott egységekkel és környezettel találkozhatunk a játékban. Az olyan apróságok, mint a különféle érzelmek megjelenítése sokat dobnak az összképen, egyes varázslatok láttán pedig elégedetten csettinthetünk, s konstatálhatjuk: ez maga a megtestesült vizuális orgazmus. Mindennek természetesen ára is van, főként a régiónkban meghonosodott pici-puha, antiknak mondható gépek szemszögéből nézve a dolgot, azonban az, hogy a játékokat nem az átlag magyar gyermek gépére optimalizálták aligha hathat a meglepetés erejével.

A hangok és a zene tekintetében túl sokat nem lehet elmondani – ez a rész úgy tökéletes, ahogy van. A játékhoz a filmek hanganyagát használták fel, így minden egyes kiáltás, ork halálhörgés a helyén van, minderre csak hab a tortán a filmtrilógiához komponált zene megléte, mely nagyban segíti a játékba való beleélést.

Érdekes játék a Battle for Middle Earth. Egyrészt a hihetetlenül kevés egység, az előre meghatározott építkezési pontok, továbbá a játékban fel-feltűnő, Tolkien regényéhez méltatlan jelenetek sokat rontanak mind az összképen, mind a hangulaton. Másrészt viszont tény, hogy a csatajelenetek, az audiovizuális rész magával ragadó, és sok ponton sikerült visszaadniuk a regény és a filmek hangulatát. Kár az apró hibákért, és a nem is oly apró „innovációkért”, mert ezek nélkül igazán kiemelkedő alkotás lehetett volna a Battle for Middle Earth.

 

 
 
Szereplők
 
Humor
 
Egyebek
 
LotR játékok
 
Birodalmak
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak