//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:


Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16


 

 

Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik
szívem. Zsoltár 28,7

… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti."  Karl Barth

.


Theológia, Történelem, Graduál, Zsoltár


Heidfogel Pál

lelkészi önéletrajz - 2015


Családi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Káté 1563

 

II. HELVÉT HITVALLÁS

 

A GENFI EGYHÁZ KÁTÉJA

A GENEVAI Szent Gyülekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudományában gyermekeket tanító  FORMATSKÁJA 

M.Tótfalusi Kis Miklós által 1695 esztend 

A Genfi Egyház Kátéja 1695 Ennek ismertetője.

Kálvin János: A Genfi Egyház Kátéja Pápa 1907.
www.leporollak.hu - Németh Ferenc munkája

Hermán M. János: A Genfi Káté útja Kolozsvárig

- Fekete Csaba Káté, egyház,tanítás 

 

IRTA: Kálvin János

 

KÁLVINRÓL IRTÁK

 

Kálvin évfordulók

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bibó István

 

Biblia - Ó és Újszövetség Próbakiadás -

 

Bibliakiadások, könyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia év, évek után

 

Dr Csehszombathy László
szociológus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyházi Zsinatok és Kánonjai

 

FORRÁSMŰVEK

 

GALSI ÁRPÁD
Jakab, az Úr testvére

 

A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...

Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .

E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben,  a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal


2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó

 

 

Dr GÖRGEY ETELKA lelkipásztor, iró

 

1. Közösség az Ószövetségben

2. Biblia és liturgia

3. Pártusok és médek...

4. Isten bolondsága

5. Éli, éli, lama sabaktani?

6. Minden egész eltört?

7. Siralmak és közösség

 

HARGITA PÁL
református lelkipásztor


Istvándi 1924-1996 Pápa

 

Keresztény filozófia

 

Dr (Kocsi) KISS SÁNDOR

 

Kommentár 1967 és

 

Dr KUSTÁR ZOLTÁN

 

MÉLIUSZ JUHÁSZ PÉTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PÓTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LÁSZLÓ püspök

 

SZEGEDI KIS ISTVÁN


1505 - 1572 REFORMÁTOR

 

SZENCI MOLNÁR ALBERT

1574 - 1633

 

Theológiai irodalom

 

Temetési beszédek

 

DR TÓTH KÁLMÁN
theológiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TÖRÖK ISTVÁN

 

Dr. VICTOR JÁNOS (1888-1954)

 

Régi magyar Irodalom

 

Régi könyvek és kéziratok

 

XX. század Történelméhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formátum

 

Teremtésről

„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
 
 
- Cikkek, írások, tanulmányok
- Cikkek, írások, tanulmányok :

11. A Szentháromság titka

11. A Szentháromság titka


TÖRÖK ISTVÁN

 

A Szentháromság titka

 

Kétféle ismeret

 

Confessio 1995/3

A Szentháromság ismerete nem érhetõ úgy el, mint a természettudósnak a körülvevõ világ rejtelmei. A világ jelenségei láthatók, megfoghatók, a mûszerek segítségével érzékszerveink hatókörén túl is kutathatók. Alkatuk minémûsége, mozgásuk törvényszerûsége, összefüggésük titka a tényekre épült fantáziával felfedezhetõ, aztán számításokkal, kísérletekkel igazolható. Végeredményei találmányok formájában, céljaink szolgálatába állíthatók.

Ezzel szemben Istenrõl csak annyit tudhatunk, amennyit kijelentésében önmaga közöl velünk. Tudhatjuk, hogy a világon túl lakozik, az egek-egében, ahová hús-vér emberek, sztratoszféra-repülõk sem juthatnak el. Ám a magosságos Isten itt alant is jelenvaló és szüntelenül munkálkodó. Úgy alkotott meg minket, hogy a világ titkaiba behatolhatunk, felfedezéseinkkel magunknak jólétet, kényelmet alkothatunk.

Amikor a civilizáció javait élvezzük, villanyfényt, telefont, számítógépet használunk, autón vagy repülõgépen utazunk, bonyolult orvosi mûszerektõl gyógyulásunkat várjuk, nem is gondolunk arra, hogy emberkézen a találmányok ellenünk is fordulnak. Nagy tudományos felkészültséggel, roppant költséggel adózásból példátlan méretû haditechnikát fejlesztünk ki, hatásosnál hatásosabb tömegpusztító, életrendünket kiforgató eszközöket. Ezek nemcsak embertelen háborúkba sodornak, hanem egyébként is a gonosztettek elszaporodásáaval, sõt, nemzetközi bûnszövetkezetek kialakulásával járnak, amelyek rémtetteikkel a béke éveit is megrázzák és elbizonytalanítják.

Ebben a helyzetben a Krisztus-hit a fékevesztett gonoszság gyökereit tárja fel és saját eszközeivel küzd az emberséges életért. A technikai vívmányaitól elragadtatott embert igyekszik valóságlátásra bírni, önpusztító indulatából kijózanítani. – Végsõ fokon errõl van szó akkor is, midõn témánk szerint a Szentháromság üdvtörténeti célját próbáljuk megértetni, az erre vonatkozó tanítás magyarázatával.

Az üdvtörténet vázlata

A kijelentés elsõ mondanivalója: a világot és benne az életet Isten teremtette, és reá gondviselését kiterjesztette. Az embernek szabadságot adott és ezzel felelõs megbizatást, hogy a teremtés környezõ világának õrizõje legyen. Az ember azonban ennél többre vágyott, olyan akart lenni, mint maga az Isten. Így jött be a világba a bûn, és ez öröklõdik nemzedékrõl nemzedékre. Odáig megy, hogy mint istentagadó, az ember voltaképp önmagát ülteti Isten helyébe.

Ekkorra már a foglalkozások elkülönültek; a földhöz legközelebb a földmûves maradt. Az isteni gondviselés itt még közvetlen tapasztalat lehet, bár helyenként kétség támad, nem a rendszeres öntözés és a mûtrágyázás lépett-é a gondviselés helyébe? A jó gazda mégis tudja, az acélos búza, a piacképes gyümölcs más egyébtõl is függ, mint a fáradozástól és a leleménytõl, és nem utolsósorban a felülrõl kapott termõ erõtõl. Rossz években éppen ennek a tudata menti, hogy igyekezete értelmét veszítse.

Még a gyárhoz, irodai asztalhoz, iskolai padhoz kötött dolgozó is úgy végezhet Isten teremtményéhez méltó munkát, ha a gépek szolgálatát, az ügyintézést, a tanítást áthatja a „megõrzés” teremtõi parancsa. Akkor nem válik szakértelme szokványos, lelketlen tevékenységgé. Az isteni gondviselés még egy új tényezõt is iktatott a bukott emberiség életébe: egy kis népet, Izraelt szövetségébe fogadta, és számára az élet törvényét tíz parancsolatba foglalta. Ennek kettõs az értelme: adomány és feladat. Ha Izrael hûséggel betölti a törvényt, a népek példaképévé válik, ha pedig nem engedelmeskedik, annak következményeit viseli. A nép azonban inkább a törvény betûjéhez, mint annak szelleméhez igazodott. Így vált a környezõ hatalmak kiszolgáltatottjává. Éppen a Római birodalom megszállását szenvedte, mikor a várva várt Megváltó, Krisztus személyében elérkezett hozzá. Krisztus eljövetele, a teremtés után a kijelentés második nagy mondanivalója. Vele új korszak indult a világtörténetben, Izraelre nézve pedig nagy próbatétel. A szegényes Názáretiben, mint tudjuk, kevesen ismerték fel a Krisztust. A választott nép nagy többsége mást várt benne, pedig közöttük tanított, csodákat tett és élte az igaz emberéletet. A nép azonban a mennyei Atya életújító karjai helyett csak a politikai szabadítást várta tõle. És mert nem ezt kapta, ellene fordult, és keresztre feszíttette.

Kevéssel utóbb, a csalódott nép fellázadt a megszálló hatalom ellen, harca bukással végzõdött. Jeruzsálem, templomával együtt elpusztult, a nép pedig országát vesztve szétszóródott az idegen világban. Választottsága tudatában, szétszóródva is csodálatosan fennmaradt, emlékeztetõül és figyelmeztetõül a többi nép számára. Szörnyû próbáltatásai közt is élõ reménységgel várja, hogy a könyörülõ Isten nem felejti választott népét, és szétszórtságából egyszer majd összegyûjti az új Jeruzsálemben.

És mi, magyarok, hogyan róttuk történelmi utunkat? Az új hazában, mint Krisztus-hitre tértek, küzdelmes századok során állami életet, civilizációt és kultúrát alakítottunk ki, amely Mohácsot és Trianont is kibírta. De mintha ma az eredeti küldetéstudat, a régi hit, a bizalom lelki ereje társadalmunkban megroppant volna. A reánk nehezedõ években a zúgolódás mellett sok helyt a kétezer év elõtti, hamis váradalmában csalódott Izrael „feszítsd meg!” kiáltozása is visszhangoznék… Pedig Krisztus szava itt is végzi életújító, reménytkeltõ munkáját. Aki befogadja, a jövõt építi.

Utóbb a Szentlélek jelenleg folyó munkáját említettük. Ez a kijelentés harmadik nagy mondanivalója. Már emberi testben nincs közöttünk Krisztus, de a búcsúzáskor megígérte: „vigasztalóul” elküldi Szentlelkét. Pünkösdkor be is következett a Szentlélek kitöltetése. Ez úgy felbátorította a tanítványokat, hogy Péter forradalmi erejû prédikációt mondott az ünnepre sereglett sokaságnak. Beszéde nyomán ezrekkel gyarapodott a gyülekezet. A Szentlélek azóta is munkál láthatatlanul a lelkekben. Életre kelti bennünk Krisztus üdvüzenetét. Ez és semmi más az Õ üdvtörténeti küldetése.

Ezt azért kell hangsúlyoznunk, mert a görögkeleti egyház (nem tévesztendõ össze a görög katolikus egyházzal!) csupán az Atya küldöttét látja benne és szélesebb munkakört tulajdonít a Szentléleknek. Így alakult ki a keleti egyházban a bizantinizmus, amely az állam iránt a feltétlen engedelmességet írja elõ. A vérszomjas háborús hódítást is csak helyeselheti.

Az Atya küldte a Fiút, az Atya és Fiú küldi a Szentlelket. Így tûnik elénk az üdvtörténetben az egy Isten. Ez a Szentháromság-tan mondanivalója. Alapjában véve olyan egyszerû, egy értelmes ifjú is megértheti, és ami ennél sokkal fontosabb: hitben átélheti. Titokzatos kérdések elé akkor állít, ha utólag részletezni, elemezni akarjuk, elméletileg is tudatosítani próbáljuk. Ezt mégis meg kell kísérelnünk, tartozunk vele hittestvéreinknek és a kívülállóknak is.

Ha eddig a Szentháromság-tan üdvtörténeti hosszmetszetét adtuk, végezetül még a tan keresztmetszetét is megkíséreljük felvázolni.

A tan alkotóelemei

Minden élõ nyelv állandó fejlõdésben leledzik. Szavainak jelentése változik, és új meg új szavakat is alkot. Ez alól nem kivétel egy olyan régi kijelentésmagyarázat, mint a Szentháromság-tan nyelvezete sem.

Ha ma személyt mondunk, több mint két évszázada, a felvilágosodás kora óta személyiségre gondolunk, aki a többi embertõl különbözõ, egyénileg különálló. Ha ma Istenre azt mondjuk, hogy benne három személy van, akkor három teljesen különbözõ isteni lényre gondolunk, ez pedig már nem egy Isten, hanem három Isten. Mi pedig az egyistenhívõk táborába tartozunk!

Ezért ma már kevésbé félreérthetõ, alkalmasabb kifejezést keresünk, és azt mondjuk, az egy isteni valóság három létmódban munkálkodik. Õ az Atya-Fiú-Szentlélek, mert ebben a három létmódban jelentette ki önmagát az üdvtörténet folyamán. A kijelentés alapján azt is tudjuk róluk, hogy Õk mindhárman öröktõl fogva az örökkévalóságig léteznek. Együvétartozásukról pedig a családi életbõl vett képes kifejezéssel mondjuk: az Atyától „született” vagy „nemzetett” a Fiú, az Atyától és a Fiútól „származott” a Szentlélek, mint az Atyának és a Fiúnak a „lehelete”. A Biblia többször is Krisztus Lelkének mondja. Errõl feledkeznek meg némely szektaalapítók, amikor a Szentlélektõl vett belsõ megvilágításra hivatkozva mindenféle különcségeket mondanak, amik nincsenek benne a Bibliában. Hangzatos spekulációk ezek, amelyeket éppen ezért tévtanoknak bélyegez a Szentírás, és ismételten óva inti a Krisztus-hívõket, hogy a tévtanítók hálójába ne kerüljenek. A hittõl elidegenedett állami vezetés ezeket éppúgy kezeli, mint a történelmi egyházakat, néha még elõnyben is részesíti amazokkal szemben.

Fentebb már hangsúlyoztuk a létmódok valóságos istenségét. Összetartozásuknál fogva mindhárman részt vettek már a teremtésben, és együtt munkálkodnak az üdvtörténet kezdetétõl fogva annak végéig: Krisztus visszajöveteléig, amikor ítéletet tart hívõk és hitetlenek felett, mint aki övéinek és ellenségeinek is Ura és Királya.

Tehát ne úgy képzeljük a dolgot, hogy Krisztus csak Húsvét óta, a Szentlélek pedig csak Pünkösd óta létezik mennyei méltóságában. Tévedés azt gondolni, Õk csak ideiglenes eszközök a mennyei Atya kezében, vagy valami alistenek, akik üdvtörténeti segédkezésükért utólag kaptak volna isteni rangot. Õk eleve valóságos Istenek a valóságos Istenbõl. Így halljuk és így hisszük ezt a hozzánk intézett kijelentésben, a Szentlélektõl ihletett Igében, Isten minket megszólító szavában.

Éppen mert ilyen a Szentháromság egy örök Isten, a létmódok sohasem keresztezhetik egymást, a Biblia nem ismer istenharcot, mint mondjuk a görög-római hitregék.

Külön kérdés számunkra Krisztusnak Karácsonnyal kezdõdõ földi vándorútja, kialakuló váltságmunkája. Õ, mint kettõs neve, a Jézus Krisztus név is mutatja: a valóságos emberi és a valóságos isteni természet együttes, elválaszthatatlanul öszszetartozó megjelenése. Erre a csodára nincs magyarázat. Hogy tudott egy falusi ácsmester családjában felnõtt ifjú szavaival írástudókat csodálatba ejteni? Késõbb, mikor tanítani kezdett, hogy tudott egyszerû halászokkal, dörgölt vámszedõkkel, ravasz farizeusokkal, tanult írástudókkal, politikai hatalmakkal szemben egyaránt helytállni? Hogy tudott a Hegyi Beszédben a törvény betûje helyett a törvény szellemére rámutatni, sokszínû politikai helyzeteken rögtön világosan átlátni, sötét családi vagy társadalmi bonyodalmakban is világosságot gyújtani, betegekért csodákat tenni, bûnös emberek közt tisztának maradni? – Csak annyit mondhatunk: kettõs természetet hordozott, úgy tudta a sok értetlenséget, a gyanúsításokat, hamis vádakat, a borzalmas testi-lelki szenvedést elviselni. Mindezt értünk viselte el.

Annyit tudhatunk: isteni természete nem volt bezárva emberi természetébe. A véges emberi természet a végtelent nem fogadhatja be. Isteni természete emberlétekor nemcsak a testben volt, hanem láthatatlanul betöltötte a teremtett világot is. A Szentháromság titka személyében itt járt közöttünk, de Szentlelke által megvilágosított Igéjében, ismétlem, itt jár ma is, az ellene fordult, reménytvesztett világban, hivatást ébresztõ, reménytkeltõ, életújító hatalmában. A befogadásához hit kell, a hit pedig a Biblia egésze szerint sohasem elmélet, hanem cselekedet, magatartás, tehát életet jelentõ szó. Az egymagában maradt elmélet a Biblia szerint „meghalt magában”.

Befejezésül csak annyit: a Biblia részletes Szentháromság-tant nem fejt ki, de ez a tan az üdvtörténet eseményei, cselekedetei, tettei mögött mindenkor ott van. Az egyház errõl szóló tanítása a Biblia alapján készült, onnan kielemzett összefoglalás. Sokszorosan megvitatott emberi szavakkal isteni titkokra utal.

 

 

Szabolcska Mihály
Uram, maradj velünk!

          

Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?

tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!

 

 

 

Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!

 

Istvándi történetéhez

 

ÁROKHÁTY BÉLA
1890-1942
zeneszerző, orgonaművész, orgonatervező, karnagy
79 éve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHÁLY
1912 - 1988 - 2021
33 éve halt meg

 
Garai Gábor Jókedvet adj

Garai Gábor: Jókedvet adj

                  ennyi kell, semmi más

   Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
   A többivel megbirkózom magam.
   Akkor a többi nem is érdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
   nem kell más, csak ez az egy oltalom,
   még magányom kiváltsága se kell,
   sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
   ha jókedvemből, önként tehetem;
   s fölszabadít újra a fegyelem,
   ha értelmét tudom és vállalom,
   s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdődő és folytatódó bolond
   kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
   ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LÁSZLÓ
1892-1963-2021
58 éve halt meg

 

Protestáns Graduál

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok egy zsoltárpárjának tanulságai
 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok és a viszonyítás megoldatlanságai (délvidéki graduálok: bélyei, kálmáncsai, nagydobszai)


látogató számláló

 

Zsoltár és Dicséret

 

Egyháztörténet

 

Tóth Ferentz

 

Történelem

 

Történelem. Török hódoltság kora

 

Dr SZAKÁLY FERENC


történész 1942-1999 - 22 éve halt meg

 

Világháborúk - Hadifogság
Málenkij robot - Recsk

 

Keresztyén Egyházüldözés
Egyház-politika XX.század

 

Roma múlt, jövő, jelen

 

PUSZTULÓ MAGYARSÁG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta nekünk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segítsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkán szerettük,

   Kikért szálltunk hősen, együtt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelkünknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformán raktuk a szépet

   Barátnak és ellenségnek,

   Mert muszáj.

 

   Egyformán s mindig csalódtunk,

   De hát ez már a mi dolgunk

   S jól van ez.

 

   S szebb dolog így meg nem halni

   S kínoztatván is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARÁCSONY ÜNNEPÉRE

 

HÚSVÉT ÜNNEPÉRE

 

PÜNKÖSD ÜNNEPÉRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Történetek
másolható, nyomtatható

 

WEÖRES SÁNDOR

A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát. 

 

 

A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal                      Oldal tetejére          látogató számláló

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!