▀▄▀▄▀ darkfish94▀▄▀▄▀
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Játék leírások
 
South Park ajánló
 
Boldog névnapot

 
Rakj a kedvencekhez
Rakj a kedvencekhez!
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Google kereső

Google

 
Zene
 
Holdfázis

 


Holdfázis
 
Grand Theft Auto: San Andreas

hozzáállást generál, mint a GTA sorozat. Már az első, usque nyolc éve megjelent rész is felborzolta a kedélyeket véres játékmenetével, amit csak fokozott a 99-es második rész. Ettől a ponttól kezdve számos aggódó szülő, önjelölt erkölcscsősz és hozzá nem értő újságíró egyik kedvenc célpontja volt a játék, mely szemükben a céltalan öldöklést és csemetéik módszeres megrontását jelképezte. Azonban mindezen állatfajták heves tiltakozása ellenére az új keletű GTA trilógia – melynek nyitó része a PC-re 2002-ben megjelent GTA3, záróakkordja pedig a most debütált San Andreas – jószerivel minden eladási rekordot megdöntött. Mindenki kedvenc vérgőzös, cinikus, hatalmas szabadságot adó „ bűnözőszimulátora” két év szünet után visszatért, hogy még több eltévelyedett, naiv gyermeki lelket kalauzoljon a Pokol irányába. A San Andreas – továbbiakban SA – a jól bevált folytatások hagyományaira építkezik: szebb, jobb és nagyobb, mint kistestvérei, és kisebb hibáitól eltekintve a sorozat eddigi legjobb darabja. Az időpont a kilencvenes évek eleje, mikor is Los Angelesben bandaháborúk dúltak, s az ember soha nem tudhatta, hogy a nyilvántartott több mint félmillió bandatag melyikébe fog belefutni a sarkon, s hogy eme randevú után nem fog-e vízszintes testhelyzetbe fordulni. A helyszín és az időpont tökéletes, az atmoszféra elhiteti velünk, hogy igaz „gettóniggerek” vagyunk, kinek barátnői számánál csak tetoválásainak és ellenségeinek száma a nagyobb.


Az alapkoncepció nem változott: kapunk egy irdatlan nagy területet, várost (ez esetben hármat is), szabad játékmenetet és különféle küldetéseket felettébb rosszarcú emberektől. A górcső alá vett terület jelen esetben San Andreas, mely erőteljesen hajaz Kalifornia államra, némi nevadai beütéssel: Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) és Los Venturas (Las Vegas) városokban terrorizálhatjuk a piti gengsztereket és nagymenő maffiózókat – a jobb sorra érdemes honpolgárokról nem is szólva.

Ezen adatokból a figyelmes játékos egyetlen konklúziót szűr le: valami egészen elképesztő nagyságú játéktérrel van dolgunk! A legszebb mindebben az a momentum, hogy a Renderware motor továbbfejlesztett változata ezt az egybefüggő terület mindennemű töltögetés nélkül képes megjeleníteni, töltés kizárólag az épületekbe való belépéskor van. Mindennek természetesen ára is van, amely főként a motor elavultságából és a megjelenített terület nagyságából fakad: a San Andreas nem az általa nyújtott vizualitással fog elkápráztatni bennünket, a grafika sokkal inkább mondható hangulatosnak és karakteresnek, mintsem szépnek. A karakterek és a különféle objektumok a baltával faragás jeleit mutatják, és hiába vannak olyan, most debütált különféle effektek, mint a tükröződés vagy árnyékok – már amennyiben lehet árnyéknak nevezni egy azonosítatlan eredetű fekete pacát.


Felülemelkedvén a 2005-ös dátumhoz mérsékelten idomuló grafikán, a dicső elődök kezdéséhez kísértetiesen hasonlító prológusban találjuk magunkat: főhősünk, Carl „CJ” Johnson épp megérkezik a számunkra oly ismerős Liberty Cityből, mikor is rögtön felültetik a rend korrupt őrei, családja, bandája romokban, avagy a föld alatt hever. Így most is szinte a nulláról kell felépítenünk alvilági karrierünket, mely folyamat közben pár barátra, és szokás szerint irdatlan mennyiségű ellenségre teszünk szert. A különbség a sorozat előző részeihez képest az, hogy a San Andreasban a küldetések jelentékeny részét nem egyedül, hanem többedmagunkkal fogjuk végrehajtani.

Talán a The Sims és klónjainak áldásos hatása, talán a Rockstar berkeiben érezték úgy, hogy sürgősen kell egy jó PR értékkel bíró innováció a játékba, mindenesetre tény, hogy a SA-ban debütál karakterünk teljes átszabhatóságának lehetősége. Mint minden földi halandónak, CJ-nek is szüksége van éltető táplálékra, gyúrnia kell, ha tiszteletet parancsoló muszklikat akar növeszteni, ha profivá akar válni valamely fegyver kezelésében, akkor sokat kell azt használnia, ha nagyobb tüdőkapacitás akar, többet kell búvárkodni, és így tovább, szinte a végtelenségig. Mindez talán riasztónak hathat első hallásra, azonban a képzettségek folyamatosan nőnek, általában semmit nem kell tennünk érte, nem bonyolítja tovább a játékot – ez alól két opció, a gyúrás és a kinézetünk tuningolása a kivétel.


Fizikumunk növelése érdekében edzőtermekbe járhatunk, mely egyfajta – némileg idegesítő és dögunalmas – minijátékként is felfogható: alapállásban a space és a bal egérgomb egyidejű vad kattogtatásával érjük el, hogy CJ súlyzózzon. Bár csak a játék elején rabol el némileg jelentékenyebb időintervallumot életünkből az erősítés, javasolt egy könyv magunk elé tétele. Az öltözködés valamilyen szinten már az örökbecsű Vice Cityben is megjelent, azonban most már nemcsak alkalmanként ölthetünk új ruhát, hanem különböző stílusú és árkategóriájú üzletek közül választhatunk. Vizuális tuningra az öltözködésen kívül még a tetováló- és fodrászszalonokban nyílik lehetőségünk, melyek a ruhaboltokkal karöltve akár kései 2Pac, avagy színesbőrű Clone 47 hasonmást is faraghatunk CJ-ből, a kombinációs lehetőségek száma ha nem is végtelen, de több mint kielégítő.

Azonban nemcsak héroszunkat alakíthatjuk kedvünk szerint, hanem ezt a kezünk ügyébe kerülő járművekkel is eljátszhatjuk, hiszen szinte mindegyik autónak megvan a maga átalakítási lehetősége. Ezzel az egyetlen probléma az, hogy a járművek továbbra is a könnyen megszerezhető, és meglehetősen gyorsan amortizálódó szállítási eszközök funkcióját töltik be, továbbá a missziók jelentékeny részénél csak előre megszabott járművet használhatunk, így ezen opció sokkal inkább jópofa, mint használható.


A küldetések maradtak a megszokott „menj ide, szerezd meg, trancsírozd fel, védd meg” sémáknál, azonban a sorozat korábbi tagjaihoz hasonlóan oly’ nagy kreativitással lettek megalkotva, hogy szavunk sem lehet a változatosságot illetően. A játékelemek tekintetében nőtt a választék, sok küldetést kell repülővel végrehajtanunk, továbbá pár alkalommal találkozhatunk a játékosok körében igen vegyes érzelmekkel fogadott „zenés-táncos est”-nek aposztrofálható, általában hároméves kortól javasolt programokban feltűnő ügyességi feladatokkal is. A nehézségi szint nem lineárisan növekszik, még a játék vége fele is találkozhatunk könnyebb küldetésekkel, bár a GTA hagyományoknak megfelelően számos izzasztó misszióval is találkozhatunk. Ez utóbbiak hatásaként alighanem igencsak megugranak a billentyűzet- és egéreladások, hiszen egy tizedik alkalommal elszúrt misszió után mi más van kéznél, amin kitöltheti dühét az egyszeri játékos...

A dühkitöréseket azonban főként a számos programhiba generálja, melyek idáig nem jellemezték a GTA sorozatot, azonban most elemi erővel debütálnak a San Andreasban. A játék kifejezetten allergiás a mára már alsókategória alja alá süllyedt kártyákra (Radeon 9200, GeForce FX 5200), de voltaképpen bármilyen grafikuskártyán könnyedén bemondja az unalmast. Bár ritkán, de még az is előfordul, hogy maguk a küldetések bugosak, ami tovább csökkenti a játékosok klaviatúráinak élettartalmát.


Az audio rész igazán hagyományőrzőnek tekinthető: kivetnivalót nem lehet találni benne. A Rockstar most is kilóra megvette a nyolcvanas évek végének, kilencvenes évek elejének zenei termését, s ez esetben a játék egészéhez remekül passzoló rap/hip-hop került előtérbe. Meglehet sokan – köztük én is – vadul hányják magukra a keresztet, miközben gyorsan hátrálnak, ha e műfaj nagyobbik részére gondolnak, azonban – főként Los Santosban – tökéletesen illeszkedik az atmoszférához Dr. Dre, 2Pac, Ice Cube avagy a Cypress Hill által generált zenebona, míg például „vidéken” az ember rá-ráhangolódik a K Rose country adóra. A szinkronhangok ezúttal is rengeteg sztárt rejtenek: Ice T, Samuel L. Jackson, Peter Fonda, James Woods, hogy csak párat említsek.

A hatalmas várakozás dacára pár óra játék után sokan kissé csalódottak voltak/lesznek a San Andreasban, hiszen első, sőt, második látásra is nélkülözi a komolyabb innovációkat, ráadásul az eddig példásan stabil motor most némileg gyengélkedik. Azonban nem szabad az első élmények alapján megítélni a San Andreast, hiszen az idő előrehaladtával egyre érdekesebbé és fordulatosabbá válik a történet, a lehetőségek kibővülnek és rájövünk: hibái ellenére az egyik legkiemelkedőbb GTA epizóddal van dolgunk.

 
Látogatóink
Indulás: 2007-01-08
 
Time
 
Naruto
 
Szökés (Prison Break)
 
Odaát (Supernatural)
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kezdőlapnak
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Logo
Darkfish94
 
Játékok
Játékok
Döntsd el melyik játék jobb! (NE cinkeld meg!!!)

The Orange Box
Hellgate London
Battlefield 1942
Medal of Honor European Assault
Crysis
Medal of Honor Airborne
Call of Duty 4: Modern Warfare
Need For Speed ProStreet
Halo 3
Gears of Wars
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Itt a tevém x)
 
Szavazás
Telefonok
Te milyen párti vagy?

Nokia
Sony Ericsson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Most
látotagó olvassa a lapot.
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal