▀▄▀▄▀ darkfish94▀▄▀▄▀
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Játék leírások
 
South Park ajánló
 
Boldog névnapot

 
Rakj a kedvencekhez
Rakj a kedvencekhez!
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Google kereső

Google

 
Zene
 
Holdfázis

 


Holdfázis
 
Black & White 2

A Black & White 2 világában ismételten egy istent alakítunk, kit egy fájdalmas könyörgés hív életre a nagy éteri turmixból, miközben a fohászt hallató görög asszonyságot egész népével együtt épp nagyüzemben aprítják fel a gaznál is gazabb aztékok. Természetesen csak sikerül újdonsült népünk legalább egy részét kimenteni a mészárlásból, s így kezdjük meg e világ leggonoszabb és leghatalmasabb népe, a már említett aztékok, és csatlósaik elleni harcot. A választható lények repertoárja kezdetben nem túl széles spektrumot ölel fel: van gorilla, farkas, oroszlán, és egy egész darab tehenünk, akarom mondani bocink is.
 Sajnos az előző epizód legötletesebb és egyben talán legélvezetesebb részét, a lények tanítgatását egy az egyben kivágták a folytatásból. Elveszett a tanítgatás lassú folyamata, most már a különböző varázslatokat egyszerűen csak megvesszük, és készen is vagyunk, lényünk akár azonnal alkalmazni is tudja őket. A nevelés egyéb aspektusait is leegyszerűsítették : lényünkben különféle kérdések merülnek fel, melyeket kis gondolatbuborék formájában láthatunk a fejük fölött. Amennyiben egyetértünk az adott gondolatával (pl: „Néha megeszek egy-egy falusit”), úgy simizhetjük a buksiját, hogy csak nosza, csináljon ilyet máskor is – minél többet simizzük, annál gyakrabban fogja az adott tevékenységet csináljuk. Ellenkező esetben pedig értelemszerűen pár jól irányzott atyai nyaklevessel utalhatunk finoman arra, hogy máskor ilyesmi még csak az eszébe se jusson. Lényünk igényei ezúttal nem túlzottan komplexek, voltaképpen néha simizzük avagy verjük meg, és persze halálra se unja magát félúton.
 
A nagyfokú egyszerűsítés ellenére is elmondható, hogy a Black & White 2 által prezentált lény egy remek kis virtuális állat, mely igen szórakoztató tud lenni – egy erősen limitált időintervallumig.

Lényünkhöz hasonlóan peonjainknak is megvannak a maguk vágyai, ennek tárgya a mindenkori településünk közepén lévő oltárnál jelenik meg. Amennyiben gonoszak vagyunk, úgy persze abszolút nem kell törődni a nép kívánságaival, kivéve persze, hogy azért éhen ne haljanak a jobb sorra érdemes polgárok. Az épületekről sok újdonságot nem lehet elmondani: típusaik, jellegük természetesen változott, de ugyanazt a célt szolgálják: ha jók vagyunk, akkor szép nagy házakat, szökőkutakat, szobrokat, fürdőket építünk, ha pedig kellően gonoszak, akkor bevágjuk a plebs tagjait egy méretes bérházba, és mellé építünk pár üzemet, hadd szokták a füstös városi levegőt.
 A hadászatot nem erőltették túl a fejlesztők. Igaz ugyan, hogy kiképezhetünk mind közelharci, mind távolsági harcosokat, továbbá készíthetünk ostromgépeket is, és az egységeink a harcok során folyamatosan fejlődnek, azonban egy harcászati téren kellően felfejlesztett, jó varázslatokkal operáló kreatúra még az übertápos alakulatokat is megeszi reggelire, esélyük csupán nagyon nagy számban van. A pályákat természetesen nem csupán a rossz utat járva, katonailag nyerhetjük meg, hanem kulturálisan is: amennyiben sikerül a kellő mértékben lenyűgöznünk az adott sziget lakóit, úgy az egyes települések lakossága önként és dalolva csatlakozik hozzánk.

A fentiekből akár egy remek játék képe is felvázolódhatna, azonban az első epizóddal ellentétben a Black & White 2 nem az. A játéknak két nagy hibája van. Egyrészt igen gyorsan dögunalomba fullad, másrészt pedig igen bosszantó, hogy a játékosok átlagos szellemi szintjét a Lionhead nagyjából egy ötéves gyerkőc szintjén képzeli el – ezúton is elnézést kérek minden ötéves olvasónktól. Az előbbi momentum azért válik fájóvá, mert a lényünk tanításával az előző rész legszebb pillanatait ölték ki a játékból, s ami maradt, az egy nem túlzottan szofisztikált városépítős stratégia, nyakon öntve egy továbbra is tündéri, viszont annál kevésbé érdekes tamagotchi szósszal.
 A második probléma pedig a már említett szellemi szint feszegetése. A játék legelején, mikor kiválasztottam a nekem szimpatikus lényt, hitetlenkedve néztem a monitorra, hogy nekem itt és most megtanítják, hogy hogyan is kell elforgatni a kamerát, zoomolni, avagy épp megragadni valamit. Mikor hatalmas erőfeszítések folyományaként sikerült végrehajtani a feladatot, persze virtuálisan megveregették a buksimat, és abban a pillanatban tudtam, mi az, ami hajdan volt óvodás koromból hiányzott: ilyen szinten hülyének még ötévesen sem néztek. De most legalább sikerült elérni, hogy igenis nézzenek annak. Egy játék második részében. Fárasztó. Fárasztó, főként azért, mert a fent leírt folyamat nemcsak egy nüánsznyi epizód a játékmenetben, hanem végigkíséri szinte az egész, amúgy nem túlzottan épületes történetet, ezáltal a játék egyik legneuralgikusabb pontját tisztelhetjük benne. Hájas ördög és nagyszakállú angyalféleség barátaink igen szájbarágósan magyarázzák el, mit hogyan is kell csinálni, és feladataink jelentékeny része is ehhez kapcsolódik: rakd ide ezt, gyűjtsd be azt, csinálj ennyi meg ennyi ezt meg azt, és a többi, és a többi. Kiábrándító, főként annak tükrében, hogy elszórva találhatók egészen ötletes küldetések is a játékban, továbbá néhol egészen sziporkázó humorral találkozhatunk.

A játékmenettel ellentétben a grafikára egy rossz szavunk nem lehet. A különféle lények rendkívül kidolgozottak, akárcsak a táj, az adott szigetek, melyeken kedvünkre vizsgálódhatunk talajszinttől kezdve a felhők magasságáig – a motor ismét brillíroz. Hangok terén sok újdonsággal nem találkozhatunk, ezek voltaképpen igencsak átlagos színvonalat ütnek meg, szerencsére azonban a szinkronhangok és a zenék igazán elsőrangúak.
 Ravasz kérdés, hogy hogyan is vélekedek a Black & White 2-ről. Egyrészt adott egy továbbra is remek koncepcióval rendelkező játék, remek külcsínnel, de olyan belsővel, mely megszenvedte a minden területre kiható egyszerűsítést, mely által a dicső előd legélvezetesebb pontjai vesztek el. Kár a Black & White 2-ért, mely a minél nagyobb eladásokra való törekvés áldozata lett. Béke poraira.

 
Látogatóink
Indulás: 2007-01-08
 
Time
 
Naruto
 
Szökés (Prison Break)
 
Odaát (Supernatural)
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kezdőlapnak
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Logo
Darkfish94
 
Játékok
Játékok
Döntsd el melyik játék jobb! (NE cinkeld meg!!!)

The Orange Box
Hellgate London
Battlefield 1942
Medal of Honor European Assault
Crysis
Medal of Honor Airborne
Call of Duty 4: Modern Warfare
Need For Speed ProStreet
Halo 3
Gears of Wars
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Itt a tevém x)
 
Szavazás
Telefonok
Te milyen párti vagy?

Nokia
Sony Ericsson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Most
látotagó olvassa a lapot.
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal